13.6 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Suspenen la limitació de l’aforament a 20.000 espectadors en els estadis de futbol valencians

 

La Secció Quarta Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) ha dictat hui un acte pel qual acorda suspendre cautelarment la decisió de la Generalitat de limitar a un màxim de 20.000 espectadors l’aforament en els estadis de la Comunitat Valenciana que alberguen competicions professionals de futbol.

La Sala entén que l’Administració autonòmica no ha justificat eixa mesura i, per consegüent, estima el recurs presentat per la Lliga de Futbol Professional (LFP).

Els recurrents no qüestionaven el 60% d’aforament màxim contemplat en la resolució de la Conselleria de Sanitat del passat 6 de setembre per al període comprés entre els dies 7 i 27 d’eixe mes, sinó el límit afegit quant a la xifra total d’assistents.

Els magistrats no aprecien en la resolució administrativa ni en les al·legacions al recurs formulades per l’Advocacia de la Generalitat “cap motiu que justifique l’oportunitat del requisit acumulat a la limitació de l’aforament en el 60% de la capacitat de cada estadi de futbol, sí que recollida en l’acord del Consell Interterritorial de Salut d’1 de setembre”.

En este sentit, recorden que la resolució de Sanitat ja estableix tota una sèrie de mesures preventives per als estadis com l’exigència de mantindre un seient de distància en la mateixa fila, la sectorització dels accessos, l’ús de la màscara o el consum de beguda i menjar.

“Manca de sentit, com al·lega la representació de la Lliga, el resultat al qual s’arriba: que a partir d’una xifra l’espai disponible (relació de seients ocupats/buits comence a incrementar-se, sense que existisca cap factor de risc que es justifique, donada la previsió de les altres mesures preventives”, precisa la Sala.

El Tribunal també al·ludeix en l’acte, que pot ser recorregut en reposició, la previsible evolució positiva de la pandèmia i del ritme de vacunació per a les primeres dates d’efecte d’esta mesura en els estadis de futbol valencià, el pròxim 17 de setembre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.