L’error amb la Loteria de Nadal que molts fan i has de conèixer abans de dimarts

 

Queden pocs dies per al sorteig de la Loteria de Nadal. El dia 22 de desembre serà un dia especial per a aquells als que la sort els somriu.

 

Estem a punt d’arribar a un dels dies més esperats de l’any. El sorteig de Nadal sempre és especial per a alguns, ja no sols per la il·lusió de vore com el teu dècim pot ser premiat, sinó per l’esperit nadalenc que implica.

 

Un sorteig molt desitjat després d’este llarg any

Enguany serà molt diferent. El sorteig es farà amb totes les mesures de seguretat i higiene necessàries per a evitar la propagació del virus. Enguany, a demés, hi ha hagut moltes famílies que han patit molts revessos econòmics.

 

Els diferents confinaments han provocat la pèrdua d’ocupacions massives. Per este motiu, el sorteig del 2020 serà molt seguit per tots. També és cert que les vendes d’enguany han estat molt per davall del que es preveu.

 

Sens dubte, estem davant d’un dels sortejos més importants dels últims anys, ja que la forta crisi a causa del coronavirus ha provocat que moltes persones necessiten els diners.

 

És important que quan la persona afortunada sàpiga que ha guanyat la Grossa tinga present diferents coses al cap. La bogeria i l’alegria en este instant és pràcticament incontrolable, ja que no cada dia es guanyen 400.000 euros. 

 

El gran error que cal evitar

El moment d’alegria pot encegar als guanyadors i portar-los a una distracció important que deixarà el premi en una quantitat un poc menor per qüestions fiscals. La Vanguardia ha recordat alguna cosa que ve advertint l’OCU estos dies. 

 

Cal tenir en compte unes quantes coses quan es guanya un premi al costat d’altres persones, és a dir, quan existix algun dècim compartit. Pel que pareix, segons afirma l’organisme, no és convenient cobrar la totalitat de l’import sense identificar als altres participants.

 

Pot sonar una cosa lògica, però a vegades l’eufòria porta a prendre decisions de manera impulsiva. «En repartir-ho pot parèixer que s’està donant els diners, la qual cosa obligaria al pagament de l’impost de donacions», han apuntat en una nota.

 

És molt típic que alguns locals, bars o associacions compartisquen el dècim amb els seus clients amb participacions. És per este motiu que els que compartisquen estos dècims han de tindre molt present els avisos de l’OCU.

 

El que es queda Hisenda

Moltes voltes la gent es creu que després de guanyar la Loteria es resoldran tots els seus problemes econòmics, ja que 400.000 euros són molts. Realment, el guanyador del sorteig de Nadal mai percebrà esta quantitat de diners pel fet que Hisenda es queda una quantitat de diners considerables.

 

Enguany, tots els premis inferiors a 40.000 euros queden exclosos del gravamen especial de loteries. No obstant això, els que superen este import hauran de tributar amb un tipus del 20% per la part del premi que supere esta quantitat.

 

Els afortunats que guanyen els 400.000 euros de la Loteria de Nadal hauran de pagar a Hisenda un total de 72.000 euros. Respecte al segon premi, l’agraciat haurà de pagar a Hisenda 17.000 euros.

 

Els guanyadors d’un algun quart o quint premi del sorteig no hauran de pagar impostos per estes quantitats, ja que són inferiors a 40.000 euros. En cas d’haver de pagar a Hisenda, serà Loteries i Apostes de l’Estat l’encarregat de restar de la quantitat guanyada.

 

Caldrà esperar al pròxim dimarts per a saber els qui són els afortunats que conseguixen l’anhelat premi que tanta falta li fa a la gran majoria d’espanyols.

 

Existixen molts aspectes curiosos sobre el sorteig de la Loteria de Nadal. Per estadística, la gran majoria prefereix jugar números baixos. Existeix la llegenda urbana que diu que el número 00000 no es pot comprar, ja que Loteries i Apostes de l’Estat el reserva per al rei.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.