14.1 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Entitats d’arts escèniques demanen reunir-se amb Mazón i Rovira per a tractar ‘les promeses incomplertes’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La Plataforma d’Associacions de Les Arts Escèniques de la Comunitat Valenciana reclama una “reunió urgent” amb el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el conseller de Cultura, José Antonio Rovira, per a “tractar qüestions pendents sense resoldre que, hui dia, afecten greument a la sostenibilitat d’un sector que manca d’un suport contundent a les seues infraestructures i que percep uns recursos econòmics públics insuficients per al seu ple desenvolupament”.

Les associacions que integren este col·lectiu –AAPV, Advaem, APCCV, APDCV, AVED, AVEET, Avetid, Comitè Escéniques, FETI, GC, Proart y Protea– han fet pública una carta dirigida al cap del Consell en el qual advertixen que la situació perjudica “al dret de la ciutadania a una cultura diversa i de qualitat garantida per la Constitució i per la legislació internacional”.

Segons afirmen estes entitats en un comunicat, “en l’actualitat és la iniciativa privada la que sustenta la majoria de l’activitat cultural present en les nostres ciutats i pobles de la qual tota la ciutadania participa i gaudix”.

El conjunt d’assumptes “sense solucionar” per part de l’administració, no només afecta als i les treballadores de les arts escèniques, sinó també “al benestar d’una societat que reclama un cultura diversa i de qualitat degudament secundada per les seues institucions”, insistixen.

En este sentit, retrauen a l’executiu autonòmic “les promeses incomplertes al sector de les arts escèniques per part del govern actual, que dedica un percentatge ridícul dels seus Pressupostos a Cultura”.

Entre altres qüestions, al·ludixen al “retard en la convocatòria i resolució de les ajudes en règim de concurrència competitiva; canvis sense consens amb el sector de les bases del Circuit Cultural Valencià; falta estructural de personal que impedix que els projectes s’executen en termini; i demora i falta de transparència en l’elaboració d’un pla estratègic que marque unes directrius clares d’acció i unes prioritats perquè el sector sàpia a què atenir”.

“REDUCCIÓ PRODUCCIONS PÚBLIQUES

En la mateixa línia, lamenten la “reducció dràstica de produccions escèniques públiques valencianes a l’Institut Valencià de Cultura; les deficiències en les instal·lacions sense alternativa per a la reubicació dels centres d’ensenyament públics de dansa i teatre: CPDV, CSDV Nacho Duato i ESADV; i l’abandó de les Naus de Sagunt”.

Per tot això, i davant del que consideren “passivitat i falta de mesures concloents per part d’este govern”, exigixen una reunió “al més alt nivell”.

Últimes notícies

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.