17.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Espanya acudix als Jocs de París amb nou campions olímpics

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La delegació espanyola que acudirà als Jocs Olímpics de París, que s’inauguren este divendres, estarà composta per un total de 382 esportistes, entre els quals es troben nou que ja saben el que és assaborir la glòria olímpica, tres d’ells fa tres anys a Tòquio.

Espanya va acabar la cita de la capital japonesa amb 17 metalls, tres d’ells daurats, i dels quals només faltarà a França l’exkarateca Sandra Sánchez, campiona de la modalitat de kata d’un esport que es va eixir del programa olímpic de l’esdeveniment parisenc. Sí estaran Alberto Ginés, que va donar una de les sorpresa de l’expedició en guanyar l’or en escalada, i els tiradors Fátima Gálvez i Alberto Fernández, campions olímpics en fossat mixt, disciplina que no estarà a París, per la qual cosa tots dos buscaran medalla ara a nivell individual.

Però en la delegació nacional hi ha altres esportistes que saben el que és guanyar un or olímpic, a més per partida doble com és el cas del piragüista Saúl Craviotto i el tennista Rafa Nadal, tots dos a Pequín 2008 i Rio de Janeiro 2016. Els dos aspiren a superar esta barrera encara no superada per cap espanyol i en la qual estan empatats amb altres doble campions en Jocs com l’exciclista Joan Llaneras, l’exgimnasta Gervasio Deferr i els exregatistes Theresa Zabell i Luis Doreste.

El català, que aspira en la cita a desfer el seu empat a cinc medalles amb David Cal i quedar-se com el més llorejat de l’olimpisme nacional, va ser campió olímpic en la capital xinesa en el K-2 500 junt amb Carlos Pérez Rial i a la ciutat brasilera en el K-2 200 junt amb Cristian Toro. El de Manacor va guanyar el metall daurat a nivell individual a Pequín i junt amb Marc López en el dobles de Riu.

L’ilerdenc competirà de nou en el K-4 500 metres on també estarà el balear Marcus Cooper Walz, campió olímpic en 2016 en el K1-1000 metres i abanderat en la Cerimònia d’Inauguració del divendres junt amb la regatista gallega Támara Echegoyen, or a Londres 2012 en la classe Elliott 6m junt amb Sofia Toro i Ángela Pumariega, i que en aigües de Marsella navegarà en el 49erFX amb Paula Barceló.

Una altra campiona olímpica que estarà a París serà la de Huelva Carolina Marín, brillant or en bàdminton a Rio de Janeiro fa huit anys, ciutat on Maialen Chourraut, també present a París i guanyadora de tres preseas, es va penjar l’or en el K-1 d’aigües braves.

Respecte a fa tres anys, defensaran a nivell individual una medalla a la capital francesa Adriana Cerezo (plata en taekwondo), Ray Zapata (plata en sòl), l’esmentada Chourraut (plata en K-1), Ana Peleteiro (bronze en triple salt) i David Valero (bronze en mountain bike).

A més, Teresa Portela, subcampiona olímpica en K-1 200, estarà amb Carolina García, Sara Ouzande i Estefanía Fernández en el K-4 500 metres, que en la modalitat masculina va ser plata a la capital japonesa amb els mateixos components que estaran en Paris 2024: Saúl Craviotto, Marcus Cooper, Rodrigo Germade i Carlos Arévalo.

A més, el tennista Pablo Carreño i el regatista Jordi Xammar van guanyar una medalla de bronze a Tòquio, però l’asturià competirà en esta ocasió en dobles junt amb Marcel Granollers i el català, que ho va aconseguir en 470 junt amb Nico Rodríguez, ho farà ara en el 470 mixt junt amb Nora Brugman.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.