Emergències seguix amb els assajos amb el líquid espessant per a extraure llots i ‘emprar-ho amb garanties de seguretat

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La secretària autonòmica de Seguretat i Emergències, Irene Rodríguez, ha assegurat que seguiran hui dilluns amb els assajos amb el líquid espessant per a extraure llots dels garatges i soterranis afectats per la dana amb la finalitat d’emprar-ho «per a definir un procediment que permeta, sobretot, emprar-ho amb garanties de seguretat per al personal intervinent, definir la quantitat i tipologia de maquinària que cal utilitzar i fer-ho d’una forma el més eficaç possible per a agilitar la neteja de llots».

Així ho ha indicat després de la reunió del Cecopi, on s’ha informat dels avanços en les proves del nou producte. Rodríguez espera que esta nova operativa, combinada amb les cubes, accelere els treballs d’extracció. En el Cecopi han participat el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama; el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, i la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.

La secretària autonòmica ha assenyalat que s’han analitzat els resultats de la primera prova que es va començar a assajar este diumenge i ha avançat que els resultats «aparentment, estan sent molt prometedors».

En este sentit, Irene Rodríguez ha explicat que en esta jornada es va a «continuar amb estos assajos per a definir un procediment que permeta, sobretot, emprar-ho amb garanties de seguretat per al personal intervinent, definir la quantitat i tipologia de maquinària que cal utilitzar i fer-ho d’una forma el més eficaç possible per a agilitar la neteja de llots».

140 GARATGES

Este procediment s’implementarà combinat amb l’ús de cubes per a donar una «major agilitat». Quant a les tasques que s’estan efectuant per a l’extracció de llots, la secretària autonòmica ha anunciat que en esta jornada «s’està treballant en un total 140 garatges i soterranis».

Últimes notícies

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.
FILMOTECA D'ESTIU