Els partits de l’esquerra francesa segellen un acord per a la formació d”un nou Front Popular’

MADRID, 13 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

Els principals partits de l’esquerra política de França han arribat finalment a un acord per a la conformació d’una aliança en honor de fer front a l’auge de l’extrema dreta i també desbancar al macronisme en les pròximes eleccions legislatives, previstes per al 30 de juny i 7 de juliol.

Així les coses, La França Insubmisa, el Partit Socialista, els ecologistes i el Partit Comunista han aconseguit acostar postures en temps rècord després que al començament de setmana, poc després que el president Emmanuel Macron convocara eleccions, anunciaren la seua intenció de formar un “nou Front Popular”.

“Amb un programa de govern i candidatures úniques en les circumscripcions de França, les forces polítiques que van constituir el nou Front Popular es reuniran amb els francesos els dies 30 de juny i 7 de juliol”, es desprèn d’un comunicat difós per tots els partits involucrats en les seues xarxes socials.

L’acord contempla la presentació de “candidats comuns capaços de representar a la societat francesa” i en ell els partits es comprometen a treballar en un programa polític amb “propostes concretes i realistes” perquè, en els primers cent dies de possible mandat, “la vida dels francesos canvie de debò”.

Així les coses, les formacions han recalcat que a partir d’este moment treballaran per a “ampliar” l’acord amb “tots aquells francesos, associacions, sindicats, partits polítics i personalitats compromeses en el debat públic” i que compartixen les idees i orientacions generals del bloc.

“A partir d’ara, el retorn de l’Agrupació Nacional en poder ja no és inevitable! Alça’t i unix-te al nou Front Popular! L’esperança està ací!”, conclou el comunicat.

Una de les primeres reaccions ha sigut la del líder de la França Insubmisa, Jean-Luc Mélenchon, qui ha publicat un comunicat del seu partit en el qual recalca que l’acord “es tracta d’un esdeveniment polític considerable a França” i també a la Unió Europea, que s’enfronta a “les amenaces de l’extrema dreta”.

Per la seua banda, el secretari nacional del Partit Comunista, Fabien Roussel, ha posat en valor que les formacions progressistes hagen posat “totes les possibilitats del seu costat” per a aconseguir l’acord. A més ha promès que equiparan els salaris i les pensions a la inflació i implementaran un ingrés per a estudiants.

El president Macron va anunciar el diumenge a la vesprada la convocatòria d’eleccions legislatives anticipades com a resposta a l’aclaparadora victòria de la ultradretana Agrupació Nacional, liderada per Marine Le Pen, en les eleccions europees. Este moviment de Macron ha revolucionat el tauler polític gal.

D’una banda, els partits d’esquerres van anunciar la seua intenció d’aconseguir l’acord per a concórrer junts a les eleccions; mentre que en l’espectre polític de la dreta i l’extrema dreta també tracten de forjar aliances, si bé des d’amplis sectors dels conservadors s’oposen a associar-se amb Le Pen.

També en l’extrema dreta s’ha intensificat la situació, doncs la ‘número dos’ de Reconquesta, Marion Maréchal, ha sigut expulsada de la formació després de cridar al vot per a Agrupació Nacional després d’intentar, sense èxit, aconseguir un pacte amb el partit de Le Pen, la seua tia.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.