Elx dona llum verda a les obres de la nova passarel·la per als vianants d’Altabix

Les actuacions començaran al novembre, amb una inversió de 2,8 milions d’euros, segons l’Ajuntament

ALACANT, 1 (EUROPA PRESS)

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha anunciat l’adjudicació de les obres de la nova passarel·la per als vianants que unirà els sectors I-4 i I-20 en Altabix-Universitat, sobre les vies del tren.

Segons ha indicat, la inversió en estes actuacions serà de 2,8 milions d’euros, amb un termini d’execució de 12 mesos. La previsió del consistori és que les obres, a càrrec de la mercantil Pavasal, comencen el novembre vinent.

La infraestructura comptarà amb un tauler de 5,5 metres d’ample i 44 de llarg i s’elevarà a set metres del traçat del tren pels desnivells existents en el terreny, tal com apunten des de l’Ajuntament. S’accedirà mitjançant dos rampes o, en l’extrem sud del tauler, amb una escala i una altra rampa.

Les obres començaran per tots dos costats, alçant les bases, perquè després les grues instal·len la passarel·la. Així mateix, la construcció de la passarel·la per als vianants anirà acompanyada de l’enjardinament i adequació de l’entorn i la millora d’espais com el jardí Maestro Ildefons Cañizares.

«Per fi adjudiquem la passarel·la d’Altabix, que arriba 10 anys tard, però que ja per fi va a fer-se realitat», ha assenyalat l’alcalde, qui ha apuntat que es tracta de «una infraestructura molt important en la qual el govern municipal va a invertir per a salvar les vies del tren que». Així mateix, ha valorat que «en el moment de la seua construcció, no van contemplar l’expansió de la ciutat» i ha destacat la «voluntat política d’executar l’obra» als 15 mesos d’arribar a l’Ajuntament.

Segons Ruz, és un «bon dia» per als veïns de l’entorn i el conjunt de la ciutat. «Vam mostrar credibilitat i compromís amb els projectes», ha sentenciat.

Últimes notícies

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.