Espanya acudix als Jocs de París amb nou campions olímpics

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La delegació espanyola que acudirà als Jocs Olímpics de París, que s’inauguren este divendres, estarà composta per un total de 382 esportistes, entre els quals es troben nou que ja saben el que és assaborir la glòria olímpica, tres d’ells fa tres anys a Tòquio.

Espanya va acabar la cita de la capital japonesa amb 17 metalls, tres d’ells daurats, i dels quals només faltarà a França l’exkarateca Sandra Sánchez, campiona de la modalitat de kata d’un esport que es va eixir del programa olímpic de l’esdeveniment parisenc. Sí estaran Alberto Ginés, que va donar una de les sorpresa de l’expedició en guanyar l’or en escalada, i els tiradors Fátima Gálvez i Alberto Fernández, campions olímpics en fossat mixt, disciplina que no estarà a París, per la qual cosa tots dos buscaran medalla ara a nivell individual.

Però en la delegació nacional hi ha altres esportistes que saben el que és guanyar un or olímpic, a més per partida doble com és el cas del piragüista Saúl Craviotto i el tennista Rafa Nadal, tots dos a Pequín 2008 i Rio de Janeiro 2016. Els dos aspiren a superar esta barrera encara no superada per cap espanyol i en la qual estan empatats amb altres doble campions en Jocs com l’exciclista Joan Llaneras, l’exgimnasta Gervasio Deferr i els exregatistes Theresa Zabell i Luis Doreste.

El català, que aspira en la cita a desfer el seu empat a cinc medalles amb David Cal i quedar-se com el més llorejat de l’olimpisme nacional, va ser campió olímpic en la capital xinesa en el K-2 500 junt amb Carlos Pérez Rial i a la ciutat brasilera en el K-2 200 junt amb Cristian Toro. El de Manacor va guanyar el metall daurat a nivell individual a Pequín i junt amb Marc López en el dobles de Riu.

L’ilerdenc competirà de nou en el K-4 500 metres on també estarà el balear Marcus Cooper Walz, campió olímpic en 2016 en el K1-1000 metres i abanderat en la Cerimònia d’Inauguració del divendres junt amb la regatista gallega Támara Echegoyen, or a Londres 2012 en la classe Elliott 6m junt amb Sofia Toro i Ángela Pumariega, i que en aigües de Marsella navegarà en el 49erFX amb Paula Barceló.

Una altra campiona olímpica que estarà a París serà la de Huelva Carolina Marín, brillant or en bàdminton a Rio de Janeiro fa huit anys, ciutat on Maialen Chourraut, també present a París i guanyadora de tres preseas, es va penjar l’or en el K-1 d’aigües braves.

Respecte a fa tres anys, defensaran a nivell individual una medalla a la capital francesa Adriana Cerezo (plata en taekwondo), Ray Zapata (plata en sòl), l’esmentada Chourraut (plata en K-1), Ana Peleteiro (bronze en triple salt) i David Valero (bronze en mountain bike).

A més, Teresa Portela, subcampiona olímpica en K-1 200, estarà amb Carolina García, Sara Ouzande i Estefanía Fernández en el K-4 500 metres, que en la modalitat masculina va ser plata a la capital japonesa amb els mateixos components que estaran en Paris 2024: Saúl Craviotto, Marcus Cooper, Rodrigo Germade i Carlos Arévalo.

A més, el tennista Pablo Carreño i el regatista Jordi Xammar van guanyar una medalla de bronze a Tòquio, però l’asturià competirà en esta ocasió en dobles junt amb Marcel Granollers i el català, que ho va aconseguir en 470 junt amb Nico Rodríguez, ho farà ara en el 470 mixt junt amb Nora Brugman.

Últimes notícies

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.