Els partits de l’esquerra francesa segellen un acord per a la formació d»un nou Front Popular’

MADRID, 13 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

Els principals partits de l’esquerra política de França han arribat finalment a un acord per a la conformació d’una aliança en honor de fer front a l’auge de l’extrema dreta i també desbancar al macronisme en les pròximes eleccions legislatives, previstes per al 30 de juny i 7 de juliol.

Així les coses, La França Insubmisa, el Partit Socialista, els ecologistes i el Partit Comunista han aconseguit acostar postures en temps rècord després que al començament de setmana, poc després que el president Emmanuel Macron convocara eleccions, anunciaren la seua intenció de formar un «nou Front Popular».

«Amb un programa de govern i candidatures úniques en les circumscripcions de França, les forces polítiques que van constituir el nou Front Popular es reuniran amb els francesos els dies 30 de juny i 7 de juliol», es desprèn d’un comunicat difós per tots els partits involucrats en les seues xarxes socials.

L’acord contempla la presentació de «candidats comuns capaços de representar a la societat francesa» i en ell els partits es comprometen a treballar en un programa polític amb «propostes concretes i realistes» perquè, en els primers cent dies de possible mandat, «la vida dels francesos canvie de debò».

Així les coses, les formacions han recalcat que a partir d’este moment treballaran per a «ampliar» l’acord amb «tots aquells francesos, associacions, sindicats, partits polítics i personalitats compromeses en el debat públic» i que compartixen les idees i orientacions generals del bloc.

«A partir d’ara, el retorn de l’Agrupació Nacional en poder ja no és inevitable! Alça’t i unix-te al nou Front Popular! L’esperança està ací!», conclou el comunicat.

Una de les primeres reaccions ha sigut la del líder de la França Insubmisa, Jean-Luc Mélenchon, qui ha publicat un comunicat del seu partit en el qual recalca que l’acord «es tracta d’un esdeveniment polític considerable a França» i també a la Unió Europea, que s’enfronta a «les amenaces de l’extrema dreta».

Per la seua banda, el secretari nacional del Partit Comunista, Fabien Roussel, ha posat en valor que les formacions progressistes hagen posat «totes les possibilitats del seu costat» per a aconseguir l’acord. A més ha promès que equiparan els salaris i les pensions a la inflació i implementaran un ingrés per a estudiants.

El president Macron va anunciar el diumenge a la vesprada la convocatòria d’eleccions legislatives anticipades com a resposta a l’aclaparadora victòria de la ultradretana Agrupació Nacional, liderada per Marine Le Pen, en les eleccions europees. Este moviment de Macron ha revolucionat el tauler polític gal.

D’una banda, els partits d’esquerres van anunciar la seua intenció d’aconseguir l’acord per a concórrer junts a les eleccions; mentre que en l’espectre polític de la dreta i l’extrema dreta també tracten de forjar aliances, si bé des d’amplis sectors dels conservadors s’oposen a associar-se amb Le Pen.

També en l’extrema dreta s’ha intensificat la situació, doncs la ‘número dos’ de Reconquesta, Marion Maréchal, ha sigut expulsada de la formació després de cridar al vot per a Agrupació Nacional després d’intentar, sense èxit, aconseguir un pacte amb el partit de Le Pen, la seua tia.

Últimes notícies

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.