Els fòrums d’ocupació de la UV tanquen el curs 2023-24 amb més de 350 empreses i un increment de l’oferta del 12%

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

Els Fòrums d’Ocupació de la Universitat de València (UV) han conclòs el curs acadèmic 2023-24 amb un «fort balanç» segons el qual han sigut 362 les empreses i institucions participants al llarg de les 10 fires organitzades en els diferents centres universitaris, havent experimentat l’oferta laboral un increment del 12%.

Estes han sigut les dades més ressenyables extrets de l’informe, que es pot consultar en la web d’UVocupació (www.uv.es/uvempleo), a més de les principals motivacions de participació d’empreses, entitats i institucions, com són la captació de talent a través del contacte amb perfils altament qualificats i la visibilització del teixit empresarial com un sector compromès amb el desenvolupament de la societat valenciana.

L’alumnat assistent, per la seua banda, sosté que la utilitat dels fòrums residix fonamentalment en el seu ús com a eina per a la planificació del futur laboral, la recerca d’ocupació o d’una millora professional, entre altres raons.

Com a conclusió a l’informe, la vicerectora de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació de la Universitat de València, Ángeles Solanes, destaca «la importància d’estos Fòrums d’Ocupació com una mostra palpable del compromís de la Universitat de València amb la inserció laboral i la col·laboració amb el teixit empresarial i institucional».

«El fet que enguany s’hagen sumat 362 empreses i institucions participants, i que s’haja registrat un increment del 12% en l’oferta laboral, són indicadors molt positius que reflectixen la confiança en els nostres estudiants i titulats, així com la capacitat de la Universitat per a adaptar-se a les demandes del mercat laboral. Estos fòrums són una oportunitat excepcional per a potenciar el talent i connectar als joves amb oportunitats reals de futur», afig.

Centre a centre, la informació és la següent: Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, amb 47 estands (4 més que l’any passat) i prop d’una trentena d’ofertes laborals; Facultat de Magisteri, amb 32 empreses (6 més que la passada edició) i 14 oportunitats laborals; Facultat de Ciències Socials, amb 37 empreses (5 més que el fòrum anterior) i 42 ofertes; Facultat de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, amb 26 empreses (6 més que l’any passat) i una desena d’oportunitats laborals i Facultat de Medicina i Odontologia, amb 44 empreses i 48 ofertes.

Completen la llista la Facultat de Dret, amb 38 empreses (5 més que el fòrum anterior) i 29 ofertes laborals; la Facultat de Geografia i Història, amb una vintena d’empresarial i d’altres oportunitats de treball oferides; la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació, amb 31 empreses (3 més que l’any passat) i 25 ofertes laborals; la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, amb 20 empreses i més 10 ofertes de treball i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE-UV), amb la participació de 80 entitats i la major oferta amb 81 oportunitats laborals.

Últimes notícies

Un llamp provoca un incendi forestal entre Gàtova i Sogorb i obliga a activar el nivell 1 del PEIF

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals han treballat esta vesprada en un incendi entre Gàtova i Sogorb provocat per un llamp, que ha obligat a activar la situació 1 del Pla Especial contra Incendis Forestals. Les autoritats han demanat extremar la precaució davant l’episodi de tempestes i la intensa activitat elèctrica a la Comunitat Valenciana.

Un incendi entre Gàtova i Sogorb obliga a activar la situació 1 del pla contra incendis

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals treballen en un incendi entre Gàtova i Sogorb causat per un llamp, que ha motivat l’activació de la situació 1 del PEIF. El foc se situa a la Serra Calderona i ha forçat restriccions puntuals d’aigua potable a Gàtova.

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.