PP i Vox eliminen el terme ‘masclista’ de la pancarta de les Corts contra la violència de gènere

La Taula de les Corts ha aprovat aquest dimarts una proposta del Partit Popular per establir la utilització d’una pancarta amb el lema ‘No a la violència contra les dones’ en els minuts de silenci que se celebren a la façana del parlament valencià davant dels casos de violència masclista.

Així mateix, a partir d’ara, el terme ‘violència masclista’ ja no es farà servir, qüestió que ha provocat un rebuig pels partits de l’oposició: Compromís i PSPV-PSOE, ja que tots dos han votat en contra mentre que PP i Vox ho han aprovat per unanimitat.

D’una banda, Joan Baldoví, ha al·legat “mai no recolzaran” una proposta que “vaja en una altra línia”. Mentre que la portaveu del PSPV, Rebeca Torró, ha criticat que la màxima representant de la càmera s’haja apartat de la pancarta en els últims minuts de silenci quan “no hi havia hagut mai problema fins que va arribar Vox” i assegura que tot això passa “perquè Carlos Mazón ho permet”.

Malgrat aquestes declaracions, el vicepresident primer de les Corts i membre de la Mesa, Alfredo Castelló, ha assegurat que es tracten dels mateixos termes de la pancarta que utilitza la Delegació de Govern a la Comunitat Valenciana en els minuts de silenci per als assassinats de dones a les mans de la seua parella o exparella. A més, posa èmfasi que tan sols han “homogeneïtzat” el protocol segons estableix el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere.

Recordem que en els últims casos de violència masclista a la Comunitat Valenciana, la presidenta de les Corts, Llanos Massó, i la resta dels diputats de Vox s’han apartat de l’anterior pancarta. 

Vox eludeix situar-se després de la pancarta de Corts Valencianes per l’última víctima de violència de gènere

Què estableix este acord?

Així mateix, este acord estableix que, davant qualsevol cas de violència masclista, la presidenta de les Corts sol·licitarà que es guarde un minut de silenci al primer ple que se celebre posteriorment.

A més, si la comunicació de Delegació de Govern de confirmació de violència de gènere arriba abans de les 11 hores del matí d’un dia hàbil a la cambra, la presidenta convocarà per a este mateix dia a les 12 hores una concentració a la porta de les Corts per “guardar tres minuts de silenci en memòria de la víctima i repudiar la violència que s’exerceix contra les dones”.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.