Espai LaGranja desenvoluparà el projecte de dansa comunitària ‘Toma que toma’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) ha seleccionat el projecte de dansa soci-comunitària ‘Toma que toma’, d’Extremus Dansa, que es desenvoluparà durant els mesos de juny i juny en el centre de creació Espai LaGranja.

La proposta ha sigut triada d’entre tots els projectes presentats a la convocatòria llançada per Espai LaGranja (de l’IVC) i l’Associació Valenciana d’empreses de Dansa (AVED) amb l’objectiu de fomentar el desenvolupament cultural i social a la Comunitat Valenciana, a més d’impulsar la participació activa de la societat i promoure la inclusió social a través de la dansa, explica la Conselleria de Cultura en un comunicat.

‘Toma que toma’ aquest és un pas més en el treball que la companyia està fent des del 2012 amb A quelar!, que consisteix a utilitzar el Flamenc com una eina per a la inclusió de la infància i joventut vulnerable de la comunitat gitana de la província de València.

A més, ‘Toma que toma’ té també la funció de difondre i posar en valor el Flamenc en entorns en els quals és més desconegut. Extremus Dansa engega aquest projecte pilote que està pensat per al CEIP Fernando de los Ríos, amb la idea d’implementar-ho després en altres centres de primària de Burjassot.

A través d’unes sessions lúdiques, es van coneixent els diferents pals del flamenc, les seues figures rellevants, els seus ritmes, els seus orígens i desenvolupament, utilitzant el joc com a mètode d’aprenentatge.

L’objectiu d’aquestes activitats és conservar i posar en valor la dansa, especialment el ball flamenc, com a component significatiu de la cultura i de les seues expressions artístiques, col·laborant així en el desenvolupament de la identitat gitana en revaloritzar les expressions artístiques de la seua cultura tradicional.

APRENENTATGE I D’EXPERIMENTACIÓ

Però, sobretot, est projecte soci comunitari cerca facilitar espais d’aprenentatge i d’experimentació de la participació ciutadana a través del ball flamenc i de la dansa, que aquests espais es convertisquen en lloc de promoció de la cultura, d’intercanvi d’experiències, en germen d’expressió crítica i acció social.

Extremus Dansa és una companyia de Flamenc i Dansa Espanyola contemporània, dirigida per la coreògrafa Eva Moreno, amb arriscades propostes que utilitzen el Flamenc per a acostar-se i reflexionar sobre situacions de la nostra actualitat, denunciant injustícies o tabús socials.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.