11.2 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Espanya acudix als Jocs de París amb nou campions olímpics

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La delegació espanyola que acudirà als Jocs Olímpics de París, que s’inauguren este divendres, estarà composta per un total de 382 esportistes, entre els quals es troben nou que ja saben el que és assaborir la glòria olímpica, tres d’ells fa tres anys a Tòquio.

Espanya va acabar la cita de la capital japonesa amb 17 metalls, tres d’ells daurats, i dels quals només faltarà a França l’exkarateca Sandra Sánchez, campiona de la modalitat de kata d’un esport que es va eixir del programa olímpic de l’esdeveniment parisenc. Sí estaran Alberto Ginés, que va donar una de les sorpresa de l’expedició en guanyar l’or en escalada, i els tiradors Fátima Gálvez i Alberto Fernández, campions olímpics en fossat mixt, disciplina que no estarà a París, per la qual cosa tots dos buscaran medalla ara a nivell individual.

Però en la delegació nacional hi ha altres esportistes que saben el que és guanyar un or olímpic, a més per partida doble com és el cas del piragüista Saúl Craviotto i el tennista Rafa Nadal, tots dos a Pequín 2008 i Rio de Janeiro 2016. Els dos aspiren a superar esta barrera encara no superada per cap espanyol i en la qual estan empatats amb altres doble campions en Jocs com l’exciclista Joan Llaneras, l’exgimnasta Gervasio Deferr i els exregatistes Theresa Zabell i Luis Doreste.

El català, que aspira en la cita a desfer el seu empat a cinc medalles amb David Cal i quedar-se com el més llorejat de l’olimpisme nacional, va ser campió olímpic en la capital xinesa en el K-2 500 junt amb Carlos Pérez Rial i a la ciutat brasilera en el K-2 200 junt amb Cristian Toro. El de Manacor va guanyar el metall daurat a nivell individual a Pequín i junt amb Marc López en el dobles de Riu.

L’ilerdenc competirà de nou en el K-4 500 metres on també estarà el balear Marcus Cooper Walz, campió olímpic en 2016 en el K1-1000 metres i abanderat en la Cerimònia d’Inauguració del divendres junt amb la regatista gallega Támara Echegoyen, or a Londres 2012 en la classe Elliott 6m junt amb Sofia Toro i Ángela Pumariega, i que en aigües de Marsella navegarà en el 49erFX amb Paula Barceló.

Una altra campiona olímpica que estarà a París serà la de Huelva Carolina Marín, brillant or en bàdminton a Rio de Janeiro fa huit anys, ciutat on Maialen Chourraut, també present a París i guanyadora de tres preseas, es va penjar l’or en el K-1 d’aigües braves.

Respecte a fa tres anys, defensaran a nivell individual una medalla a la capital francesa Adriana Cerezo (plata en taekwondo), Ray Zapata (plata en sòl), l’esmentada Chourraut (plata en K-1), Ana Peleteiro (bronze en triple salt) i David Valero (bronze en mountain bike).

A més, Teresa Portela, subcampiona olímpica en K-1 200, estarà amb Carolina García, Sara Ouzande i Estefanía Fernández en el K-4 500 metres, que en la modalitat masculina va ser plata a la capital japonesa amb els mateixos components que estaran en Paris 2024: Saúl Craviotto, Marcus Cooper, Rodrigo Germade i Carlos Arévalo.

A més, el tennista Pablo Carreño i el regatista Jordi Xammar van guanyar una medalla de bronze a Tòquio, però l’asturià competirà en esta ocasió en dobles junt amb Marcel Granollers i el català, que ho va aconseguir en 470 junt amb Nico Rodríguez, ho farà ara en el 470 mixt junt amb Nora Brugman.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.