Entitats d’arts escèniques demanen reunir-se amb Mazón i Rovira per a tractar ‘les promeses incomplertes’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La Plataforma d’Associacions de Les Arts Escèniques de la Comunitat Valenciana reclama una “reunió urgent” amb el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el conseller de Cultura, José Antonio Rovira, per a “tractar qüestions pendents sense resoldre que, hui dia, afecten greument a la sostenibilitat d’un sector que manca d’un suport contundent a les seues infraestructures i que percep uns recursos econòmics públics insuficients per al seu ple desenvolupament”.

Les associacions que integren este col·lectiu –AAPV, Advaem, APCCV, APDCV, AVED, AVEET, Avetid, Comitè Escéniques, FETI, GC, Proart y Protea– han fet pública una carta dirigida al cap del Consell en el qual advertixen que la situació perjudica “al dret de la ciutadania a una cultura diversa i de qualitat garantida per la Constitució i per la legislació internacional”.

Segons afirmen estes entitats en un comunicat, “en l’actualitat és la iniciativa privada la que sustenta la majoria de l’activitat cultural present en les nostres ciutats i pobles de la qual tota la ciutadania participa i gaudix”.

El conjunt d’assumptes “sense solucionar” per part de l’administració, no només afecta als i les treballadores de les arts escèniques, sinó també “al benestar d’una societat que reclama un cultura diversa i de qualitat degudament secundada per les seues institucions”, insistixen.

En este sentit, retrauen a l’executiu autonòmic “les promeses incomplertes al sector de les arts escèniques per part del govern actual, que dedica un percentatge ridícul dels seus Pressupostos a Cultura”.

Entre altres qüestions, al·ludixen al “retard en la convocatòria i resolució de les ajudes en règim de concurrència competitiva; canvis sense consens amb el sector de les bases del Circuit Cultural Valencià; falta estructural de personal que impedix que els projectes s’executen en termini; i demora i falta de transparència en l’elaboració d’un pla estratègic que marque unes directrius clares d’acció i unes prioritats perquè el sector sàpia a què atenir”.

“REDUCCIÓ PRODUCCIONS PÚBLIQUES

En la mateixa línia, lamenten la “reducció dràstica de produccions escèniques públiques valencianes a l’Institut Valencià de Cultura; les deficiències en les instal·lacions sense alternativa per a la reubicació dels centres d’ensenyament públics de dansa i teatre: CPDV, CSDV Nacho Duato i ESADV; i l’abandó de les Naus de Sagunt”.

Per tot això, i davant del que consideren “passivitat i falta de mesures concloents per part d’este govern”, exigixen una reunió “al més alt nivell”.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.