El lleig d’un conegut polític espanyol al rei Felip ‘per error’

 

La Corona està en el punt de mira des dels últims escàndols de corrupció del rei emèrit Joan Carles I, que ha decidit marxar d’Espanya i exiliar-se a Abu Dhabi fins que no es resolguen totes les investigacions judicials que l’involucren.

 

Tanmateix, molts dubten del seu fill, el rei Felip VI, a qui també qüestionen. Algunes d’estes crítiques han arribat des del govern, com la del vicepresident Pablo Iglesias, obertament declarat republicà i en contra de la figura del rei.

 

D’un temps ençà el líder de Podemos ha estat fent comentaris sobre la necessitat de la figura del rei, fins i tot afirmant que este Nadal moltes famílies es preguntarien sobre la institució de la monarquia, incitant a qüestionar la necessitat o no de la seua existència.

 

Recordem que Pablo Iglesias va deixar de seguir el compte de Twitter de la Casa Reial després que en un acte de lliurament de Premis per a juristes el monarca remarcarà la necessitat d’un sistema «fruit de la separació de poders», reclamant la independència judicial. Felip VI va subratllar que cal una separació entre poders que «convisquen i actuen sense interferències, respectant l’òrbita dels altres», referint-se així a les interferències del govern de coalició en la renovació del CGPJ.

 

Assegura que no va ser culpa seua

És per això que en una recent entrevista en TVE ha manifestat que ell no va deixar de seguir el compte de Twitter de la Casa Reial, sinó que la culpa és del seu ‘Community manager‘. 

 

Així mateix, s’ha desmarcat del seu soci de govern en el seu afany per reforçar la Corona, afirmant: «Jo respecte que els monàrquics vulguen reforçar a la Corona, però crec que el que hi ha en este país és un debat sobre si la monarquia és més o menys útil. Al govern hi ha dos formacions: una monàrquica i una republicana», ha assegurat.

 

«Si no interessa, per què hi ha tants diaris monàrquics que no parlen d’altra cosa? Si no li interessa a ningú, per què el CIS no pregunta per això?», s’ha preguntat.

 

El suport al rei Felip VI

D’altra banda, després del discurs de la nit de Nadal del rei Felip VI, que va ser vist per 10 milions de persones (açò suposa un rècord històric), Pedro Sánchez ha volgut exalçar el discurs pronunciat pel rei qualificant-lo de «valent», per haver fet referència indirectament a les suposades activitats il·lícites del seu pare.

 

Així doncs, el rei Felip VI va fer al·lusió de forma indirecta al seu pare, afirmant que:

 

«Ja en 2014, en la meua proclamació davant les Corts Generals, em referia als principis morals i ètics que els ciutadans reclamen de les nostres conductes. Uns principis que ens obliguen a tots sense excepció; i que estan per sobre de qualsevol consideració de la naturalesa que sigui, fins i tot de les personals o familiars», fent referència al rei emèrit, que seguix exiliat a Abu Dhabi. 

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.