Jocs Olímpics Tòquio 2020: Espanya aconsegueix dues medalles d’or

 

La delegació espanyola està d’enhorabona: aquest dijous s’ha fet amb dues medalles d’or en els Jocs Olímpics de Tòquio 2020. Aquest migdia, la karateka espanyola Sandra Sánchez ha guanyat la medalla d’or en la modalitat de kata, just en l’estrena d’aquest esport en uns Jocs, i aconsegueix l’onzena medalla per a Espanya, la segona d’or.

 

Sandra Sánchez, número 1 del rànquing mundial i campiona del món, va afrontar als seus 39 anys la seua primera final olímpica en l’històric Nippon Budokan de Tòquio, on va superar a la karateka japonesa i ídol local Kiyou Shimizu.

 
En la modalitat de kata compten les formes, no el combat, i es tenen en compte la força, velocitat, equilibri o potència, a més de l’expressió i claredat en els moviments. I, en tot això, Sandra Sánchez era, és i pot ser que siga la millor. Caldrà esperar a veure si el karate torna a ser olímpic més endavant, però de moment, en l’estrena, l’espanyola és la primera medalla d’or olímpica del karate.

 
Sánchez suma aquesta medalla a les deu aconseguides prèviament per la delegació espanyola en aquesta cita olímpica, sent l’última la medalla de bronze en 470 de vela guanyada per Jordi Xammar i Nico Rodríguez, i la segona d’or després de la que van aconseguir en tir Fátima Gálvez i Alberto Fernández.

 

 

Alberto Ginés aconsegueix la medalla d’Or en l’escalada esportiva

L’escalador espanyol Alberto Ginés s’ha penjat la medalla d’or en la competició combinada dels Jocs Olímpics de Tòquio, convertint-se en la gran sorpresa de l’esport espanyol al país asiàtic. Ginés, de 18 anys, ja té la seua primera medalla daurada abans de l’esperat i en un dels nous esports olímpics: l’escalada esportiva.

 

L’espanyol ha aconseguit la primera medalla d’or d’aquest esport disputada aquest dijous en els Jocs de Tòquio. Ginés es va imposar amb un total de 28 punts, per davant de l’estatunidenc Nathaniel Coleman, plata (30 punts), i de l’austríac Jakob Schubert (35), bronze.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’aeroport de València bat rècord al febrer amb 786.589 passatgers i puja un 3,6%

L'aeroport de València va aconseguir al febrer 786.589 passatgers, màxim per a un mes de febrer i un 3,6% més interanual. El trànsit internacional va tirar del creixement malgrat el lleuger descens de vols.

Mor un home de 59 anys d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua casa en el barri de Carolines Altes. La Policia investiga i no hi ha detencions.

El 85,8% del personal sanitari valencià ha patit agressions en el treball, segons CCOO

Un estudi amb 3.000 enquestes conclou que les agressions són estructurals i s'han cronificado. La infradenuncia s'explica per por, desconfiança i falta de suport.

L’arquitecte que cus indumentària fallera per a la seua família i l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir vestits de valenciana per a la seua filla i hui compartix l'aprés amb un taller gratuït en el seu casal.

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a simplificar tràmits, promoure el producte i reforçar el relleu generacional.

Pérez Llorca ha criticat a Renfe pel seu pla per a Falles: ‘la solució no és deixar a la gent a 10 quilòmetres de...

El president de la Generalitat ha carregat contra l'ajust de Rodalia de Renfe entre el 13 i el 19 de març, que deixa els trens a Albal en la franja de 13 a 15 hores. Demana coordinació i solucions que garantisquen la seguretat sense allunyar als usuaris de València.

Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per irregularitats de venda i emmagatzematge. L'operació s'ha saldat amb cinc denúncies.

FOMOfest reunirà 5.000 persones en la seua segona edició en La Marina de València

El 28 de març, Marina d'Empreses celebrarà la segona edició de FOMOfest en La Marina de València, amb 5.000 assistents, xarrades, tallers i experiències amb referents.