Elx preveu acabar en huit mesos l’anell ciclista que envolta la ciutat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Elx continua amb les obres d’instal·lació de carrils bici que finalitzaran l’anell ciclista que transcorre pels voltants de la ciutat. L’execució d’esta infraestructura ja es troba al 30 per cent i està previst que finalitze en un termini de huit mesos.

Es tracta de prop de tres quilòmetres de carrils bici que van començar a l’entorn de l’Hospital General i que conclouen a l’avinguda de la Universitat d’Elx, detalla el consistori.

Fins a allí s’ha desplaçat el regidor de Servicis Públics, Claudio Guilabert, a comprovar l’avanç dels treballs d’un projecte que aposta per la mobilitat sostenible i el medi ambient i que suposa una inversió d’1,2 milions d’euros finançats amb fons europeus.

El projecte d’implantació d’estos carrils bici a l’avinguda de la Universitat ha patit canvis significatius respecte al projecte inicial. «Al principi, el carril bici anava a ser per la mitjana de la carretera el que suposava la tala de totes les palmeres –ha explicat l’edil–. Per això hem traslladat els carrils a la via de servici on a més es van a instal·lar protectors i es van a plantar tanques».

Paral·lelament, el regidor ha anunciat que treballen per a ampliar els carrils bici en col·laboració amb els enginyers municipals i la unitat de tràfic de la Policia Local, amb l’objectiu que «es faça de la manera més ordenada possible i vetlant sempre per la seguretat tant dels cotxes com de vianants i usuaris de bicicleta o vehicles de mobilitat personal».

En esta línia, la regidoria de Servicis Públics i Mobilitat estudia la connexió mitjançant carrils bici de la zona comercial que va des del centre comercial l’Aljub fins al parc comercial El Sauce.

Últimes notícies

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.

L’habitatge del futur es flexiona: noves arquitectes replantegen com volem viure

Tres joves arquitectes plantegen models d’habitatge més flexibles, sostenibles i socials per a afrontar la crisi residencial i adaptar-se a noves formes de vida i treball.

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.