Ribó als responsables del València CF: «Ja està bé de no respectar als aficionats»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha indicat este dimecres als responsables del València CF que «ja està bé de no respectar als aficionats, a la ciutat i a la Generalitat», al mateix temps que ha destacat que hi ha una sèrie de lleis que la propietat d’este club deportiu, «Meriton, i qualsevol persona han de complir».

 

«S’ha de dir amb molta claredat: Ja està bé de no respectar, en primer lloc, als aficionats del club de futbol; en segon lloc, a la ciutat de València i, per descomptat, a la Generalitat. Ja està bé. Ací hi ha una sèrie de lleis que Meriton i qualsevol persona han de complir perquè estem ací», ha exposat Ribó.

 

El primer edil ha assegurat que compartix «totalment el que va dir este dimarts el president de la Generalitat», Ximo Puig, després de la reunió mantinguda amb el del València CF, Anil Murthy. Este últim va plantejar una possible pròrroga de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) sobre la venda de l’actual estadi i el trasllat al nou, i Puig va afirmar que no hi ha avanços i que la credibilitat i el crèdit de Meriton està baix mínims.

 

Declaracions de l’alcalde

Joan Ribó ha parlat d’este assumpte després de la reunió que ha mantingut amb el conseller de Política Territorial Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, preguntat sobre este tema.

 

El responsable municipal ha destacat que des de l’Ajuntament de València s’ha dit al club deportiu, «per activa i per passiva, que no estàvem disposats a prolongar l’ATE, a ampliar-la en el temps si no hi havia una opció molt clara de què començaven les obres i que començava a haver coses tangibles».

 

En esta línia, ha considerat que s’hauran de prendre les mesures necessàries per no complir els terminis de l’ATE. «No estem encara en el moment però que sàpiguen que va de bo», ha subratllat Ribó, que ha recordat que l’ATE caduca a mitjans del pròxim mes de maig.

 

«Crec que és el 15 de maig quan és definitiva però mires i la sensació és esta. S’hauran de començar a prendre des d’Urbanisme i des de la Generalitat les mesures necessàries. Això perjudicarà tots els valors econòmics», ha plantejat.

 

Cap al precipici

Preguntat per les declaracions sobre l’ATE de la vicealcaldessa de València i edil de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, que l’ha donat per morta, l’alcalde ha dit que encara que no s’atrevix a dir-ho «d’una manera contundent, tot indica que va cap al precipici».

 

De la mateixa manera, preguntat per la solució que se li podria donar al nou estadi de Mestalla si s’anul·la l’Actuació Territorial Estratègica, el primer edil ha respost que s’estudiarà, encara que ha confessat que el seu desig i el que li agradaria és que «se li donara una solució valenciana».

 

Fa olor a fum

Respecte al comunicat emés este dimecres pels responsables del València CF, en el que el seu president ha lamentat «les declaracions de Ximo Puig i els seus atacs irresponsables a Meriton», Ribó ha indicat que «fa olor de fum, a despistar i a no fer res».

 

«En este comunciat l’única cosa que he vist és que no hi ha cap compromís. Continuem sense cap compromís sobre el tema. Si no hi ha compromisos, nosaltres tenim l’obligació de complir amb el que diu la legislació vigent», ha assegurat l’alcalde.

Últimes notícies

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.

Comiat emocionant a Roberto Bautista en el seu club de Castelló

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat el seu adeu al tennis professional en un acte emotiu al club Plana Sport de Castelló, on ha repassat la seua trajectòria i ha confirmat que encara disputarà un últim partit d’exhibició en desembre.

La Comunitat Valenciana reforçarà en 2026 els seus llaços europeus en automoció, defensa i vivenda

La Generalitat ha anunciat que en 2026 reforçarà les aliances europees en sectors com l’automoció, la defensa, l’aeroespacial, la vivenda i els semiconductors, a través de la Fundació Comunitat Valenciana-Regió Europea. L’objectiu és defensar interessos valencians a la Unió Europea, atraure finançament i impulsar ocupació de qualitat.

El centre de dia de Ruzafa es consolida com a referent en el dany cerebral adquirit

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reafirmat el compromís del Consell amb una atenció especialitzada a les persones amb dany cerebral adquirit durant una visita al centre de dia de l’IVASS al barri de Ruzafa, a València, considerat un model referent en rehabilitació i inclusió.