Territori proposa anul·lar l’ATE del nou Mestalla

 

La Conselleria de Territori ha proposat no prorrogar els terminis de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) del nou Mestalla com demanava el Valencia Club de Fútbol. L’informe d’11 pàgines que ha emés l’organisme autonòmic dona resposta així a la sol·licitud del Valencia CF fa a la Fase I del pla.

Des del Consell es veu inviable la possibilitat d’una ampliació de l’acord urbanístic després dels incompliments del club en l’operació immobiliària.

L’ATE suposava el full de ruta mitjançant la qual el club d’Anil Murthy es comprometia a acabar les obres abans de maig del present any, fet òbviament incomplet.

Esta actuació implicava el permís per a edificar 39.855 metres d’hotels i comerços així com  de centre comercial en els terrenys on s’ubica l’actual estadi de Mestalla. Ara amb el conveni extingit, el Valencia CF s’enfronta a un dur cop econòmic de més de 25 milions d’euros i amb un futur incert en tots els aspectes.

El nou Mestalla

 

El Nou Mestalla va iniciar la seua construcció l’1 d’agost de 2007 sent president Juan Bautista Soler. En el projecte inicial, a la façana es representaran els barris de València i el riu Túria al seu pas per la ciutat, una forma original de plasmar la ciutat en el disseny de la coberta.

Va ser dissenyat inicialment amb una capacitat per a 75.100 espectadors i per a poder albergar competicions d’atletisme, requisit proposat per l’Ajuntament de València.

Segons el projecte inicial serà un estadi de 5 estrelles de la UEFA. Tindria 3500 places d’aparcament, zona d’oci, un museu sobre la història de club, diferents zones vip i un auditori per a assemblees i reunions.

El club es veu immers en un deute econòmic que ascendeix als 547 milions d’euros, La majoria dels quals a l’entitat Bancaixa. Soler es veu obligat a anunciar la paralització de les obres de l’estadi el 17 de febrer de 2009.

La idea inicial de Joan Baptista Soler era la de finançar la construcció amb la venda de les parcel·les del vell Mestalla. Però la crisi immobiliària espanyola iniciada el 2008 va impossibilitar la viabilitat de vendre les parcel·les al preu inicialment estimat.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.