Escola Valenciana promou la campanya ‘Col·loquialitzar en valencià’ entre l’alumnat de secundària

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

Escola Valenciana iniciarà la tercera edició del ‘Voluntariat als IES’ el pròxim 16 d’octubre, una iniciativa amb què l’entitat promou l’ús social de la llengua pròpia en l’àmbit educatiu amb el lema ‘Col·loqualitzar en valencià’.

Enguany, esta modalitat, que fomenta la conversa en valencià d’una manera “dinàmica i senzilla”, mitjançant la creació de parelles lingüístiques, entre l’alumnat de secundària, inclou una altra proposta adreçada a les famílies.

Treballar les competències lingüístiques, principalment la parla, per tal de millorar la fluïdesa verbal, és l’objectiu d’aquesta varietat del Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana, que naix com a resposta a les necessitats manifestades pels centres educatius davant la pèrdua de presència del valencià i l’acollida de l’alumnat i les famílies nouvingudes, explica l’entitat cívica en un comunicat.

El projecte està adreçat a l’alumnat que, de forma voluntària, vulga participar- hi dintre de l’horari lectiu, “amb el compromís clar de parlar sempre en valencià”, ha explicat la coordinadora del Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana, Xon Doménex Agramunt.

El personal docent responsable ha de preparar les activitats, el temps i l’espai, per a la qual cosa té l’acompanyament tècnic d’Escola Valenciana, que facilita materials, sessions de seguiment i intercanvi d’experiències, així com trobades en línia amb persones expertes, com els docents Magda Mengual i Voro Gómez Roselló, del projecte ‘Aula d’Acollida’, i el sociolingüista Avel·lí Flors Mas, a més del raper Malparlat, per tal d’orientar i preparar el programa amb eines per a treballar a l’aula i estratègies de motivació.

Per a poder participar, els instituts han d’incloure el programa en el Projecte de Centre i el Pla de Normalització Lingüística, a més de comptar amb la participació de la direcció del centre i dels diferents departaments.

El professorat responsable rep un certificat de formació d’Escola Valenciana, entitat formadora acreditada per la Conselleria d’Educació, per les hores dedicades a la iniciativa.

MOTIVACIÓ DE L’ALUMNAT

“La complicitat entre el professorat resulta fonamental per tal de fer l’activitat més enriquidora, i la motivació de l’alumnat, que ha de sentir-se’n protagonista, és decisiva per a l’èxit de la convocatòria”, ha afirmat la coordinadora.

Les inscripcions poder formalitzar-se fins al pròxim 9 d’octubre per mitjà del web https://escolavalenciana.org/voluntariatpelvalencia

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.