14.1 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Ribó als responsables del València CF: «Ja està bé de no respectar als aficionats»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha indicat este dimecres als responsables del València CF que «ja està bé de no respectar als aficionats, a la ciutat i a la Generalitat», al mateix temps que ha destacat que hi ha una sèrie de lleis que la propietat d’este club deportiu, «Meriton, i qualsevol persona han de complir».

 

«S’ha de dir amb molta claredat: Ja està bé de no respectar, en primer lloc, als aficionats del club de futbol; en segon lloc, a la ciutat de València i, per descomptat, a la Generalitat. Ja està bé. Ací hi ha una sèrie de lleis que Meriton i qualsevol persona han de complir perquè estem ací», ha exposat Ribó.

 

El primer edil ha assegurat que compartix «totalment el que va dir este dimarts el president de la Generalitat», Ximo Puig, després de la reunió mantinguda amb el del València CF, Anil Murthy. Este últim va plantejar una possible pròrroga de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) sobre la venda de l’actual estadi i el trasllat al nou, i Puig va afirmar que no hi ha avanços i que la credibilitat i el crèdit de Meriton està baix mínims.

 

Declaracions de l’alcalde

Joan Ribó ha parlat d’este assumpte després de la reunió que ha mantingut amb el conseller de Política Territorial Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, preguntat sobre este tema.

 

El responsable municipal ha destacat que des de l’Ajuntament de València s’ha dit al club deportiu, «per activa i per passiva, que no estàvem disposats a prolongar l’ATE, a ampliar-la en el temps si no hi havia una opció molt clara de què començaven les obres i que començava a haver coses tangibles».

 

En esta línia, ha considerat que s’hauran de prendre les mesures necessàries per no complir els terminis de l’ATE. «No estem encara en el moment però que sàpiguen que va de bo”, ha subratllat Ribó, que ha recordat que l’ATE caduca a mitjans del pròxim mes de maig.

 

«Crec que és el 15 de maig quan és definitiva però mires i la sensació és esta. S’hauran de començar a prendre des d’Urbanisme i des de la Generalitat les mesures necessàries. Això perjudicarà tots els valors econòmics», ha plantejat.

 

Cap al precipici

Preguntat per les declaracions sobre l’ATE de la vicealcaldessa de València i edil de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, que l’ha donat per morta, l’alcalde ha dit que encara que no s’atrevix a dir-ho «d’una manera contundent, tot indica que va cap al precipici».

 

De la mateixa manera, preguntat per la solució que se li podria donar al nou estadi de Mestalla si s’anul·la l’Actuació Territorial Estratègica, el primer edil ha respost que s’estudiarà, encara que ha confessat que el seu desig i el que li agradaria és que «se li donara una solució valenciana».

 

Fa olor a fum

Respecte al comunicat emés este dimecres pels responsables del València CF, en el que el seu president ha lamentat «les declaracions de Ximo Puig i els seus atacs irresponsables a Meriton», Ribó ha indicat que «fa olor de fum, a despistar i a no fer res».

 

«En este comunciat l’única cosa que he vist és que no hi ha cap compromís. Continuem sense cap compromís sobre el tema. Si no hi ha compromisos, nosaltres tenim l’obligació de complir amb el que diu la legislació vigent», ha assegurat l’alcalde.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.