Els agricultors de la Comunitat, els més vells de tota Espanya

Un estudi elaborat per l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) a partir de les dades del Cens Agrari 2020 del Govern revela que la Comunitat Valenciana registra l’edat mitjana dels caps d’explotacions agràries més alta d’Espanya amb 64,4 anys. L’edat mitjana agrària nacional està tres punts per davall, amb 61,4 anys.

Quant a la resta de comunitats amb un elevat nombre de titulars agropecuaris, preocupa l’edat mitjana de Galícia (63,6 anys), Castella-la Manxa (62,6), Extremadura (61,52), Catalunya (60,95), Castella i Lleó (60,76), Regió de Múrcia (60,72), Andalusia (60,45) i Aragó (60,07).

La meitat supera els 65 anys

La Comunitat Valenciana també ostenta el major percentatge d’agricultors majors de 65 anys, els quals representen el 50% dels 100.259 titulars totals. Per contra, únicament el 0,3% dels agricultors valencians té menys de 25 anys.

En altres paraules, un de cada dos caps d’explotació agrària en la Comunitat Valenciana té més de 65 anys i només un de cada 300 té menys de 25 anys. Les poblacions que aconsegueixen l’edat mitjana agrària més elevada són Guardamar de la Safor (79,12 anys), L’Alqueria de la Comtessa (75,17), Bellreguard (74), Daimús (73,54), Piles (73,48), Paiporta (73,18) i Fanzara (73,13).

“Dades terrorífiques”

“Les dades són terrorífiques”, expressa el president d’AVA-ASAJA, Cristóbal Aguado. “La greu crisi de rendibilitat que arrossega el nostre camp té una conseqüència inevitable: els agricultors majors aguanten tot el que poden, fins i tot recorrent a la seua minsa pensió de jubilació, per a mantindre cuidats els camps perquè els guarden un gran valor sentimental i, sobretot, perquè els fills i nets fugen d’un negoci de dubtosa viabilitat econòmica«.

«I el pitjor és que no veiem el final del túnel, tot el contrari, aquest procés anirà a més mentre la classe política seguisca de braços plegats sense establir garanties d’una rendibilitat estable i digna. Reclamem mesures de mercat veritablement eficaços, especialment sobre la llei de la cadena alimentària i les importacions foranes«.

«En qualsevol altre sector les alarmes estarien enceses, però sembla que als polítics els importa un rave el que els succeïsca als productors agraris”.

Aguado recorda que “les dades oficials tornen a deixar en evidència que l’agricultura valenciana està encara pitjor que l’espanyola. Si ja érem els líders en terres agràries sense cultivar, amb quasi 165.000 hectàrees, ara també tenim el trist honor d’encapçalar el rànquing nacional en edat mitjana agrària i en percentatge d’agricultors majors de 65 anys«.

«Només Galícia evita que a més siguem la comunitat amb menor percentatge de menors de 25 anys, però amb els actuals preus en origen no descarte superar-los en el pròxim cens agrari. Alguna cosa tindrà a veure amb aquestes estadístiques el pobre pressupost que la Generalitat Valenciana destina a les partides agràries, agreujat per l’infrafinançament autonòmic, i la falta d’un full de ruta que amplie i modernitze les nostres estructures agràries”.

Edat dels caps d’explotacions agràries

Últimes notícies

La ciutat de València exhibirà l’espasa de Jaume I en la processó cívica del 9 d’Octubre

L'espasa de Jaume I participarà enguany en la processó cívica del 9 d'Octubre pel 750 aniversari de la seua mort, i el portador de la Real Senyera serà el portaveu de Vox, José Gosálbez.

Benidorm endureix el control als patinets amb més de 1.100 multes en nou mesos

Benidorm ha reforçat la senyalització i augmentarà els controls policials sobre patinets i cadires autopropulsades després d’imposar més de 1.100 sancions des de gener. Les multes es deuen sobretot a falta de segur, ús incorrecte del casc i circulació per zones de vianants.

El PP rebutja el debat sobre l’aforament de Mazón després de ser eximit pel TSJCV

El PP ha assegurat en el Debat de Política General que discutir l’aforament de Carlos Mazón ja no té sentit, després que el TSJCV l’haja eximit de responsabilitat per la dana de 2024, davant les peticions de PSPV i Compromís perquè renuncie a l’acta de diputat. El debat s’ha tensat per les exigències d’entregar missatges de mòbil, els retrets per la gestió de la tragèdia i les comparacions amb el cas de Mónica Oltra.

El Consell destina 59 milions a netejar quatre barrancs davant la inacció de la CHJ

La Generalitat ha assumit la neteja i adequació dels barrancs del Poyo, Túria, Magro i Picassent amb 59 milions d’euros, davant la falta d’actuació de la Confederación Hidrográfica del Júcar. Els treballs afecten 50 municipis i inclouen renaturalització dels llits, plantació de 400.000 plantes autòctones i mesures per a reduir el risc de riades i incendis.

L’acord laboral a Ford Almussafes fins a 2030 garantirà pujades salarials per damunt de l’IPC

UGT ha firmat amb la direcció de Ford Almussafes un nou acord laboral fins a 2030 que preveu pujades salarials per damunt de l’IPC i consolida una Gratificació Especial a partir de 2029.

Elx licita per 4,6 milions el nou bloc de San Antón amb 45 vivendes protegides

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 4,6 milions la construcció del bloc 5 del barri de San Antón, amb 45 vivendes protegides per al reallotjament de famílies del bloc 8, declarat en ruïna. El projecte s’integra en una reordenació global de la zona valorada en 5,8 milions, cofinançada per Generalitat, veïns i consistori.

Pérez Llorca desafia el PSPV a portar el dosier al jutjat o fer-ho ell mateix

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es mostra tranquil davant el suposat dosier que, segons el PSPV-PSOE, qüestiona la seua candidatura i reclama que es presente davant la justícia o se li entregue per a fer-ho ell mateix.

Nou detinguts, dos menors, per una brutal agressió en grup a un jove a València

La Policia Nacional ha detingut nou persones, entre elles dos menors, per una agressió en grup a un jove de 20 anys a l’avinguda del Port de València el passat 15 d’agost, que va acabar hospitalitzat amb ferides d’arma blanca, cops d’un bate de beisbol i impactes de balins.