Escriptors i periodistes s’unixen en una obra col·lectiva per a ajudar a les llibreries a ‘Renàixer del fang’

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Escriptors, intel·lectuals i periodistes de la Comunitat Valenciana s’han unit en l’obra col·lectiva ‘Renàixer del fang’, que inclou textos originals i fins ara inèdits amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de les llibreries afectades per la dana del passat 29 d’octubre.

L’acte de presentació de l’obra es durà a terme a les 19.30 hores del pròxim 20 de novembre a La Nau de la Universitat de València i dins de les activitats de la Plaça del Llibre.

El volum està editat per Ara Llibres i compila textos de Pasqual Alapont, Xavier Aliaga, Manuel Baixauli, Vicent Borràs, Vicent Baydal, Núria Cadenes, Esperança Camps, Paco Cerdà, Ricard Chulià, Mercè Climent, Martí Domínguez, Zahia Guidoum, Víctor Maceda, Gemma Pasqual i Ferran Torrent, amb pròleg de l’editor Joan Carles Girbés. Cristina Durán, Premi Nacional de Còmic i afectada a Benetússer, ha realitzat la il·lustració de coberta.

La presentació del llibre comptarà, a més, amb una taula redona amb la participació d’Arantxa Carceller i Eva Vázquez, llibreteres de la Moixeranga de Paiporta; Cristina Durán, il·lustradora; Esperança Camps, periodista i una de les autores de ‘Renàxer del fang’; Ricard Peris, editor d’Andana, i Joan Carles Girbés, editor de Ara Llibres i moderador de l’acte.

Posteriorment, alguns dels autors, com Mercè Climent, Martí Domínguez, Zahia Guidoum, Ricard Chulià, Pasqual Alapont, Esperança Camps, Vicent Borràs i Gemma Pasqual, llegiran alguns fragments.

Els beneficis obtinguts per la venda del llibre aniran destinats a la reconstrucció de les llibreries afectades per la riuada, que va impactar greument en diverses poblacions, sobretot de les comarques de l’Horta Sud, la Ribera Alta, la Ribera Baixa i algunes zones de la ciutat de València.

En concret, els establiments afectats són Somnis de Paper i Librolandia de Benetússer, Bufanúvols de Catarroja, La Moixeranga de Paiporta, Pasarella de Picanya i Paiporta, Libro Ideas de Aldaia, Samaruc i La Casa de Paper de Algemesí, L’Esplai de l’Alcúdia, i Lazarillo d’Albal.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.