PP i Vox eliminen el terme ‘masclista’ de la pancarta de les Corts contra la violència de gènere

La Taula de les Corts ha aprovat aquest dimarts una proposta del Partit Popular per establir la utilització d’una pancarta amb el lema ‘No a la violència contra les dones’ en els minuts de silenci que se celebren a la façana del parlament valencià davant dels casos de violència masclista.

Així mateix, a partir d’ara, el terme ‘violència masclista’ ja no es farà servir, qüestió que ha provocat un rebuig pels partits de l’oposició: Compromís i PSPV-PSOE, ja que tots dos han votat en contra mentre que PP i Vox ho han aprovat per unanimitat.

D’una banda, Joan Baldoví, ha al·legat “mai no recolzaran” una proposta que “vaja en una altra línia”. Mentre que la portaveu del PSPV, Rebeca Torró, ha criticat que la màxima representant de la càmera s’haja apartat de la pancarta en els últims minuts de silenci quan “no hi havia hagut mai problema fins que va arribar Vox” i assegura que tot això passa “perquè Carlos Mazón ho permet”.

Malgrat aquestes declaracions, el vicepresident primer de les Corts i membre de la Mesa, Alfredo Castelló, ha assegurat que es tracten dels mateixos termes de la pancarta que utilitza la Delegació de Govern a la Comunitat Valenciana en els minuts de silenci per als assassinats de dones a les mans de la seua parella o exparella. A més, posa èmfasi que tan sols han “homogeneïtzat” el protocol segons estableix el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere.

Recordem que en els últims casos de violència masclista a la Comunitat Valenciana, la presidenta de les Corts, Llanos Massó, i la resta dels diputats de Vox s’han apartat de l’anterior pancarta. 

Què estableix este acord?

Així mateix, este acord estableix que, davant qualsevol cas de violència masclista, la presidenta de les Corts sol·licitarà que es guarde un minut de silenci al primer ple que se celebre posteriorment.

A més, si la comunicació de Delegació de Govern de confirmació de violència de gènere arriba abans de les 11 hores del matí d’un dia hàbil a la cambra, la presidenta convocarà per a este mateix dia a les 12 hores una concentració a la porta de les Corts per “guardar tres minuts de silenci en memòria de la víctima i repudiar la violència que s’exerceix contra les dones”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de la vivenda pública

El president ha defés reforçar la transparència en l'adjudicació de vivenda pública i prioritzar l'arrelament en els barems. Ha reivindicat que ja es construïxen unes 5.000 vivendes i ha blindat el Pla Viu enfront d'intents de paralitzar-lo.

Ramazani, pichichi de penal amb un 100% d’encert i nou punts per al València

L'extrem belga s'ha afermat com a especialista des dels onze metres, ha sigut el màxim golejador del València en la segona volta i els seus quatre punts han donat nou punts.

Desmantellada una plantació de marihuana en una nau de Vallada: cinc detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat un cultiu interior en una nau sense activitat de Vallada amb 1.026 plantes i 25.655 grams de cabdells secs. Hi ha cinc detinguts i un ha ingressat a la presó.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space alçarà a principis del pròxim any una nova fàbrica a Elx per a escalar la seua producció i preveu duplicar la plantilla fins prop de 1.000 ocupacions des de 2028. El pla es recolza en un memoràndum amb Generalitat i Ajuntament per a agilitzar tràmits i formar perfils tècnics.

València activa el pla especial de neteja de Falles amb 3,2 milions i més WC

El dispositiu reforça contenidors, papereres i recollida fins al 23 de març amb 34.613 jornades de treball i 425 cabines

La borrasca Regina deixarà vent fort dimarts i dimecres i pluges intenses el dijous en la Comunitat Valenciana

Regina marcarà la setmana en la Comunitat Valenciana amb temporal marítim d'este i nord-est, ratxes de fins a 70 km/h i pluges més intenses i generalitzades el dijous.

Avís groc a Alacant este dimarts per ratxes de 70 km/h i ones de 3 metres

Aemet ha activat l'avís groc a l'interior i el litoral sud d'Alacant per vent del nord-est amb ratxes de fins a 70 km/h. En la costa s'esperen ones de 3 metres i vent de força 7 des de primera hora.

Mascarell ha declarat que en el Cecopi no estaven pendents de Mazón

El president del Consorci de Bombers de València ha sostingut davant la jutgessa que el Cecopi no estava pendent de Carlos Mazón. La magistrada ha qüestionat llacunes del relat i una possible falta de direcció durant la DANA.