Elx dona llum verda a les obres de la nova passarel·la per als vianants d’Altabix

Les actuacions començaran al novembre, amb una inversió de 2,8 milions d’euros, segons l’Ajuntament

ALACANT, 1 (EUROPA PRESS)

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha anunciat l’adjudicació de les obres de la nova passarel·la per als vianants que unirà els sectors I-4 i I-20 en Altabix-Universitat, sobre les vies del tren.

Segons ha indicat, la inversió en estes actuacions serà de 2,8 milions d’euros, amb un termini d’execució de 12 mesos. La previsió del consistori és que les obres, a càrrec de la mercantil Pavasal, comencen el novembre vinent.

La infraestructura comptarà amb un tauler de 5,5 metres d’ample i 44 de llarg i s’elevarà a set metres del traçat del tren pels desnivells existents en el terreny, tal com apunten des de l’Ajuntament. S’accedirà mitjançant dos rampes o, en l’extrem sud del tauler, amb una escala i una altra rampa.

Les obres començaran per tots dos costats, alçant les bases, perquè després les grues instal·len la passarel·la. Així mateix, la construcció de la passarel·la per als vianants anirà acompanyada de l’enjardinament i adequació de l’entorn i la millora d’espais com el jardí Maestro Ildefons Cañizares.

“Per fi adjudiquem la passarel·la d’Altabix, que arriba 10 anys tard, però que ja per fi va a fer-se realitat”, ha assenyalat l’alcalde, qui ha apuntat que es tracta de “una infraestructura molt important en la qual el govern municipal va a invertir per a salvar les vies del tren que”. Així mateix, ha valorat que “en el moment de la seua construcció, no van contemplar l’expansió de la ciutat” i ha destacat la “voluntat política d’executar l’obra” als 15 mesos d’arribar a l’Ajuntament.

Segons Ruz, és un “bon dia” per als veïns de l’entorn i el conjunt de la ciutat. “Vam mostrar credibilitat i compromís amb els projectes”, ha sentenciat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El trencament d’una catenària paralitza la Línia 6 i part de la 4 del tramvia a València

Una catenària danyada impedix la circulació del tramvia a València: la Línia 6 queda suspesa i la Línia 4 s'interromp entre Doctor Lluch i Pont d'Assot. Tècnics treballen en la reparació.

Una foradada per la pluja en l’A-7 a Rafelbunyol provoca retencions de fins a 7 km

La solsida del ferm va obligar a tancar el carril dret i el central i només se circula per l'esquerre en sentit Alacant. La DGT treballa en una solució definitiva.

Sarabia defén a Rafa Mir: tranquil i decidit a demostrar la seua innocència

Eder Sarabia assegura que Rafa Mir està seré i decidit a defendre la seua innocència després de la petició fiscal de 10 anys i sis mesos. El tècnic afirma que les seues alineacions es basaran en el rendiment i defén al davanter davant les acusacions de racisme.

Marcelino ajorna la seua renovació amb el Vila-real fins a final de temporada

El tècnic va assenyalar que compartix la postura del club i preferix esperar a juny per a tractar la seua continuïtat. Va rebutjar la rumorologia i va demanar centrar-se en l'Elx i en la Champions.

Arriba Digital-IA Fest, jornada en línia per a acostar la IA a xicotets municipis valencians

Digital-IA Fest se celebra este dissabte amb sessions pràctiques per a veïns de localitats valencianes de menys de 20.000 habitants. L'esdeveniment és gratuït i busca reduir la bretxa digital.

Pluja i tempestes marcaran el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb neu des de 1.400 m

Cap de setmana dominat per pluges generalitzades i tempestes en la Comunitat Valenciana, amb cota de neu entre 1.400 i 1.600 metres. El dissabte serà més intens a Castelló i el diumenge hi haurà una lleugera millora tèrmica.

La borrasca Regina deixa pluges generalitzades, vent i un marcat descens tèrmic

Regina continua este divendres amb precipitacions en la major part del país, ruixats forts en el nord-est, façana oriental i Estret, i ratxes intenses de vent.

Avís groc este dissabte a Castelló per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i 60 en dotze. El divendres seguix el risc en la Comunitat i a Alacant per vent i onatge