Mor Pedro Ferrándiz revolucionari del bàsquet espanyol als 93 anys


«No soc un savi, però he inventat molt«, va pronunciar alguna vegada. Pedro Ferrándiz (Alacant, 1928) ha mort als 93 anys. Es va una figura indispensable, sense la qual res del que és hui el bàsquet espanyol s’entendria. Un «revolucionari» d’humils orígens que es va inventar a si mateix i que va convertir al Real Madrid en un equip de llegenda.

L’històric entrenador del Real Madrid de bàsquet Pedro Ferrándiz, que va dirigir al conjunt blanc durant tretze temporades, va morir aquest dijous als 93 anys. L’alacantí va ser un dels tècnics més rellevants de la història del bàsquet espanyol i especialment del Real Madrid, amb el qual va aconseguir, en tres etapes diferents, 27 títols, entre ells quatre Copes d’Europa, dotze Lligues i onze Copes del Rei.

Ferrándiz, que va ser seleccionador espanyol un any, és una llegenda en el Real Madrid.

Ferrándiz, que des de fa anys cuidava la seua salut en la seua Alacant natal, va canviar per sempre la història de la canastra nacional.

Nascut a Alacant un 20 de novembre de 1928, posseeix el rècord de més títols de Lliga i més Copes a Espanya.

Comunicat del Real Madrid

El Real Madrid va fer oficial la defunció del qual va ser un dels homes més rellevants en la seua secció de bàsquet.

«El Real Madrid C. F., el seu president i la seua Junta Directiva lamenten profundament la defunció de Pedro Ferrándiz, soci d’honor del Real Madrid i una de les més grans llegendes del nostre club i del bàsquet mundial».

«El Real Madrid vol expressar les seues condolences i el seu afecte i afecte a tots els seus familiars, companys i éssers estimats».

«Pedro Ferrándiz és l’entrenador amb el major palmarés en la història del Real Madrid. Va dirigir al nostre equip de bàsquet durant 13 temporades, en diverses etapes entre 1959 i 1975, en les quals va guanyar 4 Copes d’Europa, 12 Lligues i 11 Copes d’Espanya, dirigint al nostre equip en 490 partits. Continua sent en l’actualitat l’entrenador que més Lligues i Copes d’Espanya ha conquistat. Pedro Ferrándiz també va ser entrenador de la selecció espanyola entre 1964 i 1965».

«El nom de Pedro Ferrándiz figura en el Naismith Memorial Basketball Hall of Fame, en el Saló de la Fama de la FIBA i també en el Saló de la Fama del bàsquet espanyol. Entre els reconeixements i mèrits rebuts a nivell nacional i internacional destaquen la Gran Cruz de la Reial orde del Mèrit Esportiu i el Collaret de l’Ordre Olímpica, entre altres».

«Pedro Ferrándiz és un dels grans mites del madridisme i del bàsquet mundial i el seu llegat serà etern, no sols pels seus títols, sinó pel seu esperit d’innovació i per ser un visionari del joc, una figura única que va canviar i va revolucionar aquest esport per sempre».

Últimes notícies

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.