Mor Pedro Ferrándiz revolucionari del bàsquet espanyol als 93 anys


«No soc un savi, però he inventat molt«, va pronunciar alguna vegada. Pedro Ferrándiz (Alacant, 1928) ha mort als 93 anys. Es va una figura indispensable, sense la qual res del que és hui el bàsquet espanyol s’entendria. Un «revolucionari» d’humils orígens que es va inventar a si mateix i que va convertir al Real Madrid en un equip de llegenda.

L’històric entrenador del Real Madrid de bàsquet Pedro Ferrándiz, que va dirigir al conjunt blanc durant tretze temporades, va morir aquest dijous als 93 anys. L’alacantí va ser un dels tècnics més rellevants de la història del bàsquet espanyol i especialment del Real Madrid, amb el qual va aconseguir, en tres etapes diferents, 27 títols, entre ells quatre Copes d’Europa, dotze Lligues i onze Copes del Rei.

Ferrándiz, que va ser seleccionador espanyol un any, és una llegenda en el Real Madrid.

Ferrándiz, que des de fa anys cuidava la seua salut en la seua Alacant natal, va canviar per sempre la història de la canastra nacional.

Nascut a Alacant un 20 de novembre de 1928, posseeix el rècord de més títols de Lliga i més Copes a Espanya.

Comunicat del Real Madrid

El Real Madrid va fer oficial la defunció del qual va ser un dels homes més rellevants en la seua secció de bàsquet.

«El Real Madrid C. F., el seu president i la seua Junta Directiva lamenten profundament la defunció de Pedro Ferrándiz, soci d’honor del Real Madrid i una de les més grans llegendes del nostre club i del bàsquet mundial».

«El Real Madrid vol expressar les seues condolences i el seu afecte i afecte a tots els seus familiars, companys i éssers estimats».

«Pedro Ferrándiz és l’entrenador amb el major palmarés en la història del Real Madrid. Va dirigir al nostre equip de bàsquet durant 13 temporades, en diverses etapes entre 1959 i 1975, en les quals va guanyar 4 Copes d’Europa, 12 Lligues i 11 Copes d’Espanya, dirigint al nostre equip en 490 partits. Continua sent en l’actualitat l’entrenador que més Lligues i Copes d’Espanya ha conquistat. Pedro Ferrándiz també va ser entrenador de la selecció espanyola entre 1964 i 1965».

«El nom de Pedro Ferrándiz figura en el Naismith Memorial Basketball Hall of Fame, en el Saló de la Fama de la FIBA i també en el Saló de la Fama del bàsquet espanyol. Entre els reconeixements i mèrits rebuts a nivell nacional i internacional destaquen la Gran Cruz de la Reial orde del Mèrit Esportiu i el Collaret de l’Ordre Olímpica, entre altres».

«Pedro Ferrándiz és un dels grans mites del madridisme i del bàsquet mundial i el seu llegat serà etern, no sols pels seus títols, sinó pel seu esperit d’innovació i per ser un visionari del joc, una figura única que va canviar i va revolucionar aquest esport per sempre».

Últimes notícies

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.