Elx preveu acabar en huit mesos l’anell ciclista que envolta la ciutat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Elx continua amb les obres d’instal·lació de carrils bici que finalitzaran l’anell ciclista que transcorre pels voltants de la ciutat. L’execució d’esta infraestructura ja es troba al 30 per cent i està previst que finalitze en un termini de huit mesos.

Es tracta de prop de tres quilòmetres de carrils bici que van començar a l’entorn de l’Hospital General i que conclouen a l’avinguda de la Universitat d’Elx, detalla el consistori.

Fins a allí s’ha desplaçat el regidor de Servicis Públics, Claudio Guilabert, a comprovar l’avanç dels treballs d’un projecte que aposta per la mobilitat sostenible i el medi ambient i que suposa una inversió d’1,2 milions d’euros finançats amb fons europeus.

El projecte d’implantació d’estos carrils bici a l’avinguda de la Universitat ha patit canvis significatius respecte al projecte inicial. “Al principi, el carril bici anava a ser per la mitjana de la carretera el que suposava la tala de totes les palmeres –ha explicat l’edil–. Per això hem traslladat els carrils a la via de servici on a més es van a instal·lar protectors i es van a plantar tanques”.

Paral·lelament, el regidor ha anunciat que treballen per a ampliar els carrils bici en col·laboració amb els enginyers municipals i la unitat de tràfic de la Policia Local, amb l’objectiu que “es faça de la manera més ordenada possible i vetlant sempre per la seguretat tant dels cotxes com de vianants i usuaris de bicicleta o vehicles de mobilitat personal”.

En esta línia, la regidoria de Servicis Públics i Mobilitat estudia la connexió mitjançant carrils bici de la zona comercial que va des del centre comercial l’Aljub fins al parc comercial El Sauce.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.