El nou Mestalla disposarà d’un aforament de 66.000 persones ampliables a 70.000

L’alcalde de València, Joan Ribó, s’ha reunit este matí amb Lay Hoon, representant del màxim accionista del València CF, i amb el director d’operacions del club, Christian Schneider, per arribar a un acord per desblocar la construcció del nou Mestalla.

Els representants del club s’han compromés a acabar el nou Mestalla per a la temporada 2025/2026 amb un aforament de 66.000 persones, ampliables fins a les 70.000 quan calga en un termini màxim de cinc mesos. Tots els acords d’esta trobada hauran de concretar-se ara en un esborrany, que s’estudiarà detingudament amb les regidories d’Activitats i d’Urbanisme, ha explicat l’alcalde, qui ha reclamat també a Lay Hoon que el club “demane disculpes a l’afició i a la ciutat pels comportaments i opinions que es van emetre en el seu moment”.

La reunió s’ha tancat amb una sèrie de compromisos de l’entitat esportiva, seria de disposar d’un aforament en l’estadi de 66.000 persones, que s’ampliarien fins a les 70.000 quan fora necessari en un termini màxim de cinc mesos.

«Crec que esta és una opció molt raonable, ja que passem de l’aforament de l’actual Mestalla, o dels 49.000 del plantejament inicial del club per al nou estadi, als 66.000; però sempre –ha subratllat Ribó-amb la garantia que, si fa falta, es pot augmentar ràpidament a les 70.000 places”. Tal com ha assenyalat l’alcalde, “eixe compromís ha d’estar explícit en el paper, així com el termini de 5 mesos per a habilitar l’espai necessari”. Això permetria acollir esdeveniments esportius de primer nivell com ara ser seu del Mundial del 2030, un objectiu per al qual l’alcalde Joan Ribó ha mostrat tot el seu suport.

Des del club s’ha traslladat la idea que el projecte estarà conclòs a l’inici de la temporada esportiva de 2025.

Demanar disculpes a l’afició

Durant la trobada amb Lay Hoon, Joan Ribó ha reiterat la seua reclamació que ja he fet moltes vegades que és molt important per a l’afició que el València CF demane disculpes pels comportaments i per les opinions que en el seu moment es van emetre, que van ser molt ofensives i que van +-molestar moltíssim”, ha subratllat l’alcalde.

Cal tindre en compte que les persones seguidores del València posen tot el seu cor en el club, i per això cal tindre-les en compte i demanar-los les disculpes necessàries”, ha subratllat.

També s’ha abordat en la reunió sobre el poliesportiu previst per al barri de Benicalap, que forma part de les obligacions del València CF amb la ciutat, i sobre el qual s’ha arribat a un principi d’acord: l’Ajuntament construirà el centre poliesportiu en funció dels criteris que es van signar en el seu moment, i el club pagarà les obres segons les vaja certificant el municipi. En cap cas l’Ajuntament avançarà el pagament de les obres.

Finalment, s’ha plantejat també realitzar una comunitat energètica per a aprofitar la coberta fotovoltaica de l’estadi i poder proveir al veïnat, “sobretot a aquelles persones que estiguen en situació de pobresa energètica, que puguen utilitzar estos recursos”, ha assenyalat l’alcalde. En este sentit, també s’ha tractat sobre la mobilitat i l’accés al camp, i s’ha conclòs en l’elaboració d’un estudi, atés que, tal com ha assenyalat Ribó, “organitzar els aparcaments i mobilitat d’un estadi dins d’una ciutat és un assumpte complicat”.

Tots estos elements formaran part d’un esborrany que es treballarà des de les regidories d’Activitats i d’Urbanisme per a, “a partir d’ací, intentar aconseguir un document de conformitat a partir del qual el club es puga posar a treballar ràpidament”, ha assenyalat Joan Ribó.

L’alcalde ha conclòs subratllant el seu desig de “trobar solucions i buscar un compromís perquè el tema s’arregle. Jo crec que esta és una solució bona, perquè queda un camp capaç d’acollir la majoria de les competicions; i per a aquelles que es necessite més, està el compromís d’ampliar l’aforament en un termini molt raonable. Així mateix, es manté també la possibilitat d’instal·lar una pista d’atletisme en les mateixes condicions en les quals estava abans”.

Últimes notícies

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.