Les estafes i fraus més comuns en llogar un habitatge per a les vacances

Queden pocs dies perquè comence oficialment la temporada d’estiu. Durant aquests dies, un gran nombre de ciutadans aprofitarà a prendre’s uns dies de vacances per a desconnectar de la rutina diària i de l’estrés del treball. Amb aquest objectiu, les persones busquen per internet allotjaments per a allotjar-se durant aquestes jornades de descans.

Els estafadors llancen els seus hams per aquestes dates amb els lloguers vacacionals que s’anuncien en webs especialitzades, en fòrums i xarxes socials. Les fotos d’aqueixa piscina fantàstica o aqueixa terrassa directa a la mar ens enlluernen i caiem en el parany. Per aquestes dates, la Policia avisa que les estafes de lloguer d’habitatge augmenten. Alguns consells per a tindre en compte podrien evitar-nos el disgust de perdre una important quantitat de diners o de sentir-nos ximples perduts, sense casa, sense platja i sense vacances.

Modus operandi més comuns dels estafadors

1. El propietari diu que resideix a l’estranger. Si ja has contactat amb el supòsit propietari, és molt habitual que diga que està residint a l’estranger, que no et pot ensenyar el pis, per la qual cosa vol llogar-lo ràpidament. Et demanarà diners per a enviar-te les claus o un depòsit per a congelar el lloguer. Amb això ja pots sospitar que es tracta d’un intent d’estafa.

2. Un altre senyal característic d’aquests fraus en el lloguer és que el propietari fica molta pressa. El pis o la casa a la platja és estupenda, en bona zona i el que més t’agrada és que és el preu; l’inquilí també tindrà pressa per llogar aqueixa ganga com més prompte millor, perquè no se l’emporte un altre.

3. Les fotografies falses que usen aquests delinqüents solen ser de l’exterior de la casa, encara que ja mostren també d’habitacions i altres espais, però semblen tretes d’hotels o llocs no habitats realment (com a webs de botigues de mobles, d’immobiliàries). A vegades usen fotografies d’algun banc d’imatges gratis. Pots comprovar si les fotografies ja estan en internet en altres anuncis amb l’eina de Google per a rastrejar l’origen.
4. D’ací, que una altra pista d’una possible estafa són les fotos, que acompanyen l’anunci del lloguer i semblen tretes d’una revista decoració. Si veiem un anunci que pot estar a preu de mercat però que el pis sembla de revista de decoració desconfia, perquè no és habitual que un anunci de lloguer use fotos professionals.

Webs estranyes

Una de les claus per a evitar estafes per internet és no accedint a adreces de pàgines webs que puguen semblar estranyes. Aquests links solen rebre’s a través de correus electrònics i solen dirigir cap a llocs web falsos que imiten el disseny de plataformes de lloguer d’habitatges. Els professionals aposten per acudir directament a pàgines de confiança.

Ofertes poc realistes

Encara que els ciutadans estiguen temptats amb ofertes molt barates, aquests anuncis solen ser falsos. Els estafadors utilitzen propostes “massa bones per a ser veritat”. Com a principal consell: “No et sentes pressionat a pagar per alguna cosa que no sembla correcte, és millor acabar immediatament la comunicació“.

Pagament fiable

Els delinqüents podrien demandar als inquilins que li feren el pagament de l’import de la reserva a través d’algun canal fora de les pàgines webs de reserva, com per exemple a través d’un ingrés bancari. Això exposa a les persones a un major risc de frau.

Compte segur

Per a evitar problemes, els professionals aposten per reforçar la seguretat dels comptes personals. Emprar contrasenyes més complexes perquè els estafadors no tinguen la possibilitat d’accedir a les dades personals és una opció molt recomanable. “Utilitzar detalls d’inici de sessió únics en diferents comptes i mantindre els dispositius actualitzats, pot ajudar-te a estar protegit“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.