Els Jocs Olímpics de Tòquio se celebraran sense públic estranger

La pandèmia del coronavirus a colpejat a pràcticament tots els sectors. Un d’ells, lògicament, ha estat el del món de l’esport professional. Han estat moltes les competicions i cites ajornades o directament suspeses per culpa de la situació que es viu a pràcticament tot el món. Segurament, la més destacada ha estat la celebració dels Jocs Olímpics de Tòquio, previstos per l’estiu del 2020, però finalment posposats 23 de juliol al 8 d’agost del 2021.

Ara bé, l’ajornament d’esta tradicional cita esportiva no ha provocat que l’edició del 2021 es puga celebrar amb total normalitat, ni de bon tros. I és que, tal com va anunciar ahir dissabte el govern japonés, els Jocs Olímpics i els Paralímpics que s’han de disputar este estiu a la capital nipona, se celebraran sense públic estranger a les graderies. Així ho va deixar clar Tamayo Marukawa, la ministra japonesa a càrrec dels Jocs Olímpics.

 

La decisió es va prendre després d’una reunió amb els presidents del comité organitzador de Tokio 2020, el Comité Olímpic Internacional (COI), el Comité Paralímpic Internacional (CPI) i la governadora de Tokio, Yuriko Koike. L’objectiu, és clar, no és altre que establir una mesura per prevenir la propagació de la pandèmia de la Covid-19 al país asiàtic.

 

Una «decepció» per prioritzar «la seguretat»

A l’hora de valorar la decisió, el president del COI, Thomas Bach, ha afirmat que «accepta i respecta» la decisió del govern japonés de vetar l’entrada de públic estranger als actes dels Jocs Olímpics. «Compartisc la decepció de tots els aficionats olímpics d’arreu del món, però el primer principi és el de la seguretat», ha assenyalat el màxim responsable del Comité Olímpic Internacional.

«La prioritat del COI va ser, és i segueix essent organitzar uns Jocs segurs per als participants i, per descomptat, per als nostres amables amfitrions, el poble japonés», argumentava Thomas Bach després de conéixer-se la decisió.

 

Es retornarà l’import de totes les entrades ja comprades per estrangers

Thomas Bach també ha volgut deixar clar que tots aquells espectadors no japonesos que ja han adquirit entrades per a la cita olímpica, podran recuperar els diners. I és que, tal com ha assegurat, es retornarà als visitants estrangers l’import de totes les entrades comprades anticipadament per assistir a les competicions dels Jocs Olímpics i també dels Paralímpics de Tòquio. La cita olímpica estava prevista per a l’estiu del 2020, però la Covid-19 va obligar a ajornar l’esdeveniment, que finalment se celebrà del 23 de juliol al 8 d’agost del 2021 (i del 24 d’agost al 5 de setembre els Jocs Paralímpics).

Últimes notícies

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.