Entitats d’arts escèniques demanen reunir-se amb Mazón i Rovira per a tractar ‘les promeses incomplertes’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La Plataforma d’Associacions de Les Arts Escèniques de la Comunitat Valenciana reclama una «reunió urgent» amb el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el conseller de Cultura, José Antonio Rovira, per a «tractar qüestions pendents sense resoldre que, hui dia, afecten greument a la sostenibilitat d’un sector que manca d’un suport contundent a les seues infraestructures i que percep uns recursos econòmics públics insuficients per al seu ple desenvolupament».

Les associacions que integren este col·lectiu –AAPV, Advaem, APCCV, APDCV, AVED, AVEET, Avetid, Comitè Escéniques, FETI, GC, Proart y Protea– han fet pública una carta dirigida al cap del Consell en el qual advertixen que la situació perjudica «al dret de la ciutadania a una cultura diversa i de qualitat garantida per la Constitució i per la legislació internacional».

Segons afirmen estes entitats en un comunicat, «en l’actualitat és la iniciativa privada la que sustenta la majoria de l’activitat cultural present en les nostres ciutats i pobles de la qual tota la ciutadania participa i gaudix».

El conjunt d’assumptes «sense solucionar» per part de l’administració, no només afecta als i les treballadores de les arts escèniques, sinó també «al benestar d’una societat que reclama un cultura diversa i de qualitat degudament secundada per les seues institucions», insistixen.

En este sentit, retrauen a l’executiu autonòmic «les promeses incomplertes al sector de les arts escèniques per part del govern actual, que dedica un percentatge ridícul dels seus Pressupostos a Cultura».

Entre altres qüestions, al·ludixen al «retard en la convocatòria i resolució de les ajudes en règim de concurrència competitiva; canvis sense consens amb el sector de les bases del Circuit Cultural Valencià; falta estructural de personal que impedix que els projectes s’executen en termini; i demora i falta de transparència en l’elaboració d’un pla estratègic que marque unes directrius clares d’acció i unes prioritats perquè el sector sàpia a què atenir».

«REDUCCIÓ PRODUCCIONS PÚBLIQUES

En la mateixa línia, lamenten la «reducció dràstica de produccions escèniques públiques valencianes a l’Institut Valencià de Cultura; les deficiències en les instal·lacions sense alternativa per a la reubicació dels centres d’ensenyament públics de dansa i teatre: CPDV, CSDV Nacho Duato i ESADV; i l’abandó de les Naus de Sagunt».

Per tot això, i davant del que consideren «passivitat i falta de mesures concloents per part d’este govern», exigixen una reunió «al més alt nivell».

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.