Els embassaments del Xúquer mantenen la seua reserva en el 49,9% i els del Segura disminuïxen dos desenes, fins al 21,1%

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han mantingut la seua reserva hídrica en el 49,9 per cent des de l’última setmana; mentre que la reserva de la conca del Xúquer ha disminuït dos desenes des de la setmana prèvia, fins al 21,1%.

Així ho indiquen les dades publicades este dimarts pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), en una setmana en la qual les precipitacions han sigut escasses en el vessant Mediterrani.

En estos moments, els embassaments del Xúquer emmagatzemen 1.421 hectòmetres cúbics (hm3) –un més que la setmana prèvia–, per la qual cosa se situen per damunt dels 1.309 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat, i també superior als 1.281 hm3 de mitjana dels últims deu anys.

Pel seu costat, la conca del Segura compta amb una reserva de 240 hectòmetres cúbics, tres menys que fa set dies. Continua per damunt dels 211 hm3 de l’any passat, però se situa per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 373 hm3.

A nivell nacional, la reserva hídrica espanyola està al 52,6% de la seua capacitat amb 29.466 hectòmetres cúbics (hm3). Pel que fa a la setmana passada la reserva ha crescut en 512 hm3, un 0,9% més.

Per vessants, l’atlàntica està al 50,3% i la mediterrània, al 59,6%. Esta setmana, les precipitacions han afectat considerablement al vessant atlàntic i en menor mesura a la mediterrània. La màxima s’ha produït a Vigo, amb 157,5 litres per metre quadrat (l/m2).

Els àmbits que superen el 50% són el Cantàbric Oriental, que es troba al 82,2%; l’Occidental, al 71,8%; el Miño-Sil, al 60,5%; Galícia Costa, al 87,4%; les conques internes del País Basc, al 100%; el Duero, al 66,2%; el Tajo, al 54,3%; el Tinto, Odiel i Piedras, al 82,1%; i l’Ebre, al 75,7%.

Per baix del 50% estan el Guadiana, que es troba al 41,3%; el Guadalete-Barbate, al 28,6%; el Guadalquivir, al 35,3%; la Conca Mediterrània Andalusa, al 29%; el Xúquer, al 49,9%; les conques internes de Catalunya al 33,1%; i el Segura al 21,1%.

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.