Jocs Olímpics Tòquio 2020: Espanya aconsegueix dues medalles d’or

 

La delegació espanyola està d’enhorabona: aquest dijous s’ha fet amb dues medalles d’or en els Jocs Olímpics de Tòquio 2020. Aquest migdia, la karateka espanyola Sandra Sánchez ha guanyat la medalla d’or en la modalitat de kata, just en l’estrena d’aquest esport en uns Jocs, i aconsegueix l’onzena medalla per a Espanya, la segona d’or.

 

Sandra Sánchez, número 1 del rànquing mundial i campiona del món, va afrontar als seus 39 anys la seua primera final olímpica en l’històric Nippon Budokan de Tòquio, on va superar a la karateka japonesa i ídol local Kiyou Shimizu.

 
En la modalitat de kata compten les formes, no el combat, i es tenen en compte la força, velocitat, equilibri o potència, a més de l’expressió i claredat en els moviments. I, en tot això, Sandra Sánchez era, és i pot ser que siga la millor. Caldrà esperar a veure si el karate torna a ser olímpic més endavant, però de moment, en l’estrena, l’espanyola és la primera medalla d’or olímpica del karate.

 
Sánchez suma aquesta medalla a les deu aconseguides prèviament per la delegació espanyola en aquesta cita olímpica, sent l’última la medalla de bronze en 470 de vela guanyada per Jordi Xammar i Nico Rodríguez, i la segona d’or després de la que van aconseguir en tir Fátima Gálvez i Alberto Fernández.

 

 

Alberto Ginés aconsegueix la medalla d’Or en l’escalada esportiva

L’escalador espanyol Alberto Ginés s’ha penjat la medalla d’or en la competició combinada dels Jocs Olímpics de Tòquio, convertint-se en la gran sorpresa de l’esport espanyol al país asiàtic. Ginés, de 18 anys, ja té la seua primera medalla daurada abans de l’esperat i en un dels nous esports olímpics: l’escalada esportiva.

 

L’espanyol ha aconseguit la primera medalla d’or d’aquest esport disputada aquest dijous en els Jocs de Tòquio. Ginés es va imposar amb un total de 28 punts, per davant de l’estatunidenc Nathaniel Coleman, plata (30 punts), i de l’austríac Jakob Schubert (35), bronze.

 

Últimes notícies

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.