Embassaments del Segura baixen una desena la seua reserva fins al 21% de capacitat i els del Xúquer augmenten al 50,1%

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han pujat lleument la seua reserva hídrica esta setmana, fins a situar-se en el 50,1 per cent de la seua capacitat, enfront del 49,9% de la passada setmana, mentre que la reserva de la conca del Segura ha disminuït una desena des de la setmana prèvia, fins al 21%, la menor proporció en el conjunt d’Espanya.

Així ho indiquen les dades publicades este dimarts pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), en una setmana en la qual les precipitacions han afectat al vessant Mediterrani. En concret, la màxima a Espanya s’ha produït a Castelló, on han caigut 30,4 litres per metre quadrat (l/m2).

La conca del Segura compta amb una reserva de 239 hectòmetres cúbics, un de menys que fa set dies. Continua per damunt dels 211 hm3 de l’any passat, però se situa per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 375 hm3.

Per la seua banda, els embassaments del Xúquer emmagatzemen 1.426 hectòmetres cúbics –cinc més que la setmana prèvia–, per la qual cosa se situen per sobre dels 1.313 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat, i també superior als 1.291 hm3 de la mitjana dels últims deu anys.

En el conjunt d’Espanya, la reserva hídrica està al 52% de la seua capacitat amb 29.142 hectòmetres cúbics (hm3). Això suposa sis desenes menys pel que fa a la setmana passada. El Segura torna a caure, si escau una desena, i continua a la cua de l’aigua emmagatzemada.

Esta setmana, les precipitacions han afectat al vessant mediterrani –que està al 59,2%– i han sigut escasses en l’atlàntica –que es troba al 49,6%.

Els àmbits que superen el 50% són el Cantàbric Oriental, que es troba al 82,2%; el Cantàbric Occidental, que està al 68,2%; el Miño-Sil, al 59,1%; Galícia Costa, al 89%; les Conques internes del País Basc, al 100%; el Duero, al 64,3%; el Tajo, al 53,7%; el Tinto, Odiel i Piedras, al 82,1%; el Xúquer, al 50,1%; i l’Ebre, al 75,1%.

En el costat contrari, per baix del 50% estan el Guadiana, que està al 41,3%; el Guadalete-Barbate, que es troba al 28,5%; el Guadalquivir, al 35,2%; la Conca Mediterrània Andalusa, al 28,9%; les Conques internes de Catalunya, al 32,9%; i el Segura, al 21%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.

Guido Rodríguez assumix errors després de la derrota del València davant el Celta i demana unitat

Guido Rodríguez, autor dels dos gols del València en la derrota 2-3 davant el Celta, admet errors defensius, es mostra autocrític i recalca que l'equip ha de mantindre's unit.