Comissions milionàries per a Piqué per portar la Supercopa a l’Aràbia Saudita

Des de 2020 la Supercopa d’Espanya es disputa a l’Aràbia Saudita. Un acord milionari per traslladar el trofeu que beneficia a la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF) i, com ha revelat hui el diari El Confidencial, també al futbolista del Barcelona, Gerard Piqué. El central blaugrana a través de l’empresa que presideix, Kosmos, es va assegurar una important comissió per impulsar l’operació: 24 milions en sis anys.

En el contracte signat amb Sela, la companyia pública saudita, l’RFEF es va garantir el cobrament 40 milions d’euros per cada edició, mentre que l’empresa de Piqué s’emporta quatre per cadascun dels sis exercicis signats.

El Confidencial també revela diverses converses mantingudes entre el blaugrana i el president de la RFEF, Luis Rubiales, per a traslladar la copa a l’Aràbia Saudita i on es detallen les quantitats a percebre per cadascuna de les parts interessades.

«A veure, Rubi, si és un tema de diners, si ells (el Reial Madrid) per 8 anirien, hòstia tio, es paga huit al Madrid i huit al Barça… als altres se’ls paga 2 i 1… són 19, i us quedeu la Federació sis quilos, oncle. Abans de no quedar-vos res, us quedeu sis quilos. I estrenyem a l’Aràbia Saudita i potser li traiem… li diem que, si no, el Madrid no va… i li traiem un pal més o dos pals més…», deia en les converses revelades Piqué.

L’acord va acabar tancant-se i la Supercopa d’Espanya es va disputar a Gidda. Rubiales responia en aquesta ocasió al central del Barça que: «Geri, enhorabona. I no em referisc ni al partidàs d’ahir ni al teu gol. Em referisc al fet que ja són més de les 12 i per tant és ferma l’acord amb l’Aràbia Saudita. Una abraçada, gràcies per tot i ací estic per al que necessites».

Després de la revelació feta pel Confidencial, el president de la RFEF ha defensat que l’operació amb l’Aràbia Saudita va ser “neta i clara”, amb la “cooperació” de l’empresa Kosmos que presideix Piqué. Ha assenyalat que va ser una operació “molt positiva per al futbol espanyol” i que “tant de bo” es puguen arribar a més acords d’aquest tipus.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.