PP i Vox eliminen el terme ‘masclista’ de la pancarta de les Corts contra la violència de gènere

La Taula de les Corts ha aprovat aquest dimarts una proposta del Partit Popular per establir la utilització d’una pancarta amb el lema ‘No a la violència contra les dones’ en els minuts de silenci que se celebren a la façana del parlament valencià davant dels casos de violència masclista.

Així mateix, a partir d’ara, el terme ‘violència masclista’ ja no es farà servir, qüestió que ha provocat un rebuig pels partits de l’oposició: Compromís i PSPV-PSOE, ja que tots dos han votat en contra mentre que PP i Vox ho han aprovat per unanimitat.

D’una banda, Joan Baldoví, ha al·legat “mai no recolzaran” una proposta que “vaja en una altra línia”. Mentre que la portaveu del PSPV, Rebeca Torró, ha criticat que la màxima representant de la càmera s’haja apartat de la pancarta en els últims minuts de silenci quan “no hi havia hagut mai problema fins que va arribar Vox” i assegura que tot això passa “perquè Carlos Mazón ho permet”.

Malgrat aquestes declaracions, el vicepresident primer de les Corts i membre de la Mesa, Alfredo Castelló, ha assegurat que es tracten dels mateixos termes de la pancarta que utilitza la Delegació de Govern a la Comunitat Valenciana en els minuts de silenci per als assassinats de dones a les mans de la seua parella o exparella. A més, posa èmfasi que tan sols han “homogeneïtzat” el protocol segons estableix el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere.

Recordem que en els últims casos de violència masclista a la Comunitat Valenciana, la presidenta de les Corts, Llanos Massó, i la resta dels diputats de Vox s’han apartat de l’anterior pancarta. 

Vox eludeix situar-se després de la pancarta de Corts Valencianes per l’última víctima de violència de gènere

Què estableix este acord?

Així mateix, este acord estableix que, davant qualsevol cas de violència masclista, la presidenta de les Corts sol·licitarà que es guarde un minut de silenci al primer ple que se celebre posteriorment.

A més, si la comunicació de Delegació de Govern de confirmació de violència de gènere arriba abans de les 11 hores del matí d’un dia hàbil a la cambra, la presidenta convocarà per a este mateix dia a les 12 hores una concentració a la porta de les Corts per “guardar tres minuts de silenci en memòria de la víctima i repudiar la violència que s’exerceix contra les dones”.

Últimes notícies

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.

L’Enforne Alacant reforça el seu lateral dret amb el portugués Rafael Vasconcelos fins a 2028

L'Enforne Alacant incorpora a l'internacional portugués Rafael Vasconcelos, cedit pel Sporting de Portugal fins a 2028, per a reforçar el lateral dret i la primera línia.