Els alcaldes dels municipis afectats per la dana lamenten davant de Sánchez la ‘tardança’ de les ajudes

Ejemplo de shortcode con estilo
Els alcaldes dels municipis afectats per la dana han expressat al president Sánchez la seva inquietud per la "tardança" de les ajudes, demanant que es prioritzi als veïns que han perdut les seves cases. Sánchez s'ha compromès a agilitar els tràmits i a coordinar-se millor amb les administracions locals.

Els edils del PP creuen que la reunió amb Sánchez és «màrqueting polític» i els de PSOE destaquen que ha sigut «molt productiva»

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

Els alcaldes dels municipis afectats per la dana han coincidit a traslladar al president del Govern, Pedro Sánchez, la «tardança» amb la qual la ciutadania està rebent les ajudes i les compensacions per a fer front als danys de les inundacions, en les quals han demanat que tinguen prioritat els veïns que han perdut els seus habitatges.

En la trobada, celebrada a la Delegació del Govern, han pres la paraula dos alcaldes del PP (d’Algemesí i Torrent), dos alcaldes de PSPV-PSOE (de Riba-roja de Turia i Catarroja) i un de Compromís (Beniparrell).

En declaracions als mitjans després de la reunió, l’alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga (PSPV-PSOE), ha reconegut que «tots» els ajuntaments s’han «queixat de la tardança de les ajudes», encara que ha assenyalat que hi ha pràcticament 1.800 milions d’euros que «ja han arribat a les butxaques o bé dels empresaris, dels autònoms o dels propis veïns». Segons l’alcalde, Sánchez s’ha compromès al fet que es «van a agilitar al màxim».

Raga ha destacat que Sánchez s’haja «compromès a repetir esta reunió ampliant a més alcaldes, per tant vol donar explicacions a tots els municipis implicats en la dana».

A més, ha destacat que es talle el 100% de les infraestructures municipals, una ajuda que els ajuntaments han quantificat en 1.700 milions d’euros. «Amb este compromís jo crec que avancem moltíssim, a més de no només reconstrucció sinó d’aprendre d’este terrible impacte que ha sigut com a conseqüència del canvi climàtic», ha apuntat.

El primer edil de Riba-roja ha ressaltat també que el Govern s’haja compromès a invertir, «a través de les confederacions i els ministeris, de l’enginyeria, de les obres, de la renaturalització de les lleres, per a tenir unes vingudes d’aigua amb menys impacte i millor retingudes». Igualment, ha explicat que l’Executiu central s’ha compromès a «coordinar-se millor» amb la Generalitat, la Diputació i les administracions locals.

«ELS VEÏNS NO ENS DEMANEN QUE VINGA EL PRESIDENT»

Preguntat per si troba a faltar que Sánchez visite el seu municipi, ha assenyalat: «Els nostres veïns no ens demanen que vinga cap president. Ens demanen les ajudes, que siguen ràpides, que les finance l’Estat i la Generalitat valenciana, i això és en el que estem nosaltres, a solucionar els problemes reals. Si ve el president serà benvingut, com si ve el senyor Mazón, com si ve el president de la Diputació, però els veïns no ens demanen això, s’ho puc assegurar».

Des del municipi de Catarroja, la seua alcaldessa Lorena Silvent ha qualificat la reunió de «molt productiva». Ha confirmat que l’agilitat en les ajudes «ha sigut una de les peticions que hem realitzat al Govern d’Espanya».

«Volem que s’avance al màxim possible les bestretes tant a les comunitats de propietaris com als habitatges i que es prioritze, abans de pagar vehicles o trasters que també fa falta, a aquelles persones que han perdut la seua casa, que no poden viure en la seua casa per a poder fer esta reconstrucció», ha agregat.

Silvent ha destacat també que els municipis vagen a «formar part d’esta taula de la reconstrucció» i puguen reconstruir les seues ciutats «amb este finançament del 100%» i, sobretot, fer-les «més resilientes».

Sobre si troba a faltar que Sánchez visite les localitats damnificades, l’alcaldessa de Catarroja ha expressat que el seu municipi tampoc ha rebut la visita del president de la Generalitat, Carlos Mazón. «No hem tingut cap reunió en un despatx i en el Palau de la Generalitat, per tant crec que l’important així és estar tots units perquè això és un repte de tots i totes», ha considerat.

«UNA POSADA EN ESCENA»

Per la seua banda, els alcaldes del PP han retret que en la trobada només s’haja permès prendre la paraula a dos edils del PP, dos de PSPV-PSOE i un de Compromís. Per a l’alcalde d’Algemesí, José Javier Sanchis, «ha sigut una confrontació PP-PSOE» quan «això no va d’ideologies, això va de problemes i de solucions».

José Javier Sanchis ha asseverat que la trobada amb Sánchez «no ha sigut una reunió» sinó «una posada en escena per part del Govern d’Espanya» i «una estratègia de màrqueting polític i de llavat de cara», en arribar «tres mesos després» de la catàstrofe.

«Nosaltres no estem ací per a llavar la cara del Govern d’Espanya. Estem ací perquè li llaven la cara als nostres pobles i ciutats, que és el que ens fa falta en este moment», ha agregat.

Últimes notícies

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.

Pérez Llorca reivindica una intel·ligència artificial al servici de les persones

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en un congrés a Alacant una intel·ligència artificial basada en la responsabilitat, la confiança i la supervisió humana per a millorar la sanitat, l’Administració i els servicis d’emergències.

Arriba Adam, la primera DANA de gran impacte que sacseja el Mediterrani

L’Aemet ha batejat com Adam la primera DANA de gran impacte de la temporada 2026-2027, que deixarà ruixats molt forts i persistents al Mediterrani peninsular i Balears almenys fins dilluns.