Embassaments del Segura baixen una desena la seua reserva fins al 21% de capacitat i els del Xúquer augmenten al 50,1%

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han pujat lleument la seua reserva hídrica esta setmana, fins a situar-se en el 50,1 per cent de la seua capacitat, enfront del 49,9% de la passada setmana, mentre que la reserva de la conca del Segura ha disminuït una desena des de la setmana prèvia, fins al 21%, la menor proporció en el conjunt d’Espanya.

Anuncios

Així ho indiquen les dades publicades este dimarts pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), en una setmana en la qual les precipitacions han afectat al vessant Mediterrani. En concret, la màxima a Espanya s’ha produït a Castelló, on han caigut 30,4 litres per metre quadrat (l/m2).

La conca del Segura compta amb una reserva de 239 hectòmetres cúbics, un de menys que fa set dies. Continua per damunt dels 211 hm3 de l’any passat, però se situa per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 375 hm3.

Per la seua banda, els embassaments del Xúquer emmagatzemen 1.426 hectòmetres cúbics –cinc més que la setmana prèvia–, per la qual cosa se situen per sobre dels 1.313 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat, i també superior als 1.291 hm3 de la mitjana dels últims deu anys.

En el conjunt d’Espanya, la reserva hídrica està al 52% de la seua capacitat amb 29.142 hectòmetres cúbics (hm3). Això suposa sis desenes menys pel que fa a la setmana passada. El Segura torna a caure, si escau una desena, i continua a la cua de l’aigua emmagatzemada.

Esta setmana, les precipitacions han afectat al vessant mediterrani –que està al 59,2%– i han sigut escasses en l’atlàntica –que es troba al 49,6%.

Els àmbits que superen el 50% són el Cantàbric Oriental, que es troba al 82,2%; el Cantàbric Occidental, que està al 68,2%; el Miño-Sil, al 59,1%; Galícia Costa, al 89%; les Conques internes del País Basc, al 100%; el Duero, al 64,3%; el Tajo, al 53,7%; el Tinto, Odiel i Piedras, al 82,1%; el Xúquer, al 50,1%; i l’Ebre, al 75,1%.

En el costat contrari, per baix del 50% estan el Guadiana, que està al 41,3%; el Guadalete-Barbate, que es troba al 28,5%; el Guadalquivir, al 35,2%; la Conca Mediterrània Andalusa, al 28,9%; les Conques internes de Catalunya, al 32,9%; i el Segura, al 21%.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.