11.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Territori proposa anul·lar l’ATE del nou Mestalla

 

La Conselleria de Territori ha proposat no prorrogar els terminis de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) del nou Mestalla com demanava el Valencia Club de Fútbol. L’informe d’11 pàgines que ha emés l’organisme autonòmic dona resposta així a la sol·licitud del Valencia CF fa a la Fase I del pla.

Des del Consell es veu inviable la possibilitat d’una ampliació de l’acord urbanístic després dels incompliments del club en l’operació immobiliària.

L’ATE suposava el full de ruta mitjançant la qual el club d’Anil Murthy es comprometia a acabar les obres abans de maig del present any, fet òbviament incomplet.

Esta actuació implicava el permís per a edificar 39.855 metres d’hotels i comerços així com  de centre comercial en els terrenys on s’ubica l’actual estadi de Mestalla. Ara amb el conveni extingit, el Valencia CF s’enfronta a un dur cop econòmic de més de 25 milions d’euros i amb un futur incert en tots els aspectes.

El nou Mestalla

 

El Nou Mestalla va iniciar la seua construcció l’1 d’agost de 2007 sent president Juan Bautista Soler. En el projecte inicial, a la façana es representaran els barris de València i el riu Túria al seu pas per la ciutat, una forma original de plasmar la ciutat en el disseny de la coberta.

Va ser dissenyat inicialment amb una capacitat per a 75.100 espectadors i per a poder albergar competicions d’atletisme, requisit proposat per l’Ajuntament de València.

Segons el projecte inicial serà un estadi de 5 estrelles de la UEFA. Tindria 3500 places d’aparcament, zona d’oci, un museu sobre la història de club, diferents zones vip i un auditori per a assemblees i reunions.

El club es veu immers en un deute econòmic que ascendeix als 547 milions d’euros, La majoria dels quals a l’entitat Bancaixa. Soler es veu obligat a anunciar la paralització de les obres de l’estadi el 17 de febrer de 2009.

La idea inicial de Joan Baptista Soler era la de finançar la construcció amb la venda de les parcel·les del vell Mestalla. Però la crisi immobiliària espanyola iniciada el 2008 va impossibilitar la viabilitat de vendre les parcel·les al preu inicialment estimat.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.