8.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

La llegenda de la Moto GP anuncia la seua retirada a final de temporada

El pilot de MotoGP Valentino Rossi ha anunciat la seua retirada. L’italià no estarà en MotoGP a partir de la pròxima temporada, tal com ha confirmat en una roda de premsa excepcional. Rossi va debutar en 1995 amb l’equip Aprilia. Des de llavors ha aconseguit nou campionats mundials en totes les categories.

 

Fa uns mesos, Valentino va prometre que, comunicaria el que faria amb el seu futur: si continuava en actiu en MotoGP la pròxima temporada o si pel contrari, penjaria el seu casc en acabar el present curs. Finalment, la incògnita ha sigut resolta: “L’any que ve la meua vida canviarà, però, ha sigut fantàstic i l’he gaudit, ha sigut molt llarg, uns 25-26 anys en el Mundial”, ha explicat Rossi durant la roda de premsa.

 

Així mateix, el pilot ha comentat: “És una decisió difícil però, has d’entendre algunes coses. En qualsevol esport, la qual cosa marca la diferència, són els resultats. Per a mi, els moments claus de la meua carrera són tres campionats molt importants: 2001 quan vaig guanyar en 500, 2004 quan vaig guanyar amb la Yamaha i 2008 quan vaig guanyar sent ja una mica més major”, ha manifestat l’italià.

 

El present i el futur de Valentino Rossi

Respecte al seu present aquesta actual temporada, Valentino Rossi ha agregat: “Ara encara tenim per davant la meitat de temporada encara que serà més difícil quan arribem a l’última carrera però, bo, ara l’única cosa que vull fer és anunciar a tothom la meua decisió”. “No puc queixar-me, en absolut, de la meua carrera”.

 

No obstant això, i malgrat la trista notícia, Valentino ha parlat també dels seus pròxims plans fora de les dues rodes i ha comentat que, segurament, continuarà corrent en cotxes. El que, això sí, de moment no sap exactament com i quan.

 

 

Última competició de Rossi

El corredor italià, de 42 anys, posarà en el circuit de Cheste, el fermall final a 26 anys en el campionat del món. 26 anys en què va guanyar nou títols –un en 125cc, un en 250cc, un altre quan encara es rodava en motos de 500cc i sis més ja amb les MotoGP, categoria que va dominar com ningú en la dècada dels 2000– i en els quals va atraure les mirades de mig món amb el seu carisma.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.