Entitats d’arts escèniques demanen reunir-se amb Mazón i Rovira per a tractar ‘les promeses incomplertes’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

La Plataforma d’Associacions de Les Arts Escèniques de la Comunitat Valenciana reclama una “reunió urgent” amb el president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el conseller de Cultura, José Antonio Rovira, per a “tractar qüestions pendents sense resoldre que, hui dia, afecten greument a la sostenibilitat d’un sector que manca d’un suport contundent a les seues infraestructures i que percep uns recursos econòmics públics insuficients per al seu ple desenvolupament”.

Les associacions que integren este col·lectiu –AAPV, Advaem, APCCV, APDCV, AVED, AVEET, Avetid, Comitè Escéniques, FETI, GC, Proart y Protea– han fet pública una carta dirigida al cap del Consell en el qual advertixen que la situació perjudica “al dret de la ciutadania a una cultura diversa i de qualitat garantida per la Constitució i per la legislació internacional”.

Segons afirmen estes entitats en un comunicat, “en l’actualitat és la iniciativa privada la que sustenta la majoria de l’activitat cultural present en les nostres ciutats i pobles de la qual tota la ciutadania participa i gaudix”.

El conjunt d’assumptes “sense solucionar” per part de l’administració, no només afecta als i les treballadores de les arts escèniques, sinó també “al benestar d’una societat que reclama un cultura diversa i de qualitat degudament secundada per les seues institucions”, insistixen.

En este sentit, retrauen a l’executiu autonòmic “les promeses incomplertes al sector de les arts escèniques per part del govern actual, que dedica un percentatge ridícul dels seus Pressupostos a Cultura”.

Entre altres qüestions, al·ludixen al “retard en la convocatòria i resolució de les ajudes en règim de concurrència competitiva; canvis sense consens amb el sector de les bases del Circuit Cultural Valencià; falta estructural de personal que impedix que els projectes s’executen en termini; i demora i falta de transparència en l’elaboració d’un pla estratègic que marque unes directrius clares d’acció i unes prioritats perquè el sector sàpia a què atenir”.

“REDUCCIÓ PRODUCCIONS PÚBLIQUES

En la mateixa línia, lamenten la “reducció dràstica de produccions escèniques públiques valencianes a l’Institut Valencià de Cultura; les deficiències en les instal·lacions sense alternativa per a la reubicació dels centres d’ensenyament públics de dansa i teatre: CPDV, CSDV Nacho Duato i ESADV; i l’abandó de les Naus de Sagunt”.

Per tot això, i davant del que consideren “passivitat i falta de mesures concloents per part d’este govern”, exigixen una reunió “al més alt nivell”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut pel robatori de 112 bucs valorats en 10.000 euros a València

La Guàrdia Civil ha detingut a un home per sostraure 112 bucs en diversos municipis de València, valorades en uns 10.000 euros. Es van recuperar 67 després de trobar una explotació clandestina a Picassent

Potries aspira a Capital Europea de la Cultura 2031 amb un model rural i participatiu

Potries ultima la seua candidatura per a 2031 i la defendrà l'11 de març davant el Ministeri. Amb fort suport institucional, situa la cultura en el centre del seu desenrotllament.

Mor un motorista atropellat per diversos vehicles en l’A-70 d’Alacant

Un home de 35 anys ha mort en l'A-70 d'Alacant després de caure de la moto i ser atropellat per diversos vehicles entre els km 19 i 20. Els sanitaris només han pogut confirmar el decés.

María José San Román obri La Barra del Gurmet a l’Esplanada amb concepte de barra

La xef inaugura La Barra del Gurmet a l'Esplanada d'Espanya amb un format de barra, disseny inspirat en el mosaic del passeig i servicis de desdejuni, cocteleria, menjars i sopars.

Ruixats localment forts i tempesta en el litoral de Castelló i puja la cota de neu a 1.600 m

Cel nuvolós este diumenge amb precipitacions irregulars i tempestes de matinada en el litoral de Castelló. La cota de neu ascendix de 1.200-1.400 m a 1.600 m.

Detinguts huit membres d’una xarxa que robava i extorquia a empresaris asiàtics i planejava un segrest a València

La Guàrdia Civil ha detingut a huit persones i ha desarticulat una xarxa assentada a Madrid que atacava a empresaris d'Àsia oriental. Se'ls atribuïx un robatori amb violència a Cantàbria i la planificació d'un segrest a València.

Morant ha defés que la violència de gènere afecta a les dones per ser-ho i la ciència ho avala

Diana Morant ha sostingut que la violència de gènere afecta a les dones per ser-ho i que la ciència ho recolza. En el 8M ha demanat mantindre la mobilització per la igualtat i combatre el negacionismo, recordant tres assassinats a la província de Castelló.

Pérez Llorca advoca per la igualtat més enllà de pancartes en la Romeria dels Canyes

El president ha cridat a treballar per la igualtat més enllà d'eslògans en la Romeria dels Canyes i ha reivindicat la cooperació entre institucions.