10.9 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Els fòrums d’ocupació de la UV tanquen el curs 2023-24 amb més de 350 empreses i un increment de l’oferta del 12%

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

Els Fòrums d’Ocupació de la Universitat de València (UV) han conclòs el curs acadèmic 2023-24 amb un “fort balanç” segons el qual han sigut 362 les empreses i institucions participants al llarg de les 10 fires organitzades en els diferents centres universitaris, havent experimentat l’oferta laboral un increment del 12%.

Estes han sigut les dades més ressenyables extrets de l’informe, que es pot consultar en la web d’UVocupació (www.uv.es/uvempleo), a més de les principals motivacions de participació d’empreses, entitats i institucions, com són la captació de talent a través del contacte amb perfils altament qualificats i la visibilització del teixit empresarial com un sector compromès amb el desenvolupament de la societat valenciana.

L’alumnat assistent, per la seua banda, sosté que la utilitat dels fòrums residix fonamentalment en el seu ús com a eina per a la planificació del futur laboral, la recerca d’ocupació o d’una millora professional, entre altres raons.

Com a conclusió a l’informe, la vicerectora de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació de la Universitat de València, Ángeles Solanes, destaca “la importància d’estos Fòrums d’Ocupació com una mostra palpable del compromís de la Universitat de València amb la inserció laboral i la col·laboració amb el teixit empresarial i institucional”.

“El fet que enguany s’hagen sumat 362 empreses i institucions participants, i que s’haja registrat un increment del 12% en l’oferta laboral, són indicadors molt positius que reflectixen la confiança en els nostres estudiants i titulats, així com la capacitat de la Universitat per a adaptar-se a les demandes del mercat laboral. Estos fòrums són una oportunitat excepcional per a potenciar el talent i connectar als joves amb oportunitats reals de futur”, afig.

Centre a centre, la informació és la següent: Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, amb 47 estands (4 més que l’any passat) i prop d’una trentena d’ofertes laborals; Facultat de Magisteri, amb 32 empreses (6 més que la passada edició) i 14 oportunitats laborals; Facultat de Ciències Socials, amb 37 empreses (5 més que el fòrum anterior) i 42 ofertes; Facultat de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, amb 26 empreses (6 més que l’any passat) i una desena d’oportunitats laborals i Facultat de Medicina i Odontologia, amb 44 empreses i 48 ofertes.

Completen la llista la Facultat de Dret, amb 38 empreses (5 més que el fòrum anterior) i 29 ofertes laborals; la Facultat de Geografia i Història, amb una vintena d’empresarial i d’altres oportunitats de treball oferides; la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació, amb 31 empreses (3 més que l’any passat) i 25 ofertes laborals; la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, amb 20 empreses i més 10 ofertes de treball i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE-UV), amb la participació de 80 entitats i la major oferta amb 81 oportunitats laborals.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.