Territori proposa anul·lar l’ATE del nou Mestalla

 

La Conselleria de Territori ha proposat no prorrogar els terminis de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) del nou Mestalla com demanava el Valencia Club de Fútbol. L’informe d’11 pàgines que ha emés l’organisme autonòmic dona resposta així a la sol·licitud del Valencia CF fa a la Fase I del pla.

Des del Consell es veu inviable la possibilitat d’una ampliació de l’acord urbanístic després dels incompliments del club en l’operació immobiliària.

L’ATE suposava el full de ruta mitjançant la qual el club d’Anil Murthy es comprometia a acabar les obres abans de maig del present any, fet òbviament incomplet.

Esta actuació implicava el permís per a edificar 39.855 metres d’hotels i comerços així com  de centre comercial en els terrenys on s’ubica l’actual estadi de Mestalla. Ara amb el conveni extingit, el Valencia CF s’enfronta a un dur cop econòmic de més de 25 milions d’euros i amb un futur incert en tots els aspectes.

El nou Mestalla

 

El Nou Mestalla va iniciar la seua construcció l’1 d’agost de 2007 sent president Juan Bautista Soler. En el projecte inicial, a la façana es representaran els barris de València i el riu Túria al seu pas per la ciutat, una forma original de plasmar la ciutat en el disseny de la coberta.

Va ser dissenyat inicialment amb una capacitat per a 75.100 espectadors i per a poder albergar competicions d’atletisme, requisit proposat per l’Ajuntament de València.

Segons el projecte inicial serà un estadi de 5 estrelles de la UEFA. Tindria 3500 places d’aparcament, zona d’oci, un museu sobre la història de club, diferents zones vip i un auditori per a assemblees i reunions.

El club es veu immers en un deute econòmic que ascendeix als 547 milions d’euros, La majoria dels quals a l’entitat Bancaixa. Soler es veu obligat a anunciar la paralització de les obres de l’estadi el 17 de febrer de 2009.

La idea inicial de Joan Baptista Soler era la de finançar la construcció amb la venda de les parcel·les del vell Mestalla. Però la crisi immobiliària espanyola iniciada el 2008 va impossibilitar la viabilitat de vendre les parcel·les al preu inicialment estimat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.