Embassaments del Segura baixen una desena la seua reserva fins al 21% de capacitat i els del Xúquer augmenten al 50,1%

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han pujat lleument la seua reserva hídrica esta setmana, fins a situar-se en el 50,1 per cent de la seua capacitat, enfront del 49,9% de la passada setmana, mentre que la reserva de la conca del Segura ha disminuït una desena des de la setmana prèvia, fins al 21%, la menor proporció en el conjunt d’Espanya.

Així ho indiquen les dades publicades este dimarts pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), en una setmana en la qual les precipitacions han afectat al vessant Mediterrani. En concret, la màxima a Espanya s’ha produït a Castelló, on han caigut 30,4 litres per metre quadrat (l/m2).

La conca del Segura compta amb una reserva de 239 hectòmetres cúbics, un de menys que fa set dies. Continua per damunt dels 211 hm3 de l’any passat, però se situa per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 375 hm3.

Per la seua banda, els embassaments del Xúquer emmagatzemen 1.426 hectòmetres cúbics –cinc més que la setmana prèvia–, per la qual cosa se situen per sobre dels 1.313 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat, i també superior als 1.291 hm3 de la mitjana dels últims deu anys.

En el conjunt d’Espanya, la reserva hídrica està al 52% de la seua capacitat amb 29.142 hectòmetres cúbics (hm3). Això suposa sis desenes menys pel que fa a la setmana passada. El Segura torna a caure, si escau una desena, i continua a la cua de l’aigua emmagatzemada.

Esta setmana, les precipitacions han afectat al vessant mediterrani –que està al 59,2%– i han sigut escasses en l’atlàntica –que es troba al 49,6%.

Els àmbits que superen el 50% són el Cantàbric Oriental, que es troba al 82,2%; el Cantàbric Occidental, que està al 68,2%; el Miño-Sil, al 59,1%; Galícia Costa, al 89%; les Conques internes del País Basc, al 100%; el Duero, al 64,3%; el Tajo, al 53,7%; el Tinto, Odiel i Piedras, al 82,1%; el Xúquer, al 50,1%; i l’Ebre, al 75,1%.

En el costat contrari, per baix del 50% estan el Guadiana, que està al 41,3%; el Guadalete-Barbate, que es troba al 28,5%; el Guadalquivir, al 35,2%; la Conca Mediterrània Andalusa, al 28,9%; les Conques internes de Catalunya, al 32,9%; i el Segura, al 21%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.