19.4 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

La rutina d’exercicis que has de fer si tens més de 50

 

A mesura que complim anys el nostre cos canvia, tendeix a acumular més grassa i cal esforçar-se més per a mantindre’s en forma. De fet, és a partir dels 50 quan la massa muscular comença a disminuir i el greix s’acumula, reemplaçant el teixit muscular magre. Per aquest motiu, t’indiquem quins són els exercicis més senzills i eficaços a partir dels 50 per a practicar a casa.

 

  • Burpees. El càrdio d’alta intensitat estimula el metabolisme. Els burpees són un exercici molt complet en el qual es treballa la força, resistència i coordinació. En realitzar-ho, s’involucra la majoria dels músculs del cos. S’enforteixen pectorals, tríceps, muscle, cuádriceps, femorals, bessons, abdominals i glutis. És una bona opció per a les persones amb un nivell físic moderat, encara que s’haurà de començar per un nombre baix de repeticions.

 

  • Esquats. L’esquat o squat és un exercici amb el qual es treballa la part inferior del cos. Es pot realitzar usant simplement el propi pes corporal, sense afegir cap resistència addicional, o amb pesos. Fer esquats ben fets (amb l’esquena recta, els peus a l’amplària dels muscles, dirigint-los 15 graus cap a l’exterior i l’abdomen ferm) pot tonificar tot el cos, reforçar cames i glutis i previndre lesions en millorar la flexibilitat.

 

  • Planxa aeròbica. Fer aquest exercici durant 90 segons 3 vegades a la setmana és una excel·lent manera de tonificar tots els músculs centrals del teu cos. Enforteix els abdominals, els músculs del tòrax i els que envolten la columna vertebral. S’ha de fer sobre el sòl boca avall, es dobleguen els colzes 90 graus, s’alienen amb els muscles i el suport ha d’estar sol en els avantbraços i als peus.

 

  • Ús de mancuernes. El dolor crònic de les articulacions pot afectar els adults en totes les edats, una de les millors maneres de previndre’l és l’exercici d’alçament de pes. Es pot fer alçament de pes mort amb un pes d’1 a 3 kg en cada mà, 2 o 3 vegades a la setmana. Treballar amb mancuernes permetrà mantindre un major equilibri entre les parts del cos.

 

  • El·líptica. Durant i després del confinament, són molts els que han invertit en material de gimnàs per a les seues cases, com la compra d’el·líptiques. El càrdio de baix impacte és una excel·lent idea perquè les persones majors de 40 anys. Cal emprar almenys 30 minuts al dia, 3 o 4 vegades a la setmana.

 

  • Ioga. El Ioga i la seua tècnica, rejoveneixen el cos i retarda l’envelliment. Amb aquest exercici, es perd pes, es millora la immunitat, augmenta l’energia, millora l’equilibri i la flexibilitat i s’alleuja la tensió, entre molts altres beneficis físics i mentals. Sempre és recomanable fer-se una revisió mèdica prèvia, aprendre a fer els exercicis de manera correcta amb un professional i, en cas de qualsevol símptoma de molèstia, acudir ràpidament a un fisioterapeuta. 

 

  • Pont per a glutis. Des d’aquesta plataforma nomenen també fer glutis, especialment per a aquelles persones que passen molt més temps asseguts, siga en les seues oficines o a casa pel treball. Per a fer-ho, cal deixar els braços al llarg dels costats, estrényer els músculs del darrere per a alçar els malucs i estrényer una vegada més en la part superior, després baixar lentament els malucs cap avall.

 

Consells

 

  • Hem de fer exercici des de ben xicotets i no deixar-ho
  • Cerca la disciplina que et vaja millor.
  • Pregunta a l’entrenador personal sobre els exercicis per a realitzar segons la teua edat
  • Sempre és recomanable fer-se una revisió mèdica prèvia, aprendre a fer els exercicis de manera correcta amb un professional i, en cas de qualsevol símptoma de molèstia, acudir ràpidament a un fisioterapeuta.
  • Fer exercicis sobre la base de les nostres condicions físiques.
     

Últimes notícies

Naix l’associació cívica Trellat per reforçar la identitat i la concòrdia valenciana

L’associació cívica Trellat s’ha presentat a la Facultat de Filologia amb el suport d’entitats acadèmiques i culturals per impulsar la investigació i la cohesió valenciana.

Detingut un home de 77 anys a València per vendre cocaïna des del seu cotxe

La Policia ha detingut en Malilla a un home de 77 anys per vendre cocaïna des del seu cotxe. En registres es van trobar 15 grams preparats per a la venda i 84.900 euros.

Suor que carrega biopilas i ceràmica freda per a edificis: nous passos en energies netes

Centres tecnològics de la Comunitat Valenciana impulsen biopilas que s'alimenten de la suor, ceràmica que refresca edificis i una ferramenta per a preveure el comportament de materials davant el foc, amb suport de Ivace+i i fons FEDER.

València podria encadenar estius quasi permanents a la fi de segle pel canvi climàtic

Un estudi de la UPV projecta onades de calor més freqüents, intenses i llargues a València, amb riscos sanitaris a l'alça i fins a 300 dies de calor extrema si no baixen les emissions.

Mor un conductor de 22 anys en caure-li una palmera en la CV-905 de Torrevieja

Un jove de 22 anys ha mort en la CV-905 en desplomar-se una palmera de la mitjana sobre el seu cotxe, en un tram pròxim a un centre comercial a Torrevieja.

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.