Els embassaments del Xúquer mantenen la seua reserva en el 49,9% i els del Segura disminuïxen dos desenes, fins al 21,1%

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han mantingut la seua reserva hídrica en el 49,9 per cent des de l’última setmana; mentre que la reserva de la conca del Xúquer ha disminuït dos desenes des de la setmana prèvia, fins al 21,1%.

Així ho indiquen les dades publicades este dimarts pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), en una setmana en la qual les precipitacions han sigut escasses en el vessant Mediterrani.

En estos moments, els embassaments del Xúquer emmagatzemen 1.421 hectòmetres cúbics (hm3) –un més que la setmana prèvia–, per la qual cosa se situen per damunt dels 1.309 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat, i també superior als 1.281 hm3 de mitjana dels últims deu anys.

Pel seu costat, la conca del Segura compta amb una reserva de 240 hectòmetres cúbics, tres menys que fa set dies. Continua per damunt dels 211 hm3 de l’any passat, però se situa per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 373 hm3.

A nivell nacional, la reserva hídrica espanyola està al 52,6% de la seua capacitat amb 29.466 hectòmetres cúbics (hm3). Pel que fa a la setmana passada la reserva ha crescut en 512 hm3, un 0,9% més.

Per vessants, l’atlàntica està al 50,3% i la mediterrània, al 59,6%. Esta setmana, les precipitacions han afectat considerablement al vessant atlàntic i en menor mesura a la mediterrània. La màxima s’ha produït a Vigo, amb 157,5 litres per metre quadrat (l/m2).

Els àmbits que superen el 50% són el Cantàbric Oriental, que es troba al 82,2%; l’Occidental, al 71,8%; el Miño-Sil, al 60,5%; Galícia Costa, al 87,4%; les conques internes del País Basc, al 100%; el Duero, al 66,2%; el Tajo, al 54,3%; el Tinto, Odiel i Piedras, al 82,1%; i l’Ebre, al 75,7%.

Per baix del 50% estan el Guadiana, que es troba al 41,3%; el Guadalete-Barbate, al 28,6%; el Guadalquivir, al 35,3%; la Conca Mediterrània Andalusa, al 29%; el Xúquer, al 49,9%; les conques internes de Catalunya al 33,1%; i el Segura al 21,1%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.