Espai LaGranja desenvoluparà el projecte de dansa comunitària ‘Toma que toma’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) ha seleccionat el projecte de dansa soci-comunitària ‘Toma que toma’, d’Extremus Dansa, que es desenvoluparà durant els mesos de juny i juny en el centre de creació Espai LaGranja.

La proposta ha sigut triada d’entre tots els projectes presentats a la convocatòria llançada per Espai LaGranja (de l’IVC) i l’Associació Valenciana d’empreses de Dansa (AVED) amb l’objectiu de fomentar el desenvolupament cultural i social a la Comunitat Valenciana, a més d’impulsar la participació activa de la societat i promoure la inclusió social a través de la dansa, explica la Conselleria de Cultura en un comunicat.

‘Toma que toma’ aquest és un pas més en el treball que la companyia està fent des del 2012 amb A quelar!, que consisteix a utilitzar el Flamenc com una eina per a la inclusió de la infància i joventut vulnerable de la comunitat gitana de la província de València.

A més, ‘Toma que toma’ té també la funció de difondre i posar en valor el Flamenc en entorns en els quals és més desconegut. Extremus Dansa engega aquest projecte pilote que està pensat per al CEIP Fernando de los Ríos, amb la idea d’implementar-ho després en altres centres de primària de Burjassot.

A través d’unes sessions lúdiques, es van coneixent els diferents pals del flamenc, les seues figures rellevants, els seus ritmes, els seus orígens i desenvolupament, utilitzant el joc com a mètode d’aprenentatge.

L’objectiu d’aquestes activitats és conservar i posar en valor la dansa, especialment el ball flamenc, com a component significatiu de la cultura i de les seues expressions artístiques, col·laborant així en el desenvolupament de la identitat gitana en revaloritzar les expressions artístiques de la seua cultura tradicional.

APRENENTATGE I D’EXPERIMENTACIÓ

Però, sobretot, est projecte soci comunitari cerca facilitar espais d’aprenentatge i d’experimentació de la participació ciutadana a través del ball flamenc i de la dansa, que aquests espais es convertisquen en lloc de promoció de la cultura, d’intercanvi d’experiències, en germen d’expressió crítica i acció social.

Extremus Dansa és una companyia de Flamenc i Dansa Espanyola contemporània, dirigida per la coreògrafa Eva Moreno, amb arriscades propostes que utilitzen el Flamenc per a acostar-se i reflexionar sobre situacions de la nostra actualitat, denunciant injustícies o tabús socials.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.