El TS confirma que Pedralba haurà de pagar 25.000€ per acomiadament improcedent a la família d’un treballador ja mort

Ejemplo de shortcode con estilo
El Tribunal Suprem ha confirmat que l'Ajuntament de Pedralba pagarà 24.894€ a la família d'un arquitecte tècnic ja mort per acomiadament improcedent, segons CSIF. Els tribunals reconeixen una relació laboral, no mercantil, malgrat els intents del consistori de presentar-ho diferent.

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Suprem ha confirmat que l’Ajuntament de Pedralba haurà de pagar 24.894 euros per acomiadament improcedent a la família d’un treballador del consistori –arquitecte tècnic– ja mort, segons ha confirmat la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), sindicat que portava la defensa de l’empleat.

L’Alt Tribunal ratifica el que ja va confirmar inicialment el Jutjat Social número 13 de València i, posteriorment, la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

CSIF explica que el professional afectat i afiliat del sindicat va començar a treballar per a l’Ajuntament el 1982 com a arquitecte tècnic, amb contractes anuals d’arrendaments de servicis, als quals després van succeir, ininterrompudament, uns altres d’obra i servici o de servicis tècnics.

La seua labor es va perllongar fins al 2020 amb una «relació laboral» i no «mercantil», com adduïa el consistori. El sindicat ha assenyalat que l’arquitecte tècnic desenvolupava la seua tasca durant anys al llarg de huit hores setmanals, distribuïdes en dos dies a la setmana en les quals acudia a la casa consistorial a exercir tasques pròpies de la seua comesa.

La pròpia Tresoreria General de la Seguretat Social va iniciar un procediment el 2017 perquè es declarara l’existència de relació laboral. El 30 de desembre del 2020, amb el professional de baixa, hospitalitzat per una malaltia que causaria la seua defunció dos mesos després, es va comunicar a l’afectat que «en relació al contracte menor de servicis que manté amb l’Ajuntament, el qual finalitza el 31 de desembre de l’any en curs, servisca la present per a notificar-li que no és intenció de l’ajuntament la formalització d’un nou contracte amb el mateix objecte per a l’exercici 2021, sol·licitant-li que certifique i facture el pendent al més prompte possible».

CSIF va recórrer en nom de l’afectat i, posteriorment, dels seus hereus, al·legant que hi havia una relació laboral i que, com a tal, en la pràctica la decisió del Govern local comunicada un dia abans de la finalització del contracte constituïa un acomiadament improcedent.

Primer va ser la sentència del Jutjat social número 13 la que va donar la raó a sindicat en afirmar literalment que «s’ha de concloure que els treballs contractats al llarg dels anys excedixen en molt de les previsions legals, resultant clar que tal prestació de servicis reunix tots els requisits de la relació laboral. És una activitat permanent, com a prova la seua dilació en el temps, i el seu objecte no es concreta en el resultat d’una activitat, sinó que es contracta una persona física».

L’Ajuntament va recórrer davant del Tribunal Superior de Justícia, que al febrer de 2023 va tornar a inclinar-se a favor dels arguments de CSIF. El Jutjat concloïa, a més, que «va existir frau de llei en la contractació», circumstància derivaria en readmissió o indemnització.

No obstant açò, com recalcava la sentència, «la defunció del treballador posterior a l’acomiadament fa inviable la readmissió». Peri això condemnava a «indemnitzar en els termes legals» a pagar als hereus 24.804,77 euros, que correspon al màxim legal per acomiadament improcedent, que fins al 2012 es quantifica en 45 dies per any de treball, i des de llavors, en 33 dies.

Últimes notícies

Recuperats més de 780.000 euros estafats a una multinacional gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha aconseguit bloquejar i recuperar 788.788,26 euros estafats al director financer d’una empresa del grup d’una multinacional, després d’una transferència fraudulenta a un compte bancari austríac. El jutge ha ordenat la devolució íntegra dels fons, mentre continua oberta la investigació sobre un possible grup criminal.

Quatre detinguts per una macroplantació de marihuana amb 4.000 plantes a l’Alt Millars

La Guàrdia Civil de Borriana ha desmantellat dos cultius de marihuana de tipus guerrilla al terme de Cirat, amb més de 4.000 plantes i huit tones de pes total, i ha detingut quatre persones per tràfic de drogues. El valor de la droga al mercat il·lícit s’estima en prop de dos milions d’euros.

Ábalos portarà la seua condemna al Tribunal Constitucional

L exministre José Luis Ábalos ha anunciat que presentarà un recurs d ampara davant el Tribunal Constitucional contra la sentència del Suprem que el condemna a 24 anys i tres mesos de presó pel cas Koldo. El polític sosté que s han vulnerat els seus drets fonamentals, especialment el de la doble instància penal.

El professorat reclama a Educació reprendre ja les negociacions pendents

La Coordinadora d’Assemblees Docents exigix a la Conselleria d’Educació que convoque amb urgència una mesa de negociació amb els sindicats per abordar totes les reivindicacions que van motivar la vaga educativa del mes de maig.

Multa lleu al Levante per llançament de botelles al camp

El Comitè de Disciplina de la RFEF ha imposat una sanció econòmica lleu al Levante per llançaments de botelles i altres objectes al camp durant el tram final del partit contra el Sevilla al Ciutat de València.

S’ajorna fins al 9 de novembre la declaració de tres responsables de la cooperativa de vivendes de Les Naus

La jutgessa ha ajornat fins al 9 de novembre la declaració com a testimonis del president, la vicepresidenta i la secretària del consell rector de la cooperativa de vivendes de Les Naus, en el marc de la causa sobre la parcel·la municipal de la promoció a Alacant.

VDS referma València com a pont tecnològic entre Europa, Llatinoamèrica i els EUA

La novena edició de VDS, amb 12.000 professionals de més de 120 països, reforça València com a encreuament tecnològic entre Europa, Llatinoamèrica i els Estats Units, segons Startup Valencia.

Sis dones referents reben els premis ‘Mujeres tenían que SER’ de Radio Valencia

La SER a València ha distingit sis dones referents en comunicació, ciència, literatura, emprenedoria i esport amb els premis ‘Mujeres tenían que SER’, en una gala a La Rambleta amb unes 700 persones.