15.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

El Vila-real afronta un febrer propici i queda a l’espera de la data del Barça

El Vila-real afronta un mes de febrer teòricament propici per a remuntar després de tancar gener amb dos derrotes i un empat. El calendari reunix rivals en mala dinàmica o en la zona baixa i oferix dos cites en La Ceràmica i una única eixida, mentres el club està pendent de si tanca el mes contra el Barcelona, encara sense horaris definitius per a eixa jornada entre febrer i març.

Calendari i ratxes

L’equip de Marcelino García Toral obrirà este segon mes de l’any este dissabte davant l’Espanyol en La Ceràmica. El conjunt català ha sumat un punt de quinze possibles al gener, amb un empat i quatre derrotes, però la bona arrancada de curs manté a l’equip periquito en sexta posició amb 34 punts, huit menys que el Vila-real, que és quart amb 42. Amb eixa diferència en la taula, el dol apunta a exigent malgrat el sot recent del rival.

En la part alta, el Vila-real té a tir a l’Atlètic de Madrid, que és tercer amb 45 punts. Un bon botí en este tram li permetria acostar-se a eixa plaça si sosté la regularitat a casa i evita ensopegades, precisament el que busca després de la frenada de gener.

Després d’eixa trobada, el conjunt groguet visitarà al Getafe el diumenge 15 de febrer. L’equip madrileny és actualment quart per la cua amb 23 punts, només un més que el Rayo Vallecano, que amb 22 és antepenúltim i ocupa la tercera plaça de descens. Eixa situació col·loca al Getafe en plena lluita per escapar del perill, un context que sol endurir els partits per la urgència de sumar.

Mancant saber si tanca el mes amb la trobada davant el Barcelona, ara mateix l’últim partit previst del Vila-real al febrer és el dol autonòmic contra el València que acollirà La Ceràmica el diumenge 22 de febrer. El València ha aconseguit eixir dels llocs de descens, però no ha abandonat eixa zona perillosa i té ara els mateixos 23 punts que el Getafe i un matalàs de només un respecte al descens. En eixe escenari, el dol es presenta amb necessitat per al visitant i com una oportunitat per al Vila-real de reforçar la seua posició.

La planificació pot variar si finalment entra l’encreuament contra el Barça en el tancament del mes, un condicionant que afectaria la gestió d’esforços i a la preparació de la plantilla. Amb dos partits a casa i un rival en caiguda, un altre en dificultats i un tercer que baralla per assentar-se fora del descens, febrer es perfila com una ocasió per a canviar la inèrcia, sempre que l’equip convertisca el calendari favorable en punts.

Últimes notícies

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.

Reial Societat, Osasuna i Athletic posen a prova a un Elx necessitat al febrer

La Reial Societat, Osasuna i Athletic esperen a un Elx sense victòries en 2026 i amb només dos punts sobre el descens. El mes pot incloure un quart dol davant l'Espanyol en el Martínez Valero.