Escriptors i periodistes s’unixen en una obra col·lectiva per a ajudar a les llibreries a ‘Renàixer del fang’

Ejemplo de shortcode con estilo
Escriptors i periodistes de la Comunitat Valenciana han creat l'obra col·lectiva 'Renàixer del fang' per ajudar les llibreries afectades per la riuada del 29 d'octubre. La presentació serà el 20 de novembre a La Nau i els beneficis aniran destinats a la seva reconstrucció.

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Escriptors, intel·lectuals i periodistes de la Comunitat Valenciana s’han unit en l’obra col·lectiva ‘Renàixer del fang’, que inclou textos originals i fins ara inèdits amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de les llibreries afectades per la dana del passat 29 d’octubre.

L’acte de presentació de l’obra es durà a terme a les 19.30 hores del pròxim 20 de novembre a La Nau de la Universitat de València i dins de les activitats de la Plaça del Llibre.

El volum està editat per Ara Llibres i compila textos de Pasqual Alapont, Xavier Aliaga, Manuel Baixauli, Vicent Borràs, Vicent Baydal, Núria Cadenes, Esperança Camps, Paco Cerdà, Ricard Chulià, Mercè Climent, Martí Domínguez, Zahia Guidoum, Víctor Maceda, Gemma Pasqual i Ferran Torrent, amb pròleg de l’editor Joan Carles Girbés. Cristina Durán, Premi Nacional de Còmic i afectada a Benetússer, ha realitzat la il·lustració de coberta.

La presentació del llibre comptarà, a més, amb una taula redona amb la participació d’Arantxa Carceller i Eva Vázquez, llibreteres de la Moixeranga de Paiporta; Cristina Durán, il·lustradora; Esperança Camps, periodista i una de les autores de ‘Renàxer del fang’; Ricard Peris, editor d’Andana, i Joan Carles Girbés, editor de Ara Llibres i moderador de l’acte.

Posteriorment, alguns dels autors, com Mercè Climent, Martí Domínguez, Zahia Guidoum, Ricard Chulià, Pasqual Alapont, Esperança Camps, Vicent Borràs i Gemma Pasqual, llegiran alguns fragments.

Els beneficis obtinguts per la venda del llibre aniran destinats a la reconstrucció de les llibreries afectades per la riuada, que va impactar greument en diverses poblacions, sobretot de les comarques de l’Horta Sud, la Ribera Alta, la Ribera Baixa i algunes zones de la ciutat de València.

En concret, els establiments afectats són Somnis de Paper i Librolandia de Benetússer, Bufanúvols de Catarroja, La Moixeranga de Paiporta, Pasarella de Picanya i Paiporta, Libro Ideas de Aldaia, Samaruc i La Casa de Paper de Algemesí, L’Esplai de l’Alcúdia, i Lazarillo d’Albal.

Últimes notícies

Detenen un menor per difondre missatges de Blocus Valencia

Un menor ha sigut detingut per difondre missatges de Blocus Valencia que convidaven a entrar en altres aplicacions i xats. És la cinquena detenció davant d’una convocatòria de possibles disturbis.

El buit de les víctimes mortals de la dana de 2024 centra la manifestació pel segon aniversari

Més de 3.500 persones han recorregut el centre de València en el segon aniversari de la dana, en homenatge a les 234 víctimes mortals.

Presó provisional sense fiança per a un altre detingut a Valencia per la seua relació amb Blocus

Un jutjat de Catarroja ha decretat presó provisional sense fiança per a un detingut a Alfafar, investigat per la seua vinculació amb Blocus.

València recorda les víctimes de la dana amb una pancarta de 233 morts

La marxa pel segon aniversari de la dana ha començat a València amb el record de les 233 persones mortes i la reclamació de responsabilitats.

Pau Navarro demana disculpes i reivindica el suport de l’afició del Vila-real

El defensa ha demanat disculpes a qui s’haja sentit molest i ha insistit que la marxa d’aficionats no justifica els mals resultats del Vila-real.

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.

Castro demana al Llevant que mantinga la seua identitat després de perdre davant l’Atlético

Luís Castro ha destacat el joc i les ocasions del Llevant malgrat la derrota davant l’Atlético de Madrid al Ciutat de València. També ha elogiat el jove Marc Santos.