Espanya albergarà la XXX Cimera Iberoamericana el 2026

MADRID, 22 (EUROPA PRESS)

Espanya albergarà el 2026 la XXX Cimera Iberoamericana de caps d’Estat i de Govern després que els 22 països que integren la Comunitat Iberoamericana hagen acollit favorablement i per consens la candidatura presentada per l’Executiu, segons ha anunciat la Secretaria General Iberoamericana (SEGIB) en un comunicat.

«Gran notícia per a Espanya! Serem seu de la Cimera Iberoamericana 2026», ha celebrat en X, antic Twitter, el ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, que ha agraït tant a la SEGIB com als integrants de la Comunitat Iberoamericana el seu suport.

«Compromesos amb la visió iberoamericana de ser i estar en el món», ha afegit, mentre que el seu departament també ha traslladat en un comunicat l’agraïment del Govern per «el suport unànime i la confiança dipositada a Espanya».

Així les coses, una vegada finalitze la XXIX Cimera prevista per a novembre d’enguany a Conca, a Equador, el Govern d’Espanya assumirà la Secretaria Pro tempore i conseqüentment la direcció dels treballs preparatoris de la següent cimera, a una ciutat encara per determinar, ha precisat la SEGIB.

Per la seua banda, el secretari general iberoamericà, Andrés Allamand, ha felicitat al Govern espanyol per esta designació i ha destacat «el ferm i continuat compromís d’Espanya amb el projecte iberoamericà».

L’objectiu fonamental de cara a la XXX Cimera, han explicat des d’Exteriors, és iniciar una nova etapa de reafirmació del sistema, en la qual s’identifiquen, de manera conjunta, les àrees d’actuació prioritàries per part dels Estats que ho conformen, en el context d’una agenda marcada per temes d’interès comú.

En ella, està previst que s’aprove el Pla d’Acció Cuatrienal de la Cooperació Iberoamericana 2026-2029, la qual cosa li conferirà una rellevància addicional, han precisat des del Ministeri, incidint que «la cooperació iberoamericana és la pedra angular d’este sistema, en la qual es traduïxen els mandats dels caps d’Estat i de Govern en iniciatives concretes, amb un impacte directe i positiu sobre la ciutadania iberoamericana».

Esta serà la quarta ocasió, des que es va celebrar la primera cimera a Guadalajara (Mèxic) el 1991, que Espanya albergue una Cimera Iberoamericana. Ho va fer per primera vegada el 1992 a Madrid, va repetir el 2005 a Salamanca i va acollir l’última el 2012 a Cadis. La cita, de caràcter anual, va passar a ser bianual a partir del 2014.

Últimes notícies

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.