Els embassaments del Xúquer mantenen la seua reserva en el 49,9% i els del Segura disminuïxen dos desenes, fins al 21,1%

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han mantingut la seua reserva hídrica en el 49,9 per cent des de l’última setmana; mentre que la reserva de la conca del Xúquer ha disminuït dos desenes des de la setmana prèvia, fins al 21,1%.

Així ho indiquen les dades publicades este dimarts pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), en una setmana en la qual les precipitacions han sigut escasses en el vessant Mediterrani.

En estos moments, els embassaments del Xúquer emmagatzemen 1.421 hectòmetres cúbics (hm3) –un més que la setmana prèvia–, per la qual cosa se situen per damunt dels 1.309 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat, i també superior als 1.281 hm3 de mitjana dels últims deu anys.

Pel seu costat, la conca del Segura compta amb una reserva de 240 hectòmetres cúbics, tres menys que fa set dies. Continua per damunt dels 211 hm3 de l’any passat, però se situa per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 373 hm3.

A nivell nacional, la reserva hídrica espanyola està al 52,6% de la seua capacitat amb 29.466 hectòmetres cúbics (hm3). Pel que fa a la setmana passada la reserva ha crescut en 512 hm3, un 0,9% més.

Per vessants, l’atlàntica està al 50,3% i la mediterrània, al 59,6%. Esta setmana, les precipitacions han afectat considerablement al vessant atlàntic i en menor mesura a la mediterrània. La màxima s’ha produït a Vigo, amb 157,5 litres per metre quadrat (l/m2).

Els àmbits que superen el 50% són el Cantàbric Oriental, que es troba al 82,2%; l’Occidental, al 71,8%; el Miño-Sil, al 60,5%; Galícia Costa, al 87,4%; les conques internes del País Basc, al 100%; el Duero, al 66,2%; el Tajo, al 54,3%; el Tinto, Odiel i Piedras, al 82,1%; i l’Ebre, al 75,7%.

Per baix del 50% estan el Guadiana, que es troba al 41,3%; el Guadalete-Barbate, al 28,6%; el Guadalquivir, al 35,3%; la Conca Mediterrània Andalusa, al 29%; el Xúquer, al 49,9%; les conques internes de Catalunya al 33,1%; i el Segura al 21,1%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.

El Consell dona llum verda a tres grans contractes sanitaris per més de 1.100 milions

El Consell autoritza tres grans contractes sanitaris per 1.106,8 milions per a neteja de centres, compra de medicaments i analítiques clíniques en La Fe, a més d'adaptar la normativa d'establiments de productes sanitaris.

El Consell obri la negociació per a aplicar la jornada de 35 hores a partir de 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària. Sindicats com a CCOO i UGT reclamen concreció, homogeneïtat i més rapidesa en Sanitat.