15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

La llegenda de la Moto GP anuncia la seua retirada a final de temporada

El pilot de MotoGP Valentino Rossi ha anunciat la seua retirada. L’italià no estarà en MotoGP a partir de la pròxima temporada, tal com ha confirmat en una roda de premsa excepcional. Rossi va debutar en 1995 amb l’equip Aprilia. Des de llavors ha aconseguit nou campionats mundials en totes les categories.

 

Fa uns mesos, Valentino va prometre que, comunicaria el que faria amb el seu futur: si continuava en actiu en MotoGP la pròxima temporada o si pel contrari, penjaria el seu casc en acabar el present curs. Finalment, la incògnita ha sigut resolta: “L’any que ve la meua vida canviarà, però, ha sigut fantàstic i l’he gaudit, ha sigut molt llarg, uns 25-26 anys en el Mundial”, ha explicat Rossi durant la roda de premsa.

 

Així mateix, el pilot ha comentat: “És una decisió difícil però, has d’entendre algunes coses. En qualsevol esport, la qual cosa marca la diferència, són els resultats. Per a mi, els moments claus de la meua carrera són tres campionats molt importants: 2001 quan vaig guanyar en 500, 2004 quan vaig guanyar amb la Yamaha i 2008 quan vaig guanyar sent ja una mica més major”, ha manifestat l’italià.

 

El present i el futur de Valentino Rossi

Respecte al seu present aquesta actual temporada, Valentino Rossi ha agregat: “Ara encara tenim per davant la meitat de temporada encara que serà més difícil quan arribem a l’última carrera però, bo, ara l’única cosa que vull fer és anunciar a tothom la meua decisió”. “No puc queixar-me, en absolut, de la meua carrera”.

 

No obstant això, i malgrat la trista notícia, Valentino ha parlat també dels seus pròxims plans fora de les dues rodes i ha comentat que, segurament, continuarà corrent en cotxes. El que, això sí, de moment no sap exactament com i quan.

 

 

Última competició de Rossi

El corredor italià, de 42 anys, posarà en el circuit de Cheste, el fermall final a 26 anys en el campionat del món. 26 anys en què va guanyar nou títols –un en 125cc, un en 250cc, un altre quan encara es rodava en motos de 500cc i sis més ja amb les MotoGP, categoria que va dominar com ningú en la dècada dels 2000– i en els quals va atraure les mirades de mig món amb el seu carisma.

Últimes notícies

L’ex secretari de Presidència nega haver informat a Mazón d’un possible confinament per la DANA

Cayetano García ha negat davant la jutgessa haver informat a Carlos Mazón de la consulta sobre un possible confinament durant la DANA de 2024. La causa ha incorporat un informe de l'Advocacia que va avalar la viabilitat jurídica d'eixa mesura i ha revelat versions contradictòries amb l'entorn de Salomé Pradas.

Vueling programa més de 1,6 milions de seients a Alacant per a l’estiu de 2026

L'aerolínia incrementa un 18% la seua capacitat respecte a 2025 i operarà 16 rutes, nou internacionals, després de basar un avió addicional a Alacant i afegir freqüències.

Pérez Llorca ressalta les dades ‘magnífiques’ del turisme en les tres províncies valencianes

Pérez Llorca ha qualificat de 'magnífics' els resultats turístics de Castelló, València i Alacant en l'últim any. Ha defés una presència 'positiva' en Fitur per a reforçar l'oferta provincial.

Sanitat no detecta reutilització de catèters a l’Hospital del Vinalopó i avisa de mesures

El conseller Marciano Gómez ha assegurat que la inspecció urgent a l'Hospital del Vinalopó no ha trobat proves de reutilització de catèters. Si afloren irregularitats, promet actuar amb 'amb contundència'.

Pérez Llorca defén que l’estatut d’expresidents valencià és molt similar al d’altres regions

Pérez Llorca ha defés que l'estatut per als expresidents valencians és 'molt similar' al d'altres regions i ha acusat a Compromís de buscar titulars. També ha enlletgit que es condicione la reunió del 27 de gener al fet que reclame l'acta de Carlos Mazón.

Dimitix l’alcaldessa de Llocnou de la Corona i manté l’acta

Paqui Llopis ha presentat la seua renúncia per motius personals, familiars i laborals després d'una profunda reflexió. Mantindrà l'acta i les delegacions de Participació i Festes mentres s'ordena el relleu.

Pérez Llorca exigix al Govern aclarir la reducció de velocitat en l’AVE Madrid-Comunitat Valenciana

El president Juanfran Pérez Llorca ha demanat explicacions per la reducció de velocitat en l'AVE Madrid-Comunitat Valenciana després de l'accident de Adamuz. Advertix d'impacte en la seguretat percebuda i possibles efectes en el turisme.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.