PP i Vox eliminen el terme ‘masclista’ de la pancarta de les Corts contra la violència de gènere

La Taula de les Corts ha aprovat aquest dimarts una proposta del Partit Popular per establir la utilització d’una pancarta amb el lema ‘No a la violència contra les dones’ en els minuts de silenci que se celebren a la façana del parlament valencià davant dels casos de violència masclista.

Així mateix, a partir d’ara, el terme ‘violència masclista’ ja no es farà servir, qüestió que ha provocat un rebuig pels partits de l’oposició: Compromís i PSPV-PSOE, ja que tots dos han votat en contra mentre que PP i Vox ho han aprovat per unanimitat.

D’una banda, Joan Baldoví, ha al·legat “mai no recolzaran” una proposta que “vaja en una altra línia”. Mentre que la portaveu del PSPV, Rebeca Torró, ha criticat que la màxima representant de la càmera s’haja apartat de la pancarta en els últims minuts de silenci quan “no hi havia hagut mai problema fins que va arribar Vox” i assegura que tot això passa “perquè Carlos Mazón ho permet”.

Malgrat aquestes declaracions, el vicepresident primer de les Corts i membre de la Mesa, Alfredo Castelló, ha assegurat que es tracten dels mateixos termes de la pancarta que utilitza la Delegació de Govern a la Comunitat Valenciana en els minuts de silenci per als assassinats de dones a les mans de la seua parella o exparella. A més, posa èmfasi que tan sols han “homogeneïtzat” el protocol segons estableix el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere.

Recordem que en els últims casos de violència masclista a la Comunitat Valenciana, la presidenta de les Corts, Llanos Massó, i la resta dels diputats de Vox s’han apartat de l’anterior pancarta. 

Vox eludeix situar-se després de la pancarta de Corts Valencianes per l’última víctima de violència de gènere

Què estableix este acord?

Així mateix, este acord estableix que, davant qualsevol cas de violència masclista, la presidenta de les Corts sol·licitarà que es guarde un minut de silenci al primer ple que se celebre posteriorment.

A més, si la comunicació de Delegació de Govern de confirmació de violència de gènere arriba abans de les 11 hores del matí d’un dia hàbil a la cambra, la presidenta convocarà per a este mateix dia a les 12 hores una concentració a la porta de les Corts per “guardar tres minuts de silenci en memòria de la víctima i repudiar la violència que s’exerceix contra les dones”.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.