16.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Territori proposa anul·lar l’ATE del nou Mestalla

 

La Conselleria de Territori ha proposat no prorrogar els terminis de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) del nou Mestalla com demanava el Valencia Club de Fútbol. L’informe d’11 pàgines que ha emés l’organisme autonòmic dona resposta així a la sol·licitud del Valencia CF fa a la Fase I del pla.

Des del Consell es veu inviable la possibilitat d’una ampliació de l’acord urbanístic després dels incompliments del club en l’operació immobiliària.

L’ATE suposava el full de ruta mitjançant la qual el club d’Anil Murthy es comprometia a acabar les obres abans de maig del present any, fet òbviament incomplet.

Esta actuació implicava el permís per a edificar 39.855 metres d’hotels i comerços així com  de centre comercial en els terrenys on s’ubica l’actual estadi de Mestalla. Ara amb el conveni extingit, el Valencia CF s’enfronta a un dur cop econòmic de més de 25 milions d’euros i amb un futur incert en tots els aspectes.

El nou Mestalla

 

El Nou Mestalla va iniciar la seua construcció l’1 d’agost de 2007 sent president Juan Bautista Soler. En el projecte inicial, a la façana es representaran els barris de València i el riu Túria al seu pas per la ciutat, una forma original de plasmar la ciutat en el disseny de la coberta.

Va ser dissenyat inicialment amb una capacitat per a 75.100 espectadors i per a poder albergar competicions d’atletisme, requisit proposat per l’Ajuntament de València.

Segons el projecte inicial serà un estadi de 5 estrelles de la UEFA. Tindria 3500 places d’aparcament, zona d’oci, un museu sobre la història de club, diferents zones vip i un auditori per a assemblees i reunions.

El club es veu immers en un deute econòmic que ascendeix als 547 milions d’euros, La majoria dels quals a l’entitat Bancaixa. Soler es veu obligat a anunciar la paralització de les obres de l’estadi el 17 de febrer de 2009.

La idea inicial de Joan Baptista Soler era la de finançar la construcció amb la venda de les parcel·les del vell Mestalla. Però la crisi immobiliària espanyola iniciada el 2008 va impossibilitar la viabilitat de vendre les parcel·les al preu inicialment estimat.

Últimes notícies

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes

Pérez Llorca apel·la a l’estabilitat en la seua investidura mentres Vox espera el seu discurs

El candidat del PP ha defés que la Comunitat Valenciana necessita 'moltíssima estabilitat' i ha evitat confirmar un pacte amb Vox, els vots del qual són decisius. El ple arranca a les 11 amb el seu discurs i Vox decidirà llavors el sentit del seu vot.