El nou Mestalla disposarà d’un aforament de 66.000 persones ampliables a 70.000

L’alcalde de València, Joan Ribó, s’ha reunit este matí amb Lay Hoon, representant del màxim accionista del València CF, i amb el director d’operacions del club, Christian Schneider, per arribar a un acord per desblocar la construcció del nou Mestalla.

Els representants del club s’han compromés a acabar el nou Mestalla per a la temporada 2025/2026 amb un aforament de 66.000 persones, ampliables fins a les 70.000 quan calga en un termini màxim de cinc mesos. Tots els acords d’esta trobada hauran de concretar-se ara en un esborrany, que s’estudiarà detingudament amb les regidories d’Activitats i d’Urbanisme, ha explicat l’alcalde, qui ha reclamat també a Lay Hoon que el club “demane disculpes a l’afició i a la ciutat pels comportaments i opinions que es van emetre en el seu moment”.

La reunió s’ha tancat amb una sèrie de compromisos de l’entitat esportiva, seria de disposar d’un aforament en l’estadi de 66.000 persones, que s’ampliarien fins a les 70.000 quan fora necessari en un termini màxim de cinc mesos.

«Crec que esta és una opció molt raonable, ja que passem de l’aforament de l’actual Mestalla, o dels 49.000 del plantejament inicial del club per al nou estadi, als 66.000; però sempre –ha subratllat Ribó-amb la garantia que, si fa falta, es pot augmentar ràpidament a les 70.000 places”. Tal com ha assenyalat l’alcalde, “eixe compromís ha d’estar explícit en el paper, així com el termini de 5 mesos per a habilitar l’espai necessari”. Això permetria acollir esdeveniments esportius de primer nivell com ara ser seu del Mundial del 2030, un objectiu per al qual l’alcalde Joan Ribó ha mostrat tot el seu suport.

Des del club s’ha traslladat la idea que el projecte estarà conclòs a l’inici de la temporada esportiva de 2025.

Demanar disculpes a l’afició

Durant la trobada amb Lay Hoon, Joan Ribó ha reiterat la seua reclamació que ja he fet moltes vegades que és molt important per a l’afició que el València CF demane disculpes pels comportaments i per les opinions que en el seu moment es van emetre, que van ser molt ofensives i que van +-molestar moltíssim”, ha subratllat l’alcalde.

Cal tindre en compte que les persones seguidores del València posen tot el seu cor en el club, i per això cal tindre-les en compte i demanar-los les disculpes necessàries”, ha subratllat.

També s’ha abordat en la reunió sobre el poliesportiu previst per al barri de Benicalap, que forma part de les obligacions del València CF amb la ciutat, i sobre el qual s’ha arribat a un principi d’acord: l’Ajuntament construirà el centre poliesportiu en funció dels criteris que es van signar en el seu moment, i el club pagarà les obres segons les vaja certificant el municipi. En cap cas l’Ajuntament avançarà el pagament de les obres.

Finalment, s’ha plantejat també realitzar una comunitat energètica per a aprofitar la coberta fotovoltaica de l’estadi i poder proveir al veïnat, “sobretot a aquelles persones que estiguen en situació de pobresa energètica, que puguen utilitzar estos recursos”, ha assenyalat l’alcalde. En este sentit, també s’ha tractat sobre la mobilitat i l’accés al camp, i s’ha conclòs en l’elaboració d’un estudi, atés que, tal com ha assenyalat Ribó, “organitzar els aparcaments i mobilitat d’un estadi dins d’una ciutat és un assumpte complicat”.

Tots estos elements formaran part d’un esborrany que es treballarà des de les regidories d’Activitats i d’Urbanisme per a, “a partir d’ací, intentar aconseguir un document de conformitat a partir del qual el club es puga posar a treballar ràpidament”, ha assenyalat Joan Ribó.

L’alcalde ha conclòs subratllant el seu desig de “trobar solucions i buscar un compromís perquè el tema s’arregle. Jo crec que esta és una solució bona, perquè queda un camp capaç d’acollir la majoria de les competicions; i per a aquelles que es necessite més, està el compromís d’ampliar l’aforament en un termini molt raonable. Així mateix, es manté també la possibilitat d’instal·lar una pista d’atletisme en les mateixes condicions en les quals estava abans”.

Últimes notícies

Investiguen a dos hòmens pel robatori de més de sis tones de cable de coure de telefonia

La Guàrdia Civil investiga a dos hòmens acusats d'integrar un grup criminal que hauria robat més de sis tones de cable de coure de l'estesa telefònica en diverses localitats de la Comunitat Valenciana.

L’energia dispara els preus industrials un 8,3% a l’abril i marca la seua major alça des de 2022

Els preus industrials van augmentar un 8,3% a l'abril interanual, impulsats per l'energia i un repunt del 70,1% en coquerías i refí de petroli després de la guerra a Orient Mitjà.

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.

Dos anys d’obres i 35.000 teules per a salvar la gran cúpula de l’Escola Pia de València

La cúpula de l'Escola Pia de València, una de les més grans d'Espanya, ha sigut restaurada després de dos anys de treballs, 35.000 teules recol·locades i un complex sistema de bastimentada dissenyada per a no tocar l'estructura original.

Reduir alumnes per aula costaria 28.184 milions en deu anys, segun un informe de Esade

Un informe de EsadEcPol calcula que baixar les ràtios escolars supondria 28.184 milions en deu anys i beneficiària sobretot a centres amb alumnat de major nivell socioeconomico.

Pérez Llorca confia a tancar este dimarts l’acord que pose fi a la vaga docent indefinida

Pérez Llorca espera firmar este dimarts amb els sindicats docents un acord que pose fi a la vaga indefinida iniciada l'11 de maig, després del suport de ANPE i CSIF a la proposta salarial d'Educació.

El temps preestiuenc s’allarga en la Comunitat Valenciana amb màximes una mica més altes

La Comunitat Valenciana manté este dimarts un ambient quasi estiuenc, amb cels poc nuvolosos, temperatures sense canvis o en lleuger ascens i vents fluixos que només seran moderats en alguns trams del litoral.

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.