11.3 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Embassaments del Segura baixen una desena la seua reserva fins al 21% de capacitat i els del Xúquer augmenten al 50,1%

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han pujat lleument la seua reserva hídrica esta setmana, fins a situar-se en el 50,1 per cent de la seua capacitat, enfront del 49,9% de la passada setmana, mentre que la reserva de la conca del Segura ha disminuït una desena des de la setmana prèvia, fins al 21%, la menor proporció en el conjunt d’Espanya.

Així ho indiquen les dades publicades este dimarts pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), en una setmana en la qual les precipitacions han afectat al vessant Mediterrani. En concret, la màxima a Espanya s’ha produït a Castelló, on han caigut 30,4 litres per metre quadrat (l/m2).

La conca del Segura compta amb una reserva de 239 hectòmetres cúbics, un de menys que fa set dies. Continua per damunt dels 211 hm3 de l’any passat, però se situa per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 375 hm3.

Per la seua banda, els embassaments del Xúquer emmagatzemen 1.426 hectòmetres cúbics –cinc més que la setmana prèvia–, per la qual cosa se situen per sobre dels 1.313 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat, i també superior als 1.291 hm3 de la mitjana dels últims deu anys.

En el conjunt d’Espanya, la reserva hídrica està al 52% de la seua capacitat amb 29.142 hectòmetres cúbics (hm3). Això suposa sis desenes menys pel que fa a la setmana passada. El Segura torna a caure, si escau una desena, i continua a la cua de l’aigua emmagatzemada.

Esta setmana, les precipitacions han afectat al vessant mediterrani –que està al 59,2%– i han sigut escasses en l’atlàntica –que es troba al 49,6%.

Els àmbits que superen el 50% són el Cantàbric Oriental, que es troba al 82,2%; el Cantàbric Occidental, que està al 68,2%; el Miño-Sil, al 59,1%; Galícia Costa, al 89%; les Conques internes del País Basc, al 100%; el Duero, al 64,3%; el Tajo, al 53,7%; el Tinto, Odiel i Piedras, al 82,1%; el Xúquer, al 50,1%; i l’Ebre, al 75,1%.

En el costat contrari, per baix del 50% estan el Guadiana, que està al 41,3%; el Guadalete-Barbate, que es troba al 28,5%; el Guadalquivir, al 35,2%; la Conca Mediterrània Andalusa, al 28,9%; les Conques internes de Catalunya, al 32,9%; i el Segura, al 21%.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.