13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Elx preveu acabar en huit mesos l’anell ciclista que envolta la ciutat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Elx continua amb les obres d’instal·lació de carrils bici que finalitzaran l’anell ciclista que transcorre pels voltants de la ciutat. L’execució d’esta infraestructura ja es troba al 30 per cent i està previst que finalitze en un termini de huit mesos.

Es tracta de prop de tres quilòmetres de carrils bici que van començar a l’entorn de l’Hospital General i que conclouen a l’avinguda de la Universitat d’Elx, detalla el consistori.

Fins a allí s’ha desplaçat el regidor de Servicis Públics, Claudio Guilabert, a comprovar l’avanç dels treballs d’un projecte que aposta per la mobilitat sostenible i el medi ambient i que suposa una inversió d’1,2 milions d’euros finançats amb fons europeus.

El projecte d’implantació d’estos carrils bici a l’avinguda de la Universitat ha patit canvis significatius respecte al projecte inicial. “Al principi, el carril bici anava a ser per la mitjana de la carretera el que suposava la tala de totes les palmeres –ha explicat l’edil–. Per això hem traslladat els carrils a la via de servici on a més es van a instal·lar protectors i es van a plantar tanques”.

Paral·lelament, el regidor ha anunciat que treballen per a ampliar els carrils bici en col·laboració amb els enginyers municipals i la unitat de tràfic de la Policia Local, amb l’objectiu que “es faça de la manera més ordenada possible i vetlant sempre per la seguretat tant dels cotxes com de vianants i usuaris de bicicleta o vehicles de mobilitat personal”.

En esta línia, la regidoria de Servicis Públics i Mobilitat estudia la connexió mitjançant carrils bici de la zona comercial que va des del centre comercial l’Aljub fins al parc comercial El Sauce.

Últimes notícies

Pérez Llorca acusa a Montero d’usar el finançament com a cartell electoral

Pérez Llorca ha denunciat que la proposta d'Hisenda sobre finançament autonòmic és un 'cartell electoral' de María Jesús Montero. Reclama una negociació real amb els presidents autonòmics.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

Morant ha defés que la proposta del Govern manté l'statu quo i que ningú sale perdent. Ha reclamat responsabilitat per a culminar un acord que beneficiaria a la Comunitat Valenciana.

Segona jornada de vaga mèdica en la Comunitat Valenciana: 65% segons el sindicat i 3,63% segons Sanitat

El sindicat eleva el seguiment al 60-65% i Sanitat el reduïx al 3,63-3,69%. La protesta va reclamar un estatut propi i millores laborals, amb concentració a l'Hospital Peset.

Condemnen als amos d’una empresa de neteja d’Alacant per ocupar 24 treballadors sense alta

Els propietaris es declaren culpables a l'inici del juí i l'Audiència dicta sentència 'in voce': sis mesos de presó i sis de multa de 9 euros diaris. La Inspecció de Treball va destapar les irregularitats en 2023 després d'una visita al centre de treball.

El València mesura la seua frescor davant la defensa del Fenerbahçe

El València visita al Fenerbahçe per a comprovar si ha recuperat la seua frescor després de huit partits en setze dies. Duel entre la millor defensa i el segon millor atac amb impacte directe en la zona alta.

Pedro Martínez ressalta la solidesa d’un Fenerbahçe en ratxa abans de la visita del València

Pedro Martínez va destacar la solidesa i el bon moment del Fenerbahçe abans del dol d'Eurolliga. El tècnic va exigir màxima concentració, defensa i pla col·lectiu.

Llibertat amb càrrecs per a un educador de Els Reiets per una suposada agressió sexual a dos jóvens a Alacant

Un educador de Els Reiets ha quedat en llibertat provisional amb càrrecs després de ser detingut per una suposada agressió sexual a dos jóvens. Se li imposa allunyament, prohibició de contacte i compareixences quinzenals, i ha sigut apartat del lloc.

La Fiscalia insistix davant el Suprem a mantindre a Ábalos i a Koldo a la presó per risc de fugida

Anticorrupció ha reiterat davant el Suprem que Ábalos i el seu exasesor Koldo continuen a la presó provisional per risc de fugida davant la proximitat del juí.