‘#Entusmanos’, la campanya de l’Ajuntament per a reduir l’abandó animal i sensibilitzar a la població

Caballero mostra la voluntat de l’executiu perquè el centre d’animals de Benimàmet s’amplie abans que finalitze la legislatura

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

El regidor de Benestar Animal i portaveu de l’equip de govern municipal, Juan Carlos Caballero, ha anunciat hui dimarts l’engegada de la campanya ‘#entusmanos’, que té com a objectiu «reduir l’abandó animal» a la ciutat de València i «sensibilitzar» a la ciutadania.

Així ho ha donat a conèixer Caballero durant la roda de premsa en la qual s’ha presentat esta campanya contra l’abandó d’animals on el portaveu ha mostrat la voluntat de l’executiu per a «reformar i ampliar» el centre d’animals de Benimàmet i «poder seguir prestant servici».

L’objectiu d’esta campanya –que estarà activa en mupis, xarxes socials i en el canal de l’Empresa Metropolitana de Transports de València (EMTV) fins al 31 d’agost– és «sensibilitzar i conscienciar a la població contra l’abandó d’animals amb l’arribada de l’estiu i les vacances».

«És una campanya impactant, que reflectix un animal pintat sobre una mà. Perquè el ‘claim’ que volíem utilitzar en aquesta campanya era que està en les teues mans, que està en les nostres mans, l’abandonar, el no abandonar, el protegir, el cuidar, l’acompanyar als animals que estan amb nosaltres i formen part de la nostra família. I, per tant, hem de tenir aquest consciència de lluita contra l’abandó», ha explicat.

Segons ha assenyalat Caballero, en esta edició la imatge gràfica mostra un gos i un gat pintats amb la tècnica de bodypainting, és a dir, pintura corporal, sobre unes mans.

En este sentit, l’edil ha apuntat que esta recreació dels animals en les mans «està relacionada directament amb el missatge, clar i potent, que volíem utilitzar per a fer evident que està en les nostres mans el no abandonar-los, protegir-los, cuidar-los, respectar-los i acompanyar-los».

IMATGES «POTENTS» PER A «IMPACTAR»

Així mateix, la imatge gràfica de la campanya es compon d’una segona fotografia on es descobrix que no es tracta d’un animal real, sinó que es veu al descobert la mà sobre la qual s’ha pintat.

«Hem buscat unes imatges potents sobre fons negre perquè impacten i alhora causen sorpresa en descobrir que en realitat no es tracta d’un animal real sinó una recreació i aconseguim reduir l’abandó», ha afirmat Caballero.

En este sentit, el regidor ha explicat que el bodypainting ha sigut realitzat per Carla Quijada, «una talentosa valenciana de 23 anys que ja ha guanyat el campionat d’Espanya d’este art corporal i va a representar al nostre país en el campionat internacional que se celebrarà el pròxim mes d’octubre en Munich».

Així mateix, Caballero ha subratllat que les fotografia han sigut a càrrec de Raúl Belinchón, «fotògraf que habitualment col·labora amb l’oficina de Benestar Animal i que capta la història que hi ha darrere de cada animal que està en els centres d’acolliment municipals i que cerca una segona oportunitat, una segona família i, per això, es publiquen en les xarxes socials @adoptavlc per a fomentar la seua adopció».

100 GOSSOS I 200 GATS ATESOS EN UN MES

D’altra banda, Caballero preguntat pel nombre d’animals que estan atenent en el centre de Benimàmet i la capacitat d’esta, ha confirmat que, durant el mes passat, l’oficina del Benestar Animal va atendre a «pràcticament un centenar» de gossos i «uns 200 gats» que van aparèixer en els centres d’animals.

Així, ha indicat que el centre d’animals té una capacitat de 300 i, actualment, compta amb al voltant de 275 en acolliment. No obstant això, ha apuntat que es té previst ampliar-ho abans de finalitzar la legislatura perquè «hem trobat bastants deficiències».

El ‘popular’ també ha animat al fet que els que estiguen interessats a adoptar el poden fer a través de les xarxes socials oficials del consistori o cridant al telèfon d’est.

A preguntes dels mitjans sobre el pla de construcció d’un centre d’animals –previst per l’anterior executiu municipal–, el portaveu ha explicat que és «totalment inviable perquè allí no podíem construir i no havien deixat el pressupost per a poder fer-ho. Els plans d’este equip de govern passaven per ampliar i millorar les instal·lacions del centre de Benimàmet».

«MASSA TARD»

D’altra banda, la coportavoz de Compromís, Gloria Tello, ha manifestat que la denúncia de la coalició del passat 4 de juliol sobre l’abandó animal «els va recordar (al PP) el seu oblit i ara venen una campanya que arriba massa tard».

En esta línia, Tello ha afegit que el centre d’animals abandonats de Benimàmet està «literalment desbordat» i que «supera la seua capacitat màxima».

Així ha assegurat que, «un cop més, es demostra que al PP no li interessen els animals» i ha retret que «fer una campanya com esta a hores d’ara no és més que una llavada de cara».

«Un postureo –prosseguix– que evidencia la carència de compromís real amb els animals més necessitats i amb la conscienciació per a ajudar a ser una societat cada vegada més respectuosa i responsable», ha conclòs.

Últimes notícies

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.

Bombers de València s’uneixen a l’extinció dels grans incendis de Madrid i Àvila

Un equip especialitzat de Bombers de València, amb sis efectius i tres vehicles, s’ha desplaçat este dissabte a Madrid per a reforçar el dispositiu contra els incendis forestals que afecten la regió i la província veïna d’Àvila.

Tyrik, el príncep d’Ilercavònia, en valencià cult i natural

Les propostes, projectes o aportacions a la normativa del...

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.