La Comunitat Valenciana decreta un dia de dol oficial per la mort del pilotari Paco Cabanes, ‘el Genovés’

La Generalitat Valenciana ha decretat un dia de dol oficial per la mort del jugador de pilota valenciana Paco Cabanes, ‘El Genovés’, que ens ha deixat este dissabte als 66 anys.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha signat este dissabte un decret en què declara este diumenge dia de dol oficial com a mostra de consideració cap a Paco Cabanes, el Genovés, una figura clau de la pilota valenciana.

El sis vegades campió de l’individual i llegenda per la passió que va despertar entre els aficionats, ha mort este dissabte als 66 anys en no poder superar una greu malaltia contra la qual lluitava des de feia tres anys.

El pilotari serà soterrat este diumenge a les 19 hores al Genóves (Costera), el seu poble natal.

<

>

Una de les figures més relevants del segle XX.

El decret recorda que ‘El Genovés’, nascut en 1954 en la població del mateix nom, «ha estat una de les figures més rellevants del segle XX en la modalitat d’escala i corda«. La seua trajectòria va estar marcada per l’admiració de totes les persones aficionades a la pilota, des que en la infància, i competint contra un jugador veterà va guanyar els seus primers cinc duros, fins al 9 de juliol de 1995, en què, davant un rival al qual doblegava l’edat, i en un trinquet de Sagunt abarrotat, va protagonitzar la que es considera la millor partida de tots els temps. Així mateix, subratlla que la seua carrera esportiva ha estat jalonada per un nombre importantíssim de triomfs. Amb el seu germà Pepe, va ser campió en els anys 1978, 1979, 1981, 1983 i 1989; i en 1984 ho va anar jugant com mitger.

Per sempre Genovés

 

<

>

<

>

<

>

<

>

 

 

Últimes notícies

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.