La Diputació reserva 850.000 euros per a la reactivació este 2021 dels esdeveniments esportius a la província

 

La Diputació de Castelló confirma la seua aposta per la celebració de grans esdeveniments esportius com a pilar de la recuperació socioeconòmica de la província. És per això que la institució destinarà un pressupost de 850.000 euros per a fer possible la realització d’activitats esportives de gran format al llarg d’este any 2021, ha explicat la diputada d’Esports, Tania Baños.

Baños ha anunciat que «no cal esperar més» i que «des d’este mateix dissabte ja es poden sol·licitar les subvencions per la via habitual». El procediment de concessió serà en règim de concurrència competitiva «perquè amb esta Diputació tots tenen les mateixes oportunitats».

Respecte a l’any passat, la nova convocatòria ve carregada de novetats. La primera d’elles és l’augment de la partida pressupostària des dels 625.000 euros fins als 850.000 reservats en els comptes de 2021. «L’any 2021 serà l’any de la reactivació de l’esport i no volem deixar passar el tren de protagonitzar les millors competicions esportives d’Espanya a la nostra província». Baños vincula la celebració d’estes competicions al creixement econòmic, «ja que són un pol d’atracció de turistes i d’inversions».

El segon dels canvis introduïts enguany contempla l’ampliació del nombre d’esdeveniments que poden optar a les subvencions. «Si fins ara només podien fer-ho aquells englobats dintre d’un circuit esportiu, a partir d’ara també ho podran fer totes les competicions que s’organitzen de manera independent».

Un mes per a sol.licitar-les

El termini de presentació de les sol·licituds s’allargà un mes a contar des de demà diumenge. La diputada d’Esports ha detallat que, tal com consta a les bases, es valoraran criteris com la repercussió de l’esdeveniment, l’impacte econòmic de la cita o el nivell esportiu.

«Anime a tots els clubs esportius de la província a què enguany recuperen les seues proves tradicionals i a què presenten els seus projectes a la Diputació per a sumar-nos en l’organització. Vos escoltarem»..

L’equip de govern amb l’esport base

La diputada Tania Baños ha impulsat esta legislatura un canvi en les prioritats en el si de l’àrea provincial d’Esports que han passat «per ampliar i consolidar el nostre suport als equips d’esport base». Si parlem de xifres concretes, estes s’han quintuplicat en tan sols dos anys en passar dels 100.000 euros a 500.000 en 2021. «La generalització de la pràctica de l’esport en xiquets i adolescents és una prioritat per a este equip de govern progressista».

 

Últimes notícies

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.