11.5 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

València serà seu de la Copa Davis

València serà seu de la fase de grups de la Copa Davis que se celebrarà del 14 al 18 de setembre en quatre seus diferents. D’esta manera, la nostra ciutat s’unix a Bolonya (Itàlia), Glasgow (Escòcia) i Hamburg (Alemanya), amb el valor afegit que l’equip espanyol disputarà els seus partits de fase prèvia en el pavelló municipal de la Font de Sant Luís. Per a esta ocasió la instal·lació esportiva comptarà amb un aforament aproximat de 8.500 localitats.

Igual que en la resta de seus, els partits es disputaran en superfície dura i a coberta, tal com ha confirmat la Federació Internacional de Tenis i l’empresa Kosmos Tennis, organitzadors del torneig.

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha destacat que “esta notícia evidencia que València s’està consolidant com una ciutat cada vegada més atractiva a nivell esportiu i a altres nivells. Volem consolidar una programació en el temps, que està donant bons resultats.”

La regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé, ha assenyalat sobre este tema que “és una gran notícia que posiciona a València com un gran referent en la celebració d’esdeveniments esportius sostenibles, estratègics i amb projecció”. I és que, amb este acord, durant “els pròxims cinc anys València serà l’epicentre del tenis nacional i internacional i ajuda-rem al fet que hi haja més altes federatives en un esport que ja és majoritari en la nostra Comunitat”.

En relació al llegat i beneficis derivats d’esta Copa Davis, ha ressaltat que “ajudarà també als esdeveniments de tennis propis que ja se celebren a la nostra ciutat, que tindran major projecció nacional i internacional i que farà que vinguen millors jugadores i jugadors a participar en els nostres tornejos”.

Hui, dimarts 26 d’abril, s’ha celebrat a Màlaga el sorteig dels grups, i Espanya ha quedat enquadrada en el grup B al costat del Canadà, Sèrbia i República de Corea. Els 16 països que competeixen en la fase final han sigut distribuïts en quatre grups.

D’esta manera la Davis torna a València quatre anys després de l’eliminatòria de quarts de final de l’edició 2018 entre Espanya i Alemanya que es va decidir amb un gran triomf de David Ferrer en la Plaça de Bous de la ciutat, i de nou tornarà a acollir els partits d’Espanya en una fase de grups que es revelarà aquest dimarts a les 13.15 amb el sorteig d’estos.

Últimes notícies

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.