Els Jocs Olímpics de Tòquio se celebraran sense públic estranger

La pandèmia del coronavirus a colpejat a pràcticament tots els sectors. Un d’ells, lògicament, ha estat el del món de l’esport professional. Han estat moltes les competicions i cites ajornades o directament suspeses per culpa de la situació que es viu a pràcticament tot el món. Segurament, la més destacada ha estat la celebració dels Jocs Olímpics de Tòquio, previstos per l’estiu del 2020, però finalment posposats 23 de juliol al 8 d’agost del 2021.

Ara bé, l’ajornament d’esta tradicional cita esportiva no ha provocat que l’edició del 2021 es puga celebrar amb total normalitat, ni de bon tros. I és que, tal com va anunciar ahir dissabte el govern japonés, els Jocs Olímpics i els Paralímpics que s’han de disputar este estiu a la capital nipona, se celebraran sense públic estranger a les graderies. Així ho va deixar clar Tamayo Marukawa, la ministra japonesa a càrrec dels Jocs Olímpics.

 

La decisió es va prendre després d’una reunió amb els presidents del comité organitzador de Tokio 2020, el Comité Olímpic Internacional (COI), el Comité Paralímpic Internacional (CPI) i la governadora de Tokio, Yuriko Koike. L’objectiu, és clar, no és altre que establir una mesura per prevenir la propagació de la pandèmia de la Covid-19 al país asiàtic.

 

Una «decepció» per prioritzar «la seguretat»

A l’hora de valorar la decisió, el president del COI, Thomas Bach, ha afirmat que «accepta i respecta» la decisió del govern japonés de vetar l’entrada de públic estranger als actes dels Jocs Olímpics. «Compartisc la decepció de tots els aficionats olímpics d’arreu del món, però el primer principi és el de la seguretat», ha assenyalat el màxim responsable del Comité Olímpic Internacional.

«La prioritat del COI va ser, és i segueix essent organitzar uns Jocs segurs per als participants i, per descomptat, per als nostres amables amfitrions, el poble japonés», argumentava Thomas Bach després de conéixer-se la decisió.

 

Es retornarà l’import de totes les entrades ja comprades per estrangers

Thomas Bach també ha volgut deixar clar que tots aquells espectadors no japonesos que ja han adquirit entrades per a la cita olímpica, podran recuperar els diners. I és que, tal com ha assegurat, es retornarà als visitants estrangers l’import de totes les entrades comprades anticipadament per assistir a les competicions dels Jocs Olímpics i també dels Paralímpics de Tòquio. La cita olímpica estava prevista per a l’estiu del 2020, però la Covid-19 va obligar a ajornar l’esdeveniment, que finalment se celebrà del 23 de juliol al 8 d’agost del 2021 (i del 24 d’agost al 5 de setembre els Jocs Paralímpics).

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.
FILMOTECA D'ESTIU