Escriptors i periodistes s’unixen en una obra col·lectiva per a ajudar a les llibreries a ‘Renàixer del fang’

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Escriptors, intel·lectuals i periodistes de la Comunitat Valenciana s’han unit en l’obra col·lectiva ‘Renàixer del fang’, que inclou textos originals i fins ara inèdits amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de les llibreries afectades per la dana del passat 29 d’octubre.

L’acte de presentació de l’obra es durà a terme a les 19.30 hores del pròxim 20 de novembre a La Nau de la Universitat de València i dins de les activitats de la Plaça del Llibre.

El volum està editat per Ara Llibres i compila textos de Pasqual Alapont, Xavier Aliaga, Manuel Baixauli, Vicent Borràs, Vicent Baydal, Núria Cadenes, Esperança Camps, Paco Cerdà, Ricard Chulià, Mercè Climent, Martí Domínguez, Zahia Guidoum, Víctor Maceda, Gemma Pasqual i Ferran Torrent, amb pròleg de l’editor Joan Carles Girbés. Cristina Durán, Premi Nacional de Còmic i afectada a Benetússer, ha realitzat la il·lustració de coberta.

La presentació del llibre comptarà, a més, amb una taula redona amb la participació d’Arantxa Carceller i Eva Vázquez, llibreteres de la Moixeranga de Paiporta; Cristina Durán, il·lustradora; Esperança Camps, periodista i una de les autores de ‘Renàxer del fang’; Ricard Peris, editor d’Andana, i Joan Carles Girbés, editor de Ara Llibres i moderador de l’acte.

Posteriorment, alguns dels autors, com Mercè Climent, Martí Domínguez, Zahia Guidoum, Ricard Chulià, Pasqual Alapont, Esperança Camps, Vicent Borràs i Gemma Pasqual, llegiran alguns fragments.

Els beneficis obtinguts per la venda del llibre aniran destinats a la reconstrucció de les llibreries afectades per la riuada, que va impactar greument en diverses poblacions, sobretot de les comarques de l’Horta Sud, la Ribera Alta, la Ribera Baixa i algunes zones de la ciutat de València.

En concret, els establiments afectats són Somnis de Paper i Librolandia de Benetússer, Bufanúvols de Catarroja, La Moixeranga de Paiporta, Pasarella de Picanya i Paiporta, Libro Ideas de Aldaia, Samaruc i La Casa de Paper de Algemesí, L’Esplai de l’Alcúdia, i Lazarillo d’Albal.

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.