Espai LaGranja desenvoluparà el projecte de dansa comunitària ‘Toma que toma’

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) ha seleccionat el projecte de dansa soci-comunitària ‘Toma que toma’, d’Extremus Dansa, que es desenvoluparà durant els mesos de juny i juny en el centre de creació Espai LaGranja.

La proposta ha sigut triada d’entre tots els projectes presentats a la convocatòria llançada per Espai LaGranja (de l’IVC) i l’Associació Valenciana d’empreses de Dansa (AVED) amb l’objectiu de fomentar el desenvolupament cultural i social a la Comunitat Valenciana, a més d’impulsar la participació activa de la societat i promoure la inclusió social a través de la dansa, explica la Conselleria de Cultura en un comunicat.

‘Toma que toma’ aquest és un pas més en el treball que la companyia està fent des del 2012 amb A quelar!, que consisteix a utilitzar el Flamenc com una eina per a la inclusió de la infància i joventut vulnerable de la comunitat gitana de la província de València.

A més, ‘Toma que toma’ té també la funció de difondre i posar en valor el Flamenc en entorns en els quals és més desconegut. Extremus Dansa engega aquest projecte pilote que està pensat per al CEIP Fernando de los Ríos, amb la idea d’implementar-ho després en altres centres de primària de Burjassot.

A través d’unes sessions lúdiques, es van coneixent els diferents pals del flamenc, les seues figures rellevants, els seus ritmes, els seus orígens i desenvolupament, utilitzant el joc com a mètode d’aprenentatge.

L’objectiu d’aquestes activitats és conservar i posar en valor la dansa, especialment el ball flamenc, com a component significatiu de la cultura i de les seues expressions artístiques, col·laborant així en el desenvolupament de la identitat gitana en revaloritzar les expressions artístiques de la seua cultura tradicional.

APRENENTATGE I D’EXPERIMENTACIÓ

Però, sobretot, est projecte soci comunitari cerca facilitar espais d’aprenentatge i d’experimentació de la participació ciutadana a través del ball flamenc i de la dansa, que aquests espais es convertisquen en lloc de promoció de la cultura, d’intercanvi d’experiències, en germen d’expressió crítica i acció social.

Extremus Dansa és una companyia de Flamenc i Dansa Espanyola contemporània, dirigida per la coreògrafa Eva Moreno, amb arriscades propostes que utilitzen el Flamenc per a acostar-se i reflexionar sobre situacions de la nostra actualitat, denunciant injustícies o tabús socials.

Últimes notícies

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.