Espanya albergarà la XXX Cimera Iberoamericana el 2026

MADRID, 22 (EUROPA PRESS)

Espanya albergarà el 2026 la XXX Cimera Iberoamericana de caps d’Estat i de Govern després que els 22 països que integren la Comunitat Iberoamericana hagen acollit favorablement i per consens la candidatura presentada per l’Executiu, segons ha anunciat la Secretaria General Iberoamericana (SEGIB) en un comunicat.

“Gran notícia per a Espanya! Serem seu de la Cimera Iberoamericana 2026”, ha celebrat en X, antic Twitter, el ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, que ha agraït tant a la SEGIB com als integrants de la Comunitat Iberoamericana el seu suport.

“Compromesos amb la visió iberoamericana de ser i estar en el món”, ha afegit, mentre que el seu departament també ha traslladat en un comunicat l’agraïment del Govern per “el suport unànime i la confiança dipositada a Espanya”.

Així les coses, una vegada finalitze la XXIX Cimera prevista per a novembre d’enguany a Conca, a Equador, el Govern d’Espanya assumirà la Secretaria Pro tempore i conseqüentment la direcció dels treballs preparatoris de la següent cimera, a una ciutat encara per determinar, ha precisat la SEGIB.

Per la seua banda, el secretari general iberoamericà, Andrés Allamand, ha felicitat al Govern espanyol per esta designació i ha destacat “el ferm i continuat compromís d’Espanya amb el projecte iberoamericà”.

L’objectiu fonamental de cara a la XXX Cimera, han explicat des d’Exteriors, és iniciar una nova etapa de reafirmació del sistema, en la qual s’identifiquen, de manera conjunta, les àrees d’actuació prioritàries per part dels Estats que ho conformen, en el context d’una agenda marcada per temes d’interès comú.

En ella, està previst que s’aprove el Pla d’Acció Cuatrienal de la Cooperació Iberoamericana 2026-2029, la qual cosa li conferirà una rellevància addicional, han precisat des del Ministeri, incidint que “la cooperació iberoamericana és la pedra angular d’este sistema, en la qual es traduïxen els mandats dels caps d’Estat i de Govern en iniciatives concretes, amb un impacte directe i positiu sobre la ciutadania iberoamericana”.

Esta serà la quarta ocasió, des que es va celebrar la primera cimera a Guadalajara (Mèxic) el 1991, que Espanya albergue una Cimera Iberoamericana. Ho va fer per primera vegada el 1992 a Madrid, va repetir el 2005 a Salamanca i va acollir l’última el 2012 a Cadis. La cita, de caràcter anual, va passar a ser bianual a partir del 2014.

Anuncios

Últimes notícies

El Palau de Congressos de València impulsa 94,7 milions d’impacte econòmic en 2025

L'activitat del Palau de Congressos de València va generar en 2025 un impacte econòmic de 94,7 milions, va reforçar la seua solvència financera i va consolidar a la ciutat com a destí MICE competitiu.

Una oceanògrafa valenciana, entre els espanyols del creuer amb possible brot de hantavirus

L'oceanògrafa valenciana Aitana Forcén-Vázquez és una de les catorze persones espanyoles que viatgen en el creuer amb un possible brot de hantavirus que ha causat tres morts a l'Atlàntic Sud, mentres Espanya i l'OMS coordinen l'assistència.

La jutgessa de la DANA demana a la Fiscalia que aclarisca si les perquisicions afecten a Mazón

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA reclama a la Fiscalia que precise si vol mantindre o anul·lar unes diligències que, en la pràctica, podrien suposar investigar a Carlos Mazón.

Alacant deté el trasllat de la Torre Placia després d’aflorar restes arqueològiques

L'Ajuntament d'Alacant ha suspés temporalment les obres de trasllat de la Torre Placia després de localitzar una escala de caragol original i diversos murs històrics no previstos en el projecte inicial.

València inaugura el primer centre municipal veterinari per a colònies felines d’Espanya

València ha inaugurat el primer centre municipal d'Espanya dedicat en exclusiva a l'esterilització, atenció i cura dels més de 22.000 gats comunitaris que viuen a la ciutat.

La Comunitat Valenciana eleva un 5,9% l’arribada de turistes internacionals i el gasto creix un 4,7% fins a març

La Comunitat Valenciana rep 2,25 milions de turistes internacionals fins a març, un 5,9% més, i aconseguix un gasto de 2.872 milions, mentres Espanya marca nous rècords trimestrals i al març.

La Copa Faulconbridge inicia etapa com Challenger 175 i es prepara per al comiat de Baptista i Zapata

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 i nova data en el Club de Tenis València, en una edició marcada pel comiat de Roberto Bautista i Bernabé Zapata.

OceanFest torna a València amb una edició dedicada als ecosistemes polars

El Oceanogràfic de València celebra del 18 al 24 de maig la quarta edició de OceanFest, un festival que posa el focus en els ecosistemes polars amb art, divulgació i tallers familiars.