El nou Mestalla disposarà d’un aforament de 66.000 persones ampliables a 70.000

L’alcalde de València, Joan Ribó, s’ha reunit este matí amb Lay Hoon, representant del màxim accionista del València CF, i amb el director d’operacions del club, Christian Schneider, per arribar a un acord per desblocar la construcció del nou Mestalla.

Els representants del club s’han compromés a acabar el nou Mestalla per a la temporada 2025/2026 amb un aforament de 66.000 persones, ampliables fins a les 70.000 quan calga en un termini màxim de cinc mesos. Tots els acords d’esta trobada hauran de concretar-se ara en un esborrany, que s’estudiarà detingudament amb les regidories d’Activitats i d’Urbanisme, ha explicat l’alcalde, qui ha reclamat també a Lay Hoon que el club “demane disculpes a l’afició i a la ciutat pels comportaments i opinions que es van emetre en el seu moment”.

La reunió s’ha tancat amb una sèrie de compromisos de l’entitat esportiva, seria de disposar d’un aforament en l’estadi de 66.000 persones, que s’ampliarien fins a les 70.000 quan fora necessari en un termini màxim de cinc mesos.

Crec que esta és una opció molt raonable, ja que passem de l’aforament de l’actual Mestalla, o dels 49.000 del plantejament inicial del club per al nou estadi, als 66.000; però sempre –ha subratllat Ribó-amb la garantia que, si fa falta, es pot augmentar ràpidament a les 70.000 places”. Tal com ha assenyalat l’alcalde, “eixe compromís ha d’estar explícit en el paper, així com el termini de 5 mesos per a habilitar l’espai necessari”. Això permetria acollir esdeveniments esportius de primer nivell com ara ser seu del Mundial del 2030, un objectiu per al qual l’alcalde Joan Ribó ha mostrat tot el seu suport.

Des del club s’ha traslladat la idea que el projecte estarà conclòs a l’inici de la temporada esportiva de 2025.

Demanar disculpes a l’afició

Durant la trobada amb Lay Hoon, Joan Ribó ha reiterat la seua reclamació que ja he fet moltes vegades que és molt important per a l’afició que el València CF demane disculpes pels comportaments i per les opinions que en el seu moment es van emetre, que van ser molt ofensives i que van +-molestar moltíssim”, ha subratllat l’alcalde.

Cal tindre en compte que les persones seguidores del València posen tot el seu cor en el club, i per això cal tindre-les en compte i demanar-los les disculpes necessàries”, ha subratllat.

També s’ha abordat en la reunió sobre el poliesportiu previst per al barri de Benicalap, que forma part de les obligacions del València CF amb la ciutat, i sobre el qual s’ha arribat a un principi d’acord: l’Ajuntament construirà el centre poliesportiu en funció dels criteris que es van signar en el seu moment, i el club pagarà les obres segons les vaja certificant el municipi. En cap cas l’Ajuntament avançarà el pagament de les obres.

Finalment, s’ha plantejat també realitzar una comunitat energètica per a aprofitar la coberta fotovoltaica de l’estadi i poder proveir al veïnat, “sobretot a aquelles persones que estiguen en situació de pobresa energètica, que puguen utilitzar estos recursos”, ha assenyalat l’alcalde. En este sentit, també s’ha tractat sobre la mobilitat i l’accés al camp, i s’ha conclòs en l’elaboració d’un estudi, atés que, tal com ha assenyalat Ribó, “organitzar els aparcaments i mobilitat d’un estadi dins d’una ciutat és un assumpte complicat”.

Tots estos elements formaran part d’un esborrany que es treballarà des de les regidories d’Activitats i d’Urbanisme per a, “a partir d’ací, intentar aconseguir un document de conformitat a partir del qual el club es puga posar a treballar ràpidament”, ha assenyalat Joan Ribó.

L’alcalde ha conclòs subratllant el seu desig de “trobar solucions i buscar un compromís perquè el tema s’arregle. Jo crec que esta és una solució bona, perquè queda un camp capaç d’acollir la majoria de les competicions; i per a aquelles que es necessite més, està el compromís d’ampliar l’aforament en un termini molt raonable. Així mateix, es manté també la possibilitat d’instal·lar una pista d’atletisme en les mateixes condicions en les quals estava abans”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.