Escriptors i periodistes s’unixen en una obra col·lectiva per a ajudar a les llibreries a ‘Renàixer del fang’

Ejemplo de shortcode con estilo
Escriptors i periodistes de la Comunitat Valenciana han creat l'obra col·lectiva 'Renàixer del fang' per ajudar les llibreries afectades per la riuada del 29 d'octubre. La presentació serà el 20 de novembre a La Nau i els beneficis aniran destinats a la seva reconstrucció.

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Escriptors, intel·lectuals i periodistes de la Comunitat Valenciana s’han unit en l’obra col·lectiva ‘Renàixer del fang’, que inclou textos originals i fins ara inèdits amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de les llibreries afectades per la dana del passat 29 d’octubre.

L’acte de presentació de l’obra es durà a terme a les 19.30 hores del pròxim 20 de novembre a La Nau de la Universitat de València i dins de les activitats de la Plaça del Llibre.

El volum està editat per Ara Llibres i compila textos de Pasqual Alapont, Xavier Aliaga, Manuel Baixauli, Vicent Borràs, Vicent Baydal, Núria Cadenes, Esperança Camps, Paco Cerdà, Ricard Chulià, Mercè Climent, Martí Domínguez, Zahia Guidoum, Víctor Maceda, Gemma Pasqual i Ferran Torrent, amb pròleg de l’editor Joan Carles Girbés. Cristina Durán, Premi Nacional de Còmic i afectada a Benetússer, ha realitzat la il·lustració de coberta.

La presentació del llibre comptarà, a més, amb una taula redona amb la participació d’Arantxa Carceller i Eva Vázquez, llibreteres de la Moixeranga de Paiporta; Cristina Durán, il·lustradora; Esperança Camps, periodista i una de les autores de ‘Renàxer del fang’; Ricard Peris, editor d’Andana, i Joan Carles Girbés, editor de Ara Llibres i moderador de l’acte.

Posteriorment, alguns dels autors, com Mercè Climent, Martí Domínguez, Zahia Guidoum, Ricard Chulià, Pasqual Alapont, Esperança Camps, Vicent Borràs i Gemma Pasqual, llegiran alguns fragments.

Els beneficis obtinguts per la venda del llibre aniran destinats a la reconstrucció de les llibreries afectades per la riuada, que va impactar greument en diverses poblacions, sobretot de les comarques de l’Horta Sud, la Ribera Alta, la Ribera Baixa i algunes zones de la ciutat de València.

En concret, els establiments afectats són Somnis de Paper i Librolandia de Benetússer, Bufanúvols de Catarroja, La Moixeranga de Paiporta, Pasarella de Picanya i Paiporta, Libro Ideas de Aldaia, Samaruc i La Casa de Paper de Algemesí, L’Esplai de l’Alcúdia, i Lazarillo d’Albal.

Últimes notícies

Desmantellen un club cannàbic a l’Alfàs del Pi que venia droga a turistes

La Policia Nacional ha detingut dos hòmens a l’Alfàs del Pi per gestionar un club cannàbic que, segons la investigació, venia droga a turistes sense ser socis. En el registre s’han intervingut diferents substàncies estupefaents i diners en efectiu.

Mercadona obri el seu primer supermercat a l’Algarve, a Portimão

Mercadona ha obert el seu primer supermercat a l’Algarve, ubicat a Portimão, dins del pla d’expansió a Portugal fins a 2026. La cadena invertirà 150 milions d’euros i preveu arribar a 81 botigues al país.

David Ferrer deixarà la capitania espanyola de Copa Davis a finals de 2026

David Ferrer ha comunicat en xarxes socials que abandonarà la capitania de l’equip espanyol de la Copa Davis a finals de 2026, tot i tindre contracte fins a 2027 amb la RFET.

Catalá assegura que l’únic número u que li preocupa el 29N és Pedro Sánchez

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha afirmat que l’únic candidat que li preocupa en les eleccions del 29 de novembre és Pedro Sánchez, a qui exigix que deixe la presidència del Govern com més prompte millor.

El Valencia CF torna a obrir els entrenaments als mitjans tres anys després

El Valencia CF ha permés als mitjans vore els primers quinze minuts de la sessió a Paterna, tres anys després de l’última vegada, en la primera setmana de Braulio Vázquez i Javier Aguirre al club.

Els sindicats docents avisen d’una nova onada de protestes si Educació no mou fitxa

STEPV, UGT i CCOO advertixen que reprendran les mobilitzacions i podrien reactivar la vaga indefinida si la Conselleria d’Educació no atén les reivindicacions pendents. Les organitzacions preparen una gran assemblea i un calendari de protestes per al curs 2026/2027.

Una IA de la UPV detecta sexisme ocult en vídeos i mems de TikTok

Investigadors de la UPV han creat un sistema d’intel·ligència artificial que combina vídeos i senyals fisiològiques per a descobrir continguts sexistes en mems i TikTok.

La Setmana Santa Marinera de València renuncia a les processons del 19 de març per la Cremà de les Falles

Les 31 germandats, corporacions i confraries adapten el calendari de 2027 davant la coincidència del Divendres de Dolors amb Sant Josep i preparen més de 80 processons a partir del 20 de març