La Diputació reserva 850.000 euros per a la reactivació este 2021 dels esdeveniments esportius a la província

 

La Diputació de Castelló confirma la seua aposta per la celebració de grans esdeveniments esportius com a pilar de la recuperació socioeconòmica de la província. És per això que la institució destinarà un pressupost de 850.000 euros per a fer possible la realització d’activitats esportives de gran format al llarg d’este any 2021, ha explicat la diputada d’Esports, Tania Baños.

Baños ha anunciat que «no cal esperar més» i que «des d’este mateix dissabte ja es poden sol·licitar les subvencions per la via habitual». El procediment de concessió serà en règim de concurrència competitiva «perquè amb esta Diputació tots tenen les mateixes oportunitats».

Respecte a l’any passat, la nova convocatòria ve carregada de novetats. La primera d’elles és l’augment de la partida pressupostària des dels 625.000 euros fins als 850.000 reservats en els comptes de 2021. «L’any 2021 serà l’any de la reactivació de l’esport i no volem deixar passar el tren de protagonitzar les millors competicions esportives d’Espanya a la nostra província». Baños vincula la celebració d’estes competicions al creixement econòmic, «ja que són un pol d’atracció de turistes i d’inversions».

El segon dels canvis introduïts enguany contempla l’ampliació del nombre d’esdeveniments que poden optar a les subvencions. «Si fins ara només podien fer-ho aquells englobats dintre d’un circuit esportiu, a partir d’ara també ho podran fer totes les competicions que s’organitzen de manera independent».

Un mes per a sol.licitar-les

El termini de presentació de les sol·licituds s’allargà un mes a contar des de demà diumenge. La diputada d’Esports ha detallat que, tal com consta a les bases, es valoraran criteris com la repercussió de l’esdeveniment, l’impacte econòmic de la cita o el nivell esportiu.

«Anime a tots els clubs esportius de la província a què enguany recuperen les seues proves tradicionals i a què presenten els seus projectes a la Diputació per a sumar-nos en l’organització. Vos escoltarem»..

L’equip de govern amb l’esport base

La diputada Tania Baños ha impulsat esta legislatura un canvi en les prioritats en el si de l’àrea provincial d’Esports que han passat «per ampliar i consolidar el nostre suport als equips d’esport base». Si parlem de xifres concretes, estes s’han quintuplicat en tan sols dos anys en passar dels 100.000 euros a 500.000 en 2021. «La generalització de la pràctica de l’esport en xiquets i adolescents és una prioritat per a este equip de govern progressista».

 

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.