Mor Pedro Ferrándiz revolucionari del bàsquet espanyol als 93 anys


«No soc un savi, però he inventat molt«, va pronunciar alguna vegada. Pedro Ferrándiz (Alacant, 1928) ha mort als 93 anys. Es va una figura indispensable, sense la qual res del que és hui el bàsquet espanyol s’entendria. Un «revolucionari» d’humils orígens que es va inventar a si mateix i que va convertir al Real Madrid en un equip de llegenda.

L’històric entrenador del Real Madrid de bàsquet Pedro Ferrándiz, que va dirigir al conjunt blanc durant tretze temporades, va morir aquest dijous als 93 anys. L’alacantí va ser un dels tècnics més rellevants de la història del bàsquet espanyol i especialment del Real Madrid, amb el qual va aconseguir, en tres etapes diferents, 27 títols, entre ells quatre Copes d’Europa, dotze Lligues i onze Copes del Rei.

Ferrándiz, que va ser seleccionador espanyol un any, és una llegenda en el Real Madrid.

Ferrándiz, que des de fa anys cuidava la seua salut en la seua Alacant natal, va canviar per sempre la història de la canastra nacional.

Nascut a Alacant un 20 de novembre de 1928, posseeix el rècord de més títols de Lliga i més Copes a Espanya.

Comunicat del Real Madrid

El Real Madrid va fer oficial la defunció del qual va ser un dels homes més rellevants en la seua secció de bàsquet.

«El Real Madrid C. F., el seu president i la seua Junta Directiva lamenten profundament la defunció de Pedro Ferrándiz, soci d’honor del Real Madrid i una de les més grans llegendes del nostre club i del bàsquet mundial».

«El Real Madrid vol expressar les seues condolences i el seu afecte i afecte a tots els seus familiars, companys i éssers estimats».

«Pedro Ferrándiz és l’entrenador amb el major palmarés en la història del Real Madrid. Va dirigir al nostre equip de bàsquet durant 13 temporades, en diverses etapes entre 1959 i 1975, en les quals va guanyar 4 Copes d’Europa, 12 Lligues i 11 Copes d’Espanya, dirigint al nostre equip en 490 partits. Continua sent en l’actualitat l’entrenador que més Lligues i Copes d’Espanya ha conquistat. Pedro Ferrándiz també va ser entrenador de la selecció espanyola entre 1964 i 1965».

«El nom de Pedro Ferrándiz figura en el Naismith Memorial Basketball Hall of Fame, en el Saló de la Fama de la FIBA i també en el Saló de la Fama del bàsquet espanyol. Entre els reconeixements i mèrits rebuts a nivell nacional i internacional destaquen la Gran Cruz de la Reial orde del Mèrit Esportiu i el Collaret de l’Ordre Olímpica, entre altres».

«Pedro Ferrándiz és un dels grans mites del madridisme i del bàsquet mundial i el seu llegat serà etern, no sols pels seus títols, sinó pel seu esperit d’innovació i per ser un visionari del joc, una figura única que va canviar i va revolucionar aquest esport per sempre».

Últimes notícies

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.