L’error amb la Loteria de Nadal que molts fan i has de conèixer abans de dimarts

 

Queden pocs dies per al sorteig de la Loteria de Nadal. El dia 22 de desembre serà un dia especial per a aquells als que la sort els somriu.

 

Estem a punt d’arribar a un dels dies més esperats de l’any. El sorteig de Nadal sempre és especial per a alguns, ja no sols per la il·lusió de vore com el teu dècim pot ser premiat, sinó per l’esperit nadalenc que implica.

 

Un sorteig molt desitjat després d’este llarg any

Enguany serà molt diferent. El sorteig es farà amb totes les mesures de seguretat i higiene necessàries per a evitar la propagació del virus. Enguany, a demés, hi ha hagut moltes famílies que han patit molts revessos econòmics.

 

Els diferents confinaments han provocat la pèrdua d’ocupacions massives. Per este motiu, el sorteig del 2020 serà molt seguit per tots. També és cert que les vendes d’enguany han estat molt per davall del que es preveu.

 

Sens dubte, estem davant d’un dels sortejos més importants dels últims anys, ja que la forta crisi a causa del coronavirus ha provocat que moltes persones necessiten els diners.

 

És important que quan la persona afortunada sàpiga que ha guanyat la Grossa tinga present diferents coses al cap. La bogeria i l’alegria en este instant és pràcticament incontrolable, ja que no cada dia es guanyen 400.000 euros. 

 

El gran error que cal evitar

El moment d’alegria pot encegar als guanyadors i portar-los a una distracció important que deixarà el premi en una quantitat un poc menor per qüestions fiscals. La Vanguardia ha recordat alguna cosa que ve advertint l’OCU estos dies. 

 

Cal tenir en compte unes quantes coses quan es guanya un premi al costat d’altres persones, és a dir, quan existix algun dècim compartit. Pel que pareix, segons afirma l’organisme, no és convenient cobrar la totalitat de l’import sense identificar als altres participants.

 

Pot sonar una cosa lògica, però a vegades l’eufòria porta a prendre decisions de manera impulsiva. «En repartir-ho pot parèixer que s’està donant els diners, la qual cosa obligaria al pagament de l’impost de donacions», han apuntat en una nota.

 

És molt típic que alguns locals, bars o associacions compartisquen el dècim amb els seus clients amb participacions. És per este motiu que els que compartisquen estos dècims han de tindre molt present els avisos de l’OCU.

 

El que es queda Hisenda

Moltes voltes la gent es creu que després de guanyar la Loteria es resoldran tots els seus problemes econòmics, ja que 400.000 euros són molts. Realment, el guanyador del sorteig de Nadal mai percebrà esta quantitat de diners pel fet que Hisenda es queda una quantitat de diners considerables.

 

Enguany, tots els premis inferiors a 40.000 euros queden exclosos del gravamen especial de loteries. No obstant això, els que superen este import hauran de tributar amb un tipus del 20% per la part del premi que supere esta quantitat.

 

Els afortunats que guanyen els 400.000 euros de la Loteria de Nadal hauran de pagar a Hisenda un total de 72.000 euros. Respecte al segon premi, l’agraciat haurà de pagar a Hisenda 17.000 euros.

 

Els guanyadors d’un algun quart o quint premi del sorteig no hauran de pagar impostos per estes quantitats, ja que són inferiors a 40.000 euros. En cas d’haver de pagar a Hisenda, serà Loteries i Apostes de l’Estat l’encarregat de restar de la quantitat guanyada.

 

Caldrà esperar al pròxim dimarts per a saber els qui són els afortunats que conseguixen l’anhelat premi que tanta falta li fa a la gran majoria d’espanyols.

 

Existixen molts aspectes curiosos sobre el sorteig de la Loteria de Nadal. Per estadística, la gran majoria prefereix jugar números baixos. Existeix la llegenda urbana que diu que el número 00000 no es pot comprar, ja que Loteries i Apostes de l’Estat el reserva per al rei.

Últimes notícies

Sagunt a Escena reunirà 19 espectacles de teatre, música, dansa i circ a l’agost

El festival obrerà amb la producció de l'IVC 'El Narcís en la seua opinió', de Guillem de Castro, i combinarà clàssics, teatre contemporani i obres en valencià

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.

Nova nit tòrrida a la Comunitat amb mínimes pròximes als 30 graus i humitat del 99 %

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb mínimes que quasi arriben als 30 graus en diverses localitats i una humitat relativa de fins al 99 %, que ha incrementat de manera notable la sensació de basca.

Aemet activa avís taronja per 39 graus i tempestes en l’interior de València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per temperatures de fins a 39 graus i l’avís groc per tempestes i calor en diverses zones de València i Alacant.

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.