Espanya s’assegura el subministrament de gas a través d’Algèria este hivern

 

Algèria complirà amb el subministrament de gas natural en els termes ja pactats i està preparat per a augmentar els volums d’exportació en cas que Espanya demane quantitats addicionals, a pesar de l’abandonament diumenge que ve de l’enviament a través del Gasoducte Magrib Europa (GME), van afirmar hui el ministre algerià d’Energia, Mohammad Arkab, i la vicepresidenta tercera espanyola i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera.

En declaracions a la premsa després de reunir-se a Alger, Ribero va revelar que el govern algerià té preparat un pla per a compensar qualsevol descens o contingència a través del transport marítim de gas liquat.

«Hem tranquil·litzat els nostres socis espanyols i els hem dit que complirem amb el nostre subministrament de gas natural en les quantitats pactades al marc dels contractes subscrits entre Sonatrach i les empreses espanyoles», va afirmar.

«Hem promés que tots estos subministraments estan garantits per contracte i hem assegurat al nostre soci que estem a punt per a parlar sobre volums suplementaris per tal de subministrar totes les quantitats addicionals que necessiten», va afirmar.

La incertesa sobre el subministrament de gas algerià, clau per a la indústria espanyola i europea, havia crescut des que el mes d’agost passat Algèria trenqués les relacions diplomàtiques amb el Marroc i anunciés la seua decisió de no utilitzar el GME, que neix a Europa i arriba a Espanya a través del Marroc, un cop expire el contracte el pròxim 31 d’octubre.

Dies enrere, el president algerià, Abdelemedjid Tebboune, ja va advertir que el subministrament a Espanya només es faria a través del gasoducte Medgaz, que uneix Algèria i Espanya sense passar pel territori marroquí, però no va aclarir que passaria amb els contractes del GME.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU