Escola Valenciana promou la campanya ‘Col·loquialitzar en valencià’ entre l’alumnat de secundària

Ejemplo de shortcode con estilo
Escola Valenciana inicia el 16 d'octubre la tercera edició del 'Voluntariat als IES', amb la campanya 'Col·loqualitzar en valencià'. L'objectiu és fomentar la conversa en valencià entre l'alumnat de secundària mitjançant parelles lingüístiques i activitats dinàmiques.

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

Escola Valenciana iniciarà la tercera edició del ‘Voluntariat als IES’ el pròxim 16 d’octubre, una iniciativa amb què l’entitat promou l’ús social de la llengua pròpia en l’àmbit educatiu amb el lema ‘Col·loqualitzar en valencià’.

Enguany, esta modalitat, que fomenta la conversa en valencià d’una manera «dinàmica i senzilla», mitjançant la creació de parelles lingüístiques, entre l’alumnat de secundària, inclou una altra proposta adreçada a les famílies.

Treballar les competències lingüístiques, principalment la parla, per tal de millorar la fluïdesa verbal, és l’objectiu d’aquesta varietat del Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana, que naix com a resposta a les necessitats manifestades pels centres educatius davant la pèrdua de presència del valencià i l’acollida de l’alumnat i les famílies nouvingudes, explica l’entitat cívica en un comunicat.

El projecte està adreçat a l’alumnat que, de forma voluntària, vulga participar- hi dintre de l’horari lectiu, «amb el compromís clar de parlar sempre en valencià», ha explicat la coordinadora del Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana, Xon Doménex Agramunt.

El personal docent responsable ha de preparar les activitats, el temps i l’espai, per a la qual cosa té l’acompanyament tècnic d’Escola Valenciana, que facilita materials, sessions de seguiment i intercanvi d’experiències, així com trobades en línia amb persones expertes, com els docents Magda Mengual i Voro Gómez Roselló, del projecte ‘Aula d’Acollida’, i el sociolingüista Avel·lí Flors Mas, a més del raper Malparlat, per tal d’orientar i preparar el programa amb eines per a treballar a l’aula i estratègies de motivació.

Per a poder participar, els instituts han d’incloure el programa en el Projecte de Centre i el Pla de Normalització Lingüística, a més de comptar amb la participació de la direcció del centre i dels diferents departaments.

El professorat responsable rep un certificat de formació d’Escola Valenciana, entitat formadora acreditada per la Conselleria d’Educació, per les hores dedicades a la iniciativa.

MOTIVACIÓ DE L’ALUMNAT

«La complicitat entre el professorat resulta fonamental per tal de fer l’activitat més enriquidora, i la motivació de l’alumnat, que ha de sentir-se’n protagonista, és decisiva per a l’èxit de la convocatòria», ha afirmat la coordinadora.

Les inscripcions poder formalitzar-se fins al pròxim 9 d’octubre per mitjà del web https://escolavalenciana.org/voluntariatpelvalencia

Últimes notícies

El Levante cau davant la Real Sociedad per 2-1 a Anoeta

La Real Sociedad ha superat el Levante per 2-1 a Anoeta, amb gols d’Óskarsson i Turrientes, i s’ha consolidat en llocs europeus.

El Valencia Basket supera al Baskonia con 18 puntos de TJ Shorts

El Valencia Basket ha ganado 84-75 al Kosner Baskonia en el Roig Arena, impulsado por los 18 puntos y cuatro asistencias de TJ Shorts. El equipo vitoriano, con solo ocho jugadores disponibles, ha mantenido el partido igualado hasta el tramo final.

Baldoví i Micó criden a mobilitzar-se contra la dreta i Vox

Joan Baldoví i Àgueda Micó han apel·lat a una «revolta cívica» durant el 49é Aplec del Puig. La coalició vol reforçar la seua representació en les eleccions generals del 29 de novembre.

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.