8.7 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

València entre els aspirants per a convertir-se en seu del Mundial de Futbol 2030

El regidor d’Esports de l’Ajuntament de València, Javier Mateo, ha participat este matí en la reunió que s’ha celebrat a Madrid per a donar a conéixer els requisits que han de complir les ciutats per a convertir-se en seu i subseu de la candidatura que han impulsat Espanya i Portugal per a albergar el Mundial de Futbol de 2030.

Hem vingut a Madrid a la reunió del procés d’avaluació de les seus i subseus de la candidatura del Mundial España-Portugal de 2030 per a defensar els interessos de València com una de les ciutats aspirants a ser una referència en la celebració de l’esdeveniment de la mà de la Generalitat Valenciana, la Federació Valenciana de Futbol i els clubs de la ciutat de València”, ha assegurat Mateo després de participar en la trobada.

Javier Mateo ha confirmat la intenció de València de convertir-se en seu de la candidatura, ja que la ciutat compleix amb els requisits fixats per l’organització. “Tenim una oportunitat de ser una de les principals seus d’un esdeveniment internacional de gran rellevància i treballarem de manera conjunta perquè el Mundial se celebre a València”, ha continuat.

Durant la reunió, els responsables de la candidatura han explicat als participants que la seu ha d’estar liderada per una institució que exercisca d’interlocutor principal per a garantir tant una adequada comunicació com les garanties requerides. Així mateix, s’exigeix que les ciutats aspirants disposen d’un estadi amb un mínim de 40.000 espectadors nets (places fixes) per a acollir partits de la fase de grups i de 60.000 en el cas dels partits de semifinals.

Per a la final i el partit inaugural, la capacitat de l’estadi ha de ser superior als 80.000 espectadors nets. Tots els estadis, segons han transmés des de la candidatura, han d’acreditar, com a mínim, la categoria de quatre estreles i confirmar la disponibilitat absoluta de l’estadi amb un mes d’antelació a l’inici de la competició com a mínim.

Respecte a les infraestructures de la ciutat, s’exigeix una zona exterior contigua a l’estadi amb dimensions suficients per a instal·lar tots els servicis complementaris de seguretat, televisió, etc, amb un mínim de 10.000 metres quadrats. A més, haurà d’haver-hi zones d’aparcament en els voltants de l’estadi amb un mínim de 5.000 places, quatre hotels de cinc estreles a menys de 40 quilòmetres de la seu, aeroport, centre ferroviari i un mínim de quatre subseus o centres d’entrenament així com instal·lacions sanitàries de màxima capacitat.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.