El TS confirma que Pedralba haurà de pagar 25.000€ per acomiadament improcedent a la família d’un treballador ja mort

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Suprem ha confirmat que l’Ajuntament de Pedralba haurà de pagar 24.894 euros per acomiadament improcedent a la família d’un treballador del consistori –arquitecte tècnic– ja mort, segons ha confirmat la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat que portava la defensa de l’empleat.

L’Alt Tribunal ratifica el que ja va confirmar inicialment el Jutjat Social número 13 de València i, posteriorment, la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

CSIF explica que el professional afectat i afiliat del sindicat va començar a treballar per a l’Ajuntament el 1982 com a arquitecte tècnic, amb contractes anuals d’arrendaments de servicis, als quals després van succeir, ininterrompudament, uns altres d’obra i servici o de servicis tècnics.

La seua labor es va perllongar fins al 2020 amb una «relació laboral» i no «mercantil», com adduïa el consistori. El sindicat ha assenyalat que l’arquitecte tècnic desenvolupava la seua tasca durant anys al llarg de huit hores setmanals, distribuïdes en dos dies a la setmana en les quals acudia a la casa consistorial a exercir tasques pròpies de la seua comesa.

La pròpia Tresoreria General de la Seguretat Social va iniciar un procediment el 2017 perquè es declarara l’existència de relació laboral. El 30 de desembre del 2020, amb el professional de baixa, hospitalitzat per una malaltia que causaria la seua defunció dos mesos després, es va comunicar a l’afectat que «en relació al contracte menor de servicis que manté amb l’Ajuntament, el qual finalitza el 31 de desembre de l’any en curs, servisca la present per a notificar-li que no és intenció de l’ajuntament la formalització d’un nou contracte amb el mateix objecte per a l’exercici 2021, sol·licitant-li que certifique i facture el pendent al més prompte possible».

CSIF va recórrer en nom de l’afectat i, posteriorment, dels seus hereus, al·legant que hi havia una relació laboral i que, com a tal, en la pràctica la decisió del Govern local comunicada un dia abans de la finalització del contracte constituïa un acomiadament improcedent.

Primer va ser la sentència del Jutjat social número 13 la que va donar la raó a sindicat en afirmar literalment que «s’ha de concloure que els treballs contractats al llarg dels anys excedixen en molt de les previsions legals, resultant clar que tal prestació de servicis reunix tots els requisits de la relació laboral. És una activitat permanent, com a prova la seua dilació en el temps, i el seu objecte no es concreta en el resultat d’una activitat, sinó que es contracta una persona física».

L’Ajuntament va recórrer davant del Tribunal Superior de Justícia, que al febrer de 2023 va tornar a inclinar-se a favor dels arguments de CSIF. El Jutjat concloïa, a més, que «va existir frau de llei en la contractació», circumstància derivaria en readmissió o indemnització.

No obstant açò, com recalcava la sentència, «la defunció del treballador posterior a l’acomiadament fa inviable la readmissió». Peri això condemnava a «indemnitzar en els termes legals» a pagar als hereus 24.804,77 euros, que correspon al màxim legal per acomiadament improcedent, que fins al 2012 es quantifica en 45 dies per any de treball, i des de llavors, en 33 dies.

Últimes notícies

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.

Quatre menors denuncien una agressió homòfoba durant les festes de Benialí

Quatre xiques menors han denunciat una agressió homòfoba durant les festes de Benialí, a la Vall de la Gallinera. Els presumptes agressors són tres xics, també menors, que neguen els fets i han oferit una versió diferent als agents.

Detonats 68 projectils de la Guerra Civil trobats a Villores

La Guàrdia Civil ha fet esclatar de manera controlada 68 projectils de la Guerra Civil localitzats a Villores (Castelló), que mantenien intacta la seua capacitat destructiva malgrat l’avançat deteriorament.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ el 29 d’agost

València acollirà el dissabte 29 d'agost una nova concentració de protesta per la gestió de la DANA d'octubre de 2024, amb el lema 'Mazón a presó', convocada per desenes d'entitats socials.