7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Territori proposa anul·lar l’ATE del nou Mestalla

 

La Conselleria de Territori ha proposat no prorrogar els terminis de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) del nou Mestalla com demanava el Valencia Club de Fútbol. L’informe d’11 pàgines que ha emés l’organisme autonòmic dona resposta així a la sol·licitud del Valencia CF fa a la Fase I del pla.

Des del Consell es veu inviable la possibilitat d’una ampliació de l’acord urbanístic després dels incompliments del club en l’operació immobiliària.

L’ATE suposava el full de ruta mitjançant la qual el club d’Anil Murthy es comprometia a acabar les obres abans de maig del present any, fet òbviament incomplet.

Esta actuació implicava el permís per a edificar 39.855 metres d’hotels i comerços així com  de centre comercial en els terrenys on s’ubica l’actual estadi de Mestalla. Ara amb el conveni extingit, el Valencia CF s’enfronta a un dur cop econòmic de més de 25 milions d’euros i amb un futur incert en tots els aspectes.

El nou Mestalla

 

El Nou Mestalla va iniciar la seua construcció l’1 d’agost de 2007 sent president Juan Bautista Soler. En el projecte inicial, a la façana es representaran els barris de València i el riu Túria al seu pas per la ciutat, una forma original de plasmar la ciutat en el disseny de la coberta.

Va ser dissenyat inicialment amb una capacitat per a 75.100 espectadors i per a poder albergar competicions d’atletisme, requisit proposat per l’Ajuntament de València.

Segons el projecte inicial serà un estadi de 5 estrelles de la UEFA. Tindria 3500 places d’aparcament, zona d’oci, un museu sobre la història de club, diferents zones vip i un auditori per a assemblees i reunions.

El club es veu immers en un deute econòmic que ascendeix als 547 milions d’euros, La majoria dels quals a l’entitat Bancaixa. Soler es veu obligat a anunciar la paralització de les obres de l’estadi el 17 de febrer de 2009.

La idea inicial de Joan Baptista Soler era la de finançar la construcció amb la venda de les parcel·les del vell Mestalla. Però la crisi immobiliària espanyola iniciada el 2008 va impossibilitar la viabilitat de vendre les parcel·les al preu inicialment estimat.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.