Suspenen la limitació de l’aforament a 20.000 espectadors en els estadis de futbol valencians

 

La Secció Quarta Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia (TSJCV) ha dictat hui un acte pel qual acorda suspendre cautelarment la decisió de la Generalitat de limitar a un màxim de 20.000 espectadors l’aforament en els estadis de la Comunitat Valenciana que alberguen competicions professionals de futbol.

La Sala entén que l’Administració autonòmica no ha justificat eixa mesura i, per consegüent, estima el recurs presentat per la Lliga de Futbol Professional (LFP).

Els recurrents no qüestionaven el 60% d’aforament màxim contemplat en la resolució de la Conselleria de Sanitat del passat 6 de setembre per al període comprés entre els dies 7 i 27 d’eixe mes, sinó el límit afegit quant a la xifra total d’assistents.

Els magistrats no aprecien en la resolució administrativa ni en les al·legacions al recurs formulades per l’Advocacia de la Generalitat “cap motiu que justifique l’oportunitat del requisit acumulat a la limitació de l’aforament en el 60% de la capacitat de cada estadi de futbol, sí que recollida en l’acord del Consell Interterritorial de Salut d’1 de setembre”.

En este sentit, recorden que la resolució de Sanitat ja estableix tota una sèrie de mesures preventives per als estadis com l’exigència de mantindre un seient de distància en la mateixa fila, la sectorització dels accessos, l’ús de la màscara o el consum de beguda i menjar.

“Manca de sentit, com al·lega la representació de la Lliga, el resultat al qual s’arriba: que a partir d’una xifra l’espai disponible (relació de seients ocupats/buits comence a incrementar-se, sense que existisca cap factor de risc que es justifique, donada la previsió de les altres mesures preventives”, precisa la Sala.

El Tribunal també al·ludeix en l’acte, que pot ser recorregut en reposició, la previsible evolució positiva de la pandèmia i del ritme de vacunació per a les primeres dates d’efecte d’esta mesura en els estadis de futbol valencià, el pròxim 17 de setembre.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.