Anuncios

El TSJCV desestima recurs del fill de l’alferes que va participar en el juí que va condemnar a mort a Miguel Hernández

El fill de Baena Tocón va recórrer sentència que permetia publicació d’un article que provava la participació del seu pare en el procés

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

Anuncios

La secció quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha desestimat el recurs presentat per un dels fills de l’alferes Antonio Luis Baena Tocón contra una sentència que permetia la publicació d’un article d’investigació en el qual s’al·ludia a la participació de l’alferes en qualitat de secretari judicial en la instrucció del procés judicial que va sentenciar a mort al poeta Miguel Hernández.

En concret, el fill de Baena Tocón va recórrer la sentència dictada el 2 de setembre del 2021 pel Jutjat n.º 3 del contenciós-administratiu d’Alacant, que permetia la publicació de l’article titulat ‘El cas Diego San José i el Jutge Humorista’, obra del catedràtic de Literatura de la Universitat d’Alacant (UA) Juan Antonio Ríos Carratalá, segons ha indicat la institució acadèmica en un comunicat.

Després de la resolució del TSJCV, que apareix publicat amb data 31 de maig del 2024, l’article continuarà accessible a través del repositori de la Universitat d’Alacant

Ríos s’ha mostrat “alleujat” després de conèixer la desestimació del recurs. “Només espere que prompte puga treballar en pau sense necessitat d’estar pendent de les instàncies jurídiques”, ha expressat.

Els familiars de Baena Tocón exigien la retirada de l’article emparant-se en la llei de protecció de dades i al denominat dret a l’oblit digital per a esborrar les referències al seu pare. No obstant això, tal com arreplegava la sentència del 2021, no podien “demanar a una universitat pública que exercisca una sort de censura prèvia sobre la producció científica del seu professorat, perquè això suposaria la reviviscencia de les formes de censura anteriors a la probación de la pròpia Constitució”.

Des de la Universitat d’Alacant, la sentència ha sigut “molt bé rebuda” i s’han congratulat de “la reafirmació del dret a la llibertat d’informació, expressió i investigació històrica”. A més, han reivindicat el “paper essencial” de la investigació històrica i de les fonts documentals que, d’altra banda, són de consulta pública.

Així, han remarcat el que la sala quarta del contenciós administratiu del TSJCV arreplega en la seua sentència, que “la ponderació porta a donar prevalença al treball de recerca històrica, d’interès o rellevància pública, ja que les incorreccions benvolgudes constituïxen errors circumstancials que no afecten a l’essència de l’informat (…)”.

Mentrestant, a l’Audiència Provincial de Cadis continua oberta una causa contra més d’un centenar de demandats, entre els quals es troben Juan Antonio Ríos, la pròpia Universitat d’Alacant i tots els periodistes, responsables de mitjans de comunicació, entitats o persones que es van fer ressò del cas de Baena Tocón el 2019.

El demandant, novament el fill de l’alferes, resident a Jerez de la Frontera, demanava al voltant d’11,5 milions d’euros per la intromissió il·legítima en l’honor ” i en la “intimitat personal i familiar”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.
Anuncios