Embassaments del Segura baixen una desena la seua reserva fins al 21% de capacitat i els del Xúquer augmenten al 50,1%

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han pujat lleument la seua reserva hídrica esta setmana, fins a situar-se en el 50,1 per cent de la seua capacitat, enfront del 49,9% de la passada setmana, mentre que la reserva de la conca del Segura ha disminuït una desena des de la setmana prèvia, fins al 21%, la menor proporció en el conjunt d’Espanya.

Així ho indiquen les dades publicades este dimarts pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), en una setmana en la qual les precipitacions han afectat al vessant Mediterrani. En concret, la màxima a Espanya s’ha produït a Castelló, on han caigut 30,4 litres per metre quadrat (l/m2).

La conca del Segura compta amb una reserva de 239 hectòmetres cúbics, un de menys que fa set dies. Continua per damunt dels 211 hm3 de l’any passat, però se situa per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 375 hm3.

Per la seua banda, els embassaments del Xúquer emmagatzemen 1.426 hectòmetres cúbics –cinc més que la setmana prèvia–, per la qual cosa se situen per sobre dels 1.313 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat, i també superior als 1.291 hm3 de la mitjana dels últims deu anys.

En el conjunt d’Espanya, la reserva hídrica està al 52% de la seua capacitat amb 29.142 hectòmetres cúbics (hm3). Això suposa sis desenes menys pel que fa a la setmana passada. El Segura torna a caure, si escau una desena, i continua a la cua de l’aigua emmagatzemada.

Esta setmana, les precipitacions han afectat al vessant mediterrani –que està al 59,2%– i han sigut escasses en l’atlàntica –que es troba al 49,6%.

Els àmbits que superen el 50% són el Cantàbric Oriental, que es troba al 82,2%; el Cantàbric Occidental, que està al 68,2%; el Miño-Sil, al 59,1%; Galícia Costa, al 89%; les Conques internes del País Basc, al 100%; el Duero, al 64,3%; el Tajo, al 53,7%; el Tinto, Odiel i Piedras, al 82,1%; el Xúquer, al 50,1%; i l’Ebre, al 75,1%.

En el costat contrari, per baix del 50% estan el Guadiana, que està al 41,3%; el Guadalete-Barbate, que es troba al 28,5%; el Guadalquivir, al 35,2%; la Conca Mediterrània Andalusa, al 28,9%; les Conques internes de Catalunya, al 32,9%; i el Segura, al 21%.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.