Entitats LGTBI, PSPV i Compromís protesten contra el ‘pinkwashing’ del Consell i reclamen cessaments en Igualtat

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

Entitats que representen al col·lectiu LGTBI, sindicats, el PSPV i Compromís han protestat a les portes de Les Corts contra el «pinkwashing» que consideren que està exercint el Consell amb motiu del Dia Internacional contra la LGTBIfobia i l’Orgull del mes que ve i han reclamat el cessament del secretari autonòmic de Diversitat, Stephane Soriano, per les seues «ingerències» en l’organització d’aquests esdeveniments.

Aquest acte s’ha realitzat a les portes de Les Corts, on hui penja la bandera LGTBI. La col·locació de la bandera LGTBI a Les Corts pel 17 de maig es duu a terme des del 2016 i enguany, tant PSPV com Compromís van demanar que es rebera a les entitats i associacions LGTBI.

La negativa en un primer moment de PP i Vox a aquesta possibilitat va fer que es votara en contra una proposta de Compromís, i posteriorment, el PP va llançar una altra perquè simplement es penjara la bandera, sense acte. Al·legant que volien que el reconeixement fóra més enllà, tant PSPV com Compromís es van abstenir.

El coordinador general de Lambda, Fran Fernández, ha assenyalat que «no és gratuït» que la concentració haja donat l’esquena a Les Corts, «perquè ells i elles ens han donat l’esquena». «És per això que animem al fet que la ciutadania isca el 28 de juny a manifestar-se festivament, però cap blanqueamiento a les polítiques de la reculada, gens de pinkwashing, que para això no compten amb els col·lectius».

Fernández ha insistit en les situacions «polítiques molt greus» que s’han viscut sota aquest Consell, com que «se censuren els nostres llibres infantils com si foren pornografia, amb el vot a favor del Consell» o que «es pose a dit a un polític a representar a les persones trans, quan l’única cosa que té de trans és ser un transfuga de Ciutadans».

Per part dels partits, el síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, ha assenyalat que la Comunitat Valenciana és «menys segura per al col·lectiu LGTBI» i ha criticat la «persecució» a tot aquell «que no pense com Carlos Mazón». A més, ha exigit «el cessament fulminant del director general de diversitat per les coaccions que està fent al col·lectiu LGTBI»: «L’extrema dreta ja ha contaminat l’essència del PP i del president de la Generalitat, a Carlos Mazón».

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha criticat que «alguns creuen que quan arriben a les institucions són seues i aquesta casa és la casa de tots». «Tenim un govern en el qual ahir una vice-presidenta assenyalava una entitat i un vicepresident que està negant la violència contra el col·lectiu LGTBI. Això no ho podem normalitzar, no ho podem consentir», ha conclós.

També s’han sumat a la protesta les representants de tots dos partits en l’ajuntament de València. La portaveu de Compromís, Papi Robles, ha lamentat que l’alcaldessa –María José Catalá (PP)– «està donant suport a persones que odien directament a les persones LGTBI i trans». «El que estan intentant és a dir hui que estan d’acord amb la defensa dels drets de totes les persones, però el que fan l’endemà quan entren als seus despatxos és vulnerar tots els drets i atacar de manera frontal a entitats, i després intentar enganyar-los», ha afegit.

Per part del PSPV-PSOE, Sandra Gómez, ha instat a l’alcaldessa al fet que retire les competències d’Igualtat a la regidora Rocío Gil per «mentir sobre l’ocupació de la plaça de l’Ajuntament per a impedir la celebració de l’Orgull». I ha felicitat a Catalá per «tenir a una regidora obertament racista en el seu govern, que assenyala a les persones immigrants, i a una del seu propi grup municipal, com és la regidora responsable d’Igualtat, que assenyala a les entitats LGTBI».

En la concentració ha participat també la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que ha agraït a Lambda que «al llarg de la seua història haja aconseguit diferents assoliments en la nostra societat». «Totes les persones que avui estem ací ens sentíem part d’aquest èxit col·lectiu que elles i ells han provocat al llarg d’aquests anys», ha remarcat.

Últimes notícies

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.