Espai LaGranja desenvoluparà el projecte de dansa comunitària ‘Toma que toma’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) ha seleccionat el projecte de dansa soci-comunitària ‘Toma que toma’, d’Extremus Dansa, que es desenvoluparà durant els mesos de juny i juny en el centre de creació Espai LaGranja.

La proposta ha sigut triada d’entre tots els projectes presentats a la convocatòria llançada per Espai LaGranja (de l’IVC) i l’Associació Valenciana d’empreses de Dansa (AVED) amb l’objectiu de fomentar el desenvolupament cultural i social a la Comunitat Valenciana, a més d’impulsar la participació activa de la societat i promoure la inclusió social a través de la dansa, explica la Conselleria de Cultura en un comunicat.

‘Toma que toma’ aquest és un pas més en el treball que la companyia està fent des del 2012 amb A quelar!, que consisteix a utilitzar el Flamenc com una eina per a la inclusió de la infància i joventut vulnerable de la comunitat gitana de la província de València.

A més, ‘Toma que toma’ té també la funció de difondre i posar en valor el Flamenc en entorns en els quals és més desconegut. Extremus Dansa engega aquest projecte pilote que està pensat per al CEIP Fernando de los Ríos, amb la idea d’implementar-ho després en altres centres de primària de Burjassot.

A través d’unes sessions lúdiques, es van coneixent els diferents pals del flamenc, les seues figures rellevants, els seus ritmes, els seus orígens i desenvolupament, utilitzant el joc com a mètode d’aprenentatge.

L’objectiu d’aquestes activitats és conservar i posar en valor la dansa, especialment el ball flamenc, com a component significatiu de la cultura i de les seues expressions artístiques, col·laborant així en el desenvolupament de la identitat gitana en revaloritzar les expressions artístiques de la seua cultura tradicional.

APRENENTATGE I D’EXPERIMENTACIÓ

Però, sobretot, est projecte soci comunitari cerca facilitar espais d’aprenentatge i d’experimentació de la participació ciutadana a través del ball flamenc i de la dansa, que aquests espais es convertisquen en lloc de promoció de la cultura, d’intercanvi d’experiències, en germen d’expressió crítica i acció social.

Extremus Dansa és una companyia de Flamenc i Dansa Espanyola contemporània, dirigida per la coreògrafa Eva Moreno, amb arriscades propostes que utilitzen el Flamenc per a acostar-se i reflexionar sobre situacions de la nostra actualitat, denunciant injustícies o tabús socials.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hisenda actualitzarà prompte Renda Web amb les noves deduccions valencianes

Les deduccions per salut, esport i formació musical encara no es poden aplicar i l’Agència Tributària recomana esperar abans de presentar la declaració

Compromís reclama al Consell totes les factures dels gastos dels expresidents entre 2023 i 2026

La coalició demana els tiquets detallats de gasolina, dietes i allotjaments i torna a posar el focus en el cost de l’Oficina dels expresidents

Pérez Llorca reforça la rebaixa fiscal en la renda de 2025 i amplia deduccions per a 300.000 valencians més

El Consell defensa una política fiscal orientada a les classes mitjanes i treballadores, amb noves deduccions sanitàries, educatives i per als afectats per la dana

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.