16.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Elx preveu acabar en huit mesos l’anell ciclista que envolta la ciutat

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Elx continua amb les obres d’instal·lació de carrils bici que finalitzaran l’anell ciclista que transcorre pels voltants de la ciutat. L’execució d’esta infraestructura ja es troba al 30 per cent i està previst que finalitze en un termini de huit mesos.

Es tracta de prop de tres quilòmetres de carrils bici que van començar a l’entorn de l’Hospital General i que conclouen a l’avinguda de la Universitat d’Elx, detalla el consistori.

Fins a allí s’ha desplaçat el regidor de Servicis Públics, Claudio Guilabert, a comprovar l’avanç dels treballs d’un projecte que aposta per la mobilitat sostenible i el medi ambient i que suposa una inversió d’1,2 milions d’euros finançats amb fons europeus.

El projecte d’implantació d’estos carrils bici a l’avinguda de la Universitat ha patit canvis significatius respecte al projecte inicial. “Al principi, el carril bici anava a ser per la mitjana de la carretera el que suposava la tala de totes les palmeres –ha explicat l’edil–. Per això hem traslladat els carrils a la via de servici on a més es van a instal·lar protectors i es van a plantar tanques”.

Paral·lelament, el regidor ha anunciat que treballen per a ampliar els carrils bici en col·laboració amb els enginyers municipals i la unitat de tràfic de la Policia Local, amb l’objectiu que “es faça de la manera més ordenada possible i vetlant sempre per la seguretat tant dels cotxes com de vianants i usuaris de bicicleta o vehicles de mobilitat personal”.

En esta línia, la regidoria de Servicis Públics i Mobilitat estudia la connexió mitjançant carrils bici de la zona comercial que va des del centre comercial l’Aljub fins al parc comercial El Sauce.

Últimes notícies

Corberán avisa d’un Llevant competitiu i d’un derbi igualat a Mestalla

Corberán va alertar de la competitivitat del Llevant i va preveure un dol molt igualat a Mestalla. Va reivindicar mentalitat, identitat i l'impuls de les graderies per a revertir la dinàmica.

Puente es compromet a concloure el Corredor Mediterrani entre Almeria i la frontera en 2027

Óscar Puente s'ha compromés al fet que el Corredor Mediterrani entre Almeria i la frontera francesa estiga conclòs i llest per a posar-se en servici en 2027. No ha donat data per a Algesires i ha anunciat que en 2027 les tres províncies de la Comunitat Valenciana estaran connectades per Alta Velocitat.

Tretze detinguts a Orihuela i troballa de cinc gossos desnodrits en una operació antidroga

L'operatiu a Orihuela es va saldar amb tretze detinguts, dos plantacions de marihuana desmantellades i cinc gossos desnodrits rescatats de vivendes insalubres. Es van confiscar armes, diners i material per al cultiu.

València-Llevant, el derbi de la necessitat i la igualtat

El dol que obrirà la jornada 13 enfronta a dos equips separats per un punt i urgits per eixir del descens. Mestalla estarà ple i el València mai ha perdut allí davant el Llevant.

El València s’examina en el Roig Arena davant un Estrella Roja en ratxa

El València Basket rep a l'Estrella Roja després de guanyar tots els seus partits d'Eurolliga amb públic en el Roig Arena. El conjunt serbi arriba llançat, amb huit triomfs en els últims nou xocs.

Catalá assegura que el franquisme va tindre aspectes positius i negatius i el definix com a etapa negra

L'alcaldessa de València ha assenyalat en la ràdio que el franquisme va tindre aspectes positius i negatius i després ha subratllat que va ser una etapa negra que Espanya ha de superar.

Gomis confirma que va oferir agents per a mesurar llits en la DANA i nega haver manat a casa als efectius

El director general Luis Gomis ha declarat com a testimoni i ha ratificat que va posar a disposició entre 16 i 20 agents per a mesurar llits durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'oferiment va arribar a Emergències però no es va atendre, segons altres declaracions, i ell nega que s'ordenara als agents tornar a casa.

Juan Roig ha insistit: encara que no hi haja túnel passant, urgix avançar en el Corredor Mediterrani

Juan Roig ha expressat la seua insatisfacció amb el ritme del Corredor Mediterrani i ha demanat prioritzar la connexió entre València, Alacant i Barcelona encara que no s'execute encara el túnel passant. L'empresariat ha mantingut la pressió amb l'acte #QuieroCorredor, mentres el Govern i el sector fixen 2027 com a horitzó per a tancar la primera fase amb ample internacional.