13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Elx dona llum verda a les obres de la nova passarel·la per als vianants d’Altabix

Les actuacions començaran al novembre, amb una inversió de 2,8 milions d’euros, segons l’Ajuntament

ALACANT, 1 (EUROPA PRESS)

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha anunciat l’adjudicació de les obres de la nova passarel·la per als vianants que unirà els sectors I-4 i I-20 en Altabix-Universitat, sobre les vies del tren.

Segons ha indicat, la inversió en estes actuacions serà de 2,8 milions d’euros, amb un termini d’execució de 12 mesos. La previsió del consistori és que les obres, a càrrec de la mercantil Pavasal, comencen el novembre vinent.

La infraestructura comptarà amb un tauler de 5,5 metres d’ample i 44 de llarg i s’elevarà a set metres del traçat del tren pels desnivells existents en el terreny, tal com apunten des de l’Ajuntament. S’accedirà mitjançant dos rampes o, en l’extrem sud del tauler, amb una escala i una altra rampa.

Les obres començaran per tots dos costats, alçant les bases, perquè després les grues instal·len la passarel·la. Així mateix, la construcció de la passarel·la per als vianants anirà acompanyada de l’enjardinament i adequació de l’entorn i la millora d’espais com el jardí Maestro Ildefons Cañizares.

“Per fi adjudiquem la passarel·la d’Altabix, que arriba 10 anys tard, però que ja per fi va a fer-se realitat”, ha assenyalat l’alcalde, qui ha apuntat que es tracta de “una infraestructura molt important en la qual el govern municipal va a invertir per a salvar les vies del tren que”. Així mateix, ha valorat que “en el moment de la seua construcció, no van contemplar l’expansió de la ciutat” i ha destacat la “voluntat política d’executar l’obra” als 15 mesos d’arribar a l’Ajuntament.

Segons Ruz, és un “bon dia” per als veïns de l’entorn i el conjunt de la ciutat. “Vam mostrar credibilitat i compromís amb els projectes”, ha sentenciat.

Últimes notícies

Sanitat indemnitza amb 155.762 euros la mort d’un pacient pel retard en el seu diagnòstic

Sanitat ha estimat parcialment una reclamació i ha pagat 155.762 euros a la família d'un pacient mort després de demorar-se el seu diagnòstic i tractament. La resolució reconeix retards injustificats i pèrdua d'oportunitat diagnòstica, que fixa en un 34%.

Renovació de 17 milions al campus de la Universitat d’Alacant abans del 50 aniversari

La Universitat d'Alacant destinarà 17 milions enguany a modernitzar el campus de Sant Vicent del Raspeig i preparar la commemoració de 2029. El pla inclou obres en facultats, estabilitat del professorat associat i nous servicis com la Casa dels Estudiants.

La Fiscalia demana al Suprem mantindre a la presó a Ábalos per risc de fugida

Anticorrupció ha sol·licitat al Suprem que Ábalos continue a la presó provisional per risc de fugida davant la proximitat del juí del cas Koldo. La decisió es coneixerà la setmana vinent.

La Comunitat Valenciana necessita 26.929 places residencials per a majors i és de les quals menys cobertura pública té

La Comunitat Valenciana concentra juntament amb Andalusia el major dèficit de places per a majors: 26.929 i 36.327, respectivament. El desajustament creix per l'estirada demogràfica i la lenta creació de recursos.

Investiguen la mort d’un xiquet de 9 anys després de caure des d’un sèptim pis a Sagunt

La Policia Nacional investiga la mort d'un xiquet de 9 anys precipitat des d'un sèptim pis a Sagunt en la matinada entre Nit de Nadal i Nadal. La UFAM analitza el context i no s'aprecien indicis d'assetjament escolar.

València reivindica el llegat de Ricard Pérez Casado i li dedicarà un carrer o espai públic

El ple de l'Ajuntament ha aprovat per unanimitat iniciar els tràmits per a donar el nom de Ricard Pérez Casado a una via o espai públic. La sessió extraordinària ha servit per a expressar condols i reconéixer el seu paper decisiu entre 1979 i 1989.

26 afectats del Costa Concordia reclamen més indemnització per l’empitjorament de les seues seqüeles

Vint-i-sis afectats del naufragi del Costa Concordia sol·liciten revisar a l'alça les quanties per seqüeles. Al·leguen que el mal psicològic s'ha cronificado després de 12 anys.

26 afectats del Costa Concordia demanen més indemnització per seqüeles agreujades

Un grup de 26 afectats pel naufragi del Costa Concordia reclama que se'ls abone la diferència per l'agreujament de les seues seqüeles psicològiques. Després de dotze anys, informes pericials apunten a un trastorn per estrés posttraumàtic crònic i demanen que es reconega com a seqüela consolidada i permanent.