15.7 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

La Diputació reserva 850.000 euros per a la reactivació este 2021 dels esdeveniments esportius a la província

 

La Diputació de Castelló confirma la seua aposta per la celebració de grans esdeveniments esportius com a pilar de la recuperació socioeconòmica de la província. És per això que la institució destinarà un pressupost de 850.000 euros per a fer possible la realització d’activitats esportives de gran format al llarg d’este any 2021, ha explicat la diputada d’Esports, Tania Baños.

Baños ha anunciat que «no cal esperar més» i que «des d’este mateix dissabte ja es poden sol·licitar les subvencions per la via habitual». El procediment de concessió serà en règim de concurrència competitiva «perquè amb esta Diputació tots tenen les mateixes oportunitats».

Respecte a l’any passat, la nova convocatòria ve carregada de novetats. La primera d’elles és l’augment de la partida pressupostària des dels 625.000 euros fins als 850.000 reservats en els comptes de 2021. «L’any 2021 serà l’any de la reactivació de l’esport i no volem deixar passar el tren de protagonitzar les millors competicions esportives d’Espanya a la nostra província». Baños vincula la celebració d’estes competicions al creixement econòmic, «ja que són un pol d’atracció de turistes i d’inversions».

El segon dels canvis introduïts enguany contempla l’ampliació del nombre d’esdeveniments que poden optar a les subvencions. «Si fins ara només podien fer-ho aquells englobats dintre d’un circuit esportiu, a partir d’ara també ho podran fer totes les competicions que s’organitzen de manera independent».

Un mes per a sol.licitar-les

El termini de presentació de les sol·licituds s’allargà un mes a contar des de demà diumenge. La diputada d’Esports ha detallat que, tal com consta a les bases, es valoraran criteris com la repercussió de l’esdeveniment, l’impacte econòmic de la cita o el nivell esportiu.

«Anime a tots els clubs esportius de la província a què enguany recuperen les seues proves tradicionals i a què presenten els seus projectes a la Diputació per a sumar-nos en l’organització. Vos escoltarem»..

L’equip de govern amb l’esport base

La diputada Tania Baños ha impulsat esta legislatura un canvi en les prioritats en el si de l’àrea provincial d’Esports que han passat «per ampliar i consolidar el nostre suport als equips d’esport base». Si parlem de xifres concretes, estes s’han quintuplicat en tan sols dos anys en passar dels 100.000 euros a 500.000 en 2021. «La generalització de la pràctica de l’esport en xiquets i adolescents és una prioritat per a este equip de govern progressista».

 

Últimes notícies

Alerta per listèria en set productes carnis loncheados de Cárnicas Serrano

La Aesan ha alertat de listèria en diversos lots de set productes loncheados de Cárnicas Serrano, retirats de manera preventiva. L'agència ha demanat no consumir-los i extremar la higiene.

Vox precisa que el registre de Pérez Llorca no implica pacte

Vox ha advertit que la candidatura de Juanfran Pérez Llorca es registrarà per la fi del termini, però no suposa un acord. Les negociacions continuen obertes i els seus vots són decisius.

Feijóo anuncia que Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura

Feijóo ha confirmat que Carlos Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura del nou president, un relleu sol·licitat pel mateix Mazón. També ha defés que les negociacions amb Vox per a investir a Juanfran Pérez Llorca es desenrotllen en un clima de respecte i ha criticat la comissió de la dana en el Congrés.

Pérez Llorca registrarà este dimecres la seua candidatura per a rellevar a Mazón en la Presidència de la Generalitat

El síndic del PP en Les Corts registrarà este dimecres la seua candidatura per a substituir a Carlos Mazón. El PP necessita a Vox i el ple es preveu la setmana vinent.

París redescobrix a Luis García Berlanga amb el major cicle del seu cinema a França

El Jeu de Paume dedica des d'este dimarts un cicle sense precedents a l'obra de Luis García Berlanga, amb projeccions i col·loquis fins al 23 de novembre.

La Junta de Síndics abordarà el dijous la data del ple d’investidura de Pérez Llorca

La Junta de Síndics es reunirà el dijous per a fixar el calendari de la investidura de Juanfran Pérez Llorca. PP i Vox sumen els vots necessaris per a l'elecció.

Morant qualifica de delirant la compareixença de Mazón en la comissió de la DANA en el Congrés

La líder del PSPV i ministra ha titllat de delirant la intervenció de Carlos Mazón davant la comissió que investiga la DANA. Li ha retret desconéixer els horaris de les víctimes i ha parlat de possible defensa psicològica o judicial.

Compromís demana evitar el tacticismo i reclama un finançament autonòmic just

Compromís ha reclamat que no s'impose el tacticismo partidista i que s'aprove ja un repartiment just del finançament autonòmic. La formació ha donat suport a una reforma equitativa i un fons transitori fins a la seua entrada en vigor.