‘#Entusmanos’, la campanya de l’Ajuntament per a reduir l’abandó animal i sensibilitzar a la població

Caballero mostra la voluntat de l’executiu perquè el centre d’animals de Benimàmet s’amplie abans que finalitze la legislatura

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

El regidor de Benestar Animal i portaveu de l’equip de govern municipal, Juan Carlos Caballero, ha anunciat hui dimarts l’engegada de la campanya ‘#entusmanos’, que té com a objectiu “reduir l’abandó animal” a la ciutat de València i “sensibilitzar” a la ciutadania.

Així ho ha donat a conèixer Caballero durant la roda de premsa en la qual s’ha presentat esta campanya contra l’abandó d’animals on el portaveu ha mostrat la voluntat de l’executiu per a “reformar i ampliar” el centre d’animals de Benimàmet i “poder seguir prestant servici”.

L’objectiu d’esta campanya –que estarà activa en mupis, xarxes socials i en el canal de l’Empresa Metropolitana de Transports de València (EMTV) fins al 31 d’agost– és “sensibilitzar i conscienciar a la població contra l’abandó d’animals amb l’arribada de l’estiu i les vacances”.

“És una campanya impactant, que reflectix un animal pintat sobre una mà. Perquè el ‘claim’ que volíem utilitzar en aquesta campanya era que està en les teues mans, que està en les nostres mans, l’abandonar, el no abandonar, el protegir, el cuidar, l’acompanyar als animals que estan amb nosaltres i formen part de la nostra família. I, per tant, hem de tenir aquest consciència de lluita contra l’abandó”, ha explicat.

Segons ha assenyalat Caballero, en esta edició la imatge gràfica mostra un gos i un gat pintats amb la tècnica de bodypainting, és a dir, pintura corporal, sobre unes mans.

En este sentit, l’edil ha apuntat que esta recreació dels animals en les mans “està relacionada directament amb el missatge, clar i potent, que volíem utilitzar per a fer evident que està en les nostres mans el no abandonar-los, protegir-los, cuidar-los, respectar-los i acompanyar-los”.

IMATGES “POTENTS” PER A “IMPACTAR”

Així mateix, la imatge gràfica de la campanya es compon d’una segona fotografia on es descobrix que no es tracta d’un animal real, sinó que es veu al descobert la mà sobre la qual s’ha pintat.

“Hem buscat unes imatges potents sobre fons negre perquè impacten i alhora causen sorpresa en descobrir que en realitat no es tracta d’un animal real sinó una recreació i aconseguim reduir l’abandó”, ha afirmat Caballero.

En este sentit, el regidor ha explicat que el bodypainting ha sigut realitzat per Carla Quijada, “una talentosa valenciana de 23 anys que ja ha guanyat el campionat d’Espanya d’este art corporal i va a representar al nostre país en el campionat internacional que se celebrarà el pròxim mes d’octubre en Munich”.

Així mateix, Caballero ha subratllat que les fotografia han sigut a càrrec de Raúl Belinchón, “fotògraf que habitualment col·labora amb l’oficina de Benestar Animal i que capta la història que hi ha darrere de cada animal que està en els centres d’acolliment municipals i que cerca una segona oportunitat, una segona família i, per això, es publiquen en les xarxes socials @adoptavlc per a fomentar la seua adopció”.

100 GOSSOS I 200 GATS ATESOS EN UN MES

D’altra banda, Caballero preguntat pel nombre d’animals que estan atenent en el centre de Benimàmet i la capacitat d’esta, ha confirmat que, durant el mes passat, l’oficina del Benestar Animal va atendre a “pràcticament un centenar” de gossos i “uns 200 gats” que van aparèixer en els centres d’animals.

Així, ha indicat que el centre d’animals té una capacitat de 300 i, actualment, compta amb al voltant de 275 en acolliment. No obstant això, ha apuntat que es té previst ampliar-ho abans de finalitzar la legislatura perquè “hem trobat bastants deficiències”.

El ‘popular’ també ha animat al fet que els que estiguen interessats a adoptar el poden fer a través de les xarxes socials oficials del consistori o cridant al telèfon d’est.

A preguntes dels mitjans sobre el pla de construcció d’un centre d’animals –previst per l’anterior executiu municipal–, el portaveu ha explicat que és “totalment inviable perquè allí no podíem construir i no havien deixat el pressupost per a poder fer-ho. Els plans d’este equip de govern passaven per ampliar i millorar les instal·lacions del centre de Benimàmet”.

“MASSA TARD”

D’altra banda, la coportavoz de Compromís, Gloria Tello, ha manifestat que la denúncia de la coalició del passat 4 de juliol sobre l’abandó animal “els va recordar (al PP) el seu oblit i ara venen una campanya que arriba massa tard”.

En esta línia, Tello ha afegit que el centre d’animals abandonats de Benimàmet està “literalment desbordat” i que “supera la seua capacitat màxima”.

Així ha assegurat que, “un cop més, es demostra que al PP no li interessen els animals” i ha retret que “fer una campanya com esta a hores d’ara no és més que una llavada de cara”.

“Un postureo –prosseguix– que evidencia la carència de compromís real amb els animals més necessitats i amb la conscienciació per a ajudar a ser una societat cada vegada més respectuosa i responsable”, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.

Dani Fernández és operat amb èxit del muscle després de la seua caiguda en el Roig Arena

Dani Fernández ha sigut intervingut amb èxit d'una luxació acromioclavicular severa en el muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València.