15 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Elx dona llum verda a les obres de la nova passarel·la per als vianants d’Altabix

Les actuacions començaran al novembre, amb una inversió de 2,8 milions d’euros, segons l’Ajuntament

ALACANT, 1 (EUROPA PRESS)

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha anunciat l’adjudicació de les obres de la nova passarel·la per als vianants que unirà els sectors I-4 i I-20 en Altabix-Universitat, sobre les vies del tren.

Segons ha indicat, la inversió en estes actuacions serà de 2,8 milions d’euros, amb un termini d’execució de 12 mesos. La previsió del consistori és que les obres, a càrrec de la mercantil Pavasal, comencen el novembre vinent.

La infraestructura comptarà amb un tauler de 5,5 metres d’ample i 44 de llarg i s’elevarà a set metres del traçat del tren pels desnivells existents en el terreny, tal com apunten des de l’Ajuntament. S’accedirà mitjançant dos rampes o, en l’extrem sud del tauler, amb una escala i una altra rampa.

Les obres començaran per tots dos costats, alçant les bases, perquè després les grues instal·len la passarel·la. Així mateix, la construcció de la passarel·la per als vianants anirà acompanyada de l’enjardinament i adequació de l’entorn i la millora d’espais com el jardí Maestro Ildefons Cañizares.

“Per fi adjudiquem la passarel·la d’Altabix, que arriba 10 anys tard, però que ja per fi va a fer-se realitat”, ha assenyalat l’alcalde, qui ha apuntat que es tracta de “una infraestructura molt important en la qual el govern municipal va a invertir per a salvar les vies del tren que”. Així mateix, ha valorat que “en el moment de la seua construcció, no van contemplar l’expansió de la ciutat” i ha destacat la “voluntat política d’executar l’obra” als 15 mesos d’arribar a l’Ajuntament.

Segons Ruz, és un “bon dia” per als veïns de l’entorn i el conjunt de la ciutat. “Vam mostrar credibilitat i compromís amb els projectes”, ha sentenciat.

Últimes notícies

El PSPV-PSOE d’Alacant veu a Pérez Llorca com un ‘Olives II’ de transició

El PSPV-PSOE d'Alacant ha definit a Juanfran Pérez Llorca com un 'José Luis Olivas II', un president de transició entre Carlos Mazón i el pròxim candidat del PP. Vicente Arques ha vinculat el relleu al calendari intern del PPCV i al previsible acord amb Vox, amb 'peatge' i reordenació de càrrecs.

Detingut a Peníscola pel robatori de tres patinets elèctrics

La Guàrdia Civil ha detingut a Peníscola a un home per la seua presumpta implicació en el robatori de tres patinets elèctrics. El sospitós tallava els cadenats amb una xicoteta cisalla i un dels vehicles va ser recuperat.

Pérez Llorca apel·la a la responsabilitat de Vox i suma l’aval de Catalá per a la seua investidura

El candidat del PP ha assegurat que confia en la responsabilitat de Vox per a fer viable la seua investidura, després de rebre el suport de l'alcaldessa María José Catalá. Ha demanat prudència en els temps i ha lligat l'acord a prioritzar la recuperació.

El Vila-real firmarà la seua millor arrancada en LaLiga si venç al Mallorca

L'equip sumarà el seu millor inici històric si s'imposa al Mallorca en La Ceràmica després de l'aturada de seleccions. Amb una victòria aconseguirà 29 punts en la jornada 13.

El preu de la vivenda puja un 14,5% en la Comunitat i Espanya marca màxim històric

La Comunitat Valenciana anota una alça del 14,5% en vivenda lliure, igual que Balears i només per darrere de Cantàbria. El conjunt d'Espanya bat el seu rècord històric.

Detingut per simular un robatori amb violència i cobrar 800 euros de l’assegurança

Un jove de 26 anys ha sigut detingut a Alacant per fingir un robatori amb violència per a cobrar 800 euros de l'assegurança. La investigació va revelar que va ser una sostracció en el seu cotxe.

Investiguen a dos conductors kamikaze en l’A-7: un quasi quadruplicava la taxa d’alcohol

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors que van circular en sentit contrari per la A-7 el mateix dia. La rapida actuacion policial evite xocs frontals de gran gravetat.

Nou anys i nou mesos de presó per a pare i fill per un apunyalament a Monforte del Cid

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un pare i al seu fill a nou anys i nou mesos per intent d'homicidi i lesions agreujades després d'una baralla amb arma blanca a Monforte del Cid. Els dos van admetre els fets en el juí, que va concloure amb una sentència ferma.