Els partits de l’esquerra francesa segellen un acord per a la formació d»un nou Front Popular’

MADRID, 13 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

Els principals partits de l’esquerra política de França han arribat finalment a un acord per a la conformació d’una aliança en honor de fer front a l’auge de l’extrema dreta i també desbancar al macronisme en les pròximes eleccions legislatives, previstes per al 30 de juny i 7 de juliol.

Així les coses, La França Insubmisa, el Partit Socialista, els ecologistes i el Partit Comunista han aconseguit acostar postures en temps rècord després que al començament de setmana, poc després que el president Emmanuel Macron convocara eleccions, anunciaren la seua intenció de formar un «nou Front Popular».

«Amb un programa de govern i candidatures úniques en les circumscripcions de França, les forces polítiques que van constituir el nou Front Popular es reuniran amb els francesos els dies 30 de juny i 7 de juliol», es desprèn d’un comunicat difós per tots els partits involucrats en les seues xarxes socials.

L’acord contempla la presentació de «candidats comuns capaços de representar a la societat francesa» i en ell els partits es comprometen a treballar en un programa polític amb «propostes concretes i realistes» perquè, en els primers cent dies de possible mandat, «la vida dels francesos canvie de debò».

Així les coses, les formacions han recalcat que a partir d’este moment treballaran per a «ampliar» l’acord amb «tots aquells francesos, associacions, sindicats, partits polítics i personalitats compromeses en el debat públic» i que compartixen les idees i orientacions generals del bloc.

«A partir d’ara, el retorn de l’Agrupació Nacional en poder ja no és inevitable! Alça’t i unix-te al nou Front Popular! L’esperança està ací!», conclou el comunicat.

Una de les primeres reaccions ha sigut la del líder de la França Insubmisa, Jean-Luc Mélenchon, qui ha publicat un comunicat del seu partit en el qual recalca que l’acord «es tracta d’un esdeveniment polític considerable a França» i també a la Unió Europea, que s’enfronta a «les amenaces de l’extrema dreta».

Per la seua banda, el secretari nacional del Partit Comunista, Fabien Roussel, ha posat en valor que les formacions progressistes hagen posat «totes les possibilitats del seu costat» per a aconseguir l’acord. A més ha promès que equiparan els salaris i les pensions a la inflació i implementaran un ingrés per a estudiants.

El president Macron va anunciar el diumenge a la vesprada la convocatòria d’eleccions legislatives anticipades com a resposta a l’aclaparadora victòria de la ultradretana Agrupació Nacional, liderada per Marine Le Pen, en les eleccions europees. Este moviment de Macron ha revolucionat el tauler polític gal.

D’una banda, els partits d’esquerres van anunciar la seua intenció d’aconseguir l’acord per a concórrer junts a les eleccions; mentre que en l’espectre polític de la dreta i l’extrema dreta també tracten de forjar aliances, si bé des d’amplis sectors dels conservadors s’oposen a associar-se amb Le Pen.

També en l’extrema dreta s’ha intensificat la situació, doncs la ‘número dos’ de Reconquesta, Marion Maréchal, ha sigut expulsada de la formació després de cridar al vot per a Agrupació Nacional després d’intentar, sense èxit, aconseguir un pacte amb el partit de Le Pen, la seua tia.

Últimes notícies

Guitarricadelafuente acomiada el seu any triomfal a Madrid amb un crit a favor de la protesta en Sol

Guitarricadelafuente ha tancat al Movistar Arena de Madrid la gira del disc 'Spanish Leather' davant 15.800 persones i amb un missatge explícit de suport a la protesta per l’habitatge a la Puerta del Sol.

Una tromba d’aigua descarrega 97 l/m² en només una hora a Alzira

Una tempesta torrencial ha deixat fins a 143 l/m² en quatre hores a Alzira, amb quasi 97 litres caiguts en només una hora, segons Avamet. No s’han registrat incidències, però es manté l’alerta taronja per pluges intenses a la província de València.

Les fortes pluges deixen fins a 33 l/m² a Elx sense danys destacables

L’episodi de pluges d’esta vesprada ha deixat fins a 33 l/m² a Elx i acumulats destacats en altres punts del terme, però sense danys personals ni incidències greus. Bombers i Policia Local han fet intervencions puntuals i seguixen vigilant zones inundables.

Emergències atén 115 incidents per les pluges a la Comunitat Valenciana, 53 a Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 115 incidències per les pluges i tempestats a la Comunitat Valenciana, amb especial afectació a la província de Castelló. València ha concentrat 51 avisos i Alacant, 11.

Fortes pluges a la Vega Baixa i un llamp calfa una palmera a Torrevella

Una tempesta amb intensa activitat elèctrica ha deixat fins a 33 l/m2 a la Vega Baixa i ha calfat una palmera a les salines de Torrevella. Les precipitacions han sigut moderades però generalitzades en municipis com Oriola i San Miguel de Salinas.

El festival Love to Rock suspén la jornada de divendres per l’alerta taronja a València

Love to Rock ha suspés la jornada de divendres per l’alerta taronja per pluges a València, però manté la programació de dissabte i oferix devolucions i canvis d’entrada.

Asaja alerta que els preus del llima a Alacant cauen malgrat la forta demanda

Asaja Alacant denuncia que la indústria del llima està oferint només 10 cèntims per quilo malgrat la gran demanda de suc, i insten els agricultors a no vendre per davall dels costos de producció.

La tarta de xocolata de Rubén Alan Díaz triomfa com a millor del món a Elx

La tarta de xocolata del pastisser mexicà Rubén Alan Díaz, del grup Puratos México, ha sigut guardonada com la millor del món en el Premi Internacional de Alta Pastelería Paco Torreblanca, celebrat dins del certamen Alicante Gastronómica a Elx.