15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Espanya s’assegura el subministrament de gas a través d’Algèria este hivern

 

Algèria complirà amb el subministrament de gas natural en els termes ja pactats i està preparat per a augmentar els volums d’exportació en cas que Espanya demane quantitats addicionals, a pesar de l’abandonament diumenge que ve de l’enviament a través del Gasoducte Magrib Europa (GME), van afirmar hui el ministre algerià d’Energia, Mohammad Arkab, i la vicepresidenta tercera espanyola i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera.

En declaracions a la premsa després de reunir-se a Alger, Ribero va revelar que el govern algerià té preparat un pla per a compensar qualsevol descens o contingència a través del transport marítim de gas liquat.

«Hem tranquil·litzat els nostres socis espanyols i els hem dit que complirem amb el nostre subministrament de gas natural en les quantitats pactades al marc dels contractes subscrits entre Sonatrach i les empreses espanyoles», va afirmar.

«Hem promés que tots estos subministraments estan garantits per contracte i hem assegurat al nostre soci que estem a punt per a parlar sobre volums suplementaris per tal de subministrar totes les quantitats addicionals que necessiten», va afirmar.

La incertesa sobre el subministrament de gas algerià, clau per a la indústria espanyola i europea, havia crescut des que el mes d’agost passat Algèria trenqués les relacions diplomàtiques amb el Marroc i anunciés la seua decisió de no utilitzar el GME, que neix a Europa i arriba a Espanya a través del Marroc, un cop expire el contracte el pròxim 31 d’octubre.

Dies enrere, el president algerià, Abdelemedjid Tebboune, ja va advertir que el subministrament a Espanya només es faria a través del gasoducte Medgaz, que uneix Algèria i Espanya sense passar pel territori marroquí, però no va aclarir que passaria amb els contractes del GME.

Últimes notícies

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.