Espanya acudix als Jocs de París amb nou campions olímpics

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La delegació espanyola que acudirà als Jocs Olímpics de París, que s’inauguren este divendres, estarà composta per un total de 382 esportistes, entre els quals es troben nou que ja saben el que és assaborir la glòria olímpica, tres d’ells fa tres anys a Tòquio.

Espanya va acabar la cita de la capital japonesa amb 17 metalls, tres d’ells daurats, i dels quals només faltarà a França l’exkarateca Sandra Sánchez, campiona de la modalitat de kata d’un esport que es va eixir del programa olímpic de l’esdeveniment parisenc. Sí estaran Alberto Ginés, que va donar una de les sorpresa de l’expedició en guanyar l’or en escalada, i els tiradors Fátima Gálvez i Alberto Fernández, campions olímpics en fossat mixt, disciplina que no estarà a París, per la qual cosa tots dos buscaran medalla ara a nivell individual.

Però en la delegació nacional hi ha altres esportistes que saben el que és guanyar un or olímpic, a més per partida doble com és el cas del piragüista Saúl Craviotto i el tennista Rafa Nadal, tots dos a Pequín 2008 i Rio de Janeiro 2016. Els dos aspiren a superar esta barrera encara no superada per cap espanyol i en la qual estan empatats amb altres doble campions en Jocs com l’exciclista Joan Llaneras, l’exgimnasta Gervasio Deferr i els exregatistes Theresa Zabell i Luis Doreste.

El català, que aspira en la cita a desfer el seu empat a cinc medalles amb David Cal i quedar-se com el més llorejat de l’olimpisme nacional, va ser campió olímpic en la capital xinesa en el K-2 500 junt amb Carlos Pérez Rial i a la ciutat brasilera en el K-2 200 junt amb Cristian Toro. El de Manacor va guanyar el metall daurat a nivell individual a Pequín i junt amb Marc López en el dobles de Riu.

L’ilerdenc competirà de nou en el K-4 500 metres on també estarà el balear Marcus Cooper Walz, campió olímpic en 2016 en el K1-1000 metres i abanderat en la Cerimònia d’Inauguració del divendres junt amb la regatista gallega Támara Echegoyen, or a Londres 2012 en la classe Elliott 6m junt amb Sofia Toro i Ángela Pumariega, i que en aigües de Marsella navegarà en el 49erFX amb Paula Barceló.

Una altra campiona olímpica que estarà a París serà la de Huelva Carolina Marín, brillant or en bàdminton a Rio de Janeiro fa huit anys, ciutat on Maialen Chourraut, també present a París i guanyadora de tres preseas, es va penjar l’or en el K-1 d’aigües braves.

Respecte a fa tres anys, defensaran a nivell individual una medalla a la capital francesa Adriana Cerezo (plata en taekwondo), Ray Zapata (plata en sòl), l’esmentada Chourraut (plata en K-1), Ana Peleteiro (bronze en triple salt) i David Valero (bronze en mountain bike).

A més, Teresa Portela, subcampiona olímpica en K-1 200, estarà amb Carolina García, Sara Ouzande i Estefanía Fernández en el K-4 500 metres, que en la modalitat masculina va ser plata a la capital japonesa amb els mateixos components que estaran en Paris 2024: Saúl Craviotto, Marcus Cooper, Rodrigo Germade i Carlos Arévalo.

A més, el tennista Pablo Carreño i el regatista Jordi Xammar van guanyar una medalla de bronze a Tòquio, però l’asturià competirà en esta ocasió en dobles junt amb Marcel Granollers i el català, que ho va aconseguir en 470 junt amb Nico Rodríguez, ho farà ara en el 470 mixt junt amb Nora Brugman.

Últimes notícies

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.