Espanya acudix als Jocs de París amb nou campions olímpics

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

La delegació espanyola que acudirà als Jocs Olímpics de París, que s’inauguren este divendres, estarà composta per un total de 382 esportistes, entre els quals es troben nou que ja saben el que és assaborir la glòria olímpica, tres d’ells fa tres anys a Tòquio.

Espanya va acabar la cita de la capital japonesa amb 17 metalls, tres d’ells daurats, i dels quals només faltarà a França l’exkarateca Sandra Sánchez, campiona de la modalitat de kata d’un esport que es va eixir del programa olímpic de l’esdeveniment parisenc. Sí estaran Alberto Ginés, que va donar una de les sorpresa de l’expedició en guanyar l’or en escalada, i els tiradors Fátima Gálvez i Alberto Fernández, campions olímpics en fossat mixt, disciplina que no estarà a París, per la qual cosa tots dos buscaran medalla ara a nivell individual.

Però en la delegació nacional hi ha altres esportistes que saben el que és guanyar un or olímpic, a més per partida doble com és el cas del piragüista Saúl Craviotto i el tennista Rafa Nadal, tots dos a Pequín 2008 i Rio de Janeiro 2016. Els dos aspiren a superar esta barrera encara no superada per cap espanyol i en la qual estan empatats amb altres doble campions en Jocs com l’exciclista Joan Llaneras, l’exgimnasta Gervasio Deferr i els exregatistes Theresa Zabell i Luis Doreste.

El català, que aspira en la cita a desfer el seu empat a cinc medalles amb David Cal i quedar-se com el més llorejat de l’olimpisme nacional, va ser campió olímpic en la capital xinesa en el K-2 500 junt amb Carlos Pérez Rial i a la ciutat brasilera en el K-2 200 junt amb Cristian Toro. El de Manacor va guanyar el metall daurat a nivell individual a Pequín i junt amb Marc López en el dobles de Riu.

L’ilerdenc competirà de nou en el K-4 500 metres on també estarà el balear Marcus Cooper Walz, campió olímpic en 2016 en el K1-1000 metres i abanderat en la Cerimònia d’Inauguració del divendres junt amb la regatista gallega Támara Echegoyen, or a Londres 2012 en la classe Elliott 6m junt amb Sofia Toro i Ángela Pumariega, i que en aigües de Marsella navegarà en el 49erFX amb Paula Barceló.

Una altra campiona olímpica que estarà a París serà la de Huelva Carolina Marín, brillant or en bàdminton a Rio de Janeiro fa huit anys, ciutat on Maialen Chourraut, també present a París i guanyadora de tres preseas, es va penjar l’or en el K-1 d’aigües braves.

Respecte a fa tres anys, defensaran a nivell individual una medalla a la capital francesa Adriana Cerezo (plata en taekwondo), Ray Zapata (plata en sòl), l’esmentada Chourraut (plata en K-1), Ana Peleteiro (bronze en triple salt) i David Valero (bronze en mountain bike).

A més, Teresa Portela, subcampiona olímpica en K-1 200, estarà amb Carolina García, Sara Ouzande i Estefanía Fernández en el K-4 500 metres, que en la modalitat masculina va ser plata a la capital japonesa amb els mateixos components que estaran en Paris 2024: Saúl Craviotto, Marcus Cooper, Rodrigo Germade i Carlos Arévalo.

A més, el tennista Pablo Carreño i el regatista Jordi Xammar van guanyar una medalla de bronze a Tòquio, però l’asturià competirà en esta ocasió en dobles junt amb Marcel Granollers i el català, que ho va aconseguir en 470 junt amb Nico Rodríguez, ho farà ara en el 470 mixt junt amb Nora Brugman.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.