Escriptors i periodistes s’unixen en una obra col·lectiva per a ajudar a les llibreries a ‘Renàixer del fang’

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Escriptors, intel·lectuals i periodistes de la Comunitat Valenciana s’han unit en l’obra col·lectiva ‘Renàixer del fang’, que inclou textos originals i fins ara inèdits amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de les llibreries afectades per la dana del passat 29 d’octubre.

L’acte de presentació de l’obra es durà a terme a les 19.30 hores del pròxim 20 de novembre a La Nau de la Universitat de València i dins de les activitats de la Plaça del Llibre.

El volum està editat per Ara Llibres i compila textos de Pasqual Alapont, Xavier Aliaga, Manuel Baixauli, Vicent Borràs, Vicent Baydal, Núria Cadenes, Esperança Camps, Paco Cerdà, Ricard Chulià, Mercè Climent, Martí Domínguez, Zahia Guidoum, Víctor Maceda, Gemma Pasqual i Ferran Torrent, amb pròleg de l’editor Joan Carles Girbés. Cristina Durán, Premi Nacional de Còmic i afectada a Benetússer, ha realitzat la il·lustració de coberta.

La presentació del llibre comptarà, a més, amb una taula redona amb la participació d’Arantxa Carceller i Eva Vázquez, llibreteres de la Moixeranga de Paiporta; Cristina Durán, il·lustradora; Esperança Camps, periodista i una de les autores de ‘Renàxer del fang’; Ricard Peris, editor d’Andana, i Joan Carles Girbés, editor de Ara Llibres i moderador de l’acte.

Posteriorment, alguns dels autors, com Mercè Climent, Martí Domínguez, Zahia Guidoum, Ricard Chulià, Pasqual Alapont, Esperança Camps, Vicent Borràs i Gemma Pasqual, llegiran alguns fragments.

Els beneficis obtinguts per la venda del llibre aniran destinats a la reconstrucció de les llibreries afectades per la riuada, que va impactar greument en diverses poblacions, sobretot de les comarques de l’Horta Sud, la Ribera Alta, la Ribera Baixa i algunes zones de la ciutat de València.

En concret, els establiments afectats són Somnis de Paper i Librolandia de Benetússer, Bufanúvols de Catarroja, La Moixeranga de Paiporta, Pasarella de Picanya i Paiporta, Libro Ideas de Aldaia, Samaruc i La Casa de Paper de Algemesí, L’Esplai de l’Alcúdia, i Lazarillo d’Albal.

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.