‘#Entusmanos’, la campanya de l’Ajuntament per a reduir l’abandó animal i sensibilitzar a la població

Caballero mostra la voluntat de l’executiu perquè el centre d’animals de Benimàmet s’amplie abans que finalitze la legislatura

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

Anuncios

El regidor de Benestar Animal i portaveu de l’equip de govern municipal, Juan Carlos Caballero, ha anunciat hui dimarts l’engegada de la campanya ‘#entusmanos’, que té com a objectiu “reduir l’abandó animal” a la ciutat de València i “sensibilitzar” a la ciutadania.

Així ho ha donat a conèixer Caballero durant la roda de premsa en la qual s’ha presentat esta campanya contra l’abandó d’animals on el portaveu ha mostrat la voluntat de l’executiu per a “reformar i ampliar” el centre d’animals de Benimàmet i “poder seguir prestant servici”.

L’objectiu d’esta campanya –que estarà activa en mupis, xarxes socials i en el canal de l’Empresa Metropolitana de Transports de València (EMTV) fins al 31 d’agost– és “sensibilitzar i conscienciar a la població contra l’abandó d’animals amb l’arribada de l’estiu i les vacances”.

“És una campanya impactant, que reflectix un animal pintat sobre una mà. Perquè el ‘claim’ que volíem utilitzar en aquesta campanya era que està en les teues mans, que està en les nostres mans, l’abandonar, el no abandonar, el protegir, el cuidar, l’acompanyar als animals que estan amb nosaltres i formen part de la nostra família. I, per tant, hem de tenir aquest consciència de lluita contra l’abandó”, ha explicat.

Segons ha assenyalat Caballero, en esta edició la imatge gràfica mostra un gos i un gat pintats amb la tècnica de bodypainting, és a dir, pintura corporal, sobre unes mans.

En este sentit, l’edil ha apuntat que esta recreació dels animals en les mans “està relacionada directament amb el missatge, clar i potent, que volíem utilitzar per a fer evident que està en les nostres mans el no abandonar-los, protegir-los, cuidar-los, respectar-los i acompanyar-los”.

IMATGES “POTENTS” PER A “IMPACTAR”

Així mateix, la imatge gràfica de la campanya es compon d’una segona fotografia on es descobrix que no es tracta d’un animal real, sinó que es veu al descobert la mà sobre la qual s’ha pintat.

“Hem buscat unes imatges potents sobre fons negre perquè impacten i alhora causen sorpresa en descobrir que en realitat no es tracta d’un animal real sinó una recreació i aconseguim reduir l’abandó”, ha afirmat Caballero.

En este sentit, el regidor ha explicat que el bodypainting ha sigut realitzat per Carla Quijada, “una talentosa valenciana de 23 anys que ja ha guanyat el campionat d’Espanya d’este art corporal i va a representar al nostre país en el campionat internacional que se celebrarà el pròxim mes d’octubre en Munich”.

Així mateix, Caballero ha subratllat que les fotografia han sigut a càrrec de Raúl Belinchón, “fotògraf que habitualment col·labora amb l’oficina de Benestar Animal i que capta la història que hi ha darrere de cada animal que està en els centres d’acolliment municipals i que cerca una segona oportunitat, una segona família i, per això, es publiquen en les xarxes socials @adoptavlc per a fomentar la seua adopció”.

100 GOSSOS I 200 GATS ATESOS EN UN MES

D’altra banda, Caballero preguntat pel nombre d’animals que estan atenent en el centre de Benimàmet i la capacitat d’esta, ha confirmat que, durant el mes passat, l’oficina del Benestar Animal va atendre a “pràcticament un centenar” de gossos i “uns 200 gats” que van aparèixer en els centres d’animals.

Així, ha indicat que el centre d’animals té una capacitat de 300 i, actualment, compta amb al voltant de 275 en acolliment. No obstant això, ha apuntat que es té previst ampliar-ho abans de finalitzar la legislatura perquè “hem trobat bastants deficiències”.

El ‘popular’ també ha animat al fet que els que estiguen interessats a adoptar el poden fer a través de les xarxes socials oficials del consistori o cridant al telèfon d’est.

A preguntes dels mitjans sobre el pla de construcció d’un centre d’animals –previst per l’anterior executiu municipal–, el portaveu ha explicat que és “totalment inviable perquè allí no podíem construir i no havien deixat el pressupost per a poder fer-ho. Els plans d’este equip de govern passaven per ampliar i millorar les instal·lacions del centre de Benimàmet”.

“MASSA TARD”

D’altra banda, la coportavoz de Compromís, Gloria Tello, ha manifestat que la denúncia de la coalició del passat 4 de juliol sobre l’abandó animal “els va recordar (al PP) el seu oblit i ara venen una campanya que arriba massa tard”.

En esta línia, Tello ha afegit que el centre d’animals abandonats de Benimàmet està “literalment desbordat” i que “supera la seua capacitat màxima”.

Així ha assegurat que, “un cop més, es demostra que al PP no li interessen els animals” i ha retret que “fer una campanya com esta a hores d’ara no és més que una llavada de cara”.

“Un postureo –prosseguix– que evidencia la carència de compromís real amb els animals més necessitats i amb la conscienciació per a ajudar a ser una societat cada vegada més respectuosa i responsable”, ha conclòs.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.