20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Espai LaGranja desenvoluparà el projecte de dansa comunitària ‘Toma que toma’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) ha seleccionat el projecte de dansa soci-comunitària ‘Toma que toma’, d’Extremus Dansa, que es desenvoluparà durant els mesos de juny i juny en el centre de creació Espai LaGranja.

La proposta ha sigut triada d’entre tots els projectes presentats a la convocatòria llançada per Espai LaGranja (de l’IVC) i l’Associació Valenciana d’empreses de Dansa (AVED) amb l’objectiu de fomentar el desenvolupament cultural i social a la Comunitat Valenciana, a més d’impulsar la participació activa de la societat i promoure la inclusió social a través de la dansa, explica la Conselleria de Cultura en un comunicat.

‘Toma que toma’ aquest és un pas més en el treball que la companyia està fent des del 2012 amb A quelar!, que consisteix a utilitzar el Flamenc com una eina per a la inclusió de la infància i joventut vulnerable de la comunitat gitana de la província de València.

A més, ‘Toma que toma’ té també la funció de difondre i posar en valor el Flamenc en entorns en els quals és més desconegut. Extremus Dansa engega aquest projecte pilote que està pensat per al CEIP Fernando de los Ríos, amb la idea d’implementar-ho després en altres centres de primària de Burjassot.

A través d’unes sessions lúdiques, es van coneixent els diferents pals del flamenc, les seues figures rellevants, els seus ritmes, els seus orígens i desenvolupament, utilitzant el joc com a mètode d’aprenentatge.

L’objectiu d’aquestes activitats és conservar i posar en valor la dansa, especialment el ball flamenc, com a component significatiu de la cultura i de les seues expressions artístiques, col·laborant així en el desenvolupament de la identitat gitana en revaloritzar les expressions artístiques de la seua cultura tradicional.

APRENENTATGE I D’EXPERIMENTACIÓ

Però, sobretot, est projecte soci comunitari cerca facilitar espais d’aprenentatge i d’experimentació de la participació ciutadana a través del ball flamenc i de la dansa, que aquests espais es convertisquen en lloc de promoció de la cultura, d’intercanvi d’experiències, en germen d’expressió crítica i acció social.

Extremus Dansa és una companyia de Flamenc i Dansa Espanyola contemporània, dirigida per la coreògrafa Eva Moreno, amb arriscades propostes que utilitzen el Flamenc per a acostar-se i reflexionar sobre situacions de la nostra actualitat, denunciant injustícies o tabús socials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.

El canvi climàtic augmenta la freqüència i la magnitud de les precipitacions extremes

La freqüència i la intensitat de les precipitacions extremes ha augmentat amb el calfament global, encara que de manera desigual segons la geografia. A Espanya, l'orografia, el bloqueig de tempestes i la major eficiència de les pluges tardorenques i hivernals han sigut determinants en els rècords més recents.

L’exclusió voluntària de Mazón en la dana va ser decisiva en les morts, segons la jutgessa

La magistrada que instruïx la gestió de la dana a València sosté que l'exclusió voluntària de Carlos Mazón durant l'emergència va tindre un paper decisiu en els 230 morts i en les lesions del 29 d'octubre de 2024.

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.