La llegenda de la Moto GP anuncia la seua retirada a final de temporada

El pilot de MotoGP Valentino Rossi ha anunciat la seua retirada. L’italià no estarà en MotoGP a partir de la pròxima temporada, tal com ha confirmat en una roda de premsa excepcional. Rossi va debutar en 1995 amb l’equip Aprilia. Des de llavors ha aconseguit nou campionats mundials en totes les categories.

 

Fa uns mesos, Valentino va prometre que, comunicaria el que faria amb el seu futur: si continuava en actiu en MotoGP la pròxima temporada o si pel contrari, penjaria el seu casc en acabar el present curs. Finalment, la incògnita ha sigut resolta: “L’any que ve la meua vida canviarà, però, ha sigut fantàstic i l’he gaudit, ha sigut molt llarg, uns 25-26 anys en el Mundial”, ha explicat Rossi durant la roda de premsa.

 

Així mateix, el pilot ha comentat: “És una decisió difícil però, has d’entendre algunes coses. En qualsevol esport, la qual cosa marca la diferència, són els resultats. Per a mi, els moments claus de la meua carrera són tres campionats molt importants: 2001 quan vaig guanyar en 500, 2004 quan vaig guanyar amb la Yamaha i 2008 quan vaig guanyar sent ja una mica més major”, ha manifestat l’italià.

 

El present i el futur de Valentino Rossi

Respecte al seu present aquesta actual temporada, Valentino Rossi ha agregat: “Ara encara tenim per davant la meitat de temporada encara que serà més difícil quan arribem a l’última carrera però, bo, ara l’única cosa que vull fer és anunciar a tothom la meua decisió”. “No puc queixar-me, en absolut, de la meua carrera”.

 

No obstant això, i malgrat la trista notícia, Valentino ha parlat també dels seus pròxims plans fora de les dues rodes i ha comentat que, segurament, continuarà corrent en cotxes. El que, això sí, de moment no sap exactament com i quan.

 

 

Última competició de Rossi

El corredor italià, de 42 anys, posarà en el circuit de Cheste, el fermall final a 26 anys en el campionat del món. 26 anys en què va guanyar nou títols –un en 125cc, un en 250cc, un altre quan encara es rodava en motos de 500cc i sis més ja amb les MotoGP, categoria que va dominar com ningú en la dècada dels 2000– i en els quals va atraure les mirades de mig món amb el seu carisma.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.