Les estafes i fraus més comuns en llogar un habitatge per a les vacances

Queden pocs dies perquè comence oficialment la temporada d’estiu. Durant aquests dies, un gran nombre de ciutadans aprofitarà a prendre’s uns dies de vacances per a desconnectar de la rutina diària i de l’estrés del treball. Amb aquest objectiu, les persones busquen per internet allotjaments per a allotjar-se durant aquestes jornades de descans.

Els estafadors llancen els seus hams per aquestes dates amb els lloguers vacacionals que s’anuncien en webs especialitzades, en fòrums i xarxes socials. Les fotos d’aqueixa piscina fantàstica o aqueixa terrassa directa a la mar ens enlluernen i caiem en el parany. Per aquestes dates, la Policia avisa que les estafes de lloguer d’habitatge augmenten. Alguns consells per a tindre en compte podrien evitar-nos el disgust de perdre una important quantitat de diners o de sentir-nos ximples perduts, sense casa, sense platja i sense vacances.

Modus operandi més comuns dels estafadors

1. El propietari diu que resideix a l’estranger. Si ja has contactat amb el supòsit propietari, és molt habitual que diga que està residint a l’estranger, que no et pot ensenyar el pis, per la qual cosa vol llogar-lo ràpidament. Et demanarà diners per a enviar-te les claus o un depòsit per a congelar el lloguer. Amb això ja pots sospitar que es tracta d’un intent d’estafa.

2. Un altre senyal característic d’aquests fraus en el lloguer és que el propietari fica molta pressa. El pis o la casa a la platja és estupenda, en bona zona i el que més t’agrada és que és el preu; l’inquilí també tindrà pressa per llogar aqueixa ganga com més prompte millor, perquè no se l’emporte un altre.

3. Les fotografies falses que usen aquests delinqüents solen ser de l’exterior de la casa, encara que ja mostren també d’habitacions i altres espais, però semblen tretes d’hotels o llocs no habitats realment (com a webs de botigues de mobles, d’immobiliàries). A vegades usen fotografies d’algun banc d’imatges gratis. Pots comprovar si les fotografies ja estan en internet en altres anuncis amb l’eina de Google per a rastrejar l’origen.
4. D’ací, que una altra pista d’una possible estafa són les fotos, que acompanyen l’anunci del lloguer i semblen tretes d’una revista decoració. Si veiem un anunci que pot estar a preu de mercat però que el pis sembla de revista de decoració desconfia, perquè no és habitual que un anunci de lloguer use fotos professionals.

Webs estranyes

Una de les claus per a evitar estafes per internet és no accedint a adreces de pàgines webs que puguen semblar estranyes. Aquests links solen rebre’s a través de correus electrònics i solen dirigir cap a llocs web falsos que imiten el disseny de plataformes de lloguer d’habitatges. Els professionals aposten per acudir directament a pàgines de confiança.

Ofertes poc realistes

Encara que els ciutadans estiguen temptats amb ofertes molt barates, aquests anuncis solen ser falsos. Els estafadors utilitzen propostes «massa bones per a ser veritat». Com a principal consell: «No et sentes pressionat a pagar per alguna cosa que no sembla correcte, és millor acabar immediatament la comunicació«.

Pagament fiable

Els delinqüents podrien demandar als inquilins que li feren el pagament de l’import de la reserva a través d’algun canal fora de les pàgines webs de reserva, com per exemple a través d’un ingrés bancari. Això exposa a les persones a un major risc de frau.

Compte segur

Per a evitar problemes, els professionals aposten per reforçar la seguretat dels comptes personals. Emprar contrasenyes més complexes perquè els estafadors no tinguen la possibilitat d’accedir a les dades personals és una opció molt recomanable. «Utilitzar detalls d’inici de sessió únics en diferents comptes i mantindre els dispositius actualitzats, pot ajudar-te a estar protegit«.

Últimes notícies

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Així serà el nou reglament de bous al carrer que canviarà les festes a partir de 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza les exigències tècniques i sanitàries i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea, de 20 anys, té fins dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les previsions l’ubiquen al final de la primera ronda.

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base de València Basket Sergio de Larrea té fins este dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les últimes prediccions el col·loquen al final de la primera ronda.

Les víctimes de la DANA reclamen al Constitucional que anul·le l’aforament de Carlos Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha presentat una demanda d'empara al Tribunal Constitucional per a intentar anul·lar l'aforament de Carlos Mazón, que consideren fraudulent, i garantir els drets constitucionals de les víctimes.

Agustinos busca el miracle a Nava per somiar amb l’ascens a l’Asobal

La Fundació Agustinos de Alicante necessita remuntar nou gols este dissabte a la pista del Viveros Herol Nava per aconseguir un històric ascens a la Lliga Asobal, un repte que cap equip de Plata ha assolit fins ara.