Els partits de l’esquerra francesa segellen un acord per a la formació d»un nou Front Popular’

MADRID, 13 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

Els principals partits de l’esquerra política de França han arribat finalment a un acord per a la conformació d’una aliança en honor de fer front a l’auge de l’extrema dreta i també desbancar al macronisme en les pròximes eleccions legislatives, previstes per al 30 de juny i 7 de juliol.

Així les coses, La França Insubmisa, el Partit Socialista, els ecologistes i el Partit Comunista han aconseguit acostar postures en temps rècord després que al començament de setmana, poc després que el president Emmanuel Macron convocara eleccions, anunciaren la seua intenció de formar un «nou Front Popular».

«Amb un programa de govern i candidatures úniques en les circumscripcions de França, les forces polítiques que van constituir el nou Front Popular es reuniran amb els francesos els dies 30 de juny i 7 de juliol», es desprèn d’un comunicat difós per tots els partits involucrats en les seues xarxes socials.

L’acord contempla la presentació de «candidats comuns capaços de representar a la societat francesa» i en ell els partits es comprometen a treballar en un programa polític amb «propostes concretes i realistes» perquè, en els primers cent dies de possible mandat, «la vida dels francesos canvie de debò».

Així les coses, les formacions han recalcat que a partir d’este moment treballaran per a «ampliar» l’acord amb «tots aquells francesos, associacions, sindicats, partits polítics i personalitats compromeses en el debat públic» i que compartixen les idees i orientacions generals del bloc.

«A partir d’ara, el retorn de l’Agrupació Nacional en poder ja no és inevitable! Alça’t i unix-te al nou Front Popular! L’esperança està ací!», conclou el comunicat.

Una de les primeres reaccions ha sigut la del líder de la França Insubmisa, Jean-Luc Mélenchon, qui ha publicat un comunicat del seu partit en el qual recalca que l’acord «es tracta d’un esdeveniment polític considerable a França» i també a la Unió Europea, que s’enfronta a «les amenaces de l’extrema dreta».

Per la seua banda, el secretari nacional del Partit Comunista, Fabien Roussel, ha posat en valor que les formacions progressistes hagen posat «totes les possibilitats del seu costat» per a aconseguir l’acord. A més ha promès que equiparan els salaris i les pensions a la inflació i implementaran un ingrés per a estudiants.

El president Macron va anunciar el diumenge a la vesprada la convocatòria d’eleccions legislatives anticipades com a resposta a l’aclaparadora victòria de la ultradretana Agrupació Nacional, liderada per Marine Le Pen, en les eleccions europees. Este moviment de Macron ha revolucionat el tauler polític gal.

D’una banda, els partits d’esquerres van anunciar la seua intenció d’aconseguir l’acord per a concórrer junts a les eleccions; mentre que en l’espectre polític de la dreta i l’extrema dreta també tracten de forjar aliances, si bé des d’amplis sectors dels conservadors s’oposen a associar-se amb Le Pen.

També en l’extrema dreta s’ha intensificat la situació, doncs la ‘número dos’ de Reconquesta, Marion Maréchal, ha sigut expulsada de la formació després de cridar al vot per a Agrupació Nacional després d’intentar, sense èxit, aconseguir un pacte amb el partit de Le Pen, la seua tia.

Últimes notícies

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.