Els ‘Hispans’, virtualment eliminats del Mundial

Espanya cau contra Portugal i es queda quasi sense opcions d’avançar als quarts de final

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La selecció espanyola masculina d’handbol ha caigut hui divendres davant de Portugal (29-35) en la segona jornada de la Ronda Principal del Campionat del Món, que acullen Dinamarca, Noruega i Croàcia, un resultat que deixa als de Jordi Ribera virtualment fora de la cita després d’un partit en el qual no han sabut aguantar el ritme de la revelació del torneig.

Després de la seua derrota en l’estrena en la Ronda Principal davant de Noruega (25-24), els ‘Hispans’ van desaprofitar una renda de fins a quatre gols en la primera meitat davant del combinat portugués, líder del Grup III i que mai ha guanyat una medalla en una gran competició internacional. Una apagada intervinguda la segona part, amb un parcial de 6-0 per als lusitans, acabava amb les opcions de remuntada.

D’esta manera, Espanya, amb tres punts, queda virtualment fóra del Mundial; una victòria de Suècia o Brasil, que atresoren quatre unitats cadascuna i que s’enfronten entre sí este divendres, baixaria de manera matemàtica als espanyols, que necessitarien també que Xile, cuer del Grup III de la ‘Main Round’, donara la sorpresa davant de l’amfitriona Noruega.

Últimes notícies

AVA denuncia els danys dels flamencs als arrossars de l’Albufera i reclama ajudes

L’Associació Valenciana d’Agricultors alerta que les bandades de flamencs han provocat pèrdues de fins al 100 % en algunes parcel·les d’arròs de l’Albufera i reclama a la Generalitat compensacions econòmiques i millores en l’assegurança agrària.

A presó provisional un home detingut a Borriol amb més de 45 grams de metanfetamina

Un home de 50 anys ha ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil li localitzara més de 45 grams de metanfetamina ocults al vehicle en el terme municipal de Borriol. La jutgessa li imputa també desobediencia, conducció temerària i conducció sota els efectes de drogues.

Un tècnic de la CHJ nega qualsevol connexió entre la presa de Forata i el barranc del Poyo

Un director tècnic de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant la jutgessa que la presa de Forata i el barranc del Poyo corresponen a conques diferents i que no hi ha connexió hidràulica possible entre totes dues.

El PSPV anuncia esmenes als pressupostos per a reforçar els servicis públics i atendre les demandes dels docents

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, avança que el grup socialista presentarà esmenes als pressupostos de la Generalitat de 2026 per a blindar els servicis públics i incorporar les reivindicacions del professorat en vaga indefinida.

Catalá acusa Bernabé de acovardar-se i de posar-se de perfil davant l’acampada docent a la plaça de la Verge

La alcaldessa de València, María José Catalá, critica durament la delegada del Govern, Pilar Bernabé, a qui acusa d’estar acovardada després de l’incident de diumenge i de no intervindre en l’acampada de docents a la plaça de la Verge en ple 700 aniversari del Corpus.

Morant acusa Pérez Llorca de rebutjar la bilateral sobre finançament per a guanyar punts amb Feijóo

Diana Morant acusa Juanfran Pérez Llorca de renunciar a una reunió bilateral amb Hisenda sobre el nou model de finançament autonòmic per a agradar a Alberto Núñez Feijóo. La líder del PSPV critica també la maniobra de Feijóo amb Junts i PNV i detecta una pulsió de canvi polític en la Comunitat Valenciana.

Importaco supera els 1.000 milions de facturació i eleva el benefici un 36,8 % en 2025

Importaco tanca 2025 amb una facturació rècord de 1.012 milions d’euros i un benefici net de 41,4 milions, un 36,8 % més que en 2024, impulsada pels negocis de fruits secs i aigua mineral.

Bernabé reclama al PP que parle amb el professorat acampat a la plaça de la Verge de València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, insta la Generalitat i l'Ajuntament de València, governats pel PP, a dialogar amb els professors acampats a la plaça de la Verge en el marc de la vaga indefinida de l'ensenyament públic no universitari, i alerta que el conflicte es pot agreujar si no s'assumixen responsabilitats polítiques.