La llegenda de la Moto GP anuncia la seua retirada a final de temporada

El pilot de MotoGP Valentino Rossi ha anunciat la seua retirada. L’italià no estarà en MotoGP a partir de la pròxima temporada, tal com ha confirmat en una roda de premsa excepcional. Rossi va debutar en 1995 amb l’equip Aprilia. Des de llavors ha aconseguit nou campionats mundials en totes les categories.

 

Fa uns mesos, Valentino va prometre que, comunicaria el que faria amb el seu futur: si continuava en actiu en MotoGP la pròxima temporada o si pel contrari, penjaria el seu casc en acabar el present curs. Finalment, la incògnita ha sigut resolta: «L’any que ve la meua vida canviarà, però, ha sigut fantàstic i l’he gaudit, ha sigut molt llarg, uns 25-26 anys en el Mundial», ha explicat Rossi durant la roda de premsa.

 

Així mateix, el pilot ha comentat: «És una decisió difícil però, has d’entendre algunes coses. En qualsevol esport, la qual cosa marca la diferència, són els resultats. Per a mi, els moments claus de la meua carrera són tres campionats molt importants: 2001 quan vaig guanyar en 500, 2004 quan vaig guanyar amb la Yamaha i 2008 quan vaig guanyar sent ja una mica més major», ha manifestat l’italià.

 

El present i el futur de Valentino Rossi

Respecte al seu present aquesta actual temporada, Valentino Rossi ha agregat: «Ara encara tenim per davant la meitat de temporada encara que serà més difícil quan arribem a l’última carrera però, bo, ara l’única cosa que vull fer és anunciar a tothom la meua decisió». «No puc queixar-me, en absolut, de la meua carrera».

 

No obstant això, i malgrat la trista notícia, Valentino ha parlat també dels seus pròxims plans fora de les dues rodes i ha comentat que, segurament, continuarà corrent en cotxes. El que, això sí, de moment no sap exactament com i quan.

 

 

Última competició de Rossi

El corredor italià, de 42 anys, posarà en el circuit de Cheste, el fermall final a 26 anys en el campionat del món. 26 anys en què va guanyar nou títols –un en 125cc, un en 250cc, un altre quan encara es rodava en motos de 500cc i sis més ja amb les MotoGP, categoria que va dominar com ningú en la dècada dels 2000– i en els quals va atraure les mirades de mig món amb el seu carisma.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.