Deting per traure quasi 5.700 euros del compte del seu veí de 83 anys a la Salzadella

La Guàrdia Civil de Sant Mateu ha detingut un home de 63 anys per una presumpta estafa continuada, després d’haver-se apropiat de 5.690 euros del compte bancari del seu veí, un home malalt de 83 anys, a la localitat de la Salzadella (Castelló), aprofitant la confiança i l’accés al seu domicili.

Plan Mayor de Seguridad

Segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat, la investigació s’ha iniciat a principis d’agost. La víctima, que pateix problemes de salut i demència, ha acudit a les dependències de la Guàrdia Civil per a denunciar diversos moviments sospitosos i irregularitats en el seu compte bancari.

Davant d’estes sospites, els agents han obert una investigació emmarcada en el ‘Plan Mayor de Seguridad‘. Este programa té com a objectiu principal prevenir riscos i millorar la protecció de les persones majors, a més de reforçar la seua confiança en la Guàrdia Civil.

Una estafa aprofitant la confiança

Després d’analitzar en detall els reintegres no autoritzats realitzats durant els mesos de juliol i agost, els investigadors han comprovat que l’import total ascendia a 5.690 euros. Les comprovacions han permés identificar que les operacions s’havien efectuat en distintes oficines de la província de Castelló.

A mesura que avançava la investigació, els agents han constatat que el principal sospitós era un veí de la víctima. Este home hauria aprofitat la relació de confiança per a entrar al domicili de l’ancià i accedir a la seua documentació bancària.

Segons la Guàrdia Civil, l’arrestat es valia d’este abús de confiança per a apoderar-se de la cartilla bancària del veí. Una vegada la tenia en el seu poder, presumptament realitzava nombrosos reintegres en caixers i oficines bancàries de la província, sempre sense coneixement ni consentiment del titular del compte.

Finalment, les diligències practicades han permés la plena identificació del suposat autor dels fets i la seua detenció. L’home, de 63 anys, ha sigut posat a disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de Vinaròs, que haurà de determinar ara les mesures judicials oportunes davant d’esta presumpta estafa a una persona vulnerable.

Últimes notícies

La hostaleria de València exigix ajudes urgents per l’impacte de l’incendi d’El Saler

Les organitzacions de restauració de València reclamen un pla extraordinari d’ajudes per a compensar les pèrdues pels desallotjaments, tancaments i cancel·lacions provocats per l’incendi d’El Saler. Les patronals demanen ajudes directes, bonificacions fiscals i campanyes de promoció turística per a reactivar la zona.

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.