Anuncios

Escriptors i periodistes s’unixen en una obra col·lectiva per a ajudar a les llibreries a ‘Renàixer del fang’

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Escriptors, intel·lectuals i periodistes de la Comunitat Valenciana s’han unit en l’obra col·lectiva ‘Renàixer del fang’, que inclou textos originals i fins ara inèdits amb l’objectiu de contribuir a la recuperació de les llibreries afectades per la dana del passat 29 d’octubre.

Anuncios

L’acte de presentació de l’obra es durà a terme a les 19.30 hores del pròxim 20 de novembre a La Nau de la Universitat de València i dins de les activitats de la Plaça del Llibre.

El volum està editat per Ara Llibres i compila textos de Pasqual Alapont, Xavier Aliaga, Manuel Baixauli, Vicent Borràs, Vicent Baydal, Núria Cadenes, Esperança Camps, Paco Cerdà, Ricard Chulià, Mercè Climent, Martí Domínguez, Zahia Guidoum, Víctor Maceda, Gemma Pasqual i Ferran Torrent, amb pròleg de l’editor Joan Carles Girbés. Cristina Durán, Premi Nacional de Còmic i afectada a Benetússer, ha realitzat la il·lustració de coberta.

La presentació del llibre comptarà, a més, amb una taula redona amb la participació d’Arantxa Carceller i Eva Vázquez, llibreteres de la Moixeranga de Paiporta; Cristina Durán, il·lustradora; Esperança Camps, periodista i una de les autores de ‘Renàxer del fang’; Ricard Peris, editor d’Andana, i Joan Carles Girbés, editor de Ara Llibres i moderador de l’acte.

Posteriorment, alguns dels autors, com Mercè Climent, Martí Domínguez, Zahia Guidoum, Ricard Chulià, Pasqual Alapont, Esperança Camps, Vicent Borràs i Gemma Pasqual, llegiran alguns fragments.

Els beneficis obtinguts per la venda del llibre aniran destinats a la reconstrucció de les llibreries afectades per la riuada, que va impactar greument en diverses poblacions, sobretot de les comarques de l’Horta Sud, la Ribera Alta, la Ribera Baixa i algunes zones de la ciutat de València.

En concret, els establiments afectats són Somnis de Paper i Librolandia de Benetússer, Bufanúvols de Catarroja, La Moixeranga de Paiporta, Pasarella de Picanya i Paiporta, Libro Ideas de Aldaia, Samaruc i La Casa de Paper de Algemesí, L’Esplai de l’Alcúdia, i Lazarillo d’Albal.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Muñoz nega una gran decepció socialista i confia que Compromís reactive a l’electorat d’esquerres

José Muñoz rebutja que hi haja molts socialistes decebuts i veu en Compromís un aliat per a recuperar a l'electorat d'esquerres que es va abstindre en 2023, destacant el lideratge de Pedro Sánchez en l'espai progressista.

Compromís reunix més de 5.000 avisos per possibles pisos turístics il·legals a València

Compromís afirma que la web quenotetiren.com ha rebut més de 5.000 denúncies veïnals sobre possibles pisos turístics il·legals a València i acusa el govern local d'inacció davant la crisi de vivenda.

Braxton Key prova una màscara per la seua fractura nasal i seguix en dubte davant el Panathinaikos

Braxton Key es testa amb una màscara protectora per a la seua fractura nasal, però la seua presència en el decisiu València Basket-Panathinaikos d'Eurolliga seguix en l'aire.

Vox trasllada el debat sobre la prioritat nacional als ajuntaments i l’aparca en Les Corts

Vox deixa en pausa la seua iniciativa sobre prioritat nacional en Les Corts i centra ara la batalla política als ajuntaments, on es tramita la regularització extraordinària d'immigrants.

Grup Pamesa manté un 2025 estable i eleva la seua facturació a 1.147 milions

Grup Pamesa va tancar 2025 amb una facturació consolidada de 1.147 milions, un lleuger creixement de l'1%, i encara 2026 com un exercici complex per l'encariment de l'energia i la reducció de drets d'emissió.

Miguel Illescas celebra el Dia dels Escacs en la Comunitat Valenciana el 31 de maig

El Gran mestre Miguel Illescas participarà el 31 de maig en la primera celebració oficial del Dia dels Escacs en la Comunitat Valenciana, amb activitats gratuïtes en el Centre Cultural-Esportiu Petxina de València.

El Govern accelera la reconstrucció de les casernes danyades per la dana en la Comunitat

El Govern d'Espanya encara la recta final de les obres d'emergència en set casernes afectades per la dana d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana, amb una inversió de més de 6,6 milions d'euros i una nova caserna pendent a Utiel.

Els sindicats condicionen la volta al diàleg amb Educació a una proposta real i global

Els sindicats docents mantenen la vaga indefinida en l'educació pública no universitària de la Comunitat Valenciana i només reprendran el diàleg si Educació presenta una proposta real que abaste totes les seues reivindicacions.
Anuncios