Suspenen la limitació de l’aforament a 20.000 espectadors en els estadis de futbol valencians

 

La Secció Quarta Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) ha dictat hui un acte pel qual acorda suspendre cautelarment la decisió de la Generalitat de limitar a un màxim de 20.000 espectadors l’aforament en els estadis de la Comunitat Valenciana que alberguen competicions professionals de futbol.

La Sala entén que l’Administració autonòmica no ha justificat eixa mesura i, per consegüent, estima el recurs presentat per la Lliga de Futbol Professional (LFP).

Els recurrents no qüestionaven el 60% d’aforament màxim contemplat en la resolució de la Conselleria de Sanitat del passat 6 de setembre per al període comprés entre els dies 7 i 27 d’eixe mes, sinó el límit afegit quant a la xifra total d’assistents.

Els magistrats no aprecien en la resolució administrativa ni en les al·legacions al recurs formulades per l’Advocacia de la Generalitat “cap motiu que justifique l’oportunitat del requisit acumulat a la limitació de l’aforament en el 60% de la capacitat de cada estadi de futbol, sí que recollida en l’acord del Consell Interterritorial de Salut d’1 de setembre”.

En este sentit, recorden que la resolució de Sanitat ja estableix tota una sèrie de mesures preventives per als estadis com l’exigència de mantindre un seient de distància en la mateixa fila, la sectorització dels accessos, l’ús de la màscara o el consum de beguda i menjar.

“Manca de sentit, com al·lega la representació de la Lliga, el resultat al qual s’arriba: que a partir d’una xifra l’espai disponible (relació de seients ocupats/buits comence a incrementar-se, sense que existisca cap factor de risc que es justifique, donada la previsió de les altres mesures preventives”, precisa la Sala.

El Tribunal també al·ludeix en l’acte, que pot ser recorregut en reposició, la previsible evolució positiva de la pandèmia i del ritme de vacunació per a les primeres dates d’efecte d’esta mesura en els estadis de futbol valencià, el pròxim 17 de setembre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingut un home per robar 300.000 euros en cosmètica de luxe en naus industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 29 anys a què atribuïx sis robatoris amb força en tres naus industrials de la província de València, on hauria sostret cosmètica de luxe valorada en uns 300.000 euros. Els investigadors analitzen ara si estaria darrere de més assalts similars.

Detingudes quatre persones a Elda per una plantació interior amb 1.481 plantes de marihuana

La Policia Nacional arresta a Elda a un home i tres dones per cultivar 1.481 plantes de marihuana en dos vivendes equipades amb un cultiu interior avançat.

CACSA ordena a L’Umbracle acatar la sentència sobre soroll i respecte als veïns

La Ciutat de les Arts i les Ciències exigix a la concessionària de L’Umbracle que suspenga tota activitat musical que vulnere l'ordenança acústica i els drets fonamentals dels veïns, en compliment d'una sentència recent.

Mbappé i Lamine Yamal blinden els seus gestos i noms com a marques esportives

Kylian Mbappé i Lamine Yamal se situen entre els esportistes més actius en el registre i protecció dels seus gestos i noms com a marques, en plena ofensiva contra la pirateria i la falsificació en el sector esportiu.

Concentració a València contra els acomiadaments anunciats per Glovo

Repartidors de Glovo es concentren a València durant les jornades de vaga per a rebutjar el ERE, els acomiadaments previstos i denunciar la deterioració de les seues condicions laborals.

Centenars reclamen a València la fi de l’escalada bèl·lica a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra reunix manifestants en la Plaça de la Verge de València per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Lesió muscular en el aductor esquerre de Tunde preocupa el Llevant

Karrem Tunde, extrem del Llevant, patix una lesió muscular en el aductor llarg esquerre després de ser substituït en l'últim partit de LaLiga davant el Sevilla.

L’Institut de les Dones reclama retirar a Torrent una campanya municipal contra l’avortament

L'Institut de les Dones ha demanat a l'alcaldessa de Torrent que retire una campanya municipal contra l'avortament per considerar que vulnera drets reconeguts i difon un missatge contrari a la llei.