Competició tanca cinc partits la grada de Mestalla des de la qual es va insultar Vinícius

El Comité de Competició ha sancionat el Valencia CF amb el tancament parcial de l’estadi de Mestalla durant cinc partits pels insults racistes rebuts per Vinicius durant el partit de diumenge passat i, a més, deixa sense efecte la targeta vermella que va veure el brasiler.

Els fets van passar durant la segona part de la trobada i es van registrar gestos i crits “amb tints racistes” cap al jugador. La zona concreta que es clausurarà és la grada Mario Kempes, on el futbolista va assenyalar l’origen dels atacs.

“Es considera provat que, tal com va reflectir l’àrbitre a la seua acta, va haver-hi crits racistes a Vinícius, jugador del Real Madrid CF, durant l’esmentat partit, alterant el normal desenvolupament del mateix i considerant-se les infraccions molt greus”, ha expressat el Comité de Competició, que ha detallat que se li imposa al club una sanció de 45.000 euros.

La resolució es basa en l’acta arbitral, l’informe realitzat per l’Oficial Informador, així com les denúncies del Director d’Integritat federatiu, LaLiga i l’escrit d’al·legacions formulat pel Real Madrid. Recolzat a “proves videogràfiques, Competició constata que abans de l’inici del partit ja hi va haver càntics racistes contra el jugador, i durant el partit, llançament d’objectes al camp i insults racistes des de la Grada d’Animació Mario Alberto Kempes als quals Vinicius va assenyalar “indicant: “m’ha cridat mico” i fent gestos amb les mans emulant un mico«.

En el seu dictamen, l’òrgan disciplinari recull tots els insults, els càntics “emulant el so d’un mico” i que, “després de l’expulsió al minut 90, es produeix un càntic generalitzat per tota la grada de “Mono, mono” que transiciona a “Tonto, tonto”.

“Ha quedat constatat, en definitiva, l’intolerable caràcter racista de part dels càntics que van ser corejats, dins i fora del camp, per una part dels aficionats”, recull el Comité, per la qual cosa imposa “una sanció de cloenda parcial del recinte esportiu per un període de cinc partits i una sanció pecuniària de 45.000 €, per la comissió de les infraccions molt greus. La clausura parcial afectarà l’anomenada Grada Kempes”.

Comunicat Valencia CF

El València CF vol mostrar el seu total desacord i indignació per la injusta i desproporcionada sanció imposada pel Comité de Competició al Club amb el tancament de la Grada d’Animació durant cinc partits. El València CF vol denunciar públicament que en esta resolució del Comité de Competició de la RFEF manifesten proves que contradiuen allò que diu la Policia Nacional i LaLiga. A més, esta sanció es basa en proves que el Club no ha pogut veure i sense donar tràmit d’audiència.

El Valencia CF ha condemnat, condemna i condemnarà de la manera més enèrgica qualsevol acte de racisme o violència. Estos comportaments no tenen cabuda al futbol ni a la societat i seguirem actuant de la forma més contundent per erradicar esta xacra. Per este motiu, el Valencia CF està col·laborant des del primer minut amb la Policia i totes les autoritats pertinents a aclarir els fets esdevinguts diumenge passat. A més, ha aplicat la màxima sanció possible amb l’expulsió de per vida del nostre estadi als aficionats que la policia ha identificat pels seus comportaments racistes.

Per esta raó considerem que penalitzar i privar de poder veure el seu equip tots els aficionats que no van estar implicats en estos lamentables incidents és una mesura totalment desproporcionada, injusta i sense precedents contra la que lluitarem. 

La lluita contra el racisme requereix el compromís real de totes les parts implicades sense utilitzar-la com a pretext per incórrer en greus injustícies. El Valencia CF recorrerà fins a l’última instància el tancament de la Grada d’Animació, una sanció que considera totalment injusta i un greuge més en les darreres decisions disciplinàries que s’han pres en contra del Club. El Valencia CF demana el màxim respecte i rigor per la nostra institució i aficionats.

JUNTS CONTRA EL RACISME

Detencions 

Dimarts, la Policia Nacional va detindre tres joves de nacionalitat espanyola d’entre 18 i 21 anys per delictes d’odi després d’estos insults racistes. Finalment i després de prestar declaració han estat posats en llibertat, després de ser advertits de la necessitat de comparéixer en seu judicial quan siguen requerits, segons han confirmat a Europa Press fonts del Cos.

La investigació, que es va iniciar diumenge passat, continua oberta en espera de trobar altres possibles autors. En el moment dels fets, agents de les Unitats d’Intervenció Policial van identificar un dels presumptes autors i, posteriorment, els investigadors van fer diverses gestions que van concloure amb la identificació de dos presumptes implicats més.

Retirada de la Roja 

El Comité, a més, deixa sense efectes disciplinaris l’expulsió de Vinicius, com sol·licita el Real Madrid en el seu escrit d’al·legacions. El club blanc considera que la reacció del jugador “s’emmarcaria en una permanent i total impunitat, durant esta temporada, de diverses accions d’agressió física i verbal, per part d’adversaris i aficions, davant del jugador expulsat, tot això davant la passivitat del col·lectiu arbitral, de la RFEF i de LaLiga”.

Últimes notícies

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.