20.7 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Espanya triomfa en penals i passa a semifinals

Després de 121 tortuosos minuts en els quals la selecció espanyola ha aconseguit imposar-se a Suïssa en el terreny de joc, però no en el marcador, els dos equips que s’enfrontaven en quarts de final de l’Eurocopa han anat als penals amb l’esperança de classificar-se a la següent fase. Dani Olmo, de 23 anys; Gerard Moreno, de 29; i Mikel Oyarzabal, de 24, han marcat els tres gols de la victòria, mentre que Unai Simón, el porter de la roja, ha aconseguit parar dos llançaments. Tota una gesta que col·loca a Espanya en les semifinals de Londres la setmana vinent, i que ha suposat tota una onada de felicitacions en les xarxes socials.

<

>

<

>

<

>

<

>

La selecció espanyola ja està en semifinals de la Eurocopa

El respecte entre els dos equips es va notar en els primers minuts. Va arrencar el partit amb possessió dividida i sense perill en l’àrea rival. Tot fins que va arribar la primera galopada de Ferrán Torres per banda que va acabar en córner.

El servei, botat per Koke, va caure als peus de Jordi Alba per a armar la cama, i amb l’ajuda de Zakaria, obrir la llauna del partit amb el seu nové tant amb la samarreta nacional. Era el minut 8 i Espanya ja manava en el marcador.

Espanya va tancar una primera part on la millor notícia va ser el gol amb fortuna d’Alba

Els de Luis Enrique van pujar les línies i van augmentar la pressió sobre els suïssos després del gol. La roja tenia el control de la pilota. Als 23 minuts Suïssa va gastar per obligació el seu primer canvi: el lesionat Embolo va deixar el seu lloc a Vargas.

De nou d’un córner tret en el minut 24 va arribar una altra de les ocasions clares en estos primers minuts. Azpilicueta va aconseguir rematar de cap, però Sommer la va atallar sense problemes. La pressió espanyola continuava, però amb un ritme lent que no ajudava a finalitzar les ocasions.

Amb un 70,4% de possessió, 380 passis i dos rematades a porta, Espanya va tancar una primera part on la millor notícia va ser el gol amb fortuna d’Alba.

Dos canvis, però sense idees

Luis Enrique va haver de moure la banqueta en el descans. Un ‘tocat’ Pablo Sarabia va deixar el seu lloc a Dani Olmo. El mitjà del Leipzig es va deixar notar de pressa amb un tret perillós que va detenir Sommer en la primera pilota que va tocar.

No va trigar Espanya a fer el segon canvi a la recerca d’una millora en el seu adormit joc. En el minut 53 Gerard Moreno va saltar al camp per Morata.

Zakaria va despertar el cor dels milions d’espanyols que seguien el partit a les seues cases a través de Telecinco i mitele.es amb un cop de cap que se’n va anar fora a la dreta davant la mirada atònita d’Unai Simón.

Espanya no aconseguia finalitzar les jugades davant una selecció helvètica que volia donar avançar en el partit. El pas dels minuts i l’avantatge en el marcador eren els únics aliats de la roja.

El partit i la pròrroga van ser dominats per Espanya

Igual que Iker Casillas en aquell torn de penals en 2008 davant Itàlia que va canviar la història d’Espanya, Unai Simón es va posar la capa de superheroi per a aixecar un torn de penals que va començar amb la fallada de Busquets, però que va finalitzar amb este històric gol de Oyarzabal.

<

>
I això que el partit i la pròrroga van ser dominats per Espanya de manera clara. El matiner gol d’Espanya després d’un tret de Jordi Alba que va desviar a gol Gavranovic no feia presagiar el sofriment que anava a haver de passar la selecció espanyola. El domini d’Espanya esta vegada no es va traduir en gols i Suïssa va empatar per mediació de Shaqiri en la segona part.

El partit va entrar llavors en un setge total d’Espanya, incrementat per l’expulsió de Freuler. Però ni davant 10 va trobar Espanya el camí del gol. Sommer es va convertir en un mur i va evitar el gol de l’equip de Luis Enrique. Segur que Gerard Moreno es recordarà de l’arquer suís.

Al final, tot es va decidir en els penals, on Unai Simón es va convertir en l’heroi i en els quals Oyarzabal va ficar a Espanya entre els quatre millors equips de l’Eurocopa. Espanya jugarà en Wembley i el seu rival serà Itàlia, que ha tombat a Bèlgica.

<

>

Itàlia serà la rival d’Espanya en semifinals

 

<

>

 

<

>

Així van celebrar els familiars dels futbolistes la victòria d’Espanya

Les dones i novies dels futbolistes s’han quedat, en la seua majoria, a Espanya, però han estat ràpides a l’hora de compartir la seva alegria per la passada a semifinals. Elena Galera, la dona de Sergio Busquets, ha estat de les primeres en publicar un vídeo del seu fill Levi. El menut, que vesteix la samarreta de la selecció, va néixer només uns mesos després que l’equip quedés eliminat del Mundial de 2018. És tota una ocasió per a ell ja que, a poc a poc, comença a adonar-se dels triomfs del seu papà. El migcampista ha estat el primer de la roja a llançar penal, i encara que va aconseguir despistar al porter suís, Sommers, va donar en el pal. Encara que per a ell és un somni, com per a la resta de l’equip, el poder guanyar l’Eurocopa, la veritat és que ja va formar part de l’onze que es va emportar la Copa del Món en 2010.

Últimes notícies

Pugen les temperatures i s’esperen ratxes fortes a l’interior de València i Alacant

El dissabte comença el dia amb nuvolositat que tendirà a menys a la vesprada i un ascens tèrmic generalitzat. El diumenge quedarà més estable, amb boires a l'interior de València.

Presó provisional per al detingut per matar a colps al seu company de pis a València

Un jutge ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per la mort a colps del seu company de pis a València. El cas queda a la disposició del Jutjat d'Instrucció 17.

Reivindiquem el trellat

El valencià és un reflex del nostre ser. Una llengua que, al llarg dels segles, ha sigut sinònim d'afecte i que no ens ha dividit mai, ben al contrari, ens ha unit de manera admirable.

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.