12.2 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Entitats d’arts escèniques demanen reunir-se amb Mazón i Rovira per a tractar ‘les promeses incomplertes’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La Plataforma d’Associacions de Les Arts Escèniques de la Comunitat Valenciana reclama una “reunió urgent” amb el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el conseller de Cultura, José Antonio Rovira, per a “tractar qüestions pendents sense resoldre que, hui dia, afecten greument a la sostenibilitat d’un sector que manca d’un suport contundent a les seues infraestructures i que percep uns recursos econòmics públics insuficients per al seu ple desenvolupament”.

Les associacions que integren este col·lectiu –AAPV, Advaem, APCCV, APDCV, AVED, AVEET, Avetid, Comitè Escéniques, FETI, GC, Proart y Protea– han fet pública una carta dirigida al cap del Consell en el qual advertixen que la situació perjudica “al dret de la ciutadania a una cultura diversa i de qualitat garantida per la Constitució i per la legislació internacional”.

Segons afirmen estes entitats en un comunicat, “en l’actualitat és la iniciativa privada la que sustenta la majoria de l’activitat cultural present en les nostres ciutats i pobles de la qual tota la ciutadania participa i gaudix”.

El conjunt d’assumptes “sense solucionar” per part de l’administració, no només afecta als i les treballadores de les arts escèniques, sinó també “al benestar d’una societat que reclama un cultura diversa i de qualitat degudament secundada per les seues institucions”, insistixen.

En este sentit, retrauen a l’executiu autonòmic “les promeses incomplertes al sector de les arts escèniques per part del govern actual, que dedica un percentatge ridícul dels seus Pressupostos a Cultura”.

Entre altres qüestions, al·ludixen al “retard en la convocatòria i resolució de les ajudes en règim de concurrència competitiva; canvis sense consens amb el sector de les bases del Circuit Cultural Valencià; falta estructural de personal que impedix que els projectes s’executen en termini; i demora i falta de transparència en l’elaboració d’un pla estratègic que marque unes directrius clares d’acció i unes prioritats perquè el sector sàpia a què atenir”.

“REDUCCIÓ PRODUCCIONS PÚBLIQUES

En la mateixa línia, lamenten la “reducció dràstica de produccions escèniques públiques valencianes a l’Institut Valencià de Cultura; les deficiències en les instal·lacions sense alternativa per a la reubicació dels centres d’ensenyament públics de dansa i teatre: CPDV, CSDV Nacho Duato i ESADV; i l’abandó de les Naus de Sagunt”.

Per tot això, i davant del que consideren “passivitat i falta de mesures concloents per part d’este govern”, exigixen una reunió “al més alt nivell”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs