La Diputació reserva 850.000 euros per a la reactivació este 2021 dels esdeveniments esportius a la província

 

La Diputació de Castelló confirma la seua aposta per la celebració de grans esdeveniments esportius com a pilar de la recuperació socioeconòmica de la província. És per això que la institució destinarà un pressupost de 850.000 euros per a fer possible la realització d’activitats esportives de gran format al llarg d’este any 2021, ha explicat la diputada d’Esports, Tania Baños.

Baños ha anunciat que «no cal esperar més» i que «des d’este mateix dissabte ja es poden sol·licitar les subvencions per la via habitual». El procediment de concessió serà en règim de concurrència competitiva «perquè amb esta Diputació tots tenen les mateixes oportunitats».

Respecte a l’any passat, la nova convocatòria ve carregada de novetats. La primera d’elles és l’augment de la partida pressupostària des dels 625.000 euros fins als 850.000 reservats en els comptes de 2021. «L’any 2021 serà l’any de la reactivació de l’esport i no volem deixar passar el tren de protagonitzar les millors competicions esportives d’Espanya a la nostra província». Baños vincula la celebració d’estes competicions al creixement econòmic, «ja que són un pol d’atracció de turistes i d’inversions».

El segon dels canvis introduïts enguany contempla l’ampliació del nombre d’esdeveniments que poden optar a les subvencions. «Si fins ara només podien fer-ho aquells englobats dintre d’un circuit esportiu, a partir d’ara també ho podran fer totes les competicions que s’organitzen de manera independent».

Un mes per a sol.licitar-les

El termini de presentació de les sol·licituds s’allargà un mes a contar des de demà diumenge. La diputada d’Esports ha detallat que, tal com consta a les bases, es valoraran criteris com la repercussió de l’esdeveniment, l’impacte econòmic de la cita o el nivell esportiu.

«Anime a tots els clubs esportius de la província a què enguany recuperen les seues proves tradicionals i a què presenten els seus projectes a la Diputació per a sumar-nos en l’organització. Vos escoltarem»..

L’equip de govern amb l’esport base

La diputada Tania Baños ha impulsat esta legislatura un canvi en les prioritats en el si de l’àrea provincial d’Esports que han passat «per ampliar i consolidar el nostre suport als equips d’esport base». Si parlem de xifres concretes, estes s’han quintuplicat en tan sols dos anys en passar dels 100.000 euros a 500.000 en 2021. «La generalització de la pràctica de l’esport en xiquets i adolescents és una prioritat per a este equip de govern progressista».

 

Últimes notícies

Un comandament dubta que Basset desconeguera la retirada dels bombers en la DANA

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara que li costa creure que el exinspector cap José Miguel Basset no coneguera la desmobilització dels equips enviats a vigilar els llits del Magre i el Pedrís durant la DANA.

El València Basket culmina la seua reconstrucció conquistant la Copa de la Reina

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina després de diversos mesos de reconstrucció en plena temporada, amb el decisiu impacte de Khaalia Hillsman i els canvis en la plantilla interior i exterior.

Presó provisional per a tres dels set detinguts per una xarxa de narcotràfic desarticulada a Alzira

La Policia Nacional desarticula a Alzira una organització criminal que venia cocaïna, heroïna, marihuana i haixix i es quedava amb objectes robats com a pagament. Set persones han sigut detingudes i tres d'elles han ingressat a la presó provisional.

Baldoví tanca files amb Mónica Oltra i recolza la seua candidatura a l’Alcaldia de València

Joan Baldoví assegura que Compromís recolzarà a Mónica Oltra quan la seua candidatura a l'Alcaldia de València siga ferma i la definix com una líder absolutament neta enfront del que qualifica de lawfare de manual.

Pérez Llorca rebutja que Mónica Oltra torne a la política i siga candidata a València

Juanfran Pérez Llorca considera que Mónica Oltra no hauria de tornar a la primera línia ni presentar-se a l'alcaldia de València mentres afronta un juí pel presumpte encobriment d'abusos a una menor.

Avís groc a Castelló per fortes ratxes de vent de fins a 90 km/h

La Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes molt fortes, que podran aconseguir entre 80 i 90 km/h.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses afectades per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions per a les empreses més afectades per la guerra de l'Iran i convocarà la taula del Diàleg Social per a definir un escut econòmic i social.

Un comandament dubta que Basset no sabera de la retirada dels bombers en la dana

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara davant la jutgessa per la gestió de la dana i posa en qüestió que l'ex inspector cap José Miguel Basset ignorara la desmobilització d'efectius en els rius Magre i Poyo.