El TS confirma que Pedralba haurà de pagar 25.000€ per acomiadament improcedent a la família d’un treballador ja mort

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Suprem ha confirmat que l’Ajuntament de Pedralba haurà de pagar 24.894 euros per acomiadament improcedent a la família d’un treballador del consistori –arquitecte tècnic– ja mort, segons ha confirmat la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat que portava la defensa de l’empleat.

L’Alt Tribunal ratifica el que ja va confirmar inicialment el Jutjat Social número 13 de València i, posteriorment, la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

CSIF explica que el professional afectat i afiliat del sindicat va començar a treballar per a l’Ajuntament el 1982 com a arquitecte tècnic, amb contractes anuals d’arrendaments de servicis, als quals després van succeir, ininterrompudament, uns altres d’obra i servici o de servicis tècnics.

La seua labor es va perllongar fins al 2020 amb una «relació laboral» i no «mercantil», com adduïa el consistori. El sindicat ha assenyalat que l’arquitecte tècnic desenvolupava la seua tasca durant anys al llarg de huit hores setmanals, distribuïdes en dos dies a la setmana en les quals acudia a la casa consistorial a exercir tasques pròpies de la seua comesa.

La pròpia Tresoreria General de la Seguretat Social va iniciar un procediment el 2017 perquè es declarara l’existència de relació laboral. El 30 de desembre del 2020, amb el professional de baixa, hospitalitzat per una malaltia que causaria la seua defunció dos mesos després, es va comunicar a l’afectat que «en relació al contracte menor de servicis que manté amb l’Ajuntament, el qual finalitza el 31 de desembre de l’any en curs, servisca la present per a notificar-li que no és intenció de l’ajuntament la formalització d’un nou contracte amb el mateix objecte per a l’exercici 2021, sol·licitant-li que certifique i facture el pendent al més prompte possible».

CSIF va recórrer en nom de l’afectat i, posteriorment, dels seus hereus, al·legant que hi havia una relació laboral i que, com a tal, en la pràctica la decisió del Govern local comunicada un dia abans de la finalització del contracte constituïa un acomiadament improcedent.

Primer va ser la sentència del Jutjat social número 13 la que va donar la raó a sindicat en afirmar literalment que «s’ha de concloure que els treballs contractats al llarg dels anys excedixen en molt de les previsions legals, resultant clar que tal prestació de servicis reunix tots els requisits de la relació laboral. És una activitat permanent, com a prova la seua dilació en el temps, i el seu objecte no es concreta en el resultat d’una activitat, sinó que es contracta una persona física».

L’Ajuntament va recórrer davant del Tribunal Superior de Justícia, que al febrer de 2023 va tornar a inclinar-se a favor dels arguments de CSIF. El Jutjat concloïa, a més, que «va existir frau de llei en la contractació», circumstància derivaria en readmissió o indemnització.

No obstant açò, com recalcava la sentència, «la defunció del treballador posterior a l’acomiadament fa inviable la readmissió». Peri això condemnava a «indemnitzar en els termes legals» a pagar als hereus 24.804,77 euros, que correspon al màxim legal per acomiadament improcedent, que fins al 2012 es quantifica en 45 dies per any de treball, i des de llavors, en 33 dies.

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.