València entre els aspirants per a convertir-se en seu del Mundial de Futbol 2030

El regidor d’Esports de l’Ajuntament de València, Javier Mateo, ha participat este matí en la reunió que s’ha celebrat a Madrid per a donar a conéixer els requisits que han de complir les ciutats per a convertir-se en seu i subseu de la candidatura que han impulsat Espanya i Portugal per a albergar el Mundial de Futbol de 2030.

Hem vingut a Madrid a la reunió del procés d’avaluació de les seus i subseus de la candidatura del Mundial España-Portugal de 2030 per a defensar els interessos de València com una de les ciutats aspirants a ser una referència en la celebració de l’esdeveniment de la mà de la Generalitat Valenciana, la Federació Valenciana de Futbol i els clubs de la ciutat de València”, ha assegurat Mateo després de participar en la trobada.

Javier Mateo ha confirmat la intenció de València de convertir-se en seu de la candidatura, ja que la ciutat compleix amb els requisits fixats per l’organització. “Tenim una oportunitat de ser una de les principals seus d’un esdeveniment internacional de gran rellevància i treballarem de manera conjunta perquè el Mundial se celebre a València”, ha continuat.

Durant la reunió, els responsables de la candidatura han explicat als participants que la seu ha d’estar liderada per una institució que exercisca d’interlocutor principal per a garantir tant una adequada comunicació com les garanties requerides. Així mateix, s’exigeix que les ciutats aspirants disposen d’un estadi amb un mínim de 40.000 espectadors nets (places fixes) per a acollir partits de la fase de grups i de 60.000 en el cas dels partits de semifinals.

Per a la final i el partit inaugural, la capacitat de l’estadi ha de ser superior als 80.000 espectadors nets. Tots els estadis, segons han transmés des de la candidatura, han d’acreditar, com a mínim, la categoria de quatre estreles i confirmar la disponibilitat absoluta de l’estadi amb un mes d’antelació a l’inici de la competició com a mínim.

Respecte a les infraestructures de la ciutat, s’exigeix una zona exterior contigua a l’estadi amb dimensions suficients per a instal·lar tots els servicis complementaris de seguretat, televisió, etc, amb un mínim de 10.000 metres quadrats. A més, haurà d’haver-hi zones d’aparcament en els voltants de l’estadi amb un mínim de 5.000 places, quatre hotels de cinc estreles a menys de 40 quilòmetres de la seu, aeroport, centre ferroviari i un mínim de quatre subseus o centres d’entrenament així com instal·lacions sanitàries de màxima capacitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Alacant mobilitza a 1.300 persones per a garantir la romeria de la Santa Faç

L'Ajuntament d'Alacant desplega un dispositiu de 1.300 persones per a assegurar la romeria de la Santa Faç, amb reforç de seguretat, neteja i transport.

Caixaforum València obri una gran immersió en els mons d’Alicia

Caixaforum València acull fins al 12 d'octubre la major exposició dedicada a Alicia, un recorregut immersiu per l'obra de Lewis Carroll amb art, teatre, tallers i experiències participatives.

El PSPV estén a José Marí Olano la seua denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció

El PSPV sumarà al regidor José Marí Olano a la denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel presumpte tripijoc de places públiques i la col·locació de personal lligada a l'antic Consorci València 2007.

La meteoròloga d’À Punt sosté que una millor informació hauria evitat part de les morts per la dana

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló declara davant la jutgessa que amb avisos primerencs i clars a la població es podrien haver salvat vides en la dana d'octubre.

Les associacions de víctimes de la DANA de València exigixen justícia i critiquen l’aforament de Mazón

Tres associacions de víctimes de la DANA de València reclamen en el Congrés justícia, mesures enfront del canvi climàtic i la fi de l'aforament de Carlos Mazón, advertint que no passaran pàgina.

Morant afirma que no hi haurà reparació per a les víctimes de la DANA fins que Mazón declare davant la Justícia

Diana Morant sosté que la reparació a les víctimes de la DANA de València passa perquè Carlos Mazón comparega davant la Justícia i critica el negacionismo climàtic en la Generalitat.

Bigas confia en la permanència de l’Elx i veu clau que hi haja més equips en la lluita pel descens

Pedro Bigas mostra confiança que l'Elx aconseguirà la permanència en una Lliga molt igualada per baix i destaca la importància de sumar en els dols directes i aprofitar el desgast de l'Atlètic de Madrid.

El concert de Jean-Michel Jarre es trasllada a la Marina Nord i convertix el recinte en eix del cicle FAR

El recital de Jean-Michel Jarre del 8 de juliol deixa la Ciutat de les Arts i les Ciències i se celebrarà en la Marina Nord, que passa a ser l'escenari principal del cicle FAR sense canvis de data ni d'entrades.