Espanya albergarà la XXX Cimera Iberoamericana el 2026

MADRID, 22 (EUROPA PRESS)

Espanya albergarà el 2026 la XXX Cimera Iberoamericana de caps d’Estat i de Govern després que els 22 països que integren la Comunitat Iberoamericana hagen acollit favorablement i per consens la candidatura presentada per l’Executiu, segons ha anunciat la Secretaria General Iberoamericana (SEGIB) en un comunicat.

“Gran notícia per a Espanya! Serem seu de la Cimera Iberoamericana 2026”, ha celebrat en X, antic Twitter, el ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, que ha agraït tant a la SEGIB com als integrants de la Comunitat Iberoamericana el seu suport.

“Compromesos amb la visió iberoamericana de ser i estar en el món”, ha afegit, mentre que el seu departament també ha traslladat en un comunicat l’agraïment del Govern per “el suport unànime i la confiança dipositada a Espanya”.

Així les coses, una vegada finalitze la XXIX Cimera prevista per a novembre d’enguany a Conca, a Equador, el Govern d’Espanya assumirà la Secretaria Pro tempore i conseqüentment la direcció dels treballs preparatoris de la següent cimera, a una ciutat encara per determinar, ha precisat la SEGIB.

Per la seua banda, el secretari general iberoamericà, Andrés Allamand, ha felicitat al Govern espanyol per esta designació i ha destacat “el ferm i continuat compromís d’Espanya amb el projecte iberoamericà”.

L’objectiu fonamental de cara a la XXX Cimera, han explicat des d’Exteriors, és iniciar una nova etapa de reafirmació del sistema, en la qual s’identifiquen, de manera conjunta, les àrees d’actuació prioritàries per part dels Estats que ho conformen, en el context d’una agenda marcada per temes d’interès comú.

En ella, està previst que s’aprove el Pla d’Acció Cuatrienal de la Cooperació Iberoamericana 2026-2029, la qual cosa li conferirà una rellevància addicional, han precisat des del Ministeri, incidint que “la cooperació iberoamericana és la pedra angular d’este sistema, en la qual es traduïxen els mandats dels caps d’Estat i de Govern en iniciatives concretes, amb un impacte directe i positiu sobre la ciutadania iberoamericana”.

Esta serà la quarta ocasió, des que es va celebrar la primera cimera a Guadalajara (Mèxic) el 1991, que Espanya albergue una Cimera Iberoamericana. Ho va fer per primera vegada el 1992 a Madrid, va repetir el 2005 a Salamanca i va acollir l’última el 2012 a Cadis. La cita, de caràcter anual, va passar a ser bianual a partir del 2014.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.