La Comunitat Valenciana decreta un dia de dol oficial per la mort del pilotari Paco Cabanes, ‘el Genovés’

La Generalitat Valenciana ha decretat un dia de dol oficial per la mort del jugador de pilota valenciana Paco Cabanes, ‘El Genovés’, que ens ha deixat este dissabte als 66 anys.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha signat este dissabte un decret en què declara este diumenge dia de dol oficial com a mostra de consideració cap a Paco Cabanes, el Genovés, una figura clau de la pilota valenciana.

El sis vegades campió de l’individual i llegenda per la passió que va despertar entre els aficionats, ha mort este dissabte als 66 anys en no poder superar una greu malaltia contra la qual lluitava des de feia tres anys.

El pilotari serà soterrat este diumenge a les 19 hores al Genóves (Costera), el seu poble natal.

<

>

Una de les figures més relevants del segle XX.

El decret recorda que ‘El Genovés’, nascut en 1954 en la població del mateix nom, «ha estat una de les figures més rellevants del segle XX en la modalitat d’escala i corda«. La seua trajectòria va estar marcada per l’admiració de totes les persones aficionades a la pilota, des que en la infància, i competint contra un jugador veterà va guanyar els seus primers cinc duros, fins al 9 de juliol de 1995, en què, davant un rival al qual doblegava l’edat, i en un trinquet de Sagunt abarrotat, va protagonitzar la que es considera la millor partida de tots els temps. Així mateix, subratlla que la seua carrera esportiva ha estat jalonada per un nombre importantíssim de triomfs. Amb el seu germà Pepe, va ser campió en els anys 1978, 1979, 1981, 1983 i 1989; i en 1984 ho va anar jugant com mitger.

Per sempre Genovés

 

<

>

<

>

<

>

<

>

 

 

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.