El perquè de la fi de l’amistat entre Luis Enrique i Robert Moreno

La ruptura entre Luis Enrique i Robert Moreno

Luis Enrique trenca la seua relació amb Robert Moreno | València Diari

 

Continua la polèmica sobre l’assumpte que té a la Federació Espanyola de Futbol sense poder dormir. El retorn de Luis Enrique ha provocat una altra crisi en la direcció deportiva de l’entitat, tal com va passar amb la fulminant destitució de Julen Lopetegui l’estiu passat. Ara, la marxa de Robert Moreno ha suposat de nou un rebombori en Las Rozas.

 

Cronologia dels fets

És una realitat que Luis Enrique Martínez tornarà a la Selecció espanyola, una fantàstica notícia, de la que tot el món s’ha d’alegrar, ja que això significa que l’asturià ja està preparat per retornar al seu lloc de treball després de la mort de la seua filla. Esta ha de ser i és la principal notícia positiva de tot este guirigall.

 

El president de la Federació ja va explicar ahir tota la cronologia dels fets, en una roda de premsa que va durar 90 minuts. Luis Enrique torna perquè se sent preparat per a liderar de nou ‘La Roja’. Rubiales va ser taxant amb la decisió: «A Luis Enrique li vam donar la paraula i li vam prometre que quan ell estiguera en condicions de tornar, tornaria». Dit i fet, encara que esta decisió ha causat danys col·laterals.

  

Luis Enrique només va posar una condició a l’hora de tornar al seu lloc d’entrenador de la selecció espanyola i esta era que Robert Moreno no formara part del seu cos tècnic. La sorpresa va ser majúscula en la Federació Espanyola de Futbol, a on creien que la seua amistat no es podia trencar.

 

Cal recordar que va ser el mateix Robert Moreno qui va comunicar a la Federació que Luis Enrique volia tornar, a partir d’una cridada que van tindre els dos. En esta conversa podrien haver passat coses que de moment es desconeixen, ja que a partir d’ací la relació entre els dos es va començar a trencar.

Luis Enrique, entrenador de la Selecció espanyola

Luis Enrique torna a Selecció espanyola | Gtres

 

Deslleialtat, el motiu de la ruptura

Segons va explicar dimarts per la nit Manu Carreño en ‘El Larguero’, l’entrenador asturià considera que el que era el seu successor li va ser deslleial en el moment més dur de la seua vida, la mort de la seua filla Xana el passat 29 d’agost. Després de la tragèdia, Moreno no li va enviar cap missatge, ni tan sols el va anar a vore, segons informen fonts properes al voltant de Luis Enrique.

 

Última cridada

L’última volta que els dos van parlar va ser a finals d’agost, amb una cridada telefònica en la que l’asturià va dir que si tornava a ser seleccionador, Moreno no estaria amb ell. Des d’eixe moment, no haurien tornat a parlar. Este pot ser un dels motius de la pressió de Robert Moreno cap a la directiva de la Federació per saber la seua continuïtat com a seleccionador, ja que sabia que en el cas del retorn de Luis Enrique, ell no l’acompanyaria.

  

Per estes raons personals més altres professionals, com les seues decisions deportives i algunes declaracions davant dels mitjans, Luis Enrique no vol tornar a treballar amb Robert. Això trenca una amistat de molts anys i una relació laboral que es prolongava durant més d’una dècada.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Corberán veu el València-Osasuna com una oportunitat per a recuperar sensacions a Mestalla

El tècnic del València va subratllar la importància de tornar a Mestalla després de dos eixides i va analitzar el bon moment d'Osasuna, l'estat de la seua plantilla i les lesions.

Elx i Espanyol creuen les seues males ratxes a la recerca d’un punt d’inflexió

Els dos arriben amb els pitjors números de 2026 i veuen el dol en el Martínez Valero com una oportunitat per a reinicialitzar la seua temporada. Elx recupera peces i l'Espanyol necessita blindar-se arrere.

Eusebio Càceres vola al seu octau títol nacional de longitud en pista coberta a València

Eusebio Càceres es va proclamar campió d'Espanya baix sostre amb 8,19 m a València, el seu octau or, i va certificar el bitllet per als Mundials de Torun. Héctor Santos (8,03) i Jaime Guerra (8,01) van completar el podi en un concurs de gran nivell.

València vol oxigen davant un Osasuna que apunta a Europa

El València, 16é amb 26 punts, rep a un Osasuna en ratxa (33 punts i sis jornades sense perdre) en un dol que creua urgències i ambició europea.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts

Morant ha exigit que Carlos Mazón no seguisca ni un minut més com a diputat aforat en Les Corts després de la investigació per la DANA i les contradiccions sobre el seu parador. Ha demanat al PP que l'aparte i ha suggerit eleccions si encara creen tindre legitimitat.

Morant acusa el PP de ser el problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha acusat el PP de ser el principal obstacle per a resoldre la vivenda en la Comunitat Valenciana. Ha denunciat canvis en la VPO, el bloqueig de la Llei de Vivenda i ha demanat la dimissió de Luis Barcala.

Morant insistix que Mazón no pot aguantar ni un minut més com a diputat en Les Corts

Diana Morant ha reclamat que Carlos Mazón deixe el seu escó i ha demanat al PP que l'a part de la vida política després de les últimes novetats del cas per la DANA.

Manifestació a València reclama millores laborals i menys burocràcia per al professorat

La marxa ha recorregut el centre de València per a exigir menys burocràcia, baixar ràtios i millores salarials, a més de més plantilla i més valencià. Els sindicats pressionen a la Conselleria amb un calendari de mobilitzacions i una vaga convocada per al 31 de març.