L’error amb la Loteria de Nadal que molts fan i has de conèixer abans de dimarts

 

Queden pocs dies per al sorteig de la Loteria de Nadal. El dia 22 de desembre serà un dia especial per a aquells als que la sort els somriu.

 

Estem a punt d’arribar a un dels dies més esperats de l’any. El sorteig de Nadal sempre és especial per a alguns, ja no sols per la il·lusió de vore com el teu dècim pot ser premiat, sinó per l’esperit nadalenc que implica.

 

Un sorteig molt desitjat després d’este llarg any

Enguany serà molt diferent. El sorteig es farà amb totes les mesures de seguretat i higiene necessàries per a evitar la propagació del virus. Enguany, a demés, hi ha hagut moltes famílies que han patit molts revessos econòmics.

 

Els diferents confinaments han provocat la pèrdua d’ocupacions massives. Per este motiu, el sorteig del 2020 serà molt seguit per tots. També és cert que les vendes d’enguany han estat molt per davall del que es preveu.

 

Sens dubte, estem davant d’un dels sortejos més importants dels últims anys, ja que la forta crisi a causa del coronavirus ha provocat que moltes persones necessiten els diners.

 

És important que quan la persona afortunada sàpiga que ha guanyat la Grossa tinga present diferents coses al cap. La bogeria i l’alegria en este instant és pràcticament incontrolable, ja que no cada dia es guanyen 400.000 euros. 

 

El gran error que cal evitar

El moment d’alegria pot encegar als guanyadors i portar-los a una distracció important que deixarà el premi en una quantitat un poc menor per qüestions fiscals. La Vanguardia ha recordat alguna cosa que ve advertint l’OCU estos dies. 

 

Cal tenir en compte unes quantes coses quan es guanya un premi al costat d’altres persones, és a dir, quan existix algun dècim compartit. Pel que pareix, segons afirma l’organisme, no és convenient cobrar la totalitat de l’import sense identificar als altres participants.

 

Pot sonar una cosa lògica, però a vegades l’eufòria porta a prendre decisions de manera impulsiva. «En repartir-ho pot parèixer que s’està donant els diners, la qual cosa obligaria al pagament de l’impost de donacions», han apuntat en una nota.

 

És molt típic que alguns locals, bars o associacions compartisquen el dècim amb els seus clients amb participacions. És per este motiu que els que compartisquen estos dècims han de tindre molt present els avisos de l’OCU.

 

El que es queda Hisenda

Moltes voltes la gent es creu que després de guanyar la Loteria es resoldran tots els seus problemes econòmics, ja que 400.000 euros són molts. Realment, el guanyador del sorteig de Nadal mai percebrà esta quantitat de diners pel fet que Hisenda es queda una quantitat de diners considerables.

 

Enguany, tots els premis inferiors a 40.000 euros queden exclosos del gravamen especial de loteries. No obstant això, els que superen este import hauran de tributar amb un tipus del 20% per la part del premi que supere esta quantitat.

 

Els afortunats que guanyen els 400.000 euros de la Loteria de Nadal hauran de pagar a Hisenda un total de 72.000 euros. Respecte al segon premi, l’agraciat haurà de pagar a Hisenda 17.000 euros.

 

Els guanyadors d’un algun quart o quint premi del sorteig no hauran de pagar impostos per estes quantitats, ja que són inferiors a 40.000 euros. En cas d’haver de pagar a Hisenda, serà Loteries i Apostes de l’Estat l’encarregat de restar de la quantitat guanyada.

 

Caldrà esperar al pròxim dimarts per a saber els qui són els afortunats que conseguixen l’anhelat premi que tanta falta li fa a la gran majoria d’espanyols.

 

Existixen molts aspectes curiosos sobre el sorteig de la Loteria de Nadal. Per estadística, la gran majoria prefereix jugar números baixos. Existeix la llegenda urbana que diu que el número 00000 no es pot comprar, ja que Loteries i Apostes de l’Estat el reserva per al rei.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.