Emergències seguix amb els assajos amb el líquid espessant per a extraure llots i ‘emprar-ho amb garanties de seguretat

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La secretària autonòmica de Seguretat i Emergències, Irene Rodríguez, ha assegurat que seguiran hui dilluns amb els assajos amb el líquid espessant per a extraure llots dels garatges i soterranis afectats per la dana amb la finalitat d’emprar-ho “per a definir un procediment que permeta, sobretot, emprar-ho amb garanties de seguretat per al personal intervinent, definir la quantitat i tipologia de maquinària que cal utilitzar i fer-ho d’una forma el més eficaç possible per a agilitar la neteja de llots”.

Així ho ha indicat després de la reunió del Cecopi, on s’ha informat dels avanços en les proves del nou producte. Rodríguez espera que esta nova operativa, combinada amb les cubes, accelere els treballs d’extracció. En el Cecopi han participat el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama; el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, i la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.

La secretària autonòmica ha assenyalat que s’han analitzat els resultats de la primera prova que es va començar a assajar este diumenge i ha avançat que els resultats “aparentment, estan sent molt prometedors”.

En este sentit, Irene Rodríguez ha explicat que en esta jornada es va a “continuar amb estos assajos per a definir un procediment que permeta, sobretot, emprar-ho amb garanties de seguretat per al personal intervinent, definir la quantitat i tipologia de maquinària que cal utilitzar i fer-ho d’una forma el més eficaç possible per a agilitar la neteja de llots”.

140 GARATGES

Este procediment s’implementarà combinat amb l’ús de cubes per a donar una “major agilitat”. Quant a les tasques que s’estan efectuant per a l’extracció de llots, la secretària autonòmica ha anunciat que en esta jornada “s’està treballant en un total 140 garatges i soterranis”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat Valenciana recorrerà el decret estatal de regularització d’immigrants

La Generalitat Valenciana presentarà un recurs contra el decret del Govern per a regularitzar a immigrants, en considerar que arriba sense finançament ni planificació i que saturarà els servicis públics autonòmics.

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.