13 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Espanya s’assegura el subministrament de gas a través d’Algèria este hivern

 

Algèria complirà amb el subministrament de gas natural en els termes ja pactats i està preparat per a augmentar els volums d’exportació en cas que Espanya demane quantitats addicionals, a pesar de l’abandonament diumenge que ve de l’enviament a través del Gasoducte Magrib Europa (GME), van afirmar hui el ministre algerià d’Energia, Mohammad Arkab, i la vicepresidenta tercera espanyola i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera.

En declaracions a la premsa després de reunir-se a Alger, Ribero va revelar que el govern algerià té preparat un pla per a compensar qualsevol descens o contingència a través del transport marítim de gas liquat.

«Hem tranquil·litzat els nostres socis espanyols i els hem dit que complirem amb el nostre subministrament de gas natural en les quantitats pactades al marc dels contractes subscrits entre Sonatrach i les empreses espanyoles», va afirmar.

«Hem promés que tots estos subministraments estan garantits per contracte i hem assegurat al nostre soci que estem a punt per a parlar sobre volums suplementaris per tal de subministrar totes les quantitats addicionals que necessiten», va afirmar.

La incertesa sobre el subministrament de gas algerià, clau per a la indústria espanyola i europea, havia crescut des que el mes d’agost passat Algèria trenqués les relacions diplomàtiques amb el Marroc i anunciés la seua decisió de no utilitzar el GME, que neix a Europa i arriba a Espanya a través del Marroc, un cop expire el contracte el pròxim 31 d’octubre.

Dies enrere, el president algerià, Abdelemedjid Tebboune, ja va advertir que el subministrament a Espanya només es faria a través del gasoducte Medgaz, que uneix Algèria i Espanya sense passar pel territori marroquí, però no va aclarir que passaria amb els contractes del GME.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.