17.8 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Emergències seguix amb els assajos amb el líquid espessant per a extraure llots i ‘emprar-ho amb garanties de seguretat

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La secretària autonòmica de Seguretat i Emergències, Irene Rodríguez, ha assegurat que seguiran hui dilluns amb els assajos amb el líquid espessant per a extraure llots dels garatges i soterranis afectats per la dana amb la finalitat d’emprar-ho “per a definir un procediment que permeta, sobretot, emprar-ho amb garanties de seguretat per al personal intervinent, definir la quantitat i tipologia de maquinària que cal utilitzar i fer-ho d’una forma el més eficaç possible per a agilitar la neteja de llots”.

Així ho ha indicat després de la reunió del Cecopi, on s’ha informat dels avanços en les proves del nou producte. Rodríguez espera que esta nova operativa, combinada amb les cubes, accelere els treballs d’extracció. En el Cecopi han participat el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama; el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, i la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.

La secretària autonòmica ha assenyalat que s’han analitzat els resultats de la primera prova que es va començar a assajar este diumenge i ha avançat que els resultats “aparentment, estan sent molt prometedors”.

En este sentit, Irene Rodríguez ha explicat que en esta jornada es va a “continuar amb estos assajos per a definir un procediment que permeta, sobretot, emprar-ho amb garanties de seguretat per al personal intervinent, definir la quantitat i tipologia de maquinària que cal utilitzar i fer-ho d’una forma el més eficaç possible per a agilitar la neteja de llots”.

140 GARATGES

Este procediment s’implementarà combinat amb l’ús de cubes per a donar una “major agilitat”. Quant a les tasques que s’estan efectuant per a l’extracció de llots, la secretària autonòmica ha anunciat que en esta jornada “s’està treballant en un total 140 garatges i soterranis”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reafirma davant el TSJCV la seua aposta per un diàleg estable amb la Justícia

Pérez Llorca ha traslladat al president del TSJCV el compromís del Consell de reforçar la col·laboració amb la Justícia. Les inversions han aconseguit 101 milions i han permés concloure seus a Llíria, Gandia i Alzira.

València acull per quarta vegada la Copa del Rei i el Roig Arena s’estrena com a seu

La Copa del Rei de bàsquet arriba este dijous a València per quarta vegada i estrenarà el Roig Arena, amb 15.600 places. Persistixen les 'malediccions' de l'amfitrió i del sext classificat.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i set borrasques

El temporal de vent en la Comunitat Valenciana cessarà el divendres 20 després de quasi un mes de ratxes de ponent i nord-oest impulsades per set borrasques. Aemet preveu calma amb l'arribada de l'anticicló i advertix de riscos residuals malgrat la menor intensitat.

Cau a Madrid un fugitiu suec buscat per homicidi i tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut a Madrid a un fugitiu reclamat a Suècia per homicidi, lesions i tràfic de drogues. L'home va fugir via Alacant i va ser localitzat en un hotel del centre.

Vaga de metges: més del 90% segons sindicats i 10,4% segons Sanitat

La primera jornada de l'atur contra la reforma de l'estatut marc deixa un seguiment dispar en la Comunitat Valenciana: més del 90% per als convocants i 10,4% per a Sanitat. El sindicat mèdic recorre els servicis mínims i preveu parar una setmana al mes fins a juny.

La majoria de veïns desallotjats per l’incendi a Xàbia torna a les seues cases després de la inspecció

La majoria dels evacuats per l'incendi del dijous a Xàbia han pogut tornar este dilluns després d'una inspecció favorable. La planta 2 continua tancada.

Sis atesos per fum i desenes desallotjades en un incendi en vivendes socials d’Alacant

Sis persones han sigut ateses per inhalació de fum i diverses desenes han sigut desallotjades després d'un incendi en les vivendes socials de Miguel Hernández, a Alacant. El vent i un brasero han afavorit la propagació i l'ajuntament ha activat ajuda residencial.

El temporal de vent cessarà este divendres després de quasi 30 dies consecutius i 7 borrasques

Aemet fixa el final de l'episodi de ponent per al divendres 20, amb l'entrada d'un anticicló. Fins llavors seguiran els avisos i el risc de danys.