Entitats LGTBI, PSPV i Compromís protesten contra el ‘pinkwashing’ del Consell i reclamen cessaments en Igualtat

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

Entitats que representen al col·lectiu LGTBI, sindicats, el PSPV i Compromís han protestat a les portes de Les Corts contra el «pinkwashing» que consideren que està exercint el Consell amb motiu del Dia Internacional contra la LGTBIfobia i l’Orgull del mes que ve i han reclamat el cessament del secretari autonòmic de Diversitat, Stephane Soriano, per les seues «ingerències» en l’organització d’aquests esdeveniments.

Aquest acte s’ha realitzat a les portes de Les Corts, on hui penja la bandera LGTBI. La col·locació de la bandera LGTBI a Les Corts pel 17 de maig es duu a terme des del 2016 i enguany, tant PSPV com Compromís van demanar que es rebera a les entitats i associacions LGTBI.

La negativa en un primer moment de PP i Vox a aquesta possibilitat va fer que es votara en contra una proposta de Compromís, i posteriorment, el PP va llançar una altra perquè simplement es penjara la bandera, sense acte. Al·legant que volien que el reconeixement fóra més enllà, tant PSPV com Compromís es van abstenir.

El coordinador general de Lambda, Fran Fernández, ha assenyalat que «no és gratuït» que la concentració haja donat l’esquena a Les Corts, «perquè ells i elles ens han donat l’esquena». «És per això que animem al fet que la ciutadania isca el 28 de juny a manifestar-se festivament, però cap blanqueamiento a les polítiques de la reculada, gens de pinkwashing, que para això no compten amb els col·lectius».

Fernández ha insistit en les situacions «polítiques molt greus» que s’han viscut sota aquest Consell, com que «se censuren els nostres llibres infantils com si foren pornografia, amb el vot a favor del Consell» o que «es pose a dit a un polític a representar a les persones trans, quan l’única cosa que té de trans és ser un transfuga de Ciutadans».

Per part dels partits, el síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha assenyalat que la Comunitat Valenciana és «menys segura per al col·lectiu LGTBI» i ha criticat la «persecució» a tot aquell «que no pense com Carlos Mazón». A més, ha exigit «el cessament fulminant del director general de diversitat per les coaccions que està fent al col·lectiu LGTBI»: «L’extrema dreta ja ha contaminat l’essència del PP i del president de la Generalitat, a Carlos Mazón».

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha criticat que «alguns creuen que quan arriben a les institucions són seues i aquesta casa és la casa de tots». «Tenim un govern en el qual ahir una vice-presidenta assenyalava una entitat i un vicepresident que està negant la violència contra el col·lectiu LGTBI. Això no ho podem normalitzar, no ho podem consentir», ha conclós.

També s’han sumat a la protesta les representants de tots dos partits en l’ajuntament de València. La portaveu de Compromís, Papi Robles, ha lamentat que l’alcaldessa –María José Catalá (PP)– «està donant suport a persones que odien directament a les persones LGTBI i trans». «El que estan intentant és a dir hui que estan d’acord amb la defensa dels drets de totes les persones, però el que fan l’endemà quan entren als seus despatxos és vulnerar tots els drets i atacar de manera frontal a entitats, i després intentar enganyar-los», ha afegit.

Per part del PSPV-PSOE, Sandra Gómez, ha instat a l’alcaldessa al fet que retire les competències d’Igualtat a la regidora Rocío Gil per «mentir sobre l’ocupació de la plaça de l’Ajuntament per a impedir la celebració de l’Orgull». I ha felicitat a Catalá per «tenir a una regidora obertament racista en el seu govern, que assenyala a les persones immigrants, i a una del seu propi grup municipal, com és la regidora responsable d’Igualtat, que assenyala a les entitats LGTBI».

En la concentració ha participat també la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que ha agraït a Lambda que «al llarg de la seua història haja aconseguit diferents assoliments en la nostra societat». «Totes les persones que avui estem ací ens sentíem part d’aquest èxit col·lectiu que elles i ells han provocat al llarg d’aquests anys», ha remarcat.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.