9.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Jocs Olímpics Tòquio 2020: Espanya aconsegueix dues medalles d’or

 

La delegació espanyola està d’enhorabona: aquest dijous s’ha fet amb dues medalles d’or en els Jocs Olímpics de Tòquio 2020. Aquest migdia, la karateka espanyola Sandra Sánchez ha guanyat la medalla d’or en la modalitat de kata, just en l’estrena d’aquest esport en uns Jocs, i aconsegueix l’onzena medalla per a Espanya, la segona d’or.

 

Sandra Sánchez, número 1 del rànquing mundial i campiona del món, va afrontar als seus 39 anys la seua primera final olímpica en l’històric Nippon Budokan de Tòquio, on va superar a la karateka japonesa i ídol local Kiyou Shimizu.

 
En la modalitat de kata compten les formes, no el combat, i es tenen en compte la força, velocitat, equilibri o potència, a més de l’expressió i claredat en els moviments. I, en tot això, Sandra Sánchez era, és i pot ser que siga la millor. Caldrà esperar a veure si el karate torna a ser olímpic més endavant, però de moment, en l’estrena, l’espanyola és la primera medalla d’or olímpica del karate.

 
Sánchez suma aquesta medalla a les deu aconseguides prèviament per la delegació espanyola en aquesta cita olímpica, sent l’última la medalla de bronze en 470 de vela guanyada per Jordi Xammar i Nico Rodríguez, i la segona d’or després de la que van aconseguir en tir Fátima Gálvez i Alberto Fernández.

 

 

Alberto Ginés aconsegueix la medalla d’Or en l’escalada esportiva

L’escalador espanyol Alberto Ginés s’ha penjat la medalla d’or en la competició combinada dels Jocs Olímpics de Tòquio, convertint-se en la gran sorpresa de l’esport espanyol al país asiàtic. Ginés, de 18 anys, ja té la seua primera medalla daurada abans de l’esperat i en un dels nous esports olímpics: l’escalada esportiva.

 

L’espanyol ha aconseguit la primera medalla d’or d’aquest esport disputada aquest dijous en els Jocs de Tòquio. Ginés es va imposar amb un total de 28 punts, per davant de l’estatunidenc Nathaniel Coleman, plata (30 punts), i de l’austríac Jakob Schubert (35), bronze.

 

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.