La Comunitat Valenciana decreta un dia de dol oficial per la mort del pilotari Paco Cabanes, ‘el Genovés’

La Generalitat Valenciana ha decretat un dia de dol oficial per la mort del jugador de pilota valenciana Paco Cabanes, ‘El Genovés’, que ens ha deixat este dissabte als 66 anys.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha signat este dissabte un decret en què declara este diumenge dia de dol oficial com a mostra de consideració cap a Paco Cabanes, el Genovés, una figura clau de la pilota valenciana.

El sis vegades campió de l’individual i llegenda per la passió que va despertar entre els aficionats, ha mort este dissabte als 66 anys en no poder superar una greu malaltia contra la qual lluitava des de feia tres anys.

El pilotari serà soterrat este diumenge a les 19 hores al Genóves (Costera), el seu poble natal.

<

>

Una de les figures més relevants del segle XX.

El decret recorda que ‘El Genovés’, nascut en 1954 en la població del mateix nom, “ha estat una de les figures més rellevants del segle XX en la modalitat d’escala i corda“. La seua trajectòria va estar marcada per l’admiració de totes les persones aficionades a la pilota, des que en la infància, i competint contra un jugador veterà va guanyar els seus primers cinc duros, fins al 9 de juliol de 1995, en què, davant un rival al qual doblegava l’edat, i en un trinquet de Sagunt abarrotat, va protagonitzar la que es considera la millor partida de tots els temps. Així mateix, subratlla que la seua carrera esportiva ha estat jalonada per un nombre importantíssim de triomfs. Amb el seu germà Pepe, va ser campió en els anys 1978, 1979, 1981, 1983 i 1989; i en 1984 ho va anar jugant com mitger.

Per sempre Genovés

 

<

>

<

>

<

>

<

>

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Afectada d’hepatitis C reviu el cas Maeso en un llibre per a aportar veritat i memòria

Una afectada d'hepatitis C reconstruïx el cas Maeso en un llibre que combina testimoniatge i anàlisi jurídica. L'obra perseguix tancar una etapa i fixar memòria col·lectiva.

Potries, el poble de 1.135 habitants que aspira a ser Capital Europea de la Cultura 2031

Potries ultima la seua candidatura per a 2031 amb l'objectiu de donar veu al món rural i demostrar que la cultura de qualitat no depén de grans pressupostos. Defendrà el seu projecte l'11 de març amb ampli suport institucional.

Diversos abastos causen 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna

Diversos abastos estan generant 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna, els dos sentit Barcelona. Alhora se sumen cues en A-7, V-30, V-21, CV-35, CV-36 i Pista de Silla.

Ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens este dilluns

Intervals nuvolosos i ruixats aïllats a primera hora en el litoral i al final del dia a l'interior. Les màximes pujaran i les mínimes a penes variaran.

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.