7.5 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Escola Valenciana promou la campanya ‘Col·loquialitzar en valencià’ entre l’alumnat de secundària

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

Escola Valenciana iniciarà la tercera edició del ‘Voluntariat als IES’ el pròxim 16 d’octubre, una iniciativa amb què l’entitat promou l’ús social de la llengua pròpia en l’àmbit educatiu amb el lema ‘Col·loqualitzar en valencià’.

Enguany, esta modalitat, que fomenta la conversa en valencià d’una manera “dinàmica i senzilla”, mitjançant la creació de parelles lingüístiques, entre l’alumnat de secundària, inclou una altra proposta adreçada a les famílies.

Treballar les competències lingüístiques, principalment la parla, per tal de millorar la fluïdesa verbal, és l’objectiu d’aquesta varietat del Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana, que naix com a resposta a les necessitats manifestades pels centres educatius davant la pèrdua de presència del valencià i l’acollida de l’alumnat i les famílies nouvingudes, explica l’entitat cívica en un comunicat.

El projecte està adreçat a l’alumnat que, de forma voluntària, vulga participar- hi dintre de l’horari lectiu, “amb el compromís clar de parlar sempre en valencià”, ha explicat la coordinadora del Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana, Xon Doménex Agramunt.

El personal docent responsable ha de preparar les activitats, el temps i l’espai, per a la qual cosa té l’acompanyament tècnic d’Escola Valenciana, que facilita materials, sessions de seguiment i intercanvi d’experiències, així com trobades en línia amb persones expertes, com els docents Magda Mengual i Voro Gómez Roselló, del projecte ‘Aula d’Acollida’, i el sociolingüista Avel·lí Flors Mas, a més del raper Malparlat, per tal d’orientar i preparar el programa amb eines per a treballar a l’aula i estratègies de motivació.

Per a poder participar, els instituts han d’incloure el programa en el Projecte de Centre i el Pla de Normalització Lingüística, a més de comptar amb la participació de la direcció del centre i dels diferents departaments.

El professorat responsable rep un certificat de formació d’Escola Valenciana, entitat formadora acreditada per la Conselleria d’Educació, per les hores dedicades a la iniciativa.

MOTIVACIÓ DE L’ALUMNAT

“La complicitat entre el professorat resulta fonamental per tal de fer l’activitat més enriquidora, i la motivació de l’alumnat, que ha de sentir-se’n protagonista, és decisiva per a l’èxit de la convocatòria”, ha afirmat la coordinadora.

Les inscripcions poder formalitzar-se fins al pròxim 9 d’octubre per mitjà del web https://escolavalenciana.org/voluntariatpelvalencia

Últimes notícies

La setmana arranca amb cel poc nuvolós, màximes a l’alça i vent fluix en la Comunitat Valenciana

Dilluns amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, màximes en ascens excepte en el litoral de Castelló i el sud d'Alacant. El dimarts a penes canviarà la situació.

Un camió bolca i tala l’AP-7 a Benicàssim cap a Barcelona

La bolcada d'un camió ha obligat a tallar l'AP-7 a Benicàssim en sentit Barcelona. El trànsit es desvia per la N-340, amb retencions i sense víctimes.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa de la dana

La magistrada celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir les contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia i noves testificals busquen fixar l'origen de les indicacions i la seua cobertura legal.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.