Escola Valenciana promou la campanya ‘Col·loquialitzar en valencià’ entre l’alumnat de secundària

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

Escola Valenciana iniciarà la tercera edició del ‘Voluntariat als IES’ el pròxim 16 d’octubre, una iniciativa amb què l’entitat promou l’ús social de la llengua pròpia en l’àmbit educatiu amb el lema ‘Col·loqualitzar en valencià’.

Enguany, esta modalitat, que fomenta la conversa en valencià d’una manera «dinàmica i senzilla», mitjançant la creació de parelles lingüístiques, entre l’alumnat de secundària, inclou una altra proposta adreçada a les famílies.

Treballar les competències lingüístiques, principalment la parla, per tal de millorar la fluïdesa verbal, és l’objectiu d’aquesta varietat del Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana, que naix com a resposta a les necessitats manifestades pels centres educatius davant la pèrdua de presència del valencià i l’acollida de l’alumnat i les famílies nouvingudes, explica l’entitat cívica en un comunicat.

El projecte està adreçat a l’alumnat que, de forma voluntària, vulga participar- hi dintre de l’horari lectiu, «amb el compromís clar de parlar sempre en valencià», ha explicat la coordinadora del Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana, Xon Doménex Agramunt.

El personal docent responsable ha de preparar les activitats, el temps i l’espai, per a la qual cosa té l’acompanyament tècnic d’Escola Valenciana, que facilita materials, sessions de seguiment i intercanvi d’experiències, així com trobades en línia amb persones expertes, com els docents Magda Mengual i Voro Gómez Roselló, del projecte ‘Aula d’Acollida’, i el sociolingüista Avel·lí Flors Mas, a més del raper Malparlat, per tal d’orientar i preparar el programa amb eines per a treballar a l’aula i estratègies de motivació.

Per a poder participar, els instituts han d’incloure el programa en el Projecte de Centre i el Pla de Normalització Lingüística, a més de comptar amb la participació de la direcció del centre i dels diferents departaments.

El professorat responsable rep un certificat de formació d’Escola Valenciana, entitat formadora acreditada per la Conselleria d’Educació, per les hores dedicades a la iniciativa.

MOTIVACIÓ DE L’ALUMNAT

«La complicitat entre el professorat resulta fonamental per tal de fer l’activitat més enriquidora, i la motivació de l’alumnat, que ha de sentir-se’n protagonista, és decisiva per a l’èxit de la convocatòria», ha afirmat la coordinadora.

Les inscripcions poder formalitzar-se fins al pròxim 9 d’octubre per mitjà del web https://escolavalenciana.org/voluntariatpelvalencia

Últimes notícies

Controlat l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi forestal declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos (València) ha quedat controlat este dilluns de bon matí després d’una nit d’intens treball dels serveis d’emergència.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’incendi de Tírig després de la tercera nit d’atac terrestre

Un total de 18 mitjans aeris s’han afegit ja a l’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha cremat 684 hectàrees i ha obligat a evacuar Catí, mentres es manté el risc extrem d’incendis en tota la Comunitat Valenciana.

Xubascos molt forts amb pedra gran en l’interior de Castelló i València este dilluns

La Aemet ha activat un avís per ruixats i tempestes molt fortes o torrencials en l’interior de Castelló i València, amb pedra gran i ratxes de vent molt intenses, i perill també al litoral sud valencià.

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.