Ribó als responsables del València CF: «Ja està bé de no respectar als aficionats»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha indicat este dimecres als responsables del València CF que «ja està bé de no respectar als aficionats, a la ciutat i a la Generalitat», al mateix temps que ha destacat que hi ha una sèrie de lleis que la propietat d’este club deportiu, «Meriton, i qualsevol persona han de complir».

 

«S’ha de dir amb molta claredat: Ja està bé de no respectar, en primer lloc, als aficionats del club de futbol; en segon lloc, a la ciutat de València i, per descomptat, a la Generalitat. Ja està bé. Ací hi ha una sèrie de lleis que Meriton i qualsevol persona han de complir perquè estem ací», ha exposat Ribó.

 

El primer edil ha assegurat que compartix «totalment el que va dir este dimarts el president de la Generalitat», Ximo Puig, després de la reunió mantinguda amb el del València CF, Anil Murthy. Este últim va plantejar una possible pròrroga de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) sobre la venda de l’actual estadi i el trasllat al nou, i Puig va afirmar que no hi ha avanços i que la credibilitat i el crèdit de Meriton està baix mínims.

 

Declaracions de l’alcalde

Joan Ribó ha parlat d’este assumpte després de la reunió que ha mantingut amb el conseller de Política Territorial Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, preguntat sobre este tema.

 

El responsable municipal ha destacat que des de l’Ajuntament de València s’ha dit al club deportiu, «per activa i per passiva, que no estàvem disposats a prolongar l’ATE, a ampliar-la en el temps si no hi havia una opció molt clara de què començaven les obres i que començava a haver coses tangibles».

 

En esta línia, ha considerat que s’hauran de prendre les mesures necessàries per no complir els terminis de l’ATE. «No estem encara en el moment però que sàpiguen que va de bo», ha subratllat Ribó, que ha recordat que l’ATE caduca a mitjans del pròxim mes de maig.

 

«Crec que és el 15 de maig quan és definitiva però mires i la sensació és esta. S’hauran de començar a prendre des d’Urbanisme i des de la Generalitat les mesures necessàries. Això perjudicarà tots els valors econòmics», ha plantejat.

 

Cap al precipici

Preguntat per les declaracions sobre l’ATE de la vicealcaldessa de València i edil de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, que l’ha donat per morta, l’alcalde ha dit que encara que no s’atrevix a dir-ho «d’una manera contundent, tot indica que va cap al precipici».

 

De la mateixa manera, preguntat per la solució que se li podria donar al nou estadi de Mestalla si s’anul·la l’Actuació Territorial Estratègica, el primer edil ha respost que s’estudiarà, encara que ha confessat que el seu desig i el que li agradaria és que «se li donara una solució valenciana».

 

Fa olor a fum

Respecte al comunicat emés este dimecres pels responsables del València CF, en el que el seu president ha lamentat «les declaracions de Ximo Puig i els seus atacs irresponsables a Meriton», Ribó ha indicat que «fa olor de fum, a despistar i a no fer res».

 

«En este comunciat l’única cosa que he vist és que no hi ha cap compromís. Continuem sense cap compromís sobre el tema. Si no hi ha compromisos, nosaltres tenim l’obligació de complir amb el que diu la legislació vigent», ha assegurat l’alcalde.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.