L’EMT crea la nova línia 23 que connecta Pinedo, Castellar-Oliveral i el Forn d’Alcedo

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València reforçarà les connexions amb els pobles del sud, mitjançant la creació d’una nova línia, la línia 23, que connectarà les localitats de Pinedo, Castellar-L’Oliveral i el Forn d’Alcedo.

Així ho ha explicat el president d’EMT València, el regidor Giuseppe Grezzi, qui ha afegit que, de manera complementària, “també es millorarà el servici de la línia 14, amb l’optimització del seu recorregut, des de la premissa d’oferir millors freqüències i regularitat per a donar resposta a les necessitats de les persones usuàries”.

Estes millores, que s’han treballat en els últims mesos amb el veïnat, entraran en vigor amb la posada en marxa de la nova xarxa nocturna d’EMT el pròxim 15 de juny.

La línia 14, que connectarà el centre de València amb Castellar-L’Oliveral, és una de les 23 línies diürnes que prolongaran el seu servici durant la nit per tal d’oferir millors opcions de mobilitat nocturna a la ciutadania. “Este pla de millora és fruit d’un espai de diàleg amb el veïnat i de les línies estratègiques d’EMT per a continuar oferint un servici de qualitat als pobles de València que s’adapte a les necessitats”, ha afirmat Grezzi.

La nova línia 23 crearà una nova connexió per als veïns i veïnes del Forn d’Alcedo, Castellar-L’Oliveral i Pinedo, amb una freqüència de pas al voltant de 30 a 40 minuts. Des de Pinedo, els autobusos entraran pel Camí del Tremolar, i passaran per l’avinguda de Ruiz i Comes, carrer Principal, carrer de la Glòria i Camí de les Vaques. Des del Forn d’Alcedo, realitzarà el mateix recorregut de tornada.

De manera complementària, es modificarà el final de la línia 14 per a augmentar la regularitat i freqüència en hora punta entre Castellar-L’Oliveral i el centre de València, de manera que la línia finalitzarà el seu recorregut a Castellar-L’Oliveral, des d’on es facilitarà la connexió amb la nova línia 23 per tal que les persones usuàries que ho desitgen puguen desplaçar-se fàcilment fins a Pinedo o el Forn d’Alcedo.

Freqüències dels autobusos

Respecte a les freqüències, els autobusos de la línia 14 eixiran cada 12 minuts, aproximadament, des de Castellar-L’Oliveral cap al centre de la ciutat. Estos canvis s’uniran als reforços ja realitzats en els nous horaris d’esta línia per a oferir millors freqüències.

Una altra de les millores serà la incorporació a la línia 14 dels autobusos més nous de la flota i menys contaminants, ja que ja no hauran de travessar el túnel d’accés a Pinedo pel Camí de Tremolar i no hi haurà cap limitació per als vehicles.

Últimes notícies

Seixanta centres valencians es queden sense direcció després de la dimissió en bloc dels seus directors

Seixanta centres públics de la Comunitat Valenciana s'han quedat sense equip directiu després de registrar la dimissió d'unes 240 persones en suport a la vaga indefinida del professorat.

Tres anys i mig de presó per al capità del vaixell afonat a Indonèsia amb una família valenciana

Un tribunal indonesi condemna a tres anys i mig de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo amb una família valenciana a bord, de la que només van sobreviure una mare i la seua filla. El cap de màquines rep dos anys i mig pel seu paper en l'accident.

Olympiacos recupera el tron europeu en una final agònica davant el Reial Madrid

Olympiacos conquista la seua quarta Eurolliga a Atenes després de remuntar al Reial Madrid en una final de màxima tensió. València Basket s'estrena en la Final Four i Fenerbahce decep com a campió vigent.

Continuen buscant a un banyista desaparegut a la platja del Campello (Alacant)

Un ampli dispositiu de Salvament Marítim, Guàrdia Civil, Bombers i Creu Roja busca a un banyista desaparegut a la platja Carrer de la Mar del Campello després de deixar les seues pertinences en l'arena i no tornar de l'aigua.

Deu noms que revolucionen LaLiga 2025-26

Deu futbolistes es consoliden com a grans revelacions de LaLiga 2025-26, claus en la millora dels seus equips i en el gir competitiu del campionat.

Els sindicats docents entreguen a Educació un nou document i tornen a la taula de negociació a les 16 hores

Els sindicats STEPV, UGT i CCOO han presentat a la Conselleria de Educacion un nou document amb propostes en ple undecimo dia de vaga indefinida i estan citats a una nova reunion a les 16 hores.

Les nits d’hotel pugen un 2,7% fins a abril per l’estirada de la Setmana Santa

Les pernoctacions en hotels van créixer un 2,7% entre gener i abril, amb un fort impuls dels viatgers estrangers i de l'efecte calendari de la Setmana Santa. Els preus i la rendibilitat hotelera també van avançar amb força.

Estiu de rècord en ocupació: hostaleria i distribució oferixen milers de vacants qualificades

Hostaleria, supermercats i la indústria alimentària reforcen plantilles este estiu amb més de mig milió de contractes i noves escoles, beques i cursos per a captar personal qualificat.