Mastodon
22.8 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

‘#Entusmanos’, la campanya de l’Ajuntament per a reduir l’abandó animal i sensibilitzar a la població

Caballero mostra la voluntat de l’executiu perquè el centre d’animals de Benimàmet s’amplie abans que finalitze la legislatura

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

El regidor de Benestar Animal i portaveu de l’equip de govern municipal, Juan Carlos Caballero, ha anunciat hui dimarts l’engegada de la campanya ‘#entusmanos’, que té com a objectiu “reduir l’abandó animal” a la ciutat de València i “sensibilitzar” a la ciutadania.

Així ho ha donat a conèixer Caballero durant la roda de premsa en la qual s’ha presentat esta campanya contra l’abandó d’animals on el portaveu ha mostrat la voluntat de l’executiu per a “reformar i ampliar” el centre d’animals de Benimàmet i “poder seguir prestant servici”.

L’objectiu d’esta campanya –que estarà activa en mupis, xarxes socials i en el canal de l’Empresa Metropolitana de Transports de València (EMTV) fins al 31 d’agost– és “sensibilitzar i conscienciar a la població contra l’abandó d’animals amb l’arribada de l’estiu i les vacances”.

“És una campanya impactant, que reflectix un animal pintat sobre una mà. Perquè el ‘claim’ que volíem utilitzar en aquesta campanya era que està en les teues mans, que està en les nostres mans, l’abandonar, el no abandonar, el protegir, el cuidar, l’acompanyar als animals que estan amb nosaltres i formen part de la nostra família. I, per tant, hem de tenir aquest consciència de lluita contra l’abandó”, ha explicat.

Segons ha assenyalat Caballero, en esta edició la imatge gràfica mostra un gos i un gat pintats amb la tècnica de bodypainting, és a dir, pintura corporal, sobre unes mans.

En este sentit, l’edil ha apuntat que esta recreació dels animals en les mans “està relacionada directament amb el missatge, clar i potent, que volíem utilitzar per a fer evident que està en les nostres mans el no abandonar-los, protegir-los, cuidar-los, respectar-los i acompanyar-los”.

IMATGES “POTENTS” PER A “IMPACTAR”

Així mateix, la imatge gràfica de la campanya es compon d’una segona fotografia on es descobrix que no es tracta d’un animal real, sinó que es veu al descobert la mà sobre la qual s’ha pintat.

“Hem buscat unes imatges potents sobre fons negre perquè impacten i alhora causen sorpresa en descobrir que en realitat no es tracta d’un animal real sinó una recreació i aconseguim reduir l’abandó”, ha afirmat Caballero.

En este sentit, el regidor ha explicat que el bodypainting ha sigut realitzat per Carla Quijada, “una talentosa valenciana de 23 anys que ja ha guanyat el campionat d’Espanya d’este art corporal i va a representar al nostre país en el campionat internacional que se celebrarà el pròxim mes d’octubre en Munich”.

Així mateix, Caballero ha subratllat que les fotografia han sigut a càrrec de Raúl Belinchón, “fotògraf que habitualment col·labora amb l’oficina de Benestar Animal i que capta la història que hi ha darrere de cada animal que està en els centres d’acolliment municipals i que cerca una segona oportunitat, una segona família i, per això, es publiquen en les xarxes socials @adoptavlc per a fomentar la seua adopció”.

100 GOSSOS I 200 GATS ATESOS EN UN MES

D’altra banda, Caballero preguntat pel nombre d’animals que estan atenent en el centre de Benimàmet i la capacitat d’esta, ha confirmat que, durant el mes passat, l’oficina del Benestar Animal va atendre a “pràcticament un centenar” de gossos i “uns 200 gats” que van aparèixer en els centres d’animals.

Així, ha indicat que el centre d’animals té una capacitat de 300 i, actualment, compta amb al voltant de 275 en acolliment. No obstant això, ha apuntat que es té previst ampliar-ho abans de finalitzar la legislatura perquè “hem trobat bastants deficiències”.

El ‘popular’ també ha animat al fet que els que estiguen interessats a adoptar el poden fer a través de les xarxes socials oficials del consistori o cridant al telèfon d’est.

A preguntes dels mitjans sobre el pla de construcció d’un centre d’animals –previst per l’anterior executiu municipal–, el portaveu ha explicat que és “totalment inviable perquè allí no podíem construir i no havien deixat el pressupost per a poder fer-ho. Els plans d’este equip de govern passaven per ampliar i millorar les instal·lacions del centre de Benimàmet”.

“MASSA TARD”

D’altra banda, la coportavoz de Compromís, Gloria Tello, ha manifestat que la denúncia de la coalició del passat 4 de juliol sobre l’abandó animal “els va recordar (al PP) el seu oblit i ara venen una campanya que arriba massa tard”.

En esta línia, Tello ha afegit que el centre d’animals abandonats de Benimàmet està “literalment desbordat” i que “supera la seua capacitat màxima”.

Així ha assegurat que, “un cop més, es demostra que al PP no li interessen els animals” i ha retret que “fer una campanya com esta a hores d’ara no és més que una llavada de cara”.

“Un postureo –prosseguix– que evidencia la carència de compromís real amb els animals més necessitats i amb la conscienciació per a ajudar a ser una societat cada vegada més respectuosa i responsable”, ha conclòs.

Últimes notícies

K-pop a Espanya: claus per a entendre un fenomen que no deixa de créixer

L'ona coreana es consolida a Espanya amb concerts, festivals i una comunitat jove que balla al carrer. Dates, formats i per què enganxa.

Ruixats amb tempesta a l’interior de Castelló a la vesprada i pugen les màximes a València

Baixa probabilitat de ruixats localment forts amb tempesta a l'interior nord de Castelló a la vesprada. Les màximes repunten a l'interior de València; el dimarts hi haurà intervals i ruixats aïllats.

18 quilòmetres de retencions en l’A-7 per un accident a Bétera i un altre incident a la Cañada

L'A-7 suma fins a 18 km de cues en sentit Barcelona després d'un accident a Bétera amb el carril esquerre tallat i un altre incident a la Cañada. L'embós s'estén del km 336 al 318 i complica l'hora punta en l'àrea de València.

Ruixats amb tempesta a l’interior de Castelló i màximes a l’alça a València

Baixa probabilitat de ruixats localment forts amb tempesta a l'interior nord de Castelló a la vesprada i màximes en ascens a l'interior de València. Vent fluix, entrada d'este a la vesprada i cels més oberts al migdia.

Barcelona firma un 6-0 al València i recupera la seua millor versió

Golejada incontestable en el Johan Cruyff amb doblets de Fermín, Raphinha i Lewandowski. L'equip de Flic mana en joc i se situa segon a dos punts del líder.

Gayà lamenta el 6-0 i admet que el Barça els té presa la mesura

El capità del València va qualificar de molt dolorosa la derrota per 6-0 davant el Barcelona i va recordar el 7-1 del curs passat. Va assenyalar que el segon gol de Raphinha els va deixar tocats i va demanar reaccionar amb treball.

6-0: El Barcelona arrasa al València i recupera sensacions

L'equip de Hansi Flic es va reconciliar amb la seua millor versió i va firmar un 6-0 davant el València en l'estrena del Johan Cruyff en LaLiga, amb doblets de Fermín, Raphinha i Lewandowski.

Fermin Lopez dona avantatge al Barcelona al descans davant el València (1-0)

El Barcelona mana 1-0 a l'intermedi en l'Estadi Johan Cruyff gràcies a una miqueta de Fermin Lopez en el minut 29. El València a penes inquiet en la primera part.