14.6 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Els Jocs Olímpics de Tòquio se celebraran sense públic estranger

La pandèmia del coronavirus a colpejat a pràcticament tots els sectors. Un d’ells, lògicament, ha estat el del món de l’esport professional. Han estat moltes les competicions i cites ajornades o directament suspeses per culpa de la situació que es viu a pràcticament tot el món. Segurament, la més destacada ha estat la celebració dels Jocs Olímpics de Tòquio, previstos per l’estiu del 2020, però finalment posposats 23 de juliol al 8 d’agost del 2021.

Ara bé, l’ajornament d’esta tradicional cita esportiva no ha provocat que l’edició del 2021 es puga celebrar amb total normalitat, ni de bon tros. I és que, tal com va anunciar ahir dissabte el govern japonés, els Jocs Olímpics i els Paralímpics que s’han de disputar este estiu a la capital nipona, se celebraran sense públic estranger a les graderies. Així ho va deixar clar Tamayo Marukawa, la ministra japonesa a càrrec dels Jocs Olímpics.

 

La decisió es va prendre després d’una reunió amb els presidents del comité organitzador de Tokio 2020, el Comité Olímpic Internacional (COI), el Comité Paralímpic Internacional (CPI) i la governadora de Tokio, Yuriko Koike. L’objectiu, és clar, no és altre que establir una mesura per prevenir la propagació de la pandèmia de la Covid-19 al país asiàtic.

 

Una «decepció» per prioritzar «la seguretat»

A l’hora de valorar la decisió, el president del COI, Thomas Bach, ha afirmat que «accepta i respecta» la decisió del govern japonés de vetar l’entrada de públic estranger als actes dels Jocs Olímpics. «Compartisc la decepció de tots els aficionats olímpics d’arreu del món, però el primer principi és el de la seguretat», ha assenyalat el màxim responsable del Comité Olímpic Internacional.

«La prioritat del COI va ser, és i segueix essent organitzar uns Jocs segurs per als participants i, per descomptat, per als nostres amables amfitrions, el poble japonés», argumentava Thomas Bach després de conéixer-se la decisió.

 

Es retornarà l’import de totes les entrades ja comprades per estrangers

Thomas Bach també ha volgut deixar clar que tots aquells espectadors no japonesos que ja han adquirit entrades per a la cita olímpica, podran recuperar els diners. I és que, tal com ha assegurat, es retornarà als visitants estrangers l’import de totes les entrades comprades anticipadament per assistir a les competicions dels Jocs Olímpics i també dels Paralímpics de Tòquio. La cita olímpica estava prevista per a l’estiu del 2020, però la Covid-19 va obligar a ajornar l’esdeveniment, que finalment se celebrà del 23 de juliol al 8 d’agost del 2021 (i del 24 d’agost al 5 de setembre els Jocs Paralímpics).

Últimes notícies

Mor un conductor de 22 anys en caure-li una palmera en la CV-905 de Torrevieja

Un jove de 22 anys ha mort en la CV-905 en desplomar-se una palmera de la mitjana sobre el seu cotxe, en un tram pròxim a un centre comercial a Torrevieja.

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.