Comissions milionàries per a Piqué per portar la Supercopa a l’Aràbia Saudita

Des de 2020 la Supercopa d’Espanya es disputa a l’Aràbia Saudita. Un acord milionari per traslladar el trofeu que beneficia a la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF) i, com ha revelat hui el diari El Confidencial, també al futbolista del Barcelona, Gerard Piqué. El central blaugrana a través de l’empresa que presideix, Kosmos, es va assegurar una important comissió per impulsar l’operació: 24 milions en sis anys.

En el contracte signat amb Sela, la companyia pública saudita, l’RFEF es va garantir el cobrament 40 milions d’euros per cada edició, mentre que l’empresa de Piqué s’emporta quatre per cadascun dels sis exercicis signats.

El Confidencial també revela diverses converses mantingudes entre el blaugrana i el president de la RFEF, Luis Rubiales, per a traslladar la copa a l’Aràbia Saudita i on es detallen les quantitats a percebre per cadascuna de les parts interessades.

«A veure, Rubi, si és un tema de diners, si ells (el Reial Madrid) per 8 anirien, hòstia tio, es paga huit al Madrid i huit al Barça… als altres se’ls paga 2 i 1… són 19, i us quedeu la Federació sis quilos, oncle. Abans de no quedar-vos res, us quedeu sis quilos. I estrenyem a l’Aràbia Saudita i potser li traiem… li diem que, si no, el Madrid no va… i li traiem un pal més o dos pals més…», deia en les converses revelades Piqué.

L’acord va acabar tancant-se i la Supercopa d’Espanya es va disputar a Gidda. Rubiales responia en aquesta ocasió al central del Barça que: «Geri, enhorabona. I no em referisc ni al partidàs d’ahir ni al teu gol. Em referisc al fet que ja són més de les 12 i per tant és ferma l’acord amb l’Aràbia Saudita. Una abraçada, gràcies per tot i ací estic per al que necessites».

Després de la revelació feta pel Confidencial, el president de la RFEF ha defensat que l’operació amb l’Aràbia Saudita va ser “neta i clara”, amb la “cooperació” de l’empresa Kosmos que presideix Piqué. Ha assenyalat que va ser una operació “molt positiva per al futbol espanyol” i que “tant de bo” es puguen arribar a més acords d’aquest tipus.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.