El nou Mestalla disposarà d’un aforament de 66.000 persones ampliables a 70.000

L’alcalde de València, Joan Ribó, s’ha reunit este matí amb Lay Hoon, representant del màxim accionista del València CF, i amb el director d’operacions del club, Christian Schneider, per arribar a un acord per desblocar la construcció del nou Mestalla.

Els representants del club s’han compromés a acabar el nou Mestalla per a la temporada 2025/2026 amb un aforament de 66.000 persones, ampliables fins a les 70.000 quan calga en un termini màxim de cinc mesos. Tots els acords d’esta trobada hauran de concretar-se ara en un esborrany, que s’estudiarà detingudament amb les regidories d’Activitats i d’Urbanisme, ha explicat l’alcalde, qui ha reclamat també a Lay Hoon que el club “demane disculpes a l’afició i a la ciutat pels comportaments i opinions que es van emetre en el seu moment”.

La reunió s’ha tancat amb una sèrie de compromisos de l’entitat esportiva, seria de disposar d’un aforament en l’estadi de 66.000 persones, que s’ampliarien fins a les 70.000 quan fora necessari en un termini màxim de cinc mesos.

«Crec que esta és una opció molt raonable, ja que passem de l’aforament de l’actual Mestalla, o dels 49.000 del plantejament inicial del club per al nou estadi, als 66.000; però sempre –ha subratllat Ribó-amb la garantia que, si fa falta, es pot augmentar ràpidament a les 70.000 places”. Tal com ha assenyalat l’alcalde, “eixe compromís ha d’estar explícit en el paper, així com el termini de 5 mesos per a habilitar l’espai necessari”. Això permetria acollir esdeveniments esportius de primer nivell com ara ser seu del Mundial del 2030, un objectiu per al qual l’alcalde Joan Ribó ha mostrat tot el seu suport.

Des del club s’ha traslladat la idea que el projecte estarà conclòs a l’inici de la temporada esportiva de 2025.

Demanar disculpes a l’afició

Durant la trobada amb Lay Hoon, Joan Ribó ha reiterat la seua reclamació que ja he fet moltes vegades que és molt important per a l’afició que el València CF demane disculpes pels comportaments i per les opinions que en el seu moment es van emetre, que van ser molt ofensives i que van +-molestar moltíssim”, ha subratllat l’alcalde.

Cal tindre en compte que les persones seguidores del València posen tot el seu cor en el club, i per això cal tindre-les en compte i demanar-los les disculpes necessàries”, ha subratllat.

També s’ha abordat en la reunió sobre el poliesportiu previst per al barri de Benicalap, que forma part de les obligacions del València CF amb la ciutat, i sobre el qual s’ha arribat a un principi d’acord: l’Ajuntament construirà el centre poliesportiu en funció dels criteris que es van signar en el seu moment, i el club pagarà les obres segons les vaja certificant el municipi. En cap cas l’Ajuntament avançarà el pagament de les obres.

Finalment, s’ha plantejat també realitzar una comunitat energètica per a aprofitar la coberta fotovoltaica de l’estadi i poder proveir al veïnat, “sobretot a aquelles persones que estiguen en situació de pobresa energètica, que puguen utilitzar estos recursos”, ha assenyalat l’alcalde. En este sentit, també s’ha tractat sobre la mobilitat i l’accés al camp, i s’ha conclòs en l’elaboració d’un estudi, atés que, tal com ha assenyalat Ribó, “organitzar els aparcaments i mobilitat d’un estadi dins d’una ciutat és un assumpte complicat”.

Tots estos elements formaran part d’un esborrany que es treballarà des de les regidories d’Activitats i d’Urbanisme per a, “a partir d’ací, intentar aconseguir un document de conformitat a partir del qual el club es puga posar a treballar ràpidament”, ha assenyalat Joan Ribó.

L’alcalde ha conclòs subratllant el seu desig de “trobar solucions i buscar un compromís perquè el tema s’arregle. Jo crec que esta és una solució bona, perquè queda un camp capaç d’acollir la majoria de les competicions; i per a aquelles que es necessite més, està el compromís d’ampliar l’aforament en un termini molt raonable. Així mateix, es manté també la possibilitat d’instal·lar una pista d’atletisme en les mateixes condicions en les quals estava abans”.

Últimes notícies

Quasi 400 regatistes omplin la badia d’Alacant en el TabarcaVela-Trofeu Diputació

Quasi 400 regatistes i 50 embarcacions participen este cap de setmana en la 30a edició de la regata TabarcaVela-Trofeu Diputació d’Alacant, una cita clau de la vela de creuer al Mediterrani.

El PP exigix la dimissió de Diana Morant per comparar Feijóo amb Hitler

Miguel Tellado ha reclamat la dimissió immediata de Diana Morant després que la ministra afirmara que Alberto Núñez Feijóo seguix un camí que s’assembla al del govern de Hitler. Les paraules han obert una forta polèmica i han provocat reaccions dispars en PSOE, Sumar, IU i Podem.

Barcala es nega a comparéixer en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala (PP), ha comunicat que no acudirà este divendres a la comissió municipal sobre les vivendes públiques de Les Naus, al·legant que no aportaria res nou i que hi ha una causa judicial oberta. L’oposició l’acusa d’evitar donar explicacions sobre el que qualifica com el major escàndal polític del seu mandat.

Greenpeace alerta de quasi 200 punts crítics al litoral espanyol per la seua fragilitat extrema

Un informe de Greenpeace alerta que el litoral espanyol viu una fragilitat sense precedents pel canvi climàtic i la urbanització, amb 194 punts crítics i fortes conseqüències econòmiques i ambientals.

El tercer dia de l’ona de calor deixa fins a 44 graus a València i activa l’avís roig

La tercera ona de calor de l’estiu tanca este dijous amb fins a 44 ºC i avís roig a la Comunitat Valenciana, especialment a València i Alacant, i risc extrem d’incendis.

Les autonomies del PP boicotegen la reunió sobre la regularització extraordinària de migrants

Els governs autonòmics del PP han decidit no participar en la Conferència Sectorial de la Immigració convocada per analitzar la regularització extraordinària, fet que ha impedit la celebració de la reunió. La ministra Elma Saiz ha acusat el PP de comportar-se com un partit antisistema, mentres les comunitats populars denuncien manca d’informació i una política migratòria que qualifiquen d’opaca i irresponsable.

Risc de reventons càlids i ratxes de vent molt fortes esta vesprada a Alacant

Aemet ha activat l’avís roig per calor extrema i alerta de possibles reventons càlids amb ratxes de vent de més de 90 km/h, sobretot a la província d’Alacant.

El cap de RRHH tancà la Diputació per la DANA en només 10 minuts

El director de Recursos Humans de la Diputació de València en la DANA de 2024, Javier Bolinches, ha explicat que va ordenar el tancament de l’edifici en 10 minuts, sense protocol previ ni consultar el president. La decisió es basa en l’alerta roja d’Aemet i en la greu situació a Utiel.