Els partits de l’esquerra francesa segellen un acord per a la formació d»un nou Front Popular’

MADRID, 13 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

Els principals partits de l’esquerra política de França han arribat finalment a un acord per a la conformació d’una aliança en honor de fer front a l’auge de l’extrema dreta i també desbancar al macronisme en les pròximes eleccions legislatives, previstes per al 30 de juny i 7 de juliol.

Així les coses, La França Insubmisa, el Partit Socialista, els ecologistes i el Partit Comunista han aconseguit acostar postures en temps rècord després que al començament de setmana, poc després que el president Emmanuel Macron convocara eleccions, anunciaren la seua intenció de formar un «nou Front Popular».

«Amb un programa de govern i candidatures úniques en les circumscripcions de França, les forces polítiques que van constituir el nou Front Popular es reuniran amb els francesos els dies 30 de juny i 7 de juliol», es desprèn d’un comunicat difós per tots els partits involucrats en les seues xarxes socials.

L’acord contempla la presentació de «candidats comuns capaços de representar a la societat francesa» i en ell els partits es comprometen a treballar en un programa polític amb «propostes concretes i realistes» perquè, en els primers cent dies de possible mandat, «la vida dels francesos canvie de debò».

Així les coses, les formacions han recalcat que a partir d’este moment treballaran per a «ampliar» l’acord amb «tots aquells francesos, associacions, sindicats, partits polítics i personalitats compromeses en el debat públic» i que compartixen les idees i orientacions generals del bloc.

«A partir d’ara, el retorn de l’Agrupació Nacional en poder ja no és inevitable! Alça’t i unix-te al nou Front Popular! L’esperança està ací!», conclou el comunicat.

Una de les primeres reaccions ha sigut la del líder de la França Insubmisa, Jean-Luc Mélenchon, qui ha publicat un comunicat del seu partit en el qual recalca que l’acord «es tracta d’un esdeveniment polític considerable a França» i també a la Unió Europea, que s’enfronta a «les amenaces de l’extrema dreta».

Per la seua banda, el secretari nacional del Partit Comunista, Fabien Roussel, ha posat en valor que les formacions progressistes hagen posat «totes les possibilitats del seu costat» per a aconseguir l’acord. A més ha promès que equiparan els salaris i les pensions a la inflació i implementaran un ingrés per a estudiants.

El president Macron va anunciar el diumenge a la vesprada la convocatòria d’eleccions legislatives anticipades com a resposta a l’aclaparadora victòria de la ultradretana Agrupació Nacional, liderada per Marine Le Pen, en les eleccions europees. Este moviment de Macron ha revolucionat el tauler polític gal.

D’una banda, els partits d’esquerres van anunciar la seua intenció d’aconseguir l’acord per a concórrer junts a les eleccions; mentre que en l’espectre polític de la dreta i l’extrema dreta també tracten de forjar aliances, si bé des d’amplis sectors dels conservadors s’oposen a associar-se amb Le Pen.

També en l’extrema dreta s’ha intensificat la situació, doncs la ‘número dos’ de Reconquesta, Marion Maréchal, ha sigut expulsada de la formació després de cridar al vot per a Agrupació Nacional després d’intentar, sense èxit, aconseguir un pacte amb el partit de Le Pen, la seua tia.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.