Emergències ha coordinat 29 rescats de persones aquesta Setmana Santa

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Comunitat Valenciana ha gestionat 29 rescats de persones durant la Setmana Santa. Des del Dijous Sant s’han produït 19 rescats en muntanya i 10 en altres zones. A més, en 12 dels casos va ser necessari mobilitzar mitjans aeris, 8 a la província d’Alacant i 4 a València.

D’altra banda, entre el 14 d’abril i el 17 del mateix mes s’han coordinat també 7 cerques de persones, 6 en àrees de muntanya i en un cas va intervindre un helicòpter d’emergències.

Entre els últims rescats efectuats pels serveis d’emergències de la Comunitat Valenciana està el d’un home que va caure des de 20 metres d’altura en una zona rural de Nàquera aquest passat dissabte.

Va ser un rescat complicat, ja que la falta de visibilitat a l’ésser de nit va impedir que l’helicòpter mobilitzat poguera efectuar el rescat. Els bombers del Consorci Provincial de València van traslladar a l’home ferit a través d’un camí escarpat de muntanya.

Un altre dels rescats va ser el d’un menor que va caure aquest cap de setmana en una séquia en una zona rural de Picassent. Els serveis d’emergència van aconseguir estabilitzar al menor que va ser traslladat en estat greu a l’hospital.

La Setmana Santa també ens ha deixat la tragèdia d’un jove de 24 anys ofegat en el riu Algar. Els bombers van trobar el cos sense vida del jove en la presa de l’Algar. Tot apunta al fet que va caure per una cascada a Bolulla.

Últimes notícies

La ciència guia l’extinció dels grans incendis de Castelló, Madrid, Toledo i Àvila

Un equip del CSIC assessora en temps real sobre vent i zones cremades en els incendis de La Vall d'Uixò, Madrid, Toledo i Àvila per a millorar l’estratègia d’extinció.

Un miler de veïns torna a casa per l’avenç en l’incendi de la Vall d’Uixó

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ja ha arrasat 9.644 hectàrees i manté 7.000 persones confinades, però l’avenç en l’extinció ha permés el retorn d’un miler de veïns desallotjats.

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.
FILMOTECA D'ESTIU