20.8 C
València
Dimarts, 28 octubre, 2025

Jocs Olímpics Tòquio 2020: Espanya aconsegueix dues medalles d’or

 

La delegació espanyola està d’enhorabona: aquest dijous s’ha fet amb dues medalles d’or en els Jocs Olímpics de Tòquio 2020. Aquest migdia, la karateka espanyola Sandra Sánchez ha guanyat la medalla d’or en la modalitat de kata, just en l’estrena d’aquest esport en uns Jocs, i aconsegueix l’onzena medalla per a Espanya, la segona d’or.

 

Sandra Sánchez, número 1 del rànquing mundial i campiona del món, va afrontar als seus 39 anys la seua primera final olímpica en l’històric Nippon Budokan de Tòquio, on va superar a la karateka japonesa i ídol local Kiyou Shimizu.

 
En la modalitat de kata compten les formes, no el combat, i es tenen en compte la força, velocitat, equilibri o potència, a més de l’expressió i claredat en els moviments. I, en tot això, Sandra Sánchez era, és i pot ser que siga la millor. Caldrà esperar a veure si el karate torna a ser olímpic més endavant, però de moment, en l’estrena, l’espanyola és la primera medalla d’or olímpica del karate.

 
Sánchez suma aquesta medalla a les deu aconseguides prèviament per la delegació espanyola en aquesta cita olímpica, sent l’última la medalla de bronze en 470 de vela guanyada per Jordi Xammar i Nico Rodríguez, i la segona d’or després de la que van aconseguir en tir Fátima Gálvez i Alberto Fernández.

 

 

Alberto Ginés aconsegueix la medalla d’Or en l’escalada esportiva

L’escalador espanyol Alberto Ginés s’ha penjat la medalla d’or en la competició combinada dels Jocs Olímpics de Tòquio, convertint-se en la gran sorpresa de l’esport espanyol al país asiàtic. Ginés, de 18 anys, ja té la seua primera medalla daurada abans de l’esperat i en un dels nous esports olímpics: l’escalada esportiva.

 

L’espanyol ha aconseguit la primera medalla d’or d’aquest esport disputada aquest dijous en els Jocs de Tòquio. Ginés es va imposar amb un total de 28 punts, per davant de l’estatunidenc Nathaniel Coleman, plata (30 punts), i de l’austríac Jakob Schubert (35), bronze.

 

Últimes notícies

Xúquer i Segura pugen les seues reserves mentres la mitjana espanyola cau

Les conques del Xúquer i del Segura han sumat 6 hm³ cada una en l'última setmana, enfront del descens del 0,5% en el conjunt del país, segons el Miteco.

Aprovat un transvasament de 81 hm³ del Tajo al Segura per a l’últim trimestre de 2025

La comissió d'explotació ha aprovat transferir 81 hm³ del Tajo al Segura a l'octubre, novembre i desembre de 2025, a raó de 27 hm³ per mes. Els embassaments estan en nivell 2 i no s'han anunciat noves regles malgrat les sentències sobre cabals ecològics.

Solidaritat sobre Rodes entrega 27 vehicles a Cheste i aconseguix la fita de 550 donats

La fundació ha entregat 27 vehicles solidaris en el Circuit Ricardo Tormo i ha aconseguit 550 donacions des de l'inici de la iniciativa. L'acte ha coincidit amb el primer aniversari de la DANA.

Generalitat i Govern coincidixen a crear una Agència Estatal d’Emergències

La Generalitat i el Govern han coincidit que una Agència Estatal d'Emergències milloraria la coordinació en preemergència, emergència i postemergència. El debat s'ha produït en avaluar les lliçons de la DANA a València i les actuacions de reconstrucció.

Morant acusa a Mazón de ser un pes mort en la reconstrucció i repta a convocar eleccions

La ministra Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no estar en l'emergència ni en la reconstrucció després de la DANA i li ha desafiat a convocar eleccions. Ha defés que el 85% dels fons invertits procedixen del Govern i ha situat a la Generalitat com un obstacle, segons la seua versió.

La coordinadora del 112 admet que a les 18.35 ja s’estudiava enviar una alerta durant la DANA

La cap de coordinació del 112 ha declarat que a les 18.35 del 29 d'octubre es valorava enviar un missatge massiu durant la DANA, que es va emetre a les 20.11. La investigació analitza la cadena de decisions i el temps de resposta.

La portaveu del Consell defén que Mazón ja ha donat totes les explicacions i rehúye el minutaje

Camarero sosté que Mazón ha explicat la seua actuació durant la DANA i rehúye fixar un cronograma minut a minut. També ha garantit les seues compareixences i ha restat pes a les enquestes.

Camarero afirma que Mazón assistirà al funeral d’Estat amb màxim respecte cap a les víctimes

Camarero ha confirmat que Mazón acudirà al funeral d'Estat per les 237 víctimes de la DANA i ha demanat evitar la confrontació per a centrar el dia en el dol.