La Comunitat Valenciana decreta un dia de dol oficial per la mort del pilotari Paco Cabanes, ‘el Genovés’

La Generalitat Valenciana ha decretat un dia de dol oficial per la mort del jugador de pilota valenciana Paco Cabanes, ‘El Genovés’, que ens ha deixat este dissabte als 66 anys.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha signat este dissabte un decret en què declara este diumenge dia de dol oficial com a mostra de consideració cap a Paco Cabanes, el Genovés, una figura clau de la pilota valenciana.

El sis vegades campió de l’individual i llegenda per la passió que va despertar entre els aficionats, ha mort este dissabte als 66 anys en no poder superar una greu malaltia contra la qual lluitava des de feia tres anys.

El pilotari serà soterrat este diumenge a les 19 hores al Genóves (Costera), el seu poble natal.

<

>

Una de les figures més relevants del segle XX.

El decret recorda que ‘El Genovés’, nascut en 1954 en la població del mateix nom, «ha estat una de les figures més rellevants del segle XX en la modalitat d’escala i corda«. La seua trajectòria va estar marcada per l’admiració de totes les persones aficionades a la pilota, des que en la infància, i competint contra un jugador veterà va guanyar els seus primers cinc duros, fins al 9 de juliol de 1995, en què, davant un rival al qual doblegava l’edat, i en un trinquet de Sagunt abarrotat, va protagonitzar la que es considera la millor partida de tots els temps. Així mateix, subratlla que la seua carrera esportiva ha estat jalonada per un nombre importantíssim de triomfs. Amb el seu germà Pepe, va ser campió en els anys 1978, 1979, 1981, 1983 i 1989; i en 1984 ho va anar jugant com mitger.

Per sempre Genovés

 

<

>

<

>

<

>

<

>

 

 

Últimes notícies

Setmana d’oratge estable i calor forta a l’interior de València

La setmana comença amb cels poc nuvolosos o rasos en la Comunitat Valenciana i màximes elevades a l’interior de la província de València, mentre el vent bufarà fluix i de direcció variable.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 27,7 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb una mínima de 27,7 graus a Benidorm i valors per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis, inclosa la ciutat de València.

Aemet activa avís groc per calor extrema a l’interior de València fins a 38 graus

Aemet ha activat l’avís groc este dilluns a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus i eleva a taronja el risc per calor dimecres, quan es podrien assolir 40 graus en punts de València i l’interior d’Alacant.

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.