Estafaven fent-se passar per una clínica de reproducció assistida

La Guàrdia Civil d’Alacant, en el marc de l’operació Herkul, ha aconseguit desmantellar un grup criminal dedicat a estafar, mitjançant el mètode conegut com “man in the middle’” o “BEC”, a pacients d’una clínica de reproducció assistida situada a la província d’Alacant. S’han detingut o investigat a tots els membres de banda, quatre homes i una dona, posseint tots antecedents policials per fets similars.

El mes d’agost del passat any, agents de l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de Sant Joan d’Alacant, a través d’una denúncia interposada pel gerent d’una clínica de reproducció assistida de la província d’Alacant, van tindre coneixement que tres dels seus pacients havien sigut estafades per mitjà de tècniques d’enginyeria social. Els agents, amb la finalitat d’esclarir aquests fets i donar amb els supòsits responsables, van donar inici a l’operació Herkul.

Modus operandi de “man in the middle” o “BEC”

Segons l’estudi de tota la documentació aportada pels denunciants, es va esbrinar que la banda utilitzava el mètode delictiu conegut com “man in the middle” o “BEC”. En un primer lloc, mitjançant la utilització de “malware” o programari intrusiu, atacaven el compte de correu electrònic de la clínica afectada per a així, de manera il·lícita, accedir al seu sistema informàtic. Una vegada dins del sistema, obtenien les dades dels pacients i per mitjà del correu electrònic de la mateixa clínica, la suplantaven.

Des del propi correu electrònic, modificaven el seu contingut, concretament canviant el número de compte dels beneficiaris de les transaccions, per a així induir a error als pacients. Una vegada que les víctimes queien en l’engany, realitzaven els ingressos bancaris en els comptes bancaris dels delinqüents.

Abans que les víctimes s’adonaren de l’engany, la banda enviava les quantitats econòmiques obtingudes de manera il·lícita a altres comptes d’Holanda. Una empresa holandesa era utilitzada pels delinqüents per a ocultar l’origen il·legal d’aqueixos diners, la qual cosa va portar als investigadors a sol·licitar la col·laboració de la Policia d’Amsterdam.

En una primera fase de l’operació, el mes de febrer del present any, els agents, amb la col·laboració dels Equips @ de les Comandàncies de la Guàrdia Civil d’Almeria i Màlaga, van realitzar una primera anàlisi de tota la informació recaptada fins al moment, aconseguint identificar i investigar a tres mules econòmiques utilitzades per la banda. Es tractaven de dos homes de 43 anys i de nacionalitat maliana, els qui van ser investigats a Roquetas de Mar (Almeria), i una dona de 39 anys i de nacionalitat ivoriana, sent en aquest cas investigada a Màlaga.

El mes de juny passat, una vegada obtinguda nova informació i realitzat la seua anàlisi, els investigadors van iniciar la segona fase. Es va identificar al líder del grup criminal, un home de 41 anys de nacionalitat romanesa, amb elevats coneixements informàtics i resident a Roquetas de Mar, procedint a la seua detenció en la seua localitat el dia 8 de juny. A més, en aquest mateix municipi i el mateix dia, es va detindre a una quarta mula econòmica, un home de 41 anys i de nacionalitat nigeriana.

Els dos detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat de Guàrdia i Instrucció de Roquetas de Mar, el qual ha decretat la posada en llibertat de tots dos amb la imposició de mesures cautelars. El Jutjat d’Instrucció d’Alacant és l’òrgan competent que entendrà de les diligències instruïdes, serà el que, una vegada que reba totes les actuacions, determine el grau de participació atribuïble a cadascun dels presumptes autors.

Als detinguts i investigats se’ls han imputat els delictes de pertinença a organització criminal, descobriment i revelació de secrets, estafa continuada, blanqueig de capitals i usurpació d’identitat.

Davant la complexitat dels fets investigats, els agents van comptar des de l’inici de l’operació amb la col·laboració de la Fiscalia de Criminalitat Informàtica d’Alacant.

Fins hui, la Guàrdia Civil ha localitzat a tres víctimes d’aquesta banda, es tracten de tres dones de nacionalitat alemanya, irlandesa i holandesa, però no dona per finalitzada la investigació, per la qual cosa no es descarta que s’amplie el nombre de víctimes.

Consells de la Guàrdia Civil

Confirme telefònicament abans de realitzar qualsevol transferència bancària el correu electrònic, número de compte i altres dades que crega oportuns.
Utilitze antivirus i actualitze-ho.
– No òbriga enllaços de correu de fonts desconegudes.
Protegisca la pàgina web corporativa mitjançant un certificat SSL.
– Si ha sigut víctima d’una estafa, no dubte a denunciar-ho.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.