València serà seu de la Copa Davis

València serà seu de la fase de grups de la Copa Davis que se celebrarà del 14 al 18 de setembre en quatre seus diferents. D’esta manera, la nostra ciutat s’unix a Bolonya (Itàlia), Glasgow (Escòcia) i Hamburg (Alemanya), amb el valor afegit que l’equip espanyol disputarà els seus partits de fase prèvia en el pavelló municipal de la Font de Sant Luís. Per a esta ocasió la instal·lació esportiva comptarà amb un aforament aproximat de 8.500 localitats.

Igual que en la resta de seus, els partits es disputaran en superfície dura i a coberta, tal com ha confirmat la Federació Internacional de Tenis i l’empresa Kosmos Tennis, organitzadors del torneig.

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha destacat que “esta notícia evidencia que València s’està consolidant com una ciutat cada vegada més atractiva a nivell esportiu i a altres nivells. Volem consolidar una programació en el temps, que està donant bons resultats.”

La regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, Pilar Bernabé, ha assenyalat sobre este tema que “és una gran notícia que posiciona a València com un gran referent en la celebració d’esdeveniments esportius sostenibles, estratègics i amb projecció”. I és que, amb este acord, durant “els pròxims cinc anys València serà l’epicentre del tenis nacional i internacional i ajuda-rem al fet que hi haja més altes federatives en un esport que ja és majoritari en la nostra Comunitat”.

En relació al llegat i beneficis derivats d’esta Copa Davis, ha ressaltat que “ajudarà també als esdeveniments de tennis propis que ja se celebren a la nostra ciutat, que tindran major projecció nacional i internacional i que farà que vinguen millors jugadores i jugadors a participar en els nostres tornejos”.

Hui, dimarts 26 d’abril, s’ha celebrat a Màlaga el sorteig dels grups, i Espanya ha quedat enquadrada en el grup B al costat del Canadà, Sèrbia i República de Corea. Els 16 països que competeixen en la fase final han sigut distribuïts en quatre grups.

D’esta manera la Davis torna a València quatre anys després de l’eliminatòria de quarts de final de l’edició 2018 entre Espanya i Alemanya que es va decidir amb un gran triomf de David Ferrer en la Plaça de Bous de la ciutat, i de nou tornarà a acollir els partits d’Espanya en una fase de grups que es revelarà aquest dimarts a les 13.15 amb el sorteig d’estos.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.