11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Els Jocs Olímpics de Tòquio se celebraran sense públic estranger

La pandèmia del coronavirus a colpejat a pràcticament tots els sectors. Un d’ells, lògicament, ha estat el del món de l’esport professional. Han estat moltes les competicions i cites ajornades o directament suspeses per culpa de la situació que es viu a pràcticament tot el món. Segurament, la més destacada ha estat la celebració dels Jocs Olímpics de Tòquio, previstos per l’estiu del 2020, però finalment posposats 23 de juliol al 8 d’agost del 2021.

Ara bé, l’ajornament d’esta tradicional cita esportiva no ha provocat que l’edició del 2021 es puga celebrar amb total normalitat, ni de bon tros. I és que, tal com va anunciar ahir dissabte el govern japonés, els Jocs Olímpics i els Paralímpics que s’han de disputar este estiu a la capital nipona, se celebraran sense públic estranger a les graderies. Així ho va deixar clar Tamayo Marukawa, la ministra japonesa a càrrec dels Jocs Olímpics.

 

La decisió es va prendre després d’una reunió amb els presidents del comité organitzador de Tokio 2020, el Comité Olímpic Internacional (COI), el Comité Paralímpic Internacional (CPI) i la governadora de Tokio, Yuriko Koike. L’objectiu, és clar, no és altre que establir una mesura per prevenir la propagació de la pandèmia de la Covid-19 al país asiàtic.

 

Una «decepció» per prioritzar «la seguretat»

A l’hora de valorar la decisió, el president del COI, Thomas Bach, ha afirmat que «accepta i respecta» la decisió del govern japonés de vetar l’entrada de públic estranger als actes dels Jocs Olímpics. «Compartisc la decepció de tots els aficionats olímpics d’arreu del món, però el primer principi és el de la seguretat», ha assenyalat el màxim responsable del Comité Olímpic Internacional.

«La prioritat del COI va ser, és i segueix essent organitzar uns Jocs segurs per als participants i, per descomptat, per als nostres amables amfitrions, el poble japonés», argumentava Thomas Bach després de conéixer-se la decisió.

 

Es retornarà l’import de totes les entrades ja comprades per estrangers

Thomas Bach també ha volgut deixar clar que tots aquells espectadors no japonesos que ja han adquirit entrades per a la cita olímpica, podran recuperar els diners. I és que, tal com ha assegurat, es retornarà als visitants estrangers l’import de totes les entrades comprades anticipadament per assistir a les competicions dels Jocs Olímpics i també dels Paralímpics de Tòquio. La cita olímpica estava prevista per a l’estiu del 2020, però la Covid-19 va obligar a ajornar l’esdeveniment, que finalment se celebrà del 23 de juliol al 8 d’agost del 2021 (i del 24 d’agost al 5 de setembre els Jocs Paralímpics).

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.