Elx preveu acabar en huit mesos l’anell ciclista que envolta la ciutat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Elx continua amb les obres d’instal·lació de carrils bici que finalitzaran l’anell ciclista que transcorre pels voltants de la ciutat. L’execució d’esta infraestructura ja es troba al 30 per cent i està previst que finalitze en un termini de huit mesos.

Es tracta de prop de tres quilòmetres de carrils bici que van començar a l’entorn de l’Hospital General i que conclouen a l’avinguda de la Universitat d’Elx, detalla el consistori.

Fins a allí s’ha desplaçat el regidor de Servicis Públics, Claudio Guilabert, a comprovar l’avanç dels treballs d’un projecte que aposta per la mobilitat sostenible i el medi ambient i que suposa una inversió d’1,2 milions d’euros finançats amb fons europeus.

El projecte d’implantació d’estos carrils bici a l’avinguda de la Universitat ha patit canvis significatius respecte al projecte inicial. “Al principi, el carril bici anava a ser per la mitjana de la carretera el que suposava la tala de totes les palmeres –ha explicat l’edil–. Per això hem traslladat els carrils a la via de servici on a més es van a instal·lar protectors i es van a plantar tanques”.

Paral·lelament, el regidor ha anunciat que treballen per a ampliar els carrils bici en col·laboració amb els enginyers municipals i la unitat de tràfic de la Policia Local, amb l’objectiu que “es faça de la manera més ordenada possible i vetlant sempre per la seguretat tant dels cotxes com de vianants i usuaris de bicicleta o vehicles de mobilitat personal”.

En esta línia, la regidoria de Servicis Públics i Mobilitat estudia la connexió mitjançant carrils bici de la zona comercial que va des del centre comercial l’Aljub fins al parc comercial El Sauce.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.