Espanya i altres quatre països demanen coordinació urgent amb resta socis UE per a evacuar pacients de Gaza

BRUSSEL·LES, 21 (EUROPA PRESS)

Espanya i altres quatre països demanaran hui divendres a la resta de socis a la Unió Europea respondre de manera coordinada i urgent a la petició de la Comissió Europea per a traslladar a hospitals europeus a pacients menors d’edat des de Gaza que no poden rebre el tractament que necessiten allí per la guerra.

«Considerem que existix una necessitat urgent de recolzar al Centre de Coordinació de Resposta d’Emergències com a centre de coordinació per a permetre el trasllat de pacients que necessiten atenció mèdica urgent a estos Estats membres que estan oferint els seus propis centres i recursos sanitaris», indica la proposta a la qual ha tingut accés Europa Press i que discutiran este migdia a Luxemburg els ministres de Sanitat dels 27.

El text, presentat com a punt d’informació per Espanya, està recolzat també per les delegacions d’Irlanda, Luxemburg, Malta i Eslovènia, i s’ha circulat a la resta de països per a tractar la qüestió en la reunió, si ben no s’espera cap decisió en aquesta ocasió. Fonts diplomàtiques consultades per Europa Press apunten que almenys Romania i Portugal donaran també el seu suport.

La posició que defensarà la ministra de Sanitat, Mónica García, demana als Estats membre ser «proactius» a l’hora de respondre a la crida que tant la Comissió Europea com l’Organització Mundial de la Salut (OMS) van llançar per a assegurar una «capacitat de resposta ràpida i eficaç» a les necessitats «actuals i futures» dels pacients. Segons el llistat que l’OMS ha traslladat al bloc comunitari són 169 els pacients registrats amb necessitat urgent de ser transferits.

El procés d’evacuació que es coordine des de la Unió Europea, afig el document, ha de ser «respectuós amb els principis internacionals i de la UE en matèria de protecció del menor, inclòs elements com l’acompanyament dels xiquets evacuats».

A la seua arribada a la reunió a Luxemburg, García ha recordat que Espanya ja ha engegat un mecanisme que ha permès el trasllat dels primers pacients malalts de càncer i ferits per la guerra a Gaza; al mateix temps que ha destacat que ja hi ha «alguns Estats membre que han dit que se sumaran» i ha confiat que «a poc a poc es vagen unint més Estats».

«Des d’Europa podem ajudar a tots els xiquets i xiquetes que tenen malalties, situacions mèdiques que no estan podent ser resoltes a Gaza», ha raonat la ministra, que ha insistit en la necessitat que els països de la UE coordinen la seua resposta per a donar-los la protecció sanitària que requerixen i oferir-los «tots els mecanismes per a poder tractar-los».

El maig passat, els comissaris de Salut, Stella Kyriakides, i de Gestió de Crisi, Janez Lenarcic, es van dirigir per carta als Vint-i-set per a instar-los a expressar amb urgència la seua disposició per a rebre a pacients greus que necessiten ser evacuats de la Franja de Gaza.

En el document que Espanya i les altres quatre delegacions presenten el divendres es recorda la petició encara que s’avisa que «malgrat els esforços de la UE i de diversos Estats membre, el mecanisme d’evacuació no està encara funcionant a ple potencial ja que sembla que no hi ha llum verda de part de les autoritats d’Israel per a fer efectius els trasllats».

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.