Ribó als responsables del València CF: «Ja està bé de no respectar als aficionats»

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha indicat este dimecres als responsables del València CF que «ja està bé de no respectar als aficionats, a la ciutat i a la Generalitat», al mateix temps que ha destacat que hi ha una sèrie de lleis que la propietat d’este club deportiu, «Meriton, i qualsevol persona han de complir».

 

«S’ha de dir amb molta claredat: Ja està bé de no respectar, en primer lloc, als aficionats del club de futbol; en segon lloc, a la ciutat de València i, per descomptat, a la Generalitat. Ja està bé. Ací hi ha una sèrie de lleis que Meriton i qualsevol persona han de complir perquè estem ací», ha exposat Ribó.

 

El primer edil ha assegurat que compartix «totalment el que va dir este dimarts el president de la Generalitat», Ximo Puig, després de la reunió mantinguda amb el del València CF, Anil Murthy. Este últim va plantejar una possible pròrroga de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) sobre la venda de l’actual estadi i el trasllat al nou, i Puig va afirmar que no hi ha avanços i que la credibilitat i el crèdit de Meriton està baix mínims.

 

Declaracions de l’alcalde

Joan Ribó ha parlat d’este assumpte després de la reunió que ha mantingut amb el conseller de Política Territorial Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, preguntat sobre este tema.

 

El responsable municipal ha destacat que des de l’Ajuntament de València s’ha dit al club deportiu, «per activa i per passiva, que no estàvem disposats a prolongar l’ATE, a ampliar-la en el temps si no hi havia una opció molt clara de què començaven les obres i que començava a haver coses tangibles».

 

En esta línia, ha considerat que s’hauran de prendre les mesures necessàries per no complir els terminis de l’ATE. «No estem encara en el moment però que sàpiguen que va de bo”, ha subratllat Ribó, que ha recordat que l’ATE caduca a mitjans del pròxim mes de maig.

 

«Crec que és el 15 de maig quan és definitiva però mires i la sensació és esta. S’hauran de començar a prendre des d’Urbanisme i des de la Generalitat les mesures necessàries. Això perjudicarà tots els valors econòmics», ha plantejat.

 

Cap al precipici

Preguntat per les declaracions sobre l’ATE de la vicealcaldessa de València i edil de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, que l’ha donat per morta, l’alcalde ha dit que encara que no s’atrevix a dir-ho «d’una manera contundent, tot indica que va cap al precipici».

 

De la mateixa manera, preguntat per la solució que se li podria donar al nou estadi de Mestalla si s’anul·la l’Actuació Territorial Estratègica, el primer edil ha respost que s’estudiarà, encara que ha confessat que el seu desig i el que li agradaria és que «se li donara una solució valenciana».

 

Fa olor a fum

Respecte al comunicat emés este dimecres pels responsables del València CF, en el que el seu president ha lamentat «les declaracions de Ximo Puig i els seus atacs irresponsables a Meriton», Ribó ha indicat que «fa olor de fum, a despistar i a no fer res».

 

«En este comunciat l’única cosa que he vist és que no hi ha cap compromís. Continuem sense cap compromís sobre el tema. Si no hi ha compromisos, nosaltres tenim l’obligació de complir amb el que diu la legislació vigent», ha assegurat l’alcalde.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.