Suspenen la limitació de l’aforament a 20.000 espectadors en els estadis de futbol valencians

 

La Secció Quarta Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) ha dictat hui un acte pel qual acorda suspendre cautelarment la decisió de la Generalitat de limitar a un màxim de 20.000 espectadors l’aforament en els estadis de la Comunitat Valenciana que alberguen competicions professionals de futbol.

La Sala entén que l’Administració autonòmica no ha justificat eixa mesura i, per consegüent, estima el recurs presentat per la Lliga de Futbol Professional (LFP).

Els recurrents no qüestionaven el 60% d’aforament màxim contemplat en la resolució de la Conselleria de Sanitat del passat 6 de setembre per al període comprés entre els dies 7 i 27 d’eixe mes, sinó el límit afegit quant a la xifra total d’assistents.

Els magistrats no aprecien en la resolució administrativa ni en les al·legacions al recurs formulades per l’Advocacia de la Generalitat “cap motiu que justifique l’oportunitat del requisit acumulat a la limitació de l’aforament en el 60% de la capacitat de cada estadi de futbol, sí que recollida en l’acord del Consell Interterritorial de Salut d’1 de setembre”.

En este sentit, recorden que la resolució de Sanitat ja estableix tota una sèrie de mesures preventives per als estadis com l’exigència de mantindre un seient de distància en la mateixa fila, la sectorització dels accessos, l’ús de la màscara o el consum de beguda i menjar.

“Manca de sentit, com al·lega la representació de la Lliga, el resultat al qual s’arriba: que a partir d’una xifra l’espai disponible (relació de seients ocupats/buits comence a incrementar-se, sense que existisca cap factor de risc que es justifique, donada la previsió de les altres mesures preventives”, precisa la Sala.

El Tribunal també al·ludeix en l’acte, que pot ser recorregut en reposició, la previsible evolució positiva de la pandèmia i del ritme de vacunació per a les primeres dates d’efecte d’esta mesura en els estadis de futbol valencià, el pròxim 17 de setembre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.