Escola Valenciana promou la campanya ‘Col·loquialitzar en valencià’ entre l’alumnat de secundària

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

Escola Valenciana iniciarà la tercera edició del ‘Voluntariat als IES’ el pròxim 16 d’octubre, una iniciativa amb què l’entitat promou l’ús social de la llengua pròpia en l’àmbit educatiu amb el lema ‘Col·loqualitzar en valencià’.

Enguany, esta modalitat, que fomenta la conversa en valencià d’una manera “dinàmica i senzilla”, mitjançant la creació de parelles lingüístiques, entre l’alumnat de secundària, inclou una altra proposta adreçada a les famílies.

Treballar les competències lingüístiques, principalment la parla, per tal de millorar la fluïdesa verbal, és l’objectiu d’aquesta varietat del Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana, que naix com a resposta a les necessitats manifestades pels centres educatius davant la pèrdua de presència del valencià i l’acollida de l’alumnat i les famílies nouvingudes, explica l’entitat cívica en un comunicat.

El projecte està adreçat a l’alumnat que, de forma voluntària, vulga participar- hi dintre de l’horari lectiu, “amb el compromís clar de parlar sempre en valencià”, ha explicat la coordinadora del Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana, Xon Doménex Agramunt.

El personal docent responsable ha de preparar les activitats, el temps i l’espai, per a la qual cosa té l’acompanyament tècnic d’Escola Valenciana, que facilita materials, sessions de seguiment i intercanvi d’experiències, així com trobades en línia amb persones expertes, com els docents Magda Mengual i Voro Gómez Roselló, del projecte ‘Aula d’Acollida’, i el sociolingüista Avel·lí Flors Mas, a més del raper Malparlat, per tal d’orientar i preparar el programa amb eines per a treballar a l’aula i estratègies de motivació.

Per a poder participar, els instituts han d’incloure el programa en el Projecte de Centre i el Pla de Normalització Lingüística, a més de comptar amb la participació de la direcció del centre i dels diferents departaments.

El professorat responsable rep un certificat de formació d’Escola Valenciana, entitat formadora acreditada per la Conselleria d’Educació, per les hores dedicades a la iniciativa.

MOTIVACIÓ DE L’ALUMNAT

“La complicitat entre el professorat resulta fonamental per tal de fer l’activitat més enriquidora, i la motivació de l’alumnat, que ha de sentir-se’n protagonista, és decisiva per a l’èxit de la convocatòria”, ha afirmat la coordinadora.

Les inscripcions poder formalitzar-se fins al pròxim 9 d’octubre per mitjà del web https://escolavalenciana.org/voluntariatpelvalencia

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.