Espanya albergarà la XXX Cimera Iberoamericana el 2026

MADRID, 22 (EUROPA PRESS)

Espanya albergarà el 2026 la XXX Cimera Iberoamericana de caps d’Estat i de Govern després que els 22 països que integren la Comunitat Iberoamericana hagen acollit favorablement i per consens la candidatura presentada per l’Executiu, segons ha anunciat la Secretaria General Iberoamericana (SEGIB) en un comunicat.

“Gran notícia per a Espanya! Serem seu de la Cimera Iberoamericana 2026”, ha celebrat en X, antic Twitter, el ministre d’Assumptes exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, que ha agraït tant a la SEGIB com als integrants de la Comunitat Iberoamericana el seu suport.

“Compromesos amb la visió iberoamericana de ser i estar en el món”, ha afegit, mentre que el seu departament també ha traslladat en un comunicat l’agraïment del Govern per “el suport unànime i la confiança dipositada a Espanya”.

Així les coses, una vegada finalitze la XXIX Cimera prevista per a novembre d’enguany a Conca, a Equador, el Govern d’Espanya assumirà la Secretaria Pro tempore i conseqüentment la direcció dels treballs preparatoris de la següent cimera, a una ciutat encara per determinar, ha precisat la SEGIB.

Per la seua banda, el secretari general iberoamericà, Andrés Allamand, ha felicitat al Govern espanyol per esta designació i ha destacat “el ferm i continuat compromís d’Espanya amb el projecte iberoamericà”.

L’objectiu fonamental de cara a la XXX Cimera, han explicat des d’Exteriors, és iniciar una nova etapa de reafirmació del sistema, en la qual s’identifiquen, de manera conjunta, les àrees d’actuació prioritàries per part dels Estats que ho conformen, en el context d’una agenda marcada per temes d’interès comú.

En ella, està previst que s’aprove el Pla d’Acció Cuatrienal de la Cooperació Iberoamericana 2026-2029, la qual cosa li conferirà una rellevància addicional, han precisat des del Ministeri, incidint que “la cooperació iberoamericana és la pedra angular d’este sistema, en la qual es traduïxen els mandats dels caps d’Estat i de Govern en iniciatives concretes, amb un impacte directe i positiu sobre la ciutadania iberoamericana”.

Esta serà la quarta ocasió, des que es va celebrar la primera cimera a Guadalajara (Mèxic) el 1991, que Espanya albergue una Cimera Iberoamericana. Ho va fer per primera vegada el 1992 a Madrid, va repetir el 2005 a Salamanca i va acollir l’última el 2012 a Cadis. La cita, de caràcter anual, va passar a ser bianual a partir del 2014.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís calcula que la taxa turística a València aportaria quasi 3 milions en Falles

Compromís estima que l'absència de taxa turística priva a València de prop de 3 milions d'euros durant les Falles. Demana destinar eixos ingressos a servicis clau.

Marcelino refreda la idea d’un Barça distret per la Copa i exigix ambició al Vila-real

El tècnic del Vila-real va considerar poc probable que el Barça es desconcentre per la Copa i va reclamar màxima ambició per a competir al Camp Nou. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno.

Arrestat en l’aeroport d’Alacant un fugitiu britànic per tràfic de cocaïna

L'home, de 43 anys, ha sigut localitzat quan acudia a arreplegar a un familiar. Estava ocult a la província i s'enfronta a cadena perpètua al Regne Unit.

Presó per a tres detinguts per un cultiu de marihuana amb 1.200 plantes a Crevillent

Tres hòmens de 22, 25 i 27 anys han ingressat a la presó provisional després de l'operació 'Lomac' que va desmantellar un cultiu amb 1.200 plantes a Crevillent. En la nau es va constatar un frau elèctric superior a 50.000 euros i el cas l'instruïx un jutjat d'Elx.

La Generalitat adquirix ‘El matador Pepillo’ de Zuloaga per al Museu de Belles Arts

La Generalitat ha adquirit en subhasta pública 'El matador Pepillo' d'Ignacio Zuloaga per al MuBAV. L'obra reforça la col·lecció dels segles XIX i XX i dialoga amb autors valencians.

Les obres de la CHJ triplicaran la capacitat de desguàs del barranc de Poio a Chiva

Les obres d'emergència en el barranc de Poio triplicaran la seua capacitat de desguàs fins a 600 m³/s a Chiva. Són cinc actuacions amb prop de 3 milions i finalització prevista al juny.

La Guàrdia Civil investiga a 45 persones per fraus en exàmens de trànsit i conduir sense permís

La Guàrdia Civil ha investigat a 45 persones en la Comunitat Valenciana per suplantació en la prova teòrica, ús de dispositius per a copiar i conducció amb el permís sense vigència.

Guitarricadelafuente enlluerna a Nova York amb ‘Spanish Leather’ en l’inici del seu gira pels EUA

Primera nit en The Bowery Ballroom amb entrades esgotades i una versió enriquida de 'Spanish Leather' que va fer cantar i ballar a la sala. L'artista va alternar intimisme i eufòria amb arranjaments electrònics i proximitat constant amb el públic.