Espanya albergarà la XXX Cimera Iberoamericana el 2026

MADRID, 22 (EUROPA PRESS)

Espanya albergarà el 2026 la XXX Cimera Iberoamericana de caps d’Estat i de Govern després que els 22 països que integren la Comunitat Iberoamericana hagen acollit favorablement i per consens la candidatura presentada per l’Executiu, segons ha anunciat la Secretaria General Iberoamericana (SEGIB) en un comunicat.

“Gran notícia per a Espanya! Serem seu de la Cimera Iberoamericana 2026”, ha celebrat en X, antic Twitter, el ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, que ha agraït tant a la SEGIB com als integrants de la Comunitat Iberoamericana el seu suport.

“Compromesos amb la visió iberoamericana de ser i estar en el món”, ha afegit, mentre que el seu departament també ha traslladat en un comunicat l’agraïment del Govern per “el suport unànime i la confiança dipositada a Espanya”.

Així les coses, una vegada finalitze la XXIX Cimera prevista per a novembre d’enguany a Conca, a Equador, el Govern d’Espanya assumirà la Secretaria Pro tempore i conseqüentment la direcció dels treballs preparatoris de la següent cimera, a una ciutat encara per determinar, ha precisat la SEGIB.

Per la seua banda, el secretari general iberoamericà, Andrés Allamand, ha felicitat al Govern espanyol per esta designació i ha destacat “el ferm i continuat compromís d’Espanya amb el projecte iberoamericà”.

L’objectiu fonamental de cara a la XXX Cimera, han explicat des d’Exteriors, és iniciar una nova etapa de reafirmació del sistema, en la qual s’identifiquen, de manera conjunta, les àrees d’actuació prioritàries per part dels Estats que ho conformen, en el context d’una agenda marcada per temes d’interès comú.

En ella, està previst que s’aprove el Pla d’Acció Cuatrienal de la Cooperació Iberoamericana 2026-2029, la qual cosa li conferirà una rellevància addicional, han precisat des del Ministeri, incidint que “la cooperació iberoamericana és la pedra angular d’este sistema, en la qual es traduïxen els mandats dels caps d’Estat i de Govern en iniciatives concretes, amb un impacte directe i positiu sobre la ciutadania iberoamericana”.

Esta serà la quarta ocasió, des que es va celebrar la primera cimera a Guadalajara (Mèxic) el 1991, que Espanya albergue una Cimera Iberoamericana. Ho va fer per primera vegada el 1992 a Madrid, va repetir el 2005 a Salamanca i va acollir l’última el 2012 a Cadis. La cita, de caràcter anual, va passar a ser bianual a partir del 2014.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mikautadze avança al Vila-real després de dominar al Llevant en La Ceràmica

Un gol de Georges Mikautadze, després d'un greu error defensiu del Llevant, avança al Vila-real en La Ceràmica després d'una primera part de clar domini local.

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.

Les víctimes de la dana rebutgen reunir-se amb la Generalitat per falta de respostes urgents

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 i els comités locals refusen acudir a la reunió convocada per la Generalitat en considerar que l'orde del dia ignora les prioritats urgents dels afectats.

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.