13.8 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Ribó als responsables del València CF: «Ja està bé de no respectar als aficionats»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha indicat este dimecres als responsables del València CF que «ja està bé de no respectar als aficionats, a la ciutat i a la Generalitat», al mateix temps que ha destacat que hi ha una sèrie de lleis que la propietat d’este club deportiu, «Meriton, i qualsevol persona han de complir».

 

«S’ha de dir amb molta claredat: Ja està bé de no respectar, en primer lloc, als aficionats del club de futbol; en segon lloc, a la ciutat de València i, per descomptat, a la Generalitat. Ja està bé. Ací hi ha una sèrie de lleis que Meriton i qualsevol persona han de complir perquè estem ací», ha exposat Ribó.

 

El primer edil ha assegurat que compartix «totalment el que va dir este dimarts el president de la Generalitat», Ximo Puig, després de la reunió mantinguda amb el del València CF, Anil Murthy. Este últim va plantejar una possible pròrroga de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) sobre la venda de l’actual estadi i el trasllat al nou, i Puig va afirmar que no hi ha avanços i que la credibilitat i el crèdit de Meriton està baix mínims.

 

Declaracions de l’alcalde

Joan Ribó ha parlat d’este assumpte després de la reunió que ha mantingut amb el conseller de Política Territorial Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, preguntat sobre este tema.

 

El responsable municipal ha destacat que des de l’Ajuntament de València s’ha dit al club deportiu, «per activa i per passiva, que no estàvem disposats a prolongar l’ATE, a ampliar-la en el temps si no hi havia una opció molt clara de què començaven les obres i que començava a haver coses tangibles».

 

En esta línia, ha considerat que s’hauran de prendre les mesures necessàries per no complir els terminis de l’ATE. «No estem encara en el moment però que sàpiguen que va de bo”, ha subratllat Ribó, que ha recordat que l’ATE caduca a mitjans del pròxim mes de maig.

 

«Crec que és el 15 de maig quan és definitiva però mires i la sensació és esta. S’hauran de començar a prendre des d’Urbanisme i des de la Generalitat les mesures necessàries. Això perjudicarà tots els valors econòmics», ha plantejat.

 

Cap al precipici

Preguntat per les declaracions sobre l’ATE de la vicealcaldessa de València i edil de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, que l’ha donat per morta, l’alcalde ha dit que encara que no s’atrevix a dir-ho «d’una manera contundent, tot indica que va cap al precipici».

 

De la mateixa manera, preguntat per la solució que se li podria donar al nou estadi de Mestalla si s’anul·la l’Actuació Territorial Estratègica, el primer edil ha respost que s’estudiarà, encara que ha confessat que el seu desig i el que li agradaria és que «se li donara una solució valenciana».

 

Fa olor a fum

Respecte al comunicat emés este dimecres pels responsables del València CF, en el que el seu president ha lamentat «les declaracions de Ximo Puig i els seus atacs irresponsables a Meriton», Ribó ha indicat que «fa olor de fum, a despistar i a no fer res».

 

«En este comunciat l’única cosa que he vist és que no hi ha cap compromís. Continuem sense cap compromís sobre el tema. Si no hi ha compromisos, nosaltres tenim l’obligació de complir amb el que diu la legislació vigent», ha assegurat l’alcalde.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.