11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

La Comunitat Valenciana decreta un dia de dol oficial per la mort del pilotari Paco Cabanes, ‘el Genovés’

La Generalitat Valenciana ha decretat un dia de dol oficial per la mort del jugador de pilota valenciana Paco Cabanes, ‘El Genovés’, que ens ha deixat este dissabte als 66 anys.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha signat este dissabte un decret en què declara este diumenge dia de dol oficial com a mostra de consideració cap a Paco Cabanes, el Genovés, una figura clau de la pilota valenciana.

El sis vegades campió de l’individual i llegenda per la passió que va despertar entre els aficionats, ha mort este dissabte als 66 anys en no poder superar una greu malaltia contra la qual lluitava des de feia tres anys.

El pilotari serà soterrat este diumenge a les 19 hores al Genóves (Costera), el seu poble natal.

<

>

Una de les figures més relevants del segle XX.

El decret recorda que ‘El Genovés’, nascut en 1954 en la població del mateix nom, “ha estat una de les figures més rellevants del segle XX en la modalitat d’escala i corda“. La seua trajectòria va estar marcada per l’admiració de totes les persones aficionades a la pilota, des que en la infància, i competint contra un jugador veterà va guanyar els seus primers cinc duros, fins al 9 de juliol de 1995, en què, davant un rival al qual doblegava l’edat, i en un trinquet de Sagunt abarrotat, va protagonitzar la que es considera la millor partida de tots els temps. Així mateix, subratlla que la seua carrera esportiva ha estat jalonada per un nombre importantíssim de triomfs. Amb el seu germà Pepe, va ser campió en els anys 1978, 1979, 1981, 1983 i 1989; i en 1984 ho va anar jugant com mitger.

Per sempre Genovés

 

<

>

<

>

<

>

<

>

 

 

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.