Jocs Olímpics Tòquio 2020: Espanya aconsegueix dues medalles d’or

 

La delegació espanyola està d’enhorabona: aquest dijous s’ha fet amb dues medalles d’or en els Jocs Olímpics de Tòquio 2020. Aquest migdia, la karateka espanyola Sandra Sánchez ha guanyat la medalla d’or en la modalitat de kata, just en l’estrena d’aquest esport en uns Jocs, i aconsegueix l’onzena medalla per a Espanya, la segona d’or.

 

Sandra Sánchez, número 1 del rànquing mundial i campiona del món, va afrontar als seus 39 anys la seua primera final olímpica en l’històric Nippon Budokan de Tòquio, on va superar a la karateka japonesa i ídol local Kiyou Shimizu.

 
En la modalitat de kata compten les formes, no el combat, i es tenen en compte la força, velocitat, equilibri o potència, a més de l’expressió i claredat en els moviments. I, en tot això, Sandra Sánchez era, és i pot ser que siga la millor. Caldrà esperar a veure si el karate torna a ser olímpic més endavant, però de moment, en l’estrena, l’espanyola és la primera medalla d’or olímpica del karate.

 
Sánchez suma aquesta medalla a les deu aconseguides prèviament per la delegació espanyola en aquesta cita olímpica, sent l’última la medalla de bronze en 470 de vela guanyada per Jordi Xammar i Nico Rodríguez, i la segona d’or després de la que van aconseguir en tir Fátima Gálvez i Alberto Fernández.

 

 

Alberto Ginés aconsegueix la medalla d’Or en l’escalada esportiva

L’escalador espanyol Alberto Ginés s’ha penjat la medalla d’or en la competició combinada dels Jocs Olímpics de Tòquio, convertint-se en la gran sorpresa de l’esport espanyol al país asiàtic. Ginés, de 18 anys, ja té la seua primera medalla daurada abans de l’esperat i en un dels nous esports olímpics: l’escalada esportiva.

 

L’espanyol ha aconseguit la primera medalla d’or d’aquest esport disputada aquest dijous en els Jocs de Tòquio. Ginés es va imposar amb un total de 28 punts, per davant de l’estatunidenc Nathaniel Coleman, plata (30 punts), i de l’austríac Jakob Schubert (35), bronze.

 

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.