PP i Vox eliminen el terme ‘masclista’ de la pancarta de les Corts contra la violència de gènere

La Taula de les Corts ha aprovat aquest dimarts una proposta del Partit Popular per establir la utilització d’una pancarta amb el lema ‘No a la violència contra les dones’ en els minuts de silenci que se celebren a la façana del parlament valencià davant dels casos de violència masclista.

Així mateix, a partir d’ara, el terme ‘violència masclista’ ja no es farà servir, qüestió que ha provocat un rebuig pels partits de l’oposició: Compromís i PSPV-PSOE, ja que tots dos han votat en contra mentre que PP i Vox ho han aprovat per unanimitat.

D’una banda, Joan Baldoví, ha al·legat “mai no recolzaran” una proposta que “vaja en una altra línia”. Mentre que la portaveu del PSPV, Rebeca Torró, ha criticat que la màxima representant de la càmera s’haja apartat de la pancarta en els últims minuts de silenci quan “no hi havia hagut mai problema fins que va arribar Vox” i assegura que tot això passa “perquè Carlos Mazón ho permet”.

Malgrat aquestes declaracions, el vicepresident primer de les Corts i membre de la Mesa, Alfredo Castelló, ha assegurat que es tracten dels mateixos termes de la pancarta que utilitza la Delegació de Govern a la Comunitat Valenciana en els minuts de silenci per als assassinats de dones a les mans de la seua parella o exparella. A més, posa èmfasi que tan sols han “homogeneïtzat” el protocol segons estableix el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere.

Recordem que en els últims casos de violència masclista a la Comunitat Valenciana, la presidenta de les Corts, Llanos Massó, i la resta dels diputats de Vox s’han apartat de l’anterior pancarta. 

Vox eludeix situar-se després de la pancarta de Corts Valencianes per l’última víctima de violència de gènere

Què estableix este acord?

Així mateix, este acord estableix que, davant qualsevol cas de violència masclista, la presidenta de les Corts sol·licitarà que es guarde un minut de silenci al primer ple que se celebre posteriorment.

A més, si la comunicació de Delegació de Govern de confirmació de violència de gènere arriba abans de les 11 hores del matí d’un dia hàbil a la cambra, la presidenta convocarà per a este mateix dia a les 12 hores una concentració a la porta de les Corts per “guardar tres minuts de silenci en memòria de la víctima i repudiar la violència que s’exerceix contra les dones”.

Últimes notícies

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.