Els Jocs Olímpics de Tòquio se celebraran sense públic estranger

La pandèmia del coronavirus a colpejat a pràcticament tots els sectors. Un d’ells, lògicament, ha estat el del món de l’esport professional. Han estat moltes les competicions i cites ajornades o directament suspeses per culpa de la situació que es viu a pràcticament tot el món. Segurament, la més destacada ha estat la celebració dels Jocs Olímpics de Tòquio, previstos per l’estiu del 2020, però finalment posposats 23 de juliol al 8 d’agost del 2021.

Ara bé, l’ajornament d’esta tradicional cita esportiva no ha provocat que l’edició del 2021 es puga celebrar amb total normalitat, ni de bon tros. I és que, tal com va anunciar ahir dissabte el govern japonés, els Jocs Olímpics i els Paralímpics que s’han de disputar este estiu a la capital nipona, se celebraran sense públic estranger a les graderies. Així ho va deixar clar Tamayo Marukawa, la ministra japonesa a càrrec dels Jocs Olímpics.

 

La decisió es va prendre després d’una reunió amb els presidents del comité organitzador de Tokio 2020, el Comité Olímpic Internacional (COI), el Comité Paralímpic Internacional (CPI) i la governadora de Tokio, Yuriko Koike. L’objectiu, és clar, no és altre que establir una mesura per prevenir la propagació de la pandèmia de la Covid-19 al país asiàtic.

 

Una «decepció» per prioritzar «la seguretat»

A l’hora de valorar la decisió, el president del COI, Thomas Bach, ha afirmat que «accepta i respecta» la decisió del govern japonés de vetar l’entrada de públic estranger als actes dels Jocs Olímpics. «Compartisc la decepció de tots els aficionats olímpics d’arreu del món, però el primer principi és el de la seguretat», ha assenyalat el màxim responsable del Comité Olímpic Internacional.

«La prioritat del COI va ser, és i segueix essent organitzar uns Jocs segurs per als participants i, per descomptat, per als nostres amables amfitrions, el poble japonés», argumentava Thomas Bach després de conéixer-se la decisió.

 

Es retornarà l’import de totes les entrades ja comprades per estrangers

Thomas Bach també ha volgut deixar clar que tots aquells espectadors no japonesos que ja han adquirit entrades per a la cita olímpica, podran recuperar els diners. I és que, tal com ha assegurat, es retornarà als visitants estrangers l’import de totes les entrades comprades anticipadament per assistir a les competicions dels Jocs Olímpics i també dels Paralímpics de Tòquio. La cita olímpica estava prevista per a l’estiu del 2020, però la Covid-19 va obligar a ajornar l’esdeveniment, que finalment se celebrà del 23 de juliol al 8 d’agost del 2021 (i del 24 d’agost al 5 de setembre els Jocs Paralímpics).

Últimes notícies

Mor una turista britànica de 66 anys fent parasailing a Benidorm

Una dona britànica de 66 anys ha mort després d’un accident de parasailing en aigües de Benidorm. Un home britànic de 47 anys també ha resultat ferit i tots dos han sigut traslladats a l’Hospital Marina Baixa.

Intervals nuvolosos i pujada de temperatures a l’interior de València este dimarts

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts 11 d’agost una jornada amb intervals nuvolosos i temperatures estables, amb un ascens de les màximes a l’interior de la província de València, on podran registrar-se valors significativament alts.

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.