«L’epidèmia desapareixerà en juny i no la tornarem a vore en una dècada»

Sanitaris atenent a un pacient a l'UCI de l'Hospital de Manresa

El coronavirus podria desaparéixer en juny | ACN

 

La crisi del coronavirus ens té a tots molt preocupats i també desitjosos de conéixer en quin moment desapareixerà i podrem recuperar la vida normal que teníem abans de què esta pandèmia apareguera.

 

En este sentit, cal subratllar que hui s’han publicat unes declaracions d’una autoritat sanitària que, de manera inqüestionable, resulten bastant esperançadores. Ens estem referint a les paraules que ha concedit en una entrevista Alexander Chuchalin, que és el pneumòleg de més prestigi de tota Rússia i que precisament en el seu país es troba assessorant a les autoritats en la gestió davant la COVID-19. Una entrevista que ha fet el corresponsal en Moscou Rafael M. Mañueco i que s’ha publicat en ‘El Ideal’.

 

Paraules a tindre en compte

En concret, el mencionat doctor, que és a demés membre de l’Acadèmia de Ciències de Rússia, ha començat exposant el perquè hem arribat a esta crisi. En este sentit, a manifestat que, tot i que no existix encara una conclusió ferma, «una certa classe de ratpenat que els xinesos utilitzen en la seua cuina va propagar el virus a través de la femta en un mercat a on hi havia marisc i altres productes. A partir d’ací es va començar a propagar entre persones, cosa que significa que va passar a formar part de la pandèmia».

 

De la mateixa manera, Chuchalin no ha dubtat en dir que es coneix ja molt sobre el coronavirus, fins i tot més que sobre la grip, però que les seues característiques dificulten que ja s’haja pogut trobar un tractament eficaç contra ell. Tot i això, reconeix que són molts els experts que estan treballant en tot el món en la vacuna.

 

El moment potser més interessant per a la ciutadania del carrer ha arribat quan se li ha demanat que done la seua visió de l’instant en què superarem esta crisi. En este sentit, ha afirmat que «l’actual pandèmia s’hauria d’estendre entre tres mesos i mig fins a quatre mesos. Això va començar a mitjans de febrer, de manera que en juny haurem de vore una normalització. Aquells dies tindrem el que es diu immunitat col·lectiva».

 

Esta dada és esperançadora, però s’ha volgut conéixer si poden ser certs els rumors que indiquen que en la tardor hi hauria una segona onada de contagis i morts per coronavirus. Davant d’esta qüestió, Alexander Chuchalin ha afirmat que «no serà anual, sinó cada 9 o 10 anys. La primera (SARS) va sorgir el 2002, la segona (MERMS) el 2012 i la d’ara el 2020. Pense que no tornarà res paregut fins d’ací a una dècada».

Últimes notícies

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.