‘#Entusmanos’, la campanya de l’Ajuntament per a reduir l’abandó animal i sensibilitzar a la població

Caballero mostra la voluntat de l’executiu perquè el centre d’animals de Benimàmet s’amplie abans que finalitze la legislatura

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

El regidor de Benestar Animal i portaveu de l’equip de govern municipal, Juan Carlos Caballero, ha anunciat hui dimarts l’engegada de la campanya ‘#entusmanos’, que té com a objectiu «reduir l’abandó animal» a la ciutat de València i «sensibilitzar» a la ciutadania.

Així ho ha donat a conèixer Caballero durant la roda de premsa en la qual s’ha presentat esta campanya contra l’abandó d’animals on el portaveu ha mostrat la voluntat de l’executiu per a «reformar i ampliar» el centre d’animals de Benimàmet i «poder seguir prestant servici».

L’objectiu d’esta campanya –que estarà activa en mupis, xarxes socials i en el canal de l’Empresa Metropolitana de Transports de València (EMTV) fins al 31 d’agost– és «sensibilitzar i conscienciar a la població contra l’abandó d’animals amb l’arribada de l’estiu i les vacances».

«És una campanya impactant, que reflectix un animal pintat sobre una mà. Perquè el ‘claim’ que volíem utilitzar en aquesta campanya era que està en les teues mans, que està en les nostres mans, l’abandonar, el no abandonar, el protegir, el cuidar, l’acompanyar als animals que estan amb nosaltres i formen part de la nostra família. I, per tant, hem de tenir aquest consciència de lluita contra l’abandó», ha explicat.

Segons ha assenyalat Caballero, en esta edició la imatge gràfica mostra un gos i un gat pintats amb la tècnica de bodypainting, és a dir, pintura corporal, sobre unes mans.

En este sentit, l’edil ha apuntat que esta recreació dels animals en les mans «està relacionada directament amb el missatge, clar i potent, que volíem utilitzar per a fer evident que està en les nostres mans el no abandonar-los, protegir-los, cuidar-los, respectar-los i acompanyar-los».

IMATGES «POTENTS» PER A «IMPACTAR»

Així mateix, la imatge gràfica de la campanya es compon d’una segona fotografia on es descobrix que no es tracta d’un animal real, sinó que es veu al descobert la mà sobre la qual s’ha pintat.

«Hem buscat unes imatges potents sobre fons negre perquè impacten i alhora causen sorpresa en descobrir que en realitat no es tracta d’un animal real sinó una recreació i aconseguim reduir l’abandó», ha afirmat Caballero.

En este sentit, el regidor ha explicat que el bodypainting ha sigut realitzat per Carla Quijada, «una talentosa valenciana de 23 anys que ja ha guanyat el campionat d’Espanya d’este art corporal i va a representar al nostre país en el campionat internacional que se celebrarà el pròxim mes d’octubre en Munich».

Així mateix, Caballero ha subratllat que les fotografia han sigut a càrrec de Raúl Belinchón, «fotògraf que habitualment col·labora amb l’oficina de Benestar Animal i que capta la història que hi ha darrere de cada animal que està en els centres d’acolliment municipals i que cerca una segona oportunitat, una segona família i, per això, es publiquen en les xarxes socials @adoptavlc per a fomentar la seua adopció».

100 GOSSOS I 200 GATS ATESOS EN UN MES

D’altra banda, Caballero preguntat pel nombre d’animals que estan atenent en el centre de Benimàmet i la capacitat d’esta, ha confirmat que, durant el mes passat, l’oficina del Benestar Animal va atendre a «pràcticament un centenar» de gossos i «uns 200 gats» que van aparèixer en els centres d’animals.

Així, ha indicat que el centre d’animals té una capacitat de 300 i, actualment, compta amb al voltant de 275 en acolliment. No obstant això, ha apuntat que es té previst ampliar-ho abans de finalitzar la legislatura perquè «hem trobat bastants deficiències».

El ‘popular’ també ha animat al fet que els que estiguen interessats a adoptar el poden fer a través de les xarxes socials oficials del consistori o cridant al telèfon d’est.

A preguntes dels mitjans sobre el pla de construcció d’un centre d’animals –previst per l’anterior executiu municipal–, el portaveu ha explicat que és «totalment inviable perquè allí no podíem construir i no havien deixat el pressupost per a poder fer-ho. Els plans d’este equip de govern passaven per ampliar i millorar les instal·lacions del centre de Benimàmet».

«MASSA TARD»

D’altra banda, la coportavoz de Compromís, Gloria Tello, ha manifestat que la denúncia de la coalició del passat 4 de juliol sobre l’abandó animal «els va recordar (al PP) el seu oblit i ara venen una campanya que arriba massa tard».

En esta línia, Tello ha afegit que el centre d’animals abandonats de Benimàmet està «literalment desbordat» i que «supera la seua capacitat màxima».

Així ha assegurat que, «un cop més, es demostra que al PP no li interessen els animals» i ha retret que «fer una campanya com esta a hores d’ara no és més que una llavada de cara».

«Un postureo –prosseguix– que evidencia la carència de compromís real amb els animals més necessitats i amb la conscienciació per a ajudar a ser una societat cada vegada més respectuosa i responsable», ha conclòs.

Últimes notícies

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha oferit tota la informació en temps real sobre la investigació de les vivendes públiques de Les Naus i retreta a l’esquerra les seues crítiques, comparant el cas amb l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa la gestió del PP en Les Naus i nega falta de transparència a Alacant

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern del PP està col·laborant i sent transparent en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta situació amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.