9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Els embassaments del Xúquer mantenen la seua reserva en el 49,9% i els del Segura disminuïxen dos desenes, fins al 21,1%

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han mantingut la seua reserva hídrica en el 49,9 per cent des de l’última setmana; mentre que la reserva de la conca del Xúquer ha disminuït dos desenes des de la setmana prèvia, fins al 21,1%.

Així ho indiquen les dades publicades este dimarts pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), en una setmana en la qual les precipitacions han sigut escasses en el vessant Mediterrani.

En estos moments, els embassaments del Xúquer emmagatzemen 1.421 hectòmetres cúbics (hm3) –un més que la setmana prèvia–, per la qual cosa se situen per damunt dels 1.309 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat, i també superior als 1.281 hm3 de mitjana dels últims deu anys.

Pel seu costat, la conca del Segura compta amb una reserva de 240 hectòmetres cúbics, tres menys que fa set dies. Continua per damunt dels 211 hm3 de l’any passat, però se situa per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 373 hm3.

A nivell nacional, la reserva hídrica espanyola està al 52,6% de la seua capacitat amb 29.466 hectòmetres cúbics (hm3). Pel que fa a la setmana passada la reserva ha crescut en 512 hm3, un 0,9% més.

Per vessants, l’atlàntica està al 50,3% i la mediterrània, al 59,6%. Esta setmana, les precipitacions han afectat considerablement al vessant atlàntic i en menor mesura a la mediterrània. La màxima s’ha produït a Vigo, amb 157,5 litres per metre quadrat (l/m2).

Els àmbits que superen el 50% són el Cantàbric Oriental, que es troba al 82,2%; l’Occidental, al 71,8%; el Miño-Sil, al 60,5%; Galícia Costa, al 87,4%; les conques internes del País Basc, al 100%; el Duero, al 66,2%; el Tajo, al 54,3%; el Tinto, Odiel i Piedras, al 82,1%; i l’Ebre, al 75,7%.

Per baix del 50% estan el Guadiana, que es troba al 41,3%; el Guadalete-Barbate, al 28,6%; el Guadalquivir, al 35,3%; la Conca Mediterrània Andalusa, al 29%; el Xúquer, al 49,9%; les conques internes de Catalunya al 33,1%; i el Segura al 21,1%.

Últimes notícies

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.

Yolanda Díaz crida a mobilitzar-se per la democràcia i acusa ingerència del poder judicial

Yolanda Díaz ha anomenat a una mobilització serena i pacífica en defensa de la democràcia i ha denunciat ingerències del poder judicial. Sumar ha reclamat un espai d'unitat estable a l'esquerra del PSOE i ha defés PGE expansius.

Puente carrega contra el franquisme i demana al PP deixar de blanquejar la dictadura

Óscar Puente ha rebutjat que la dictadura tinga 'llums i ombres' i ha demanat al PP que deixe de blanquejar-la. Ha vinculat a més el cas del fiscal general amb un retrocés en Justícia.