València CF i Athletic Club han empatat a zero este dissabte a Mestalla en un partit intens, amb domini inicial dels bascos i reacció dels locals després del descans, però sense encert final de cara a porta.
En els primers minuts l’Athletic ha agafat la iniciativa. L’equip visitant ha buscat el control del joc i ha mantingut la possessió més lluny de la seua àrea. El València ha esperat arrere, ordenat, intentant eixir ràpid a la contra quan robava el baló.
Després del pas per vestidors el guió ha canviat de manera clara. El conjunt dirigit per Javier Aguirre ha avançat línies, ha pressionat més amunt i ha començat a acostar-se amb més freqüència a l’àrea rival. L’afició de Mestalla ha respost a l’esforç i ha empentat l’equip en cada acció ofensiva.
Malgrat eixa millora, el València no ha aconseguit transformar en gol les seues arribades. Les oportunitats han sigut comptades i poc clares, i sempre ha faltat l’última passada o una rematada precisa per a trencar el 0-0.
Empat amb sabor agredolç per al valencianisme
Amb este resultat, els valencianistes continuen ancorats en la zona de descens. Des de l’arribada de Javier Aguirre a la banqueta, l’equip ha encadenat dos empats que han aportat certa solidesa defensiva, però encara no han sigut suficients per a eixir de la part baixa de la classificació.
Per la seua banda, l’Athletic ha sumat el seu tercer empat a zero consecutiu. El conjunt basc manté així una línia clara de solidesa arrere, encara que continua sense acabar de fer el pas endavant necessari en atac per a decantar els partits al seu favor.
L’enfrontament ha deixat la sensació d’una batalla tàctica amb dues cares. Una primera part onde els visitants han manat en el joc i una segona on el València ha mostrat més ambició ofensiva, però on cap dels dos equips ha trobat el camí del gol.




