Estafaven fent-se passar per una clínica de reproducció assistida

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Herkul, ha aconseguit desmantellar un grup criminal dedicat a estafar, mitjançant el mètode conegut com “man in the middle’” o “BEC”, a pacients d’una clínica de reproducció assistida situada a la província d’Alacant. S’han detingut o investigat a tots els membres de banda, quatre homes i una dona, posseint tots antecedents policials per fets similars.

El mes d’agost del passat any, agents de l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Joan d’Alacant, a través d’una denúncia interposada pel gerent d’una clínica de reproducció assistida de la província d’Alacant, van tindre coneixement que tres dels seus pacients havien sigut estafades per mitjà de tècniques d’enginyeria social. Els agents, amb la finalitat d’esclarir aquests fets i donar amb els supòsits responsables, van donar inici a l’operació Herkul.

Modus operandi de “man in the middle” o “BEC”

Segons l’estudi de tota la documentació aportada pels denunciants, es va esbrinar que la banda utilitzava el mètode delictiu conegut com “man in the middle” o “BEC”. En un primer lloc, mitjançant la utilització de “malware” o programari intrusiu, atacaven el compte de correu electrònic de la clínica afectada per a així, de manera il·lícita, accedir al seu sistema informàtic. Una vegada dins del sistema, obtenien les dades dels pacients i per mitjà del correu electrònic de la mateixa clínica, la suplantaven.

Des del propi correu electrònic, modificaven el seu contingut, concretament canviant el número de compte dels beneficiaris de les transaccions, per a així induir a error als pacients. Una vegada que les víctimes queien en l’engany, realitzaven els ingressos bancaris en els comptes bancaris dels delinqüents.

Abans que les víctimes s’adonaren de l’engany, la banda enviava les quantitats econòmiques obtingudes de manera il·lícita a altres comptes d’Holanda. Una empresa holandesa era utilitzada pels delinqüents per a ocultar l’origen il·legal d’aqueixos diners, la qual cosa va portar als investigadors a sol·licitar la col·laboració de la Policia d’Amsterdam.

En una primera fase de l’operació, el mes de febrer del present any, els agents, amb la col·laboració dels Equips @ de les Comandàncies de la Guàrdia Civil d’Almeria i Màlaga, van realitzar una primera anàlisi de tota la informació recaptada fins al moment, aconseguint identificar i investigar a tres mules econòmiques utilitzades per la banda. Es tractaven de dos homes de 43 anys i de nacionalitat maliana, els qui van ser investigats a Roquetas de Mar (Almeria), i una dona de 39 anys i de nacionalitat ivoriana, sent en aquest cas investigada a Màlaga.

El mes de juny passat, una vegada obtinguda nova informació i realitzat la seua anàlisi, els investigadors van iniciar la segona fase. Es va identificar al líder del grup criminal, un home de 41 anys de nacionalitat romanesa, amb elevats coneixements informàtics i resident a Roquetas de Mar, procedint a la seua detenció en la seua localitat el dia 8 de juny. A més, en aquest mateix municipi i el mateix dia, es va detindre a una quarta mula econòmica, un home de 41 anys i de nacionalitat nigeriana.

Els dos detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat de Guàrdia i Instrucció de Roquetas de Mar, el qual ha decretat la posada en llibertat de tots dos amb la imposició de mesures cautelars. El Jutjat d’Instrucció d’Alacant és l’òrgan competent que entendrà de les diligències instruïdes, serà el que, una vegada que reba totes les actuacions, determine el grau de participació atribuïble a cadascun dels presumptes autors.

Als detinguts i investigats se’ls han imputat els delictes de pertinença a organització criminal, descobriment i revelació de secrets, estafa continuada, blanqueig de capitals i usurpació d’identitat.

Davant la complexitat dels fets investigats, els agents van comptar des de l’inici de l’operació amb la col·laboració de la Fiscalia de Criminalitat Informàtica d’Alacant.

Fins hui, la Guàrdia Civil ha localitzat a tres víctimes d’aquesta banda, es tracten de tres dones de nacionalitat alemanya, irlandesa i holandesa, però no dona per finalitzada la investigació, per la qual cosa no es descarta que s’amplie el nombre de víctimes.

Consells de la Guàrdia Civil

Confirme telefònicament abans de realitzar qualsevol transferència bancària el correu electrònic, número de compte i altres dades que crega oportuns.
Utilitze antivirus i actualitze-ho.
– No òbriga enllaços de correu de fonts desconegudes.
Protegisca la pàgina web corporativa mitjançant un certificat SSL.
– Si ha sigut víctima d’una estafa, no dubte a denunciar-ho.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La meteoròloga d’À Punt defén que la dana ja advertia d’un risc brutal per a la població

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que les previsions de la dana del 29 d'octubre ja anunciaven pluges històriques i un risc màxim per a la població, amb dades accessibles per a institucions i ciutadania.

Tibant encreuament d’acusacions de corrupció entre Pérez Llorca i l’oposició en Les Corts

Juanfran Pérez Llorca i els grups de l'oposició s'enfronten en la sessió de control de Les Corts amb dures acusacions de corrupció i exigències de dimissió i perdó.

El Govern retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que atorga 3.669 milions addicionals a la Comunitat Valenciana i acusa a la Generalitat de rebutjar una oferta que considera beneficiosa per al conjunt de les autonomies.

Comencen les declaracions judicials pel repartiment de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan

La jutgessa que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan inicia la ronda de testimonis amb tres alts càrrecs de Vivenda citats a declarar.

Carlos Espí impulsa al Llevant: huit gols i cap partit perdut quan marca

Carlos Espí s'ha convertit en el gran talismà ofensiu del Llevant: ha marcat huit gols en sis partits de Lliga esta temporada i l'equip sempre ha guanyat o empatat quan veu porta.

Detingut a Benicarló per una plantació de 152 plantes de marihuana en una caseta de ferramentes

La Guàrdia Civil deté a Benicarló a un home de 39 anys després de desmantellar una plantació interior de 152 plantes de cànnabis en una caseta de ferramentes connectada de manera fraudulenta a la xarxa elèctrica.

Un estudi desaconsella exposar als nounats al sol darrere de la finestra per a previndre la icterícia

Un estudi de la Universitat Politècnica de València i diversos hospitals conclou que la llum solar que entra per les finestres supera els nivells de fototeràpia recomanats i no és segura per a previndre la icterícia neonatal.

Detinguda una treballadora per robar joies i diners a ancians en un centre de majors de València

La Policia Nacional ha detingut a una dona de 53 anys per un presumpte furt continuat a residents de diversos centres de majors de València, on hauria robat joies i diners aprofitant el seu treball. Les joies s'haurien venut almenys 23 vegades en cases de compravenda, amb un benefici superior a 9.300 euros.